Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Mondeo 2.5T - silnik umarł na postoju

mondeusz, 11.11.2019, 22:48 « poprzedni - następny »

mondeusz

Spotkała mnie bardzo przykra niespodzianka..
Auto zgaszone na parkingu. Przy próbie odpalenia wrażenie że dziwnie kręci, odpaliło nierówno, zgasło. Przy pracującym silniku dziwny dźwięk przypominający chrobotanie. Czas pracy - kilka sekund. Ponowna próba odpalenia dała identyczny efekt, auto trafiło na lawetę i do mechanika.
Wstępnie silnik kręci, ale nie odpala. Podpięty komp wskazuje na losowe wypadanie zapłonów + wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze.
Świeca na pierwszym cylindrze ok, jednak po kolejnej próbie odpalenia i ponownym jej wykręceniu jest zbita, a w komorze silnika są odłamki, które zawierają żelazo (dają się wyciągać magnesem).

Panowie, co można sprawdzić bez zdejmowania głowicy? Czy w ogóle cokolwiek można?
Kamerka inspekcyjna (pomijam fakt parametrów tych kamerek, minimalna odległość ostrzenia i promień gięcia nie pozwalają obejrzeć nic poza tłokiem w dmp) wykazała rysy tulei cylindra (określone jako nieregularne), ale też ubytki w tłoku.



Jeśli założymy, że oberwała tylko tuleja i głowica, ile może kosztować remont?

Rijndael

Jeśli miałbym strzelać, to powiedziałbym, że prawdopodobnie przeskoczył rozrząd. W takim wypadku tłoki spotykają się z zaworami i remont nie zawsze jest opłacalny. Warto to potwierdzić lub wykluczyć sprawdzając ustawienie rozrządu.
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

mondeusz

Jeśli wierzyć mechanikowi, to ustawienie sprawdzał i nie stwierdził nic co by wskazywało na przeskoczenie paska.

Rijndael

Mogę się mylić, ale moim zdaniem wszystko wskazuje na rozrząd. Czy mechanik sprawdził ustawienie rozrządu, czy tylko pobieżnie ocenił czy są ,,ślady" przeskoczenia paska?

Oprócz tego, bez rozbierania silnika, możesz jeszcze sprawdzić kompresję.

PS W związku z tym, że jest to 2,5T trzeba też brać pod uwagę pęknięcie tulei cylindra, bo to popularna usterka, szczególnie, jeśli silnik miał podniesioną moc.
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

mondeusz

A to udało się odczytać przed odczytem błędów:
You cannot see attachments on this board.

Rijndael

Niewiele mi mówią te parametry, może ktoś inny się jeszcze wypowie?

Co do tej drugiej opcji, pęknięcia tulei, to znajdziesz bardzo dużo informacji na forum w tematach poświęconych Focusom ST. Ale taka awaria niezbyt tłumaczy ślady na tłoku, tzn. musiałoby to wyglądać np. tak, że pęknięcie było od dłuższego czasu i dodatkowo doprowadziło do, mówiąc kolokwialnie, "wypalenia dziury w tłoku". To jednak nadal średnio tłumaczy uszkodzenie mechaniczne świecy.
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

mondeusz

Macie jakiś rysunek odnośnie poprawnego ustawienia kół rozrządu?

Rijndael


Rijndael

I co się ostatecznie okazało?
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.