Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

JacekST220

Szukam i nie mogę znaleść, mimo, że Twój temat jest dla mnie numerem jeden w poszukiwaniu informacji na temat ST220. Czy przy zmianie Decatów i założeniu, że oryginalne sondy działają prawidłowo, konieczne jest wkręcenie tulejek dystansowych pod sondę? Nowy decat + tulejka + stara sonda czy nowy decat + stara sonda ?

sseebbaa1

31.05.2020, 13:49 #1666 Ostatnia edycja: 02.06.2020, 10:48 by sseebbaa1
W decatach firmy GTPerformance są już emulatory i wystarczy w nie wkręcić drugą sondę. Nie potrzeba stosować dalszego elementu dystansującego, czy zmniejszającego średnicę. Te małe kolanka są ustawione w przeciwnym kierunku w stosunku do ruchu gazów i dzięki temu skutecznie obniżają ilość spalin "widzianych" przez sondę.
U siebie wkręciłem dotychczasowe sondy i wszystko było OK.

Natomiast jeżeli użyjesz innych decatów np. tych z ebaya, to będziesz musiał zastosować jakąś tulejkę, bo one nie mają wbudowanych emulatorów. Z reguły stosuje się tam tulejki z małym otworkiem, aby dzięki mniejszej średnicy przepływu oszukać sondę. Zdaje się, że najlepiej działały tulejki kątowe (zresztą kątowe tulejki pozwalają zmieścić sondę, bo ponoć decaty z ebaya nie mają najlepiej umiejscowionych gniazd na sondy).

Na zdjęciu pokazane moje decaty GTP z wkręconymi już sondami.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Poniżej porównanie seryjnego przedniego katalizatora do decata, który go zastępuje - tu lepiej widać emulator decata (mniejsze kolanko 90 st.).

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

JacekST220

Wiedziałem kogo zapytać :) Dziękuję bardzo mi pomogłeś, kopalnia wiedzy na forum  8)

sseebbaa1

Separator oleju umiejscowiony pomiędzy głowicami silnika jest elementem bardzo prostym w swojej konstrukcji, ale w internecie nie mogłem znaleźć zdjęć pokazujących jak dokładnie wygląda w środku blaszana puszka w silniku Duratec V6. To skusiło mnie do poświęcenia starego separatora oleju z Mondeo ST220.
Przecięcie separatora pokazało wewnętrzny układ blaszek wydłużających drogę gazów wydostających się z bloku silnika. Dzięki temu mgiełka olejowa ma szansę osadzić niesiony olej na ściankach tego labiryntu, który to olej następnie ścieknie grawitacyjnie do bloku.

Jako dodatek pokazałem też różnicę w budowie separatora oleju silnika Duratec V6 w zależności od tego czy mowa o Mondeo mk3 V6 (w tym też ST220), czy o Mondeo mk2 V6.
W modelu mk3 zastosowano wykręcany zawór ze sprężyną w środku, natomiast w mk2 jest otwarty wylot. Wynika to z różnic budowy układu odmy.
W moim ST220 mam tzw. wolną odmę i nie musiałem przejmować się różnicami ciśnień pomiędzy odmami głowic i odmą bloku - dlatego nietypowo mam zamontowany separator z mk2. Dziękuję koledze Tomasz, który podpowiedział takie rozwiązanie.

Zapraszam do oglądnięcia:


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć film.



 8)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Recondo

Cisza tutaj od dawna :) Projekt Brembo znalazł swój finał czy nie doczytałem?

enforte

Cytat: Recondo w 23.03.2021, 15:48Cisza tutaj od dawna :) Projekt Brembo znalazł swój finał czy nie doczytałem?


No przecież pełen sukces ;) Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Kliknij tu!
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/85146

GrzegorzHAR

Cześć, nie mam zbytnio czasu żeby przebrnąć przez cały temat a powiedz mi jak zakończył się u Ciebie problem stukania spod pokrywy zaworów? Mam ST220 i podobny problem, stuka spod dekla od strony podszybia.