Zmiany na 260-270 km 2.5T mondeo

PatrykW, 26.04.2020, 14:13 « poprzedni - następny »

PatrykW

Witam panowie,

Zaczynam snuć plany odnośnie zmian w moim kombolocie. Mam w związku z tym kilka pytań na które nie znalazłem jasnych odpowiedzi. Ogólnie to na czym mi zależy to zwiększenie mocy do wartości tytułowych, oraz bardzo chciałbym poprawić dźwięk auta bo jest zbyt wyciszone. Nie chce żeby wył jak wściekły, ale żeby było słychać fajny rasowy pomruk. To jest jednak moje auto rodzinne więc nie chce przekroczyć tego punktu gdzie jazda przez hałas jest męcząca. Do rzeczy

1. Czy wstawianie downpipe do modnka wiąże się z wywaleniem kata? Widziałem zestawy decat + downpipe na baq-eqshaust stąd moje pytanie, tym bardziej że wszędzie gdzie o tym czytałem pisali że kat wylatuje przy takiej przerobce. Pytam bo chciałbym raczej zostawić seryjnego kata

2. Czy downpipe + większy IC wystarcza do uzyskania 260-270km? Jeżeli nie to o czym pomyśleć żeby nie robić astronomicznych kosztów

3. Jakie przeróbki pozwolą mi na uzyskanie przyjemniejszego brzmienia? Nadmienię że cały wydech to zbyt duża kwota



Pozdrawiam

bzyq

Przecierałem ostatnio tą ścieżkę.
Dla mocy do 270KM:
Downpipe nie musisz robić - wystarcza.
Katalizator - sportowy lub out
IC - seryjny na krotkie trasy wystarcza, ale wiekszy zawsze wskazany z wiadomych względów.
Wydech - u mnie przelot i tylko dwie końcowe puszki. Dla mnie za cicho ale chyba o to Tobie chodzi - da sie zrobic ponizej 2 tys.
Zamiast kata i środkowego można dać rurę, a dopiero modowac od trójnika. Seryjna rura ma ok 2,5 cala to dla takiej mocy żadna blokada. Wszystko zależy od budżetu.
Do tego koniecznie mocniejszy DV - seryjny RZADKO potrafi utrzymać nawet seryjne ciśnienie - to mus.
Wskazany lepszy aktuator, ale na to ciśnienia nie ma.
U mnie wleciał też ECU spacer i wkładka filtra KN.
Proponuje też zacząć od montażu wskażnika doładowania, a przy robocie wydechu dodać też EGT chociaż poglądowo.

Podsumowukąc podstawa to decat i DV no i wszystko zależy co wypluje seria.
Wysłałem Ci PW. Jak masz niedaleko to zawsze można pogadać.
Na obrazku to co Heko stworzył u mnie. Polecam btw ;)
:)

MAG

IMHO wywalanie kata to trucie wszystkich wokół i potencjalne kłopoty na przeglądzie, a sportkat 200cpsi mocy nie zabierze.

Osobiście, po wszystkich swoi h kombinacjach z wydechem, to postawiłbym na DP3", sportkat 200cpsi za którym zejście na 2,5" i wtedy trójnik z rozejściem się na zwykła rurę z przepustnica sterowana podciśnieniem, a druga nitka to seryjne tłumiki końcowe.

Jak potrzebujesz to jest cicho i kulturalnie (ale nadal znacznie ciekawiej niż na serii), a jak chcesz się pobawić, to otwierasz przepustnice i cieszysz się dźwiękami wydechu...



Btw - seryjny wydech w 2,5T ma 2,25" średnicy
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

PatrykW

Panowie bardzo dziekuje za konkretna wypowiedz :) na ten moment wiem ze zrobić musze ic, do oraz bliżej niezrozumiała dla mnie rzecz z wydechem. Z tego co zrozumiałem najwięcej sensu mu tu sportcat + dp + do trójnika rura o większym przekroju? Czy dalsza część wydechu może pozostać seryjna?

MAG

Napiszę w ten sposób - w moim Focusie 2,5T przez jednego z poprzednich właścicieli wgrany był program na Stage1 - zmiany mechaniczne to tylko BS przy turbo i dolot 3", więc raczej nie mające dużego wplywu na sama moc. Auto po zakupie zmierzyłem na hamowni i wypluło 238KM i 415Nm.

Wiosną zeszłego roku wsadziłem lepszy IC + ECU-spacer i do tego zmiany w wydechu: DP 2,75", sportkat 200cpsi na rurze 2,5", środkowy wydech z nierdzewki na rurze 2,5" i fabryczny tłumik końcowy.
Po tej operacji auto znowu trafiło na tę samą hamownię i nowy wynik to 271KM i 425Nm.

Zapewne gdybym pojechał na strojenie to ten wynik mógłby być jeszcze troche lepszy, ale póki co strojenia nie planuję - na pewno nie przed kilkoma innymi ewentualnymi zmianami w osprzęcie turbiny, które miałyby potencjał na okolice 300KM.

Niestety w Mondeo/S-Maxie nie jest tak łatwo jak w Focusie ST i przy takim samym setupie mechanicznym strojenie nie daje nniestety takich samych przyrostów...

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

tomi

Panowie która DV pasuje do smaxa 2.5, widziałem kilka properfectu do 2.5 focusa rsa , ale ma wyprowadzenie na wprost, potem kilka do volvo z turbinami borgwarner, ma ktoś linka do sprawdzonej dv??

MAG

Ja kupiłem ten z opisem jako do Focus mk2 ST i miał wyprowadzenie na wprost.
Z tego co kojarzę, to ten z wyprowadzeniem w bok po prostu łatwiej zamontować i tyle.

Kupowałem przez allegro od sprzedawcy "bajpolek"
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

tomi

No tego samego znalazłem, a to samo wyprowadzenie można wrazie co przekręcić. Dzięki mag. Jeszcze solenoid zmienię, dzisiaj wstawiłem nowe poerbirga bo doładowanie spadło o połowę. Zmieniłem go i teraz pokazuje około 2.20-do 2.45V  i cholerny gwizd mam powyżej 3 tys . Dolot szczelny , aktuator działa, pewnie DV piszcza