Focus MK2 "Sleeper"

Bobson, 22.10.2020, 10:58 « poprzedni - następny »

Bobson

Hej,
po sprzedaży Mondeo 2.2TDCI wpadł mi do głowy pomysł aby kupić benzynę z Durateciem pod maską i zrobić tam trochę czarów.
Wybór padł na Focusa MK2.

Wymagania były proste - szukam dobrej bazy na mody które planuje - sensowny stan, wersja Titanium, kombi, 2.0 16v.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Plan jest taki:

- hamulce 320mm przód i 302mm tył, oplot
- zestaw sprężyn Eibach -35mm (zastanawiam się nad Bilsteinem B6)
- odświeżone alusy 18" w proszku, jeszcze tylko pomalować dekle i pomyśleć nad oponami
- body kit S/ST (lotka, dokładka zderzaka tył, progi, zderzak ST) poluje jeszcze na grill kratki halogenów
- radio 9" HD IPS Android - poza oczywistymi funkcjami ma wyświetlać dane z EMU
- reflektory na soczewce skrętnej
- swap na 2,5l Duratec-HE
- turbo kopia GT2871R
- wodny intercooler Mercedes W205 C300
- wtryskiwacze Bosch 550cm3
- swap skrzyni biegów na MMT6 z Mondeo MK3 SCi + szpera Torsen
- sprzęgło z dwumasem seryjne z S-Maxa TDCi
- sterownik Ecumaster EMU Black
- LPG :D

Planuje 2 mapy doładowania 0,5b pod LPG i 1,0b :)
Myślę, że 350PS ten zestaw zrobi :)

Trochę fotek zabawek:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

bishop

Jak ma być sleeper to bez body kit S/ST. :D Będzie dobry projekt coś czuje. Powodzenia.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

Bobson

Cytat: bishop w 22.10.2020, 13:50Jak ma być sleeper to bez body kit S/ST. :D Będzie dobry projekt coś czuje. Powodzenia.

Nie mogłem się oprzeć temu bodykitowi ;)
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

fajex

ciekawy projekt 👍👌👏

Lisy


Ooooo... od kilku lat o takim projekcie myśle. Raz miałem ugadanego STeka po delikatnym dachowaniu na dawcę, ale zabrakło jaj ;)

Buda z uwalonyn TDCi stoi.. ale jednak padło na seryjne ST mk2.

Będę śledził!

Bobson

Hej, dawno nic nie pisałem ale cały czas coś się dzieje.
Ogólnie Focus cały czas jeździ bez jakiś tam problemów. W sumie od zakupu wymieniłem tylko termostat  8) .

Powoli nadchodzi etap w którym musze spiąć dupę i zabrać się za składanie gratów które nagromadziłem... a jest tego od groma.

Pospamuje Was kilkoma fotkami z jakimś opisem moich planów czy pomysłów.

Kupiłem trochę gratów na aliexpress:
spływ oleju do turbin GT28
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



adapter do GT28 na v-band 3", koc
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



intercooler wodny z Mercedesa W205 C300
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



chłodnica układu chłodzenia intercoolera z grupy VAG, montowana między innymi w Audi S5 3.0 TFSI
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



za paliwo odpowiadać będą wtryski Bosch 550cm@3b, Duratec ma 3,8b regulator więc chyba da to około 620cm3 wydajności.
Na foto porównanie do dłuższego seryjnego wtrysku z durateca. Trochę umknęła mi ta informacja przy zakupie ale zakupiłem już odpowiednie adaptery wydłużające wtryskiwacze z filtrami - ponownie z aliexpress ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



za płynne i precyzyjne sterowanie doładowaniem odpowiadać będzie znany i ceniony zawór MAC
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



układ chłodzenia otrzyma termostat zimniejszy 82*C (już zamontowany) i wydajniejszą pompe wody z Mustanga 2.3 :) Wleci też chłodnica oleju z termostatem.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



udało mi się skompletować wszystkie niezbędne moduły wraz z wiązką do skrętnych soczewek, łatwo nie było...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



w końcu dotarła szpera z Rosji, trochę trwał proces jej projektowania ale finalnie Val-Racing oferuje szpere do skrzyń MMT6 :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



układ zawieszenia też przejdzie zmiany - wpadnie Bilstein B6 z sprężynami Eibach pro Kit. Oczywiście zestawik na przód i tył.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zastanawiam się też mocno nad tulejami wahaczy - czy dać nowego lemfordera czy pójść w poli. Póki co skłaniam się ku rozwiązaniu OEM ale nie wiem jak zniesie to tyle momentu w dodatku ze szperą...

Jestem bardzo ciekaw układu turbo i ic wodnego. Skłoniłem się ku takiemu rozwiązaniu bo w mojej opinii łatwiej będzie mi to poskładać, obędzie się bez dziwnych przeróbek pasa przedniego pod orurowanie. Układ dolotowy między turbo a przepustnicą będzie mega krótki więc liczę na bardzo fajną reakcje na gaz i poprawę spoola. Silnik będzie miał uruchomioną zmienną fazę na wałku ssącym co również pomoże ucywilizować zachowanie silnika.

Zamysł jest taki aby zachowanie samochodu było jak najbardziej cywilne, samochód ma jeździć tak jak z fabryki. Moc poprostu wyjdzie sama z pojemności silnika i wielkości sprężarki która nie jest ani za mała a nie za duża.
Liczę, że na 1b doładowania uda się zrobić 330ps i 450Nm :)

To tylko część różnych gratów kupionych do auta, mam już EMU Black tak więc tak naprawdę można brać się za składanie potworka :)

Stay tuned.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Fajnie widzieć takie części! Rozbudza to wyobraźnię :)


Cytat: Bobson w 08.03.2021, 14:07finalnie Val-Racing oferuje szpere do skrzyń MMT6

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Jaki koszt tej szpery? Konkurencyjny dla Quaife?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Cytat: sseebbaa1 w 18.03.2021, 22:33Jaki koszt tej szpery? Konkurencyjny dla Quaife?
Doliczając cło i VAT wyjdzie niecałe 2100zł ;)
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

Bobson

Bry, projekt powolutku się realizuje. Jak to w życiu bywa zawsze są inne sprawy na głowie - a w tym roku mam na głowie dość ważną życiową decyzje związaną z zakupem domu. Poza domem będę miał też bardzo duże budynki gospodarcze które pomogą mi realizować moje motoryzacyjne plany i marzenia, więcej innym razem ;)

Ostatnio poruszałem temat zawieszenia - obecnie leży już wszystko nowe w kartonie gotowe do montażu. Wybrałem jednak rozwiązanie OEM a nie poliuretany. Wybór padł na Meyle HD. Do układanki dodałem jednak extra bonus  8)
Zakupiłem zestaw stabilizatorów z Mazdy 3 MPS  :evil:
Powiem tylko tak: różnica w grubości jest ogromna
Przód 20mm vs 26mm
Tył: 17mm vs 25mm
Jestem ciekaw jak to całościowo będzie pracować z nowym zawieszeniem i Bilsteinem B6 + Eibach.

Powoli zabieram się za wymianę całego układu hamulcowego - 320mm przód i 302mm tył - Tarcze TRW, klocki Galfer 1050, do tego oplot, płyn RBF660 i powinno być fajnie.

Od marca jeżdżę już na letnich 18" i mogę powiedzieć, że Dębica UHP2 to bardzo dobra opona, naprawdę.

Z takich "smaczków" zamontowałem już soczewkowe lampy adaptacyjne oraz uruchomiłem i skalibrowałem cały system. Powiem szczerze, że bardzo podoba mi się to rozwiązanie. Musze tylko pomyśleć nad jakimś LEDem H7 :P

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć film.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT