Budowa seryjnych środkowych tłumików Mondeo ST220

sseebbaa1, 03.03.2019, 13:58 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Ważna informacja odnośnie budowy środkowych tłumików w SERYJNYM układzie wydechowym Mondeo ST220.
Tłumiki mimo, że wyglądają z zewnątrz na typu "dual", a więc z jednoczesnym wyciszaniem i rozprężaniem obu rur, to w rzeczywistości są tłumikami wyciszającymi tylko jedną rurę!

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Pojedynczy tłumik środkowy jest zrobiony tak, że jedna z wewnętrznych rur jest perforowana, a druga rura jest bez tych nawierceń i spaliny po prostu przelatują.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Drugi ze środkowych tłumików jest odwrócony i "działa" na spaliny poruszające się przeciwną rurą.
Taki układ wyrównuje odległości, w jakiej są te tłumik od danej głowicy silnika V6 (zamontowanego przecież poprzecznie).

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Zdjęcia znalezione w sieci pokazują otwarte puszki środkowych tłumików. Aby nie było wątpliwości pozwoliłem sobie na zdjęciach ponumerować tłumiki, licząc od przodu auta.
Tłumiki zostały otwarte od góry (a nie od dołu), co można ustalić na podstawie zdjęcia przedstawiającego cały układ -patrz chociażby na ścięcie końcówek wydechów.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Chciałem wspomnieć o tej budowie środkowych tłumików, bo niestety można znaleźć przykłady "genialnego" wycięcia tylko jednego ze środkowych seryjnych tłumików. Niektóre ST220, zwłaszcza przyprowadzane z zagranicy, mają tak właśnie zmodyfikowane wydechy, co niestety świadczy o całkowitej niewiedzy, jak naprawdę jest skonstruowany seryjny wydech w Mondeo mk3 ST220.
Albo wycinamy oba środkowe, albo żaden. Bowiem wyrzucenie jednego seryjnego tłumika spowoduje "poluźnienie" wydechu tylko jednego rzędu cylindrów.

Dla przypomnienia - środkowa sekcja seryjnego wydechu na samochodzie wygląda tak od spodu:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.






PS. Mimo, że pokazuję seryjne tłumiki, to wstawiłem to do działu tuningu (a nie do codziennej eksploatacji), bo ta informacja ma istotne znaczenie właśnie przy modyfikowaniu wydechu.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

SteelRat

Podrzucę, bo u mnie było robione, że "brzęczenie" środkowego nie musi oznaczać jego końca, a tylko poluzowanie spawów we wnętrzu. U mnie jeden był ruszony, brzęczała ta perforowana właśnie.

Prawy tylny końcowy - w zasadzie nie do kupienia, tylko jako zestaw, oba środkowe też (tu używki powinny się nadawać do użytku). Oba "sety" po ok 1200 PLN, ze zniżkami.

T

Prawy końcowy jest identyczny (albo prawie identyczny) jak w 2,5 V6, natomiast lewy jak w silnikach rzędowych (benzynowe + diesle). Środkowe można zastąpić rurowymi AWG (tylko trzeba pamiętać gdzie który zamontować, bo to istotne).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

ferdus44

Właśnie miałem problem z zakonotowaniem tego, więc wolałem dla bezpieczeństwa udać się do mechanika z tym i mi zrobił
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.pomysły na meble do salonu z antresolą