[Mondeo] Przerobienie gniazd Xenonów do zwykłych wtyczek

Ry2y, 06.03.2012, 17:04 « poprzedni - następny »

Ry2y

Witam,
chciałbym podłączyć xenony u siebie. Niestety instalację mam zwykłą pod lampy halogenowe. Chciałbym przerobić gniazdka w xenonach na takie ze zwykłych lamp. Ma ktoś tak przerobione? Albo wie jak podpiąć te kabelki w lampie do zwyklego gniazdka? Gdzieś czytałem też, że trzeba wymienić bezpieczniki na większe.
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

weksla

ja u siebie jak podpinałem xenon nie przerabiałem zwykłych wtyczek tylko dokupiłem/dostałem oryginalne końcówki instalacji lamp xenonowych z wtyczkami. Zrobiłem redukcje i nie niszczyłem oryginalnej instalacji. Ale jeśli Ci nie zależy to wiem ze da się przerobić. Co do zmiany bezpieczników w skrzynce w komorze silnika to zmieniia się napewno 2 szt z 7,5A (dla zwykłych lamp) na 20A (lampy xenon)
Dodatkowo pasowałoby jeszcze podłączyć silniczki w xenonach pod manualne sterowanie wysokością lamp.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Ry2y

Wiesz co, u mnie jest w ogóle śmieszna sytuacja. Moje auto wyjechało z fabryki na xenonach. Nie mam ręcznej regulacji, za to mam spryski i czujniki poziomowania. Poprzedni właściciel po dzwonie założył zwykłe lampy i przerobił wtyczki w instalacji samochodu na zwykłe.
Ale w sumie wolałbym mieć możliwość szybkiej podmianki na zwykłe reflektory, jakby się na przeglądzie czepnęli moich xenonów, bo zamierzam jeszcze je przerobić na te bixenony z Q7 wg instrukcji nokitela.
Nie miałeś wcześniej xenonów? Co to znaczy redukcja, bo jestem laikiem. Chodzi mi o to żeby zostawić wtyczki w samochodzie standardowe od H7, a w lampie xenona zmienić duże oryginalne gniazdko na takie zielone ze zwykłej lampy.
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

weksla

No to jak masz instalacje do poziomowania i i spryski to masz zajebiście:D
Moje auto było bez xenonów, ja je dokładałem i spryskiwacze też, jedynie mam manualne poziomowanie (chociaż instalacje samopoziomowania też posiadam to nie zakładam gdyż manual działa chyba lepiej niż fabryczny automat).

A jeśli chodzi o przejściówkę to jest to coś takiego:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Ry2y

Wiesz co, wlasnie mnie interesuje ten pomost miedzy instalacja xenonowa a zwykla. Jak patrzyłem ilość pinów w xenonie jest większa i kabelki mają inny kolor niż lampa halogenowa.
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

T

Cytat: Ry2y w 06.03.2012, 17:20Ale w sumie wolałbym mieć możliwość szybkiej podmianki na zwykłe reflektory, jakby się na przeglądzie czepnęli moich xenonów, bo zamierzam jeszcze je przerobić na te bixenony z Q7 wg instrukcji nokitela.
Myślę, że prędzej by Cię nie przepuścili z halogenami bez ręcznej regulacji niż z trochę innymi soczewkami, jak wszystko poza tym jest ok (spryskiwacze, samopoziomowanie, oznaczenia na reflektorze). Nikt nie sprawdza takich rzeczy, bo niby jak? Nawet seryjne xenony w Mondeo różniły się pomiędzy sobą różnymi detalami na przestrzeni lat, zresztą nikt Ci nie będzie reflektorów tam rozbierał. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Ry2y

No i mam problem... utknąłem w kabelkologii... po stronie wiązki ksenona mam gróby żółty i gruby brązowy kabel. Po przeszukaniu sieci okazało się że grube kable to kolejno żólty plus, brązowy masa. Ale zostały mi jeszcze biało-czerwony, szary i cienki żółty. Wygląda mi to na kabelki od silniczków poziomowania. Ale jak, co i gdzie?
Swoją drogą dziwny patent, że w xenonie połowa kabli przechodzi przez przetwornicę, a w wersji halogenowej te same kabelki nie potrzebują przetwornicy.
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

czmok80

a gdzie mozna dostac takie kostki zeby se to przerobic samemu


« Dodane: 29.08.2012, 19:55 »

bo kupiłem orginalne lampy xenon do mondeo mk3 a mam h7 mam tez spryskiwacze zamontowane orginalnie i chce se wsadzic te xenony małym kosztem

czmok80

znalazłem fajnego kolesia co przerabia lampy w MK3 z Bielska Białej

weksla

Właśnie z tego co pamiętam to po wtyczki byłem w Bielsku.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Mondeo320tddi

Czy ktoś pokaże może jak taka przejściówka wygląda

ksiaze884piotr

Podpowie ktoś jak rozwiązać ręczne poziomowanie ? Mam problem z niebieskim kablem od silniczka