Chip Tuning

wojoo, 16.05.2010, 14:17 « poprzedni - następny »

Jaraszzz

Piła, północna część Wielkopolski.
Serio nie da się z tego nic więcej wyciągnąć nawet modyfikując części mechaniczne?

heko

nic więcej nie zrobisz, bo układ wtryskowy nie jest wydajny
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

Jaraszzz

Nie pocieszasz mnie.
Wymiana wtryskiwaczy, oprogramowania, filtrów itp nie wchodzi w grę?

heko

nie ma na co wymienić, o euro 6 :(
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

Jaraszzz

Ok. Co proponujesz? Jak i gdzie?

Jaraszzz

Nie za bardzo rozumiem "o euro 6".
Możesz kogoś polecić w sprawie podniesienia wydajności mojego Mondeo i sposób wykonania tego zadania?
Montować chip, wymieniać program w komputerze czy coś innego?
Będę wdzięczny za podpowiedź.
Dzięki

heko

euro 6 to ubity ecologią silnik, wiec nic poza programem na ok. 200KM nie zrobisz
zapraszam do mnie do Krk.

oto dzisiejszy

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

sseebbaa1

Cytat: heko w 24.06.2017, 14:14euro 6 to ubity ecologią silnik, wiec nic poza programem na ok. 200KM nie zrobisz

To co takiego mechanicznie jest zmienione w silnikach Euro6 w porównaniu do niższych numerów norm Euro?
(Gdyby porównywać te same 2.0 TDCi Forda)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

heko

układ wtryskowy, milion katalizatorów...itd itp
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

sseebbaa1

Jak znajdziesz chwilę czasu, to rozwiń proszę swoją wypowiedź.
Jakie są różnice w tych układach wtryskowych (gdzie ograniczenia związane z najnowszymi normami)?
Czy można jakoś te ograniczenia obejść lub wymienić któryś element układu wtryskowego?
Co takiego zmieniono w katalizatorach i co da się z tym zrobić?
No i co kryje się jeszcze pod "...itd itp" :)
Zdaje się to było istotą pytania kolegi Jaraszzz.

heko - jesteś na pierwszej linii frontu wszelkich przeróbek, więc liczymy na Twoje informacje (jak najbardziej szczegółowe, a nie w dwóch słowach). Jak ludzie usuną te mechaniczne ograniczenia, to będzie większy popyt na usługi strojenia :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

heko

podstawowa różnica to układ wtryskowy, a w dieslu tylko to generuje moc
w euro 6 są bardzo skomplikowane, wysokociśnieniowe, precyzyjne, mało wydajne wtryski, po to aby uzyskać zbliżone do ideału, wieloetapowe dawkowanie paliwa
do tego bardzo restrykcyjny dpf + katalizatory, które znacznie zwiększają temp. spalania, a to pierwsza granica przy chiptuningu...pomijając zadymienie

nie ma opcji aby ktoś w najbliższych latach był w stanie przerabiać te wtryski, nawet ich nie zregenerujesz

jeśli ktoś chce w świeżym aucie pozbyć się całej ekologii, to myślę że 220-230KM  jest osiągalne

tyle w temacie :)



Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

sseebbaa1

Dzięki za wyjaśnienie!
Pozdrawiam!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Tigerbart

Heko mimo wszystko ja i tak raczej do ciebie przyjadę moim ST220. Jeśli mówiłeś o (do) ok. +10 % to ja w to wchodzę, bo coś czuję, że w moim przypadku może to być (do) około +25 Km i +28 Nm, a to daje już prawie 3 z przodu w mocy i pewną 3 z przodu z momentem.

sseebbaa1

Na ostatnim wykresie widać, że chip tuning TDCi w wersji 150 KM podniósł moc do 200 KM i moment do 447 Nm.
Ja planuję podnieść moc w 150-konnym S-Maxie z 2015 roku z PowerShiftem, a fabryczny limit tej skrzyni to 450 Nm (symbol 6DCT450-MPS6).

Czy da się zejść niżej z momentem, a moc pozostawić na podobnym poziomie?
Czy takie kombinacje już nie mają sensu?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

heko

wszystko się da, ale nie trzeba, PS lekko ogarnia 450Nm
w Mondeo 210 i Edge z PS robię 520Nm

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning