Mondeo mk3 3.0 V6 RS - najmocniejsze w Polsce - 240+ KM

T, 17.05.2010, 22:14 « poprzedni - następny »

wilhelm

Wygląda super, a jak dźwięk?

T

Cytat: weksla w 01.08.2011, 21:43Z czego zrobiłeś ściankę grodzeniową?
To jest te stara osłona, przy której testowałem stożek jeszcze w 2,5. Okazało się, że działa najlepiej. W wolnej chwili zrobię ją od nowa, trochę dokładniej i zmodyfikuje kilka drobiazgów. Coś takiego najłatwiej wyciąć po prostu z plastikowego pojemnika.

Cytat: wilhelm w 02.08.2011, 00:30Wygląda super, a jak dźwięk?
Jest znacznie ciszej niż z airboksem ST220, ogólnie stożek brzmi gorzej. Ale pewnie działa lepiej, bo tyle hałasu co przy airboksie ST220 się nie bierze znikąd tylko pewnie z turbulencji.

PS. Nie wiem czy zauważyliście, ale zrobiłem już też wolną odmę. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

eng

Cytat: Tomasz w 26.07.2011, 02:14
Będę musiał się porozglądać na ebayu. ;)




Dzisiaj zamówiłem filtr powietrza. Zdecydowałem się na największy stożek Simoty:

Dlaczego? Te filtry bardzo dobrze wypadają w testach, na poziomie tych najlepszych i najdroższych, a chyba tylko Simota robi "podwójny" stożek tej wielkości. A dlaczego duży? Z tego co piszą na zachodnich forach, silnik ST220 bardzo dobrze reaguje na duży stożek. Sam dolot wymyśliłem chyba dość ciekawy, niedługo więcej szczegółów.

No i — jak wspomniałem w innym wątku — zamierzam też zamontować przepustnicę 75 mm, w miejsce starej 65 mm. ;)

Czyli zrobiłeś to na oko i opierając się jedynie na zachodnich forach. Dziwne bo zawsze wszystko dokładnie wyliczałeś i byłeś w tej kwesti bardzo wręcz pedantycznie dokładny. Tak czy siak wygląda to nieźle. Ciekawi mnie też większa TB. Byłeś w końcu na hamowni sprawdzić ile masz tych koni? Warto chyba wiedzieć od czego się zaczyna?

T

Cytat: eng w 02.08.2011, 10:01Czyli zrobiłeś to na oko i opierając się jedynie na zachodnich forach. Dziwne bo zawsze wszystko dokładnie wyliczałeś i byłeś w tej kwesti bardzo wręcz pedantycznie dokładny.
Tu się nie da nic wyliczyć bez specjalistycznego oprogramowania do symulacji przepływów i stworzenia modelu, przynajmniej, całego dolotu. Nie dysponuję czymś takim, dlatego wzorowałem się z grubsza na dolocie K&N FIPK. Dokonałem też pomiarów temperatury powietrza w dolocie i sprawdziłem z grubsza efekty tej modyfikacji. Po zrobieniu wydechu porównam raz jeszcze i będzie wtedy jasność. Ale jest raczej pewne, że ten dolot będzie lepszy na wysokich obrotach, bo zwykłe ST220 ma moc maksymalną nieco powyżej 6000 rpm, a 7000 rpm (gdzie spodziewam się mocy maksymalnej w moim silniku) w ogóle nie osiąga, tak więc airbox dedykowany do tego silnika jest zapewne strojony na dużo niższy zakres niż ten, który mnie interesuje.

« Dodane: 02.08.2011, 20:45 »

Małe zbliżenie na fragment dolotu pomiędzy przepustnicą, a przepływką:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Wbrew temu, co się wydaje, było z tym sporo roboty. Szczególnie z obrobieniem od wewnątrz w taki sposób, żeby nie było progów. Efekt jest chyba niezły. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

auchim

szkoda że jeszcze nie zhamowałeś, sama radość z patrzenia jak po kolejnych modach moc rośnie a u Ciebie to jedna wielka niewiadoma  :S

zrezygnowałeś z montażu catch tanka, czy ten filtr na odmie to tymczasowe bo szybciej można założyć? :P

walus90

właśnie kiedy jakiś wykres? :P
każdej mordzie dobrze w FORDZIE!!!! hahaha :D

T

Cytat: auchim w 02.08.2011, 22:13szkoda że jeszcze nie zhamowałeś, sama radość z patrzenia jak po kolejnych modach moc rośnie a u Ciebie to jedna wielka niewiadoma
Niewiadoma jak niewiadoma, od tego mam ScanXL-a i wiem czy jest lepiej czy gorzej. Nie wiem tylko, ile jest jest dokładnie, ale to w tej chwili mało ważne. Zhamuje już z wydechem i po strojeniu, wcześniej nie ma to raczej sensu.

Cytat: auchim w 02.08.2011, 22:13zrezygnowałeś z montażu catch tanka, czy ten filtr na odmie to tymczasowe bo szybciej można założyć?
Jest catch-tank. Odpowietrzanie skrzyni korbowej i głowic idzie właśnie do catch-tanka z filterkiem na górze. Czyli jest to układ otwarty, nie podłączony do dolotu. To rozwiązanie sprawdza się świetnie i wbrew temu, czego się naczytałem na forach absolutnie nic nie śmierdzi. Być może opinie o smrodzie pochodziły od właścicieli wyeksploatowanych silników ze znacznymi przedmuchami.

« Dodane: 04.08.2011, 02:02 »

Przepustnica 75 mm:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Wymaga oczywiście przerobienia uchwytu, bo — podobnie jak 65 mm, której używałem do tej pory — jest ona dedykowana do Mustanga.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

eng

Niezła. Ile kosztowała i skąd ją masz?

T

Cytat: eng w 04.08.2011, 11:30Ile kosztowała
Wyszło ok. 300 zł razem z przesyłką ze Stanów.

Cytat: eng w 04.08.2011, 11:30skąd ją masz?
Z ebaya. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

KLUSEK

W środku jest już zoptymalizowana na motylku itp ?

T

Częściowo jest, ale i tak zrobię to po swojemu. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

eng

Cena spoko. Pokaż jeszcze fotki wnętrza tej przepustnicy. Tylko taką TB można montować jedynie do stożków o odpowiedniej średnicy wyjścia. Raczej do seryjnej puchy będzie się to mijać z celem ze względu na mniejszą średnicę otworu.

T

No i niestety wychodzi na to, że będę musiał dalej pokombinować ze sprzęgłem, bo to nie daje rady powyżej 4500-5000. Raz nawet "puściło" przy jednostajnym przyspieszaniu.

Prawdopodobnie wrzucę spiek, a docisk albo ten co jest albo ten z ST200 jeśli obecny okaże się uszkodzony czy krzywy (co tez jest możliwe).

Eh... :/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wilhelm

Horsepower Rating: 390 HP / Torque Capacity: 348 ft/lbs

Szybko się poddało.

« Dodane: 23.08.2011, 10:26 »

A co z wydechem i strojeniem?

T

Cytat: wilhelm w 23.08.2011, 11:25Horsepower Rating: 390 HP / Torque Capacity: 348 ft/lbs
Szybko się poddało.
Właściwie to dopiero teraz to sprawdziłem, bo silnik można już chyba uznać za dotarty. Od początku miałem trochę zastrzeżeń.

Tak czy siak trzeba pamiętać, że ten "rating" dotyczy Contoura turbo, a nie wolnossącego Mondeo mk3. No, ale wydawało mi się, że zapas jest na tyle duży, że wystarczy. Niestety nie daje rady. Jest jeszcze opcja, że ten egzemplarz jest jakiś felerny, okaże się przy demontażu.

Tarcza pójdzie taka:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



...natomiast docisk albo zostanie ten co jest (jeśli okaże się dobry) albo będzie z ST200, bo mam jeden w dobrym stanie.

Co do wydechu to nie miałem teraz czasu, może we wrześniu uda się to zrobić razem ze sprzęgłem. No, a strojenie oczywiście na samym końcu, jeszcze muszę dolot wcześniej dopracować na co potrzebuje kilku wieczorów w garażu, a o to w tej chwili ciężko.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club