Mondeo mk3 3.0 V6 RS - najmocniejsze w Polsce - 240+ KM

T, 17.05.2010, 22:14 « poprzedni - następny »

T

Catch-tank mojej produkcji. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

eng

Wiesz już ile to ma koni? Sprawdziłbyś z ciekawości czy silnik masz zdrowy bo na oko to chłop w szpitalu umarł.

T

Spokojnie, zhamuję na pewno, ale po skończeniu wszystkiego (ew. być może dodatkowo jeszcze przed strojeniem). O wynik raczej się nie martwię. :)

PS. Auto czekają jeszcze drobne zmiany we wnętrzu i na zewnątrz (estetyczne). Mam nadzieję, że zakończę to wszystko w tym roku i później będę już tylko cieszył się jazdą. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Cinkciarz

Ja myślę że jak juz wszystko zrobisz to ci się snudzi i go sprzedasz ;)
Było Mondeo Mk3 2.0 TDCi ST  ...   a jest   ...   Pontiac Trans Am 5.7 GTA   ...    Vw Caddy 1.4  ...   Suzuki GSX-R K7 600

T

To możliwe. :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

Cytat: gorilla666 w 15.09.2011, 21:03BTW jakby co to pisze sie na Twoja TB  65
Po wstępnych przymiarkach wychodzi na to, że chyba jednak zostanę przy obecnej przepustnicy. Z 75 mm koniecznych byłoby zbyt wiele przeróbek i dość niepewny efekt (bo jednak kolektor ssący projektowany jest jako całość).

« Dodane: 24.09.2011, 01:09 »

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



DS-y strasznie pylą. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wilhelm

Ja mam klocki motorcrafta i też mam przednie felgi czarne w porównaniu z tylnymi, więc chyba nie ma reguły.

A mondziak się super prezentuje.

weksla

elegancko wygląda:D
Ja mam z przodu oryginalne motorcrafty od foki st i powiem  że też mam czarne felgi:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

wilhelm

Cytat: weksla w 24.09.2011, 16:54
elegancko wygląda:D
Ja mam z przodu oryginalne motorcrafty od foki st i powiem  że też mam czarne felgi:D

Ty kupowałeś nowe zaciski od tego gościa z allegro?

weksla

dokładnie kupowałem nowe razem z klockami
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: weksla w 24.09.2011, 17:54A mondziak się super prezentuje.
Cytat: weksla w 24.09.2011, 17:54elegancko wygląda:D
Dzięki, też mi się podoba. ;)

Powoli kończę zabawę z dolotem, oto jeden z jej efektów:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Po lewej mój UIM, po poprawkach, po prawej zwykły, engowy. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

KLUSEK


T

Cytat: KLUSEK w 27.09.2011, 14:39
Jego czystszy :P ;)
Mój jest jeszcze przed myciem -- dopiero po obróbce. Problem w tym, ze nie mogę odkręcić zaślepki od EGR, a przydałoby się to zrobić do mycia. :/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

No i wreszcie skończyłem dolot i potestowałem.

Oto co zostało zrobione:

- Porting LIM i UIM pod uszczelki (głowica już była wcześniej zrobiona)
- Poprawione spasowanie "przepustniczek" w LIM w pozycji zamkniętej
- Rozwiercenie wylotów w UIM (w zasadzie przy okazji portingu) i polerka gdzie się dało
- Drobne modyfikacje przepustnicy i dopracowanie fragmentu dolotu od filtra do przepustnicy

No i oczywiście auto dostało wreszcie większe wtryski. Ale o tym innym razem, bo muszę jeszcze trochę potestować. Ale generalnie -- jest dobrze. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

Trochę newsów.

Okazało się, że moje seryjne ECU ma nadzwyczaj dobre możliwości adaptacji. Z wtryskami 24 lb działa bez żadnych problemów. Jedyne co trzeba było zrobić, to wyregulować zawór idle air w przepustnicy. Działa nawet na seryjnym programie, ale z bluefinem jest jeszcze lepiej, bo bluefin zabiera trochę paliwa i przyspiesza zapłon. Ogólnie auto wymaga oczywiście nadal strojenia, ale pracuje w tej chwili tak, że osoba niewtajemniczona nie pomyślałaby, że pod maską jest coś nie tak (oczywiście pomijam kwestie osiągów). Jedyne po czym w zasadzie widać brak strojenia to korekcje długoterminowe na ok. -15-20%, ale oprócz tego wszystko funkcjonuje w sposób typowy i mieszanka jest poprawna w każdym zakresie (aczkolwiek przy WOT pewnie trochę zalewa, co zabiera trochę mocy, ale silnikowi nie szkodzi). No i wolne obroty nie są może idealne, ale bez strojenia nie da się tego raczej już poprawić.

Teraz auto jedzie na zrobienie wydechu, na 99% będzie to układ podwójny z X-pipe. Jestem już po wstępnych ustaleniach z tłumikarzem i okazało się, że da się to zrobić we w miarę przyzwoitej cenie.

Potem zostaje sprzęgło, potrzebuję jeszcze konsultacji, ale prawdopodobnie tym razem będzie to przerobione sprzęgło z ST200, tj. ze wzmocnionym dociskiem i tarczą przerobioną prawdopodobnie na 6-łopatkową.

No i na koniec pozostaje strojenie, a w zasadzie bardziej "podstrojenie".

Ciekaw jestem końcowego efektu, patrząc na to jak auto jeździ w tej chwili wydaje mi się, że będzie co najmniej dobrze. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club