Witam!
Panowie w moim S-Maxie od jakiegoś czasu przy przyspieszaniu czuć szarpnięcie oraz traci moc powyżej 3000 tyś. Wczoraj byłem u mechanika i wyskakuje błąd p0234 (Stan przeładowania nadmiernego ładowania silnika). Koleś zaproponował od razu regenerację turbiny. Macie jakiś namiar na kogoś ogarniętego w trójmieście kto jest w stanie mi to sprawdzić. Turbo oleju nie puszcza i nie gwiżdże tak że chciałbym potwierdzić diagnozę u kogoś kumatego. Ponoć selenoid sprawdzał i jest ok.
Pozdrawiam
Artur
Jaki przebieg?Na jakim biegu to szarpnięcie?Na pełnym bucie?Ponoć to Komorowski miał wygrać ostatnie wybory prezydenckie...Sprawdź węże....może być mała nieszczelność.
Sprawdź rurę dolotu, często się przeciera od paska klimy.
No i podstawowe pytanie. 2,5?
No czegoś takiego jeszcze nie słyszałem, żeby na overboost polecać regenerację turbiny!
S-Max 2.5T
Przebieg 210 tyś. Szarpanie występuje miedzy 2,5 a 3 tyś jak cisnę pełnym butem.
TAM Jak zajechałem po auto to gościu już mi chciał turbo demontować i na miałki szlak do regeneracji zawieść.
Jeśli RZECZYWIŚCIE BS jest sprawny, to mógł wyzionąć ducha aktuator (zaciął się w jakiejś pośredniej pozycji). Od tego bym zaczął sprawdzanie, tym bardziej, że można to w miarę łatwo zrobić.
TAM
Podasz przepis na sprawdzenie aktuatora. Mam ograniczone możliwości zrobienia czegoś przed blokiem także ile będę mógł to sprawdzę.
Przed blokiem to się nie uda, szczególnie w S-Maxie. Trzeba zdjąć wężyk, który idzie do aktuatora (do niego chyba najłatwiej się dostać, jeśli masz oryginalny BS bezpośrednio przy turbinie), podłączyć pod aktuator jakąś pompkę z manometrem i zacząć pompować, jednocześnie obserwując dzwignię od aktuatora. Przy ciśnieniu ok. 0.3 Bara ponad atmosferyczne dźwignia powinna zacząć się przesuwać. Przy 0.7 Bara powinna już być maksymalnie wysunięta. Jeśli nic się nie dzieje, to aktuator jest zablokowany.
Alternatywnie można sie podłączyć z pompką pod wężyk z BS-a przy puszce filtra, co jest łatwiejsze, ale wtedy trzeba niestety wypiąć wtyczkę z BS-a i podłączyć do niego 12 V na czas próby, więc nie wiem co gorsze.
Dobra ta robota to nie na moje zaplecze.
Snafu polecisz kogoś ogarniętego w trójmieście?
I jak tam? Problem zdiagnozowany? Rozwiązany?
Jesli tak, to kto ogarniał?
Problem jeszcze nie ogarnięty. Auto stoi u MacGraba i czeka na swoją kolej. Jak ogarną to dam znać co mu dolegało.
Jutro bede u nich to obejżę :) Ja wlasnie wrocilem z czarnogory i objazdowki po Chorwacji. Smaxior dal rade :)
Tomek, a ty jaki masz actuator? Forge czy standardowy? Bo juz sie pogubiłem ...
Forge.
Cytat: snafu w 26.07.2015, 23:53
Jutro bede u nich to obejżę :) Ja wlasnie wrocilem z czarnogory i objazdowki po Chorwacji. Smaxior dal rade :)
Snafu To daj znać czy coś grzebali :D
Furka ogarnięta, uszkodzony okazał się selenoid, jakieś podciśnienie i nieszczelność. Od zakupu tak nie śmigała :D
Snafu, dzięki za namiary na MacGraba chłopaki ogarnęli furkę szybko i niedrogo.
I tyle jeśli chodzi o ,,sprawdzony i sprawny" BS...
Nie ma sprawy. Byłem w międzyczasie załatwić moje sprawy, widziałem. Wspominali, że z nieszczelnościami właśnie też musieli zawalczyć. Ważne, że śmiga.