Mam parę pytań a pro po przelotu...
1.jaką wielkość najlepiej wybrać (mówię tu o calach :)....)
2.jakie tłumiki najlepsze wybrać żeby nie buczał ale miał piękny rasowy dźwięk
3.i w jakie to są pieniążki za taki wydech..
Pozdrawiam
1. 3" DP, 3" kat, 2.75" catback.
2. Milltek
3. 3-5k za całość ze sportowym katem.
Jeśli chodzi o wydechy widziałem pare w akcji w ST z firmy GTPerformance.
Co sądzicie o firmie, i jak wypadają cenowo?
Jeśli chodzi o cały wydech milteka to ceny mają nierealne heh. ;d
Podniosę temat, bo jestem w trakcie ustaleń dotyczacych zrobienia wydechu do Smokusa :stupid:
Mam już 3" DP i sportkat 200cpsi tez 3", a potem zejście na 2,5" na fabryczny wydech, który uległ znacznej biodegradacji ;)
Moje auto jeździ na trasie z dzieciakami na pokładzie, wiec wydech nie ma prawa być męczący ani brzęczący. Chciałbym żeby był troszkę głosniejszy niż seryjny przy normalnej jeździe, ale żeby pokazywał pazura przy pełnym bucie.
Na wolnych tez moze sobie delikatnie głosniej pomrukiwać ;)
Zastanawiam sie nad wykorzystaniem gotowych tłumików z oferty MagnaFlow i wtedy odpada możliwość puszczenia rury 2,75" za katem, bo MagnaFlow nie ma tłumików o takiej średnicy rur wejścia/wyjścia.
W innym wątku Heko pisał, że wydech na rurach 2,5" spokojnie wystarcza do przekroczenia 300KM, co mi z racji problemów z programowaniem ECU w S-Maxie raczej niestety nie grozi...
Mój cel to okolice 280KM i wydaje sie on być realny przy moim setupie, więc czy jest sens pchać się w wydech o średnicy 3 cale?
Mój wstepny plan zakładał tłumik środkowy na rurze 2,5 cala (myślałem o okragłym, ale wtedy jak długi i o jakiej średnicy puszki zamówić?), potem y-pipe 1x2,5" na 2x2" (lub ewentualnie 2x2,25" - patrząc po polach powierzchni to bardziej by pasował ten pierwszy, ale czy ten na 2,25" spowodowałby jakies problemy?) i tłumiki końcowe. Ale jakie? Przelot czy komorowe?
MAG, a zamykałeś blok ???
Nie - mój stary silnik nie nadawał się do ratowania - praktycznie wszystkie bebechy bym musiał wymieniać i na te chwile byłyby to poza moim zasięgiem finansowym.
Silnik został kupiony przez warsztat z 3-miesięczna gwarancją z auta o przebiegu ok.80tkm i zanim został zamontowany u mnie, to to co sie dało, zostało sprawdzone.
Oczywiście nowy rozrząd z pompa wody plus kilka uszczelek zostało dla świetego spokoju wymienionych.
Dobra - tu nie miejsce na gadanie o nowym serduchu Smokusa - tutaj potrzebuje info o najlepszej opcji na wydech... ;-)
Ja u siebie mam decat 2.5 cala zakończony tłumikiem bull X tak do 3.5 tys obrotów nie jest bardzo męczący w trasie. Za to na wolnych obrotach pięknie brzmi. Po porządnym rozgrzaniu pieknie strzela ogniem.
Mam pytanie odnośnie decata. Mam wydech 3 cale z katem i chciałbym go wyrzucić. Czy w focusie st mk2 trzeba oddalać sonde czyli dawac tzw emulator/tulejke?
Tak, inaczej zaświeci się check engine. Alternatywnie można programowo wyłączyć sprawdzanie stanu katalizatora.
A nie wpłynie tocna parametry silnika? Moc dawke paliwa czy temperaturę spalin itd
Oba rozwiązania są ok (o ile programowo wyłączone jest wszystko co trzeba). Natomiast świecący check engine może powodować problemy.
Czyli po wywaleniu kata z wkreceniem elumatora/tulejki pod sonde katalizatora nir zmieni zadnych parametrow? Moc egt afr bedzie w normie?
Wsadź sobie emulator. Później zaświeci się raz jeszcze check(o ile się zaświeci), następnie wykasuj i po sprawie.
Cytat: mateuszess w 14.10.2018, 13:44Czyli po wywaleniu kata z wkreceniem elumatora/tulejki pod sonde nir zmieni zadnych parametrow?
Zgadza się.
A co sądzicie o wlozeniu wtryskow od rs bez programu NA RAZIE bo mam nowe ori bosch i zastanawiem sie czy ich nie wykorzystać w końcu
Tymczasowo możesz włożyć, komp się zaadaptuje; będą tylko nieco zaniżone wskazania spalania. Warto to zrobić nawet bez programu, bo rs-owe 440 cc są bez porównania lepsze od oryginalnych st-kowych.
A jeśli chodzi o zwiekszenie delikatne mocy i dobre dolanie paliwem przy 270 280 wtryski rs starcza? Czy 550 ori bosxh włożyć
270, 280 czego?
Do wtrysków 550 cc komp się sam nie zaadaptuje. RS-owe wystarczają do ok.340 KM. 550 cc nie mają w tym przypadku żadnego uzasadnienia.
Czyli mozna nimi dobrze dolac st przy wiekszej mocy by nie bylo za duzego egt?
« Dodane: 14.10.2018, 16:34 »
270 280 km
« Dodane: 14.10.2018, 16:35 »
Tymczasowo? Niewskazane jest jezdzenie na wiekszych wtryskach?
Rsy wyszły z fabryki z mocą 305KM. Nie mam pojęcia po co Ci większe wtryski. Musisz je stroić dodatkowo. Jest to przerost formy nad treścią. Załóż wtryski od rsa bo są dużo lepsze od stekowych.
Ja wczoraj stroiłem autko i wypluło bez problemy 280 koni na rsowych wtryskach(oczywiście posiadam ST).
Cytat: mateuszess w 14.10.2018, 16:24Tymczasowo? Niewskazane jest jezdzenie na wiekszych wtryskach?
Docelowo trzeba to zmienić w programie. Bez tego ECU będzie się musiało adaptować do wtrysków 440 cc po każdym odłączeniu akumulatora lub po skasowaniu błędów. Co do reszty, to kolega w powyższym poście chyba już wszystko klarownie wyjaśnił.
Ok to wywalam kata i wpinam wtryski rs
Nie ma sensu.
Też uważam, że wywalanie kata nie ma sensu, ale wymiana wtrysków na RS-owe już ma sens. Oczywiście jeśli planuje się wkrótce zmodyfikować program.
A jak wygląda sprawa wywalenia ostatniego tłumnika i wsadzenia zwykłej rury ??? Duzo głośniejszy jest ???