cześć wszystkim,
mam dwa pytania:
1. Czy TYLNY e tarcze hamulcowe w ST mk2 mają 280mm w wersjach przed liftem i 305mm w wersjach po lifcie?
2. Czy piasta przedniego koła jest dokładnie taka sama w RS mk2, ST mk2, RS500???
z góry dzięki za odpowiedzi.
Ponieważ tak długo nikt nie odpowiedzial...
1. Tarcze hamulcowe są takie same przed i po lifcie - tylne 280 mm. 302 mm ma RS.
2. W ST jest inna niż w RS, a w RS500 z tego co wiem identyczna jak w standardowym RS.
Dzięki za odpowiedź. W konfiguratorach firm robiących tarcze np. Brembo jest jak byk, że po lifcie jest 302 mm z tylu w ST mk2. http://bremboaftermarket.com/En/Car_Disc_Catalogue/Catalogue_Search.aspx?SearchMode=Model&IsResult=True&SearchBrand=FORD&SearchModel=FOCUS%20II%20(DA_)%2011/04%20-%20-%3E&SearchAssemblySide=Rear&SearchCatalogueBrand=Brembo
Jeśli chodzi o piasty to może są różne, ale dla mnie było najważniejsze, czy mają takie same gniazda na wieloklin z przegubu zewnętrznego - i tu jest to samo w każdej wersji.
Brembo podaje jakieś dziwne dane, nigdzie indziej nie spotkałem się z takimi tarczami. Te z linku nie pasują nawet do RS-a - mają inne wymiary wewnętrzne.
A pochwal się, co kombinowałeś z piastami? Myślałeś o możliwości wykorzystania LSD z RS-a?
od 2 lat mam skrzynię z RSa i przez 1,5 roku miałem problemy z półosiami. Podczas upalania ukręcały się półosie lub mieliły przeguby. W końcu doszedłem do setupu idealnego:
- góra to półoś z RS z przegubem z RS500
- dół to robiona specjalnie dla mnie pancerna półoś z przegubem od RS500
- i nie wiem,czy nie najważniejsze - wszystko posmarowane wyczynowym smarem NEO Synthetics
Dzięki za info! Trochę się z tym musiałeś namordować... No i takie półosie muszą swoje kosztować! Ja mam teoretycznie prostszy plan - chcę wstawić cały przód od RS-a no i oczywiście skrzynię z LSD. Jak na razie wydaje się to wykonalne bez żadnych innych przeróbek.
cały przód z RSa = rzeźba z błotnikami z przodu. A żeby to wyglądało i jeździło również tył trzeba poszerzyć i tu znowu rzeźba z błotnikami + zmiany mechaniczne. Kupa roboty.
No właśnie chyba nie do końca tak jest - tył już mam cały z RS-a i jest bdb bez dotykania błotników (opony 235, ET felg 52.5). Przód ponoć jest o 40 mm szerszy od ST, co mnie nie przeraża, bo obecnie mam dystanse 30 mm (2x15), a widziałem auto, które miało 2x25 mm i też było ok, więc tu nie spodziewam się problemu. Nie wiem tylko jak będzie z maglownicą - czy i w jaki sposób można wykorzystać starą.
jestem ciekawy tego projektu. Kiedyś interesowałem się tym tematem (revoknuckle w ST) i porzuciłem ten mod, bo wyszło, że błotniki trzeba poszerzać.
Na pewno tu napiszę, jak to się przedstawia w praktyce, ale póki co będę wdzięczny za wszelkie informacje dotyczące różnicy rozstawu przednich kół ST-RS. Dane ktore do tej pory zgromadziłem nie są zgodne. Średnio rzecz biorąc wychodzi 40 mm na plus dla RS-a, ale spotkałem też inne wartości i tak na 100% nie wiem, jaka jest prawda.
ST:
Dimensions : Length171.7xWidth72.4x57 inches
Wheelbase : 103.9 inches - Track : Front 60.4 inches / Rear 60.3 inches
RS:
Dimensions : 173.3x72.5x58.9 inches
Wheelbase : 103.9 inches - Track : Front 62.4 inches / Rear 62.5 inches
Dzięki! Jeśli to wiarygodne dane, to przód jest szerszy o prawie 50.8 mm, czyli 25.4 na stronę. To jeszcze jest ok dla opon 225, ale dla 235 może być za dużo... Chyba że zastosuje się felgi od RS-a, które mają ET 60. Ale chyba warto spróbować.
jak już jesteśmy w temacie hebli, to czy z Volvo S40 czy C30 będą pasować do ST-ka?
Amorki z tych samochodów będą podchodzić pod fokę? Ktoś orientuje się?
Sprawdzałem w zamiennikach do C30 i są inne niż do ST. Ale to chyba nie problem? Wybór amorków do ST-ka jest przecież całkiem spory.
rozmyślałem o takim zestawie, ale jak widać nic z tego ...
http://elevatecars.com/node/2434
Nie wiadomo... Z hamulcami jest inaczej niż z amortyzatorami. Na 99% tył pasuje, co do przodu nie ma pewności - nie mogę się doszukać wysokości mocowania zacisków, ale wewnętrzne wymiary tarcz (poza oczywiście średnicą) wydają się być takie same. Zestaw z linku nie jest tani, ale wystarczyłoby załatwić tylko zaciski Wilwooda i byłoby rewelacyjnie. Tyle, że raczej nie będą pasować 1:1, bo jak widać na zdjęciach, w zestawie dostarczane są odpowiednie adaptery, które są podstawą sukcesu. Może napisać do Elevate? Jest o co walczyć, bo pomijając nawet skuteczność hamowania, na zaciskach W. zyskuje się ponad 4 kg na stronę!
tu są wszystkie dane odnośnie zacisków:
http://www.wilwood.com/Calipers/CaliperListLanding.aspx
pytanie czy są gdzieś dostępne dane ori zacisków.
poza tym zakładam iż rozważana jest opcja zakupu zacisków p&p pod ori tarcze?
Też się dokopałem do tej strony, ale nie do konca wiem czego szukać - postaram się wypożyczyć oryginalne zaciski i je pomierzyć, wtedy może można będzie coś dopasować. Ale zamysł jest dokładnie taki jak piszesz, czyli customowe zaciski do oryginalnych tarcz. Wydaje się to proste, bo z przodu nie ma problemu z hamulcem ręcznym; mimo to nigdzie nie potrafię znaleźć informacji o takiej przeróbce.
taką dostałem odpowiedź od DON'a:
I do believe the brake system will fit your 2006 Focus ST. It does have 5x108 bolt pattern, correct?
Best Regards,
Don Nicholson
zadałem jeszcze pytanko odnośnie wymiarów dla montażu zacisków, masz może wymiar montażu w focusie?
Jeszcze nie mam, nie miałem czasu się tym zająć, ale może będę mieć okazję sprawdzić to w najbliższy czwartek.
A ja się zastanawiam, czy nie dałoby się przeszczepić zestawu 330 mm z Volvo XC90. To auto ma taki sam rozstaw (5x108) jak Mondeo i Focus, pytanie, jak z obsadzeniem tarcz. Te 10 mm powinno zrobić dużą różnicę. Pytanie, czy cały zestaw jest pnp — obawiam się, że może nie być. :/
Być może się da - byłby to ciekawy i fajny mod. Chociaż dla mnie taka opcja nie jest potrzebna. Obecnie hamulce mam krótko mówiąc wzorowe, a zaciski Wilwood'a chciałbym założyć głównie z 2 powodów:
- znaczne odelżenie koła, więc z definicji lepsze zachowanie na nierównościach (innych korzyści świadomie nie wymieniam)
- ze względu na wielotłoczkowość dużo lepsza odporność na fading.
Natomiast powiększenie tarczy jeszcze podniosłoby masę i tak już ciężkiego koła. To są oczywiście moje obecne priorytety; prawdopodobnie większość posiadaczy ST-ków chętenie wymieniłaby przednie tarcze na większe.
Hmmm, ta opcja z zaciskami z XC90 moze byc dla mnie ciekawa - bede musiał posprawdzac parametry tarczy i przyjrzeć sie tym zaciskom, bo latem bede musiał bardzo szybko pomyśleć o hamownikach na tyl i zapewne chwilkę pózniej o przodzie...
Pogrzebałem conieco i wychodzi, że tarcza od XC90 ma 335mm a nie 330 tak jak Tomasz napisał.
Do tego ma nieco inne szerokosci - tarcza od ST ma 49mm łącznej szerokości z czego sama tarcza ma 28mm grubości, a w Volvo jest to odpowiednio 52 i 30mm, więc zamiana na pewno nie byłaby p&p.
Natomiast niejako przy okazji zauważyłem, że parametry tarczy hamulcowej dla Foki RS są takie same jak dla mojego S-Max'a - czyli jest duża szansa, że sam zacisk od RS'a może pasować do mojej bryki bez wielkich problemów - jest tylko i wyłacznie kwestia czy pasuja otwory na zwrotnicy ...
Oj cos czuje, że to będzie jedna z rzeczy, które muszę u siebie przeprowadzić ... ;-)
« Dodane: 15.05.2014, 10:54 »
Dostałem potwierdzenie, że montaż zacisków od RS'a w S-Maxie 2,5T jest bezproblemowy.
Prawdopodobnie oznacza to również to, że w Mondeo Mk4 mozna załozyć te zaciski ;-)
Cytat: MAG w 14.05.2014, 13:18Dostałem potwierdzenie, że montaż zacisków od RS'a w S-Maxie 2,5T jest bezproblemowy.
Prawdopodobnie oznacza to również to, że w Mondeo Mk4 mozna załozyć te zaciski
Jeżeli już to zrobisz, to koniecznie opisz później (może w osobnym nowym temacie).
Będzie to na pewno przydatna informacja!
Trzymam kciuki.
Na stronie Elevate jest również upgrade hamulców do S40. Oto link:
http://elevatecars.com/node/2431 (http://elevatecars.com/node/2431)
Bardzo ciekawie to wygląda - jest to upgrade z tarczami 320 mm, więc dla nas po prostu standard, ale za to zaciski są 6-tłoczkowe Wilwooda. Wydaje mi się, że znalazłem te same zaciski na stronie Wilwooda i kosztują one niecałe 300$ za sztukę. A że ponoć hamulce z ST pasują do S40, to jest duża szansa, że te zaciski Wilwooda zagrałyby w ST-ku, ewntualnie z jakimś prostym adapterem. Szczerze mówiąc za 600$ nie wahałbym się ani chwili z ich instalacją. Ponad 4 kg mniej na koło i praktycznie wyeliminowanie fadingu (nie jeżdżę na torze, a jeśli to sporadycznie) - dla mnie rewelacja.
Zainteresowałeś mnie. Trzeba koniecznie to sprawdzić.
Z tego co pamiętam Wilwood na swojej stronie pokazuje dokładne rysunki techniczne każdego zacisku, więc można pobawić się w pomiary i obliczenia.
Według mnie to te zaciski (akurat lewe):
http://www.wilwood.com/Calipers/CaliperProd.aspx?itemno=120-10133 (http://www.wilwood.com/Calipers/CaliperProd.aspx?itemno=120-10133)
Spróbuję się czegoś więcej dowiedzieć i dać info na forum.
jeszcze kwestia tego "prostego" adaptera ... jak dla mnie to większy znak zapytania
Zobacz jak on wygląda w tym kicie do S40 - nic specjalnego. Trzeba to oczywiście dokładnie zwymiarować, ale to czynność jednorazowa i skorzystaliby na tym wszyscy.