Mam takie pytanie do kolegów fachowców. Wiem już, że nie tyle co z manuala. Wirus dał mi z 134 PS-151 i z 302 N-341lub 349 nie pamiętam, wykres gdzieś posiałem. Będzie dolot od GaBB'a. Czy intercooler jest sens wymieniać? Katalizator mam czysty, wyciagałem przy 120kkm. Teraz jest 127kkm. Zęby 4 nowe. Z egr'em to sam już nie wiem, jest tyle opinii.
z tego co wiem niewiele da sie zrobic z takim zestawieniem :(
Ograniczeniem w Twoim przypadku jest pewnie głównie wytrzymałość skrzyni jeśli chodzi o moment obrotowy. W automacie, szczególnie starszej konstrukcji, bywa pod tym względem gorzej niż w manualu. Ale jaka ta wytrzymałość jest to niestety nie wiem. Niemniej nie bardzo widzę z czego miałaby wynikać mniejsza maksymalna moc osiągana na automacie, silnik jest chyba ten sam, a przecież maksymalna moc w tym silniku jest osiągana dużo później niż maksymalny moment więc ograniczenie maksymalnej wartości momentu nie powinno mieć negatywnego wpływu na moc maksymalną.
Podobno, tak słyszałem, jeszcze trochę momentu można dołożyć. Skrzynia jest ta nowsza,5. Nie wiem czy starsze były 4, ale sypały się. Na razie mam 30kkm przelatane po wgraniu i nie zauważam jakichś odstępstw.
zawsze możesz jeszcze zwiększyć moc chipa (151ps po chipie to nie max, spokojnie o 10ps można go jeszcze podnieść).
A co za tym idzie moment tez powinien podskoczyć.
Cytat: marctwain w 26.05.2010, 23:29
Podobno, tak słyszałem, jeszcze trochę momentu można dołożyć. Skrzynia jest ta nowsza,5. Nie wiem czy starsze były 4, ale sypały się. Na razie mam 30kkm przelatane po wgraniu i nie zauważam jakichś odstępstw.
Proponuję tak -- najpierw popytać na zachodnich forach ile ta skrzynia wytrzymuje momentu, a potem pojechać do dobrego tunera żeby zrobił porządny program który tych wartości nie przekroczy. Jeśli planujesz jakieś modyfikacje mechaniczne to koniecznie zrób je
przed strojeniem.
Planuję tylko dolot a'la GaBB. Z intercoolerem-50/50. A jakieś opinie o gościu z Kreatora Mocy na Młodnickiej w w-wie?
omijac kreatora ... tzn moze przesadzilem ale podejscie nie jest najlepsze ... najwazniejszy jest tam klient ktory ma vw albo bmw ... 3 razy poprawiali mi program i za kazdym razem bylo coraz gorzej
ja osobiscie nie bylem zadowolony za bardzo z usług Rafała ;)
V-tech tylko
Tam nic 2 razy nie robią:)
no ja w kreatorze usłyszałem że jak chce bardziej grzebać w samochodzie i moc podnosic to powinienem kupić vw :o
a od userów bmw słyszałem też niezbyt pochlebne opinie o kreatorze także wychodzi na to że tylko vw u nich ma racje bytu. Chyba że jeszcze chipują te swoje Smarty :P
kreator to wlasnie v-tech
tego nei wiem, jednak (bynajmniej w krakowskim v-techu) są osoby bardzo życzliwe właścicielom fordów. Sam Tomasz P. zwał jak zwał ale jeździ Fordem i ma zamiłowanie do tej marki. Sam z nim rozmawiałem, więc nie są to informacje z dupy wzięte:)
Tam wgrywałem vtecha. Gość był grzeczny, ale patrzył z góry, x5 i pastuch bardziej go interesowały.
kurcze tylko do krk trochę daleko:)
Niestety w Warszawie nie ma chyba żadnego tunera-miłośnika fordów. Jeśli się mylę, to też byłbym wdzięczny za namiar. ;)
bardzo możliwe, zresztą też tak słyszałem, że jeśli chodzi o tuning Forda to tylko Kraków.
Cytat: Tomasz w 28.05.2010, 09:24
Niestety w Warszawie nie ma chyba żadnego tunera-miłośnika fordów. Jeśli się mylę, to też byłbym wdzięczny za namiar. ;)
w "warszawce" nie ma tjunerow ... sa tylko pseudo tjunerzy (a tak poza tym to ile ich jest ? krwator i VTG i chyba koniec )
Tak wygląda mój wykres, znalazłem.
(http://www3.picturepush.com/photo/a/3537046/640/3537046.jpg) (http://picturepush.com/public/3537046)
i czy po zamontowaniu dolotu GaBBa, hamować jeszcze raz i kompinować, czy zdać się na to co będzie?
Co do pomiarów podolotowych - na hamownię przed założeniem i po. Będziesz miał czarno na białym co i jak. :) bo trochę już minęło od poprzedniego mierzenia - rok prawie :) A co do kombinowania? Co masz na myśli?
powiem tak:
kształt wykresu dość ładny, nie wiem jak powinien on wyglądać w automacie, ale chyba tak samo.
rozmawialem ze znajomym ktory jest mechanikiem i powiedzial ze raczej wiecej nie wycisniesz z tej skrzyni bez modyfikacji sterownika ... poza tym jest to dosc stara konstrukcja wiec nie mozna zbyt wiele wymagac ;) i tak nie jest zle choc serii nie trzymał (nm)
...w trakcie hamowania AT wykres wygląda troszkę inaczej...ale to dlatego że inna jest technika pomiaru...nie można wystartować z 1000 obr....i całość jest przesunięta trochę w prawo...turbina nie zdąży zbudować ciśnienia...a ten wykresik jest OK
Cytat: G-CS w 31.05.2010, 23:19
...w trakcie hamowania AT wykres wygląda troszkę inaczej...ale to dlatego że inna jest technika pomiaru...nie można wystartować z 1000 obr....i całość jest przesunięta trochę w prawo...turbina nie zdąży zbudować ciśnienia...a ten wykresik jest OK
Heko - powinieneś wiedzieć ile da rade bezpiecznie z automata wyciągnąć.
Może jesli masz jakieś wykresy, to bys je wrzucił ;)