Oto ów bohater :)
-Świat ujrzał w 2004.
-Urodzony w Polsce.
-Lekarz pierwszego kontaktu: ASO.
-Bagaż doświadczeń: niewielki, zaledwie 90.000km.
A oto zdjęcia do paszportu :)
(https://imageshack.us/scaled/large/560/img1937ri.jpg)
(https://imageshack.us/scaled/large/706/img1898m.jpg)
(https://imageshack.us/scaled/medium/109/img1864o.jpg)
(https://imageshack.us/scaled/medium/546/img1972t.jpg)
Coś w trawie piszczy...a raczej mruczy:)
(https://imageshack.us/scaled/large/836/img1949dd.jpg)
I jeszcze piękny zad:)
(https://imageshack.us/scaled/large/690/img1913h.jpg)
Nie tylko urodziwy ale i z bogatym wnętrzem...Idealny kawaler 8)
(https://imageshack.us/scaled/large/705/img1881c.jpg)
(https://imageshack.us/scaled/large/59/img1880f.jpg)
(https://imageshack.us/scaled/large/341/img1882qd.jpg)
ładna limuzynka;] gratuluje.
Wszystko malina poza jednym... psiknij w kolor czujniki. :)
Będę zaślepki progów zakładał to polecę i po czujnikach;)
Przesiadka do Foki???
Nie koniecznie foka. W grę wchodzą Subaru, Megane R26, Leon Cupra i Mazda 3 MPS. Co wyjdzie się okaże.
Jak to nie wyjdzie to będzie "zwykłe" autko, wtedy za 2 latka pomyślę o czymś lepszym.
Ja żałuję, że nie mam młodszego rok 2006/2007.
Szkoda mi sprzedawać bo autko zacne i dużo kasy włożyłem. Wygląda i jeździ ale kiedyś to trzeba zrobić.
Fajny Mondolot ! gitara kolor !
jakie plany ?
Elo Kris,
Chciałbym go deko usztywnić wiec pewnie zawias jakiś. Zastanawiam się nad glebą. Ciut pewnie byłoby warto tyle, że ostanio wjeżdżałem do warsztatu i na lekkim, leciutkim progu urwałem plecionkę;-) Dało mi to do myslenia...;-) Ale zacznę chyba od wydechu. Zastanawiałem się nad Ulterem? Wiem, że ktoś juz z forum ogarniał ten temat i był zadowolony. I cena była rozsądna:-)))
Był zadowolony, ale pomiaru przed/po nie było. Milltek jest sprawdzony, ale kosztuje krocie.
Nooooo...3xwiecej;-(
Cytat: Essio w 12.05.2013, 13:32W grę wchodzą Subaru, Megane R26, Leon Cupra i Mazda 3 MPS. Co wyjdzie się okaże.
Sam miałem taki dylemat - trafił się Focus i to dość przypadkiem. No tani nie był, ale w miarę pewny.
Chyba sasiad zza miedzy hehe :) Pozdrawiam :)
Wilanowskiej czy Bemowskiej? :)
Blaszki praskie :)
Warszawa nie Rio, nie jest duża ;) Fakt, blaszki praskie :evil:
Witajcie,
Mam nadzieje, że zima juz do nas nie wróci i wkrótce...letnie kapcie będą przyodziane :D
Pytanie tylko jakie? Zostać na 19" czy wrócić do 18" i lekko w dół...?
(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/513/u2sh.jpg)
(http://imageshack.com/a/img585/6209/6ozr.jpg)
Oby do wiosny 8)
Zostać na 19 i lekko w dół ...
Dzięki polerowanemu rantowi te fele wyglądają zajebiaszczo!
Fele fajne tylko wygląda trochę jak kozica ;)
MAG-komplement od Ciebie...bezcenny ;) Szacun! Swoją drogą felgi Larzon, norweskie. Wiem, że Skandynavia nie jest Ci obca... ;)
cramp120-po to jest kozica, żeby była górska ;) Interesują nas tylko szczyty! ;)
K,O,zacka furka gratuluje zakupu i życzę radości z użytkowania. Idealny kolor i fela.
« Dodane: 03.03.2014, 16:14 »
Moim zdaniem seria ładniejsza a na te drogi to profil 40 jest minimum.Szkoda felg:(
Dzięki :) No własnie mam mały dylemat z tymi kołami. 19" czekają na zamianę zimowych 16". Może juz w przyszlym tyg. Wczesniej sprawdzę czy przez ostatni sezon je pokrzywilem...?
Z kolei 18" trzeba byloby obniżyć i ET min.45 a najlepiej 40. Nie jeżdziłem ST220 w takim set upie. Nie mam porównania...No i tu własnie ów dylemat ;)
Ale wkrótce spocik - mam nadzieję, że Łukasz st-power rozwieje moje wątpliwości :)
Nie wiem jak w mondku ale w foce zawias na profilu 40 jest ok nawet mozna powiedzieć ,że komfortowy w porównaniu np. do volvo na profilu 40. Jak masz mozliwość to się przejechać na 1 i 2 i zobaczysz co Tobie bardziej będzie odpowiadało.
Cytat: JAM w 03.03.2014, 16:22mam nadzieję, że Łukasz st-power rozwieje moje wątpliwości Smiley
Na pewno rozwieję-na eibachach jest sztywniej i ku mojemu zdziwieniu nadal komfortowo:)
Jedyny plus leżenia w łóżku z anginą (niestety nie jakąś Angeliną :()to...zaprowadzenie eSTeka do Paola na wymianę amorów wraz z osprzętem, łożysk, uszczelki wału i...sprężyn Eibach PK :)
Wiosno przybywaj! Bo ta zima już mi w płucach gra...na nerwach...
Po wymianie łożysk, ori amorów + Eibach PK. Wreszcie letnie kapcie i OZ Superturismo :)
(http://images68.fotosik.pl/747/65d275c982126129med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images67.fotosik.pl/749/3e14e4ada96050c6med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images70.fotosik.pl/747/fa7a1659a3a16908med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images68.fotosik.pl/747/6078308764307544med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Marcin cieszę się,że zdecydowałeś się posadzić STejka na właściwy poziom :) A tak przy okazji, masz super miejscówkę w garażu :D
Miejscówka niestandardowa ale dużo szersza niż te obok. Jest jeszcze sporo miejsca na skuter, więc kto wie...? ;) korci mnie bardzo :)
Czy te oczy mogą kłamać? Mam nadzieję, że nie.......
Wizyta w Poznaniu na Motor Show 2015 a przy okazji, całkiem niedaleko, mały zabieg wielka różnica :)
Mini D2S bi-xenon 3.0 + maskownice Apollo 3.0 + nowe żarniki NextGen 5500K
Jest moc! :)
(http://images66.fotosik.pl/784/5429d3328afb3c32med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images69.fotosik.pl/784/36210d69499ee6ecmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images66.fotosik.pl/784/eb867d0b7c9d36e5med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
I autko wizualnie młodsze o kilka latek :D
Pięknie :)
Super :) Mówiłem,że to najlepszy mod w Mondeo dający mega zadowolenie :D
Super. Pokaż jak świeca w ciemnościach.
Tak to +/- wygląda. Zdjęcie z telefonu, więc nie do końca oddaje ale różnica w porównaniu do ori jest kolosalna :)
(http://images68.fotosik.pl/806/b75fb8413a33fd15med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images70.fotosik.pl/805/1d751f8ba493f1c5med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Xenony to jest to młodszy i bezpieczniejszy do szybszej jazdy.
Gdyby ktoś coś to mam ori xenony przrobione pod standardową instalację do oddania. Pęknięty jeden uchwyt, zamiast oddać do spawania zamontowałem na chwilkę stare lampy i tak do dzisiaj żona jeździ.
Wreszcie trochę słońca 8) tak na szybko z patefonu :)
(http://images70.fotosik.pl/817/b484625c2bf9d97fmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images69.fotosik.pl/818/d2f2dc8f9ae3fa84med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images66.fotosik.pl/818/9f10c2335701b44dmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Ładne auto, zawsze mi się podobało jednak nie spełniłem swojego marzenia:D
Może ktoś miał podobne doświadczenia...
Po zamianie w ubiegłym miesiącu xenonów na bixenony mam problem z drganiem, rozbłyskiwaniem na sekundę i w końcu gaśnięciem lamp.
Wiem, że mogą być to 4 opcje:
1. Żarniki (nie sądze... bo są nowe i jeśli świeca to dają jasną, czystą i intensywną barwę, jak na nowe żarniki przystało)
2. Zapłonniki czyli startery
3. Przetwornice
4. Nie styka gdzies na przewodach, gniazdach, blaszkach.
Chciałem zamienić przetwornice miejscami, żeby je sprawdzić ale zaczeły mi mrugać i gasnąć obie lampy więc nie dojde w ten sposób czy to przetwornice.
Zauważyłem też, że nasiliło się to ostatnio. Czy to moze kwestia wilgoci i styków gdzies przy gniazdach?
Mając jeszcze ori xenony zdarzało sie to samo ale bardzo rzadko i tylko z jednej strony.
Będę wdzięczny za trop jesli ktoś już coś takiego przerabiał bo to chyba dość częste schorzenie w ST220..
Nie ma czegoś takiego jak zapłonniki/startery - taki patent był stosowany w archaicznych świetlówkach.
Jeśli masz ksenony D1S, to nie ma w nich przewodów wysokiego napięcia (część HV jest wbudowana w podstawę palnika), więc opcja wilgoci/warunków atmosferycznych raczej odpada. W przypadku D2S jest to co prawda możliwe, ale dość mało prawdopodobne. A ponieważ coś podobnego zdarzało się też w oryginalnej instalacji, to na 90% po prostu coś gdzieś nie styka.
Dzięki TAM, to jest D2S.
Przeglądałem forum MKP i tam ludzie pisali o podobnych objawach i diagnozowali, ze to mogą być właśnie zapłonniki lub przetwornice...stąd ten trop.
W weekend wyciągnę lampy i przyjrze sie im. Mam nadzieję, że to kwestia styku. Bardzo to w trakcie jazdy irytujące...
A te Twoje OZ Superturismo to jakie dokładnie mają wymiary?
Tam xenony z mondeo mk3 na palnikach D2S posiadaja jeszcze startery:D I to obstawiałbym jako problem
Cytat: sseebbaa1 w 21.05.2015, 15:03
A te Twoje OZ Superturismo to jakie dokładnie mają wymiary?
8x18 ET40
opona standard 225/40/18
« Dodane: 21.05.2015, 15:22 »Cytat: weksla w 21.05.2015, 15:05
Tam xenony z mondeo mk3 na palnikach D2S posiadaja jeszcze startery:D I to obstawiałbym jako problem
Dodam jeszcze - ale to już pewnie zbieg okoliczności - że kilka dni temu jadąć w nocy zauwazyłem, że prawa połowa tarczy obrotomierza nie jest podświetlona... :|
Cytat: weksla w 21.05.2015, 15:05
Tam xenony z mondeo mk3 na palnikach D2S posiadaja jeszcze startery:D I to obstawiałbym jako problem
OK, sprawdziłem o co chodzi... Rzeczywiście w Mondeo MK3 przetwornica jest sztucznie podzielona na 2 części - nisko i wysokonapięciową. Ten tzw. ,,starter" to po prostu część wysokonapięciowa, mniej więcej to samo co jest wbudowane w palnik D1S. Niemniej jednak określenie ,,starter" jest niezbyt trafne. Ale oczywiście ta część też może się popsuć, tyle że moje dotychczasowe doświadczenia z lampami metalohalogenkowymi pokazują, że wtedy najczęściej palnik w ogóle się nie zaświeca.
Od operacji kolana mineło już 6 tygodni. Po tym dłuuuugim czasie udało sie wreszcie wsiąść do samochodu i nawet trochę pojeździć :)
Z racji tego, że wciąż jestem na zwolnieniu lekarskim, postanowiłem przezimować STefana w garażu. Dziś była pełna kosmetyka: mycie, polerowanie, twardy wosk, odkurzanie, pranie, ozonowanie:)
(http://images78.fotosik.pl/145/bdce7883e1e47dcdmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/bdce7883e1e47dcd)
Błyszczy się jak "psu ja..." ;) W sumie nawet kół nie będziesz musiał zmieniać, zwłaszcza przy takiej pogodzie :)
Wracaj do zdrowia i ujeżdżaj STejka :D
Dzięki! ;) Zima ponoć ma przyjść w lutym... ;)
Cytat: TAM w 21.05.2015, 17:12
OK, sprawdziłem o co chodzi... Rzeczywiście w Mondeo MK3 przetwornica jest sztucznie podzielona na 2 części - nisko i wysokonapięciową. Ten tzw. ,,starter" to po prostu część wysokonapięciowa, mniej więcej to samo co jest wbudowane w palnik D1S. Niemniej jednak określenie ,,starter" jest niezbyt trafne. Ale oczywiście ta część też może się popsuć, tyle że moje dotychczasowe doświadczenia z lampami metalohalogenkowymi pokazują, że wtedy najczęściej palnik w ogóle się nie zaświeca.
może być tak że przetwornica zapala xenon ale np jest jakiś błąd i juz niepoziomuje ?
Jakiego wosku używasz i ile się trzyma na Twoje oko?
Cytat: tomekka w 09.12.2015, 08:02może być tak że przetwornica zapala xenon ale np jest jakiś błąd i juz niepoziomuje?
Nie wiem jak jest w ST220, ale u mnie tak właśnie było. Okazało się, że przedni czujnik ugięcia zawieszenia był źle ustawiony i dawał odczyty poza zakresem.
ja mam do wymiany czujniki poziomowania i one dają błąd :)
Wiecie ile kosztują i gdzie dostać te czujniki? Też mam chyba strzelony lewy bo wybija błąd.
używka na allegro albo ASO :)
Cytat: steveno w 09.12.2015, 09:05
Jakiego wosku używasz i ile się trzyma na Twoje oko?
CARTEC - Goldwax. Pierwszy raz go używałem. Ponoć trzyma 3m-ce.
(http://images75.fotosik.pl/147/548a4776603b8b72med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/548a4776603b8b72)
Ja na swojego nałożyłem ostatnio wosk firmy Soft99 Fusso Coat. Teoretycznie ma wytrzymać 12 msc co jest nierealne. Według użytkowników ma go starczyć na 3 miesiące. Po 1,5 miesiąca jeszcze trzyma.
Cytat: TAM w 09.12.2015, 11:47
Nie wiem jak jest w ST220, ale u mnie tak właśnie było. Okazało się, że przedni czujnik ugięcia zawieszenia był źle ustawiony i dawał odczyty poza zakresem.
U mnie wlasnie kiedyś pokazywał błąd prawej przetwornicy wszystko ładnie chodzi oprócz poziomowania
Panowie...wiem, że wątek oliwy do ST220 był już omawiany ale potrzebuje porady co do wyboru jednego z trzech olejów.
Chcę przejść na 5W40 i zastanawiam się nad poniższymi.
No chyba, że polecicie mi coś innego, używanego przez Was :)
MILLERS EE Longlife, cena 210/50 PLN (5L/1L)
ACEA C3; API SN/CF
Ford M2C917-A
Lepkość kinematyczna przy 100 C...14,1 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C...85,9 cSt
Indeks lepkości...170
Temperatura krzepnięcia...< -36 C
Temperatura zapłonu...>200 C
Lepkość na zimno przy -30 C...6,600 cP
VALVLOLINE SynPower™ Xtreme MST C3, cena 145/35 PLN
API SM, SN/CF; ACEA C3-10
Przeznaczony do użytku w silnikach do których zalecany jest olej klasy ACEA A3/B4-04
Ford WSS-M2C917-A
Lepkość kinematyczna przy 100 C...14,1 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C...83,9 cSt
Indeks lepkości...171
Temperatura krzepnięcia...< -39 C
Temperatura zapłonu...>240 C
Lepkość na zimno przy -30 C...6,600 cP
MOTUL 8100 X-CESS 5W40, cena 135/35 PLN
ACEA A3/B4; API SN/CF
Lepkość kinematyczna przy 100 C...14,2 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C...85,4 cSt
Indeks lepkości...172
Ja bym brał millersa :)
Ja tam stwierdzilem ze szkoda przeplacac za Milersa i zalalem Motulem
Mam tego Millersa. Nie narzekam. Po przejściu z 5w30 mam wrażenie, że trochę więcej tego oleju ubywa ale jest to też związane z większym obciążeniem nogi.
Byłem dziś u Paola w Piastowie i poradził mi, żebym nie wydziwiał i lał spokojnie to co było wcześniej czyli 5W30 Formułę F...Przyznam szczerze, że skłaniałem się ku VALVO, bo cena rozsądna w miarę a wszystkie trzy oleje mają bardzo zbliżoną specyfikację, ale teraz to już zgłupiałem lekko... :/
Serwisuję u niego auto i on zawsze mówi z olejami, żeby nie wydziwiać i lać to co producent zaleca. Mimo wszystko zalałem coś według mojej opinii lepszego. Przy wymianach co 8-10 tys różnica cenowa w tych olejach nie jest na tyle duża, żeby nie dołożyć.
Sam wiesz, żeby coś więcej powiedzieć o danym oleju trzeba by rozbierać silnik po sporych przebiegach i porównywać.
W UK z tego co widziałem 90% użytkowników ST220 zalewa oryginalny fordowski i jest zadowolona.
Przy okazji wymiany oliwy wymienię też uszczelkę miski olejowej, bo ostatnio umyłem od spodu STeka i zauważyłem, że leciał olej spod filtra i delikatnie sączyło się spod uszczelki. Byłem lekko zdziwiony ceną tego... kawałka gumy. Wiedziałem, że nie jest tania ale...180 PLN? :o Ostatecznie udało się znaleźć za 145 PLN. Już zamówiłem. Aha! I nie planuje...planować miski. Mam nadzieję, że uszczelka + odrobina silikonu wystarczą.
ja mam Valvoline 5w60 i też jestem bardzo zadowolony
Wziąłbym Valvoline, ale VR1 Racing 5w40 (osobiście jeżdżę na 5w50).
Cytat: Tomasz w 11.04.2016, 18:00
Wziąłbym Valvoline, ale VR1 Racing 5w40 (osobiście jeżdżę na 5w50).
Wchodziłem na oficjalną stronę Valvo i tego oleju nie ma w specyfikacji 5W40. Tylko 5W50...
To coś się musiało zmienić, kiedyś chyba były. :)
Sam mam dylemat,czy zostać przy Millers EE Longlife Eco 5W30 Nanodrive czy przejść na 5W40. Z jednej strony lepsza ochrona w upalne dni, z drugiej większe opory dla silnika. Wydaje mi się,że właśnie ta technologia Nano miała być półśrodkiem pomiędzy tymi klasami.
Cytat: JAM w 11.04.2016, 15:08Mam nadzieję, że uszczelka + odrobina silikonu wystarczą.
Czasami uszczelka + planowanie nie pomaga... Ten typ tak ma ;) Nie zdziw się jak bardzi szybko zapocenie wróci :P
Ja miałem zapocone jak kupowałem i tak samo mam do teraz... :D
Co do oleju Tomasz, moze chodzilo Ci o 5w40 Synpower'a ? Nigdy nie slyszalem o 5w40 v1 racing :D