Mam do sprzedania short shifter pasujący do wszystkich Mondeo mk3 ze skrzynią 5-biegową (MTX-75).
Wygląda tak:
(http://tomasz.warszawa.pl/img/mdo/ss1.jpg)
(http://tomasz.warszawa.pl/img/mdo/ss2.jpg)
Część pochodzi z mojego byłego auta. Jest to trzeci short-shifter, który miałem. Pierwszy pochodził z ebaya, nie pasował do końca dobrze i szybko uległ uszkodzeniu (wyrobiła się śrubka trzymająca "kulę" na dole — zła konstrukcja i materiały). Drugi to już była moja konstrukcja i był całkiem niezły, ale ten jest jeszcze poprawiony.
Główne zmiany to:
- mniejsza wysokość,
- przesunięty punkt mocowania górnej linki,
- usunięty pierścień wstecznego — wrzuca się go teraz normalnie, jak każdy inny bieg,
- odpowiednio dobrana gałka, które dobrze leży w dłoni, pasuje stylistycznie do wnętrza, a jednocześnie nie jest wygięta w przód, co eliminuje problem z uderzaniem ręką w konsolę przy wrzucaniu 1-3-5 przy krótszej dźwigni.
W przeciwieństwie do seryjnej części, wszystkie elementy, z którymi stykają się dłonie kierowcy są wykonane z dobrych materiałów. Gałka to połączenie metalu i skóry, pierścień-maskownica poniżej to także metal (prawdopodobnie aluminium).
Całość prezentuje się bardzo ładnie, jest w doskonałym stanie. Zapewnia krótsze skoki dźwigni przy zmianie biegów, ale bez przesady — nie jest to ekstremalna przeróbka. Po prostu całość działa tak jak powinna działać fabrycznie. W przedliftowym mk3 skoki lewarka są wyjątkowo długie, co zupełnie nie pasuje do sportowego charakteru ST220.
Tak wygląda na żywo:
(http://tomasz.warszawa.pl/img/mdo/wn_st.jpg)
Montaż — pnp, odkręcasz 4 śruby, wyjmujesz stary element, wkładasz nowy, przykręcasz 4 śruby.
Świetna rzecz, jeśli denerwują Cię długie skoki dźwigni zmiany biegów w Twoim ST220 i chcesz temu łatwo zaradzić.
Cena: 330 zł za całość łącznie z gałką.
Dla zdecydowanego nabywcy do rozsądnych negocjacji.
Cena odzwierciedla koszty wykonania, nie licząc poświęconego czasu. Takiego short-shiftera nie można nigdzie kupić. Jeden, jedyny egzemplarz. :)
PS Short shifter pochodzi z mojego byłego auta: http://fordtuning.pl/index.php/topic,99.0.html (http://fordtuning.pl/index.php/topic,99.0.html).
Rezerwacja do października.
jak się zwolni to jestem chętny
OK, jesteś drugi w kolejce. :)
Przepraszam, że się wtrącam - czy istnieje taka część do skrzyni MMT6 ?
Cytat: Tigerbart w 23.09.2017, 12:54czy istnieje taka część do skrzyni MMT6?
A zgadnij dlaczego projektowałem short-shiftera do MMT6? :)
Gdyby było coś dostępne, to po prostu bym to kupił, zamiast wymyślać od początku...
Dźwignia proponowana tutaj przez Tomasza wygląda naprawdę fajnie!
Zgadzam się z opisem, że oryginalne długie skoki lewarka nie pasują do tego silnika i charakteru auta.
Cytat: sseebbaa1 w 23.09.2017, 13:17Zgadzam się z opisem, że oryginalne długie skoki lewarka nie pasują do tego silnika i charakteru auta.
Szczególnie, że w polift w porównaniu z przedliftem ma już niemal short shiftera. W przedlifcie seryjne skoki są jak w ciężarówce. :) Chociaż i w polifcie nie zaszkodzi te skoki skrócić.
Sprzedany.