Witam Panowie.
Ostatnio po "lekkim" pałowaniu fikusa w trasie i trochę po mieście przestał pompować,wcześniej pompował do 1,2 a teraz 0,7 MAX.. Przy normalnej jeździe wszystko jest w porządku dmucha jak trzeba, ale jak tylko mocniej przycisnę to od razu braknie mu doładowania,w sobotę jadę sprawdzać szczelność i zastanawiam się jeszcze nad Boostem.. Proszę o pomoc:)!!
Pozdrawiam.
Dokładnie, po pierwsze przepatrz szczelność, kolejno boost selenoid, ja np miałem problem z rozregulowaną grucha od turbo:D
Sprawa załatwiona nieszczelność znaleziona i naprawiona:)
temat zamknięty.
To jeszcze napisz gdzie ta nieszczelność była i jak udało się ją znaleźć - takie info zawsze może się przydać.
Witam.
Co do nieszczelności to pękł (sparciał) przewodzik od aktuatora,wymiana na nowy i lata jak trzeba:) Znalezlismy to prostym sprawdzeniem szczelności układu. Za dużo powiedzieć tez nie mogę,stałem pod warsztatem i paliłem fajki,zaufany mechanik się grzebał :)
Pozdrawiam.
To już coś, dzięki. Faktycznie pęknięty wężyk od aktuatora powoduje notoryczny overboost i wejście ECU w tryb LIMP, czyli krótko mówiąc brak mocy.
Dokładnie tak:) teraz poszukuję wtrysków 440cc i downpipe, wydech już dogadany i mocy przybywaj:D
Witam. dziś odwiedziłem hamownie i powiem szczerze załamałem się trzeci pomiar pokazał 160km, i wyszło brak doładowania. Najprawdopodobniej nieszczelny układ doładowania. Muszę go oddać do mechanika aby go sprawdził. Ale jedno mnie zastanawia. jeździłem samochodami o mocy 160 czy 180km i przyznam się ze mój St lepiej przyspiesza od nich. Już sam nie wiem co myśleć. no ale układ trzeba sprawdzić
wilczek83 - hamownia nie kłamie :)
Musisz mieć gdzieś nieszczelność.
Natomiast jeżeli chodzi o Twoje odczucia, to moim zdaniem wynikają z tego, że nieszczelność powiększa się wraz ze wzrostem ciśnienia. Czyli np. jakaś elastyczna rurka ma pęknięcie, które przy niższym doładowaniu (przy niższych obrotach) nie jest dużym problemem, bo elastyczność tej rury "trzyma" to pęknięcie. Natomiast przy wyższym doładowaniu (przy wyższych obrotach) ciśnienie mocno otwiera to pęknięcie i dużo więcej cennego doładowania ucieka.
Miałem tak w TDCi - nieszczelność rury była widoczna dopiero po przygazowaniu. Wtedy szczelina pięknie otwierała się.
Gdybyś przedstawił wykres, to zapewne wyglądałby na "dieslowski", czyli na początku ładnie pnący się, ale też bardzo szybko opadający już od średnich obrotów :)
Te początkowe ładne wchodzenie powoduje większy moment obrotowy na niskich i średnich obrotach i stąd wrażenie, że jest szybszy od innych 160 konnych potworów :D
Dobra informacja (na podstawie wnioskowania z Twoich odczuć) jest taka, że sprężarka jest dobra, a tylko dalsza część układu ma nieszczelność.
Niestety nie zabralem wykresu bo sie zalamalem ale masz racje do mocy 170 km sie ladnie pnie pozniej chwila poziomo i opada