Ogólny opis auta:
Model: Ford Fiesta ST
Kolor: czarny metalik
Rocznik: 2006 (pierwsza rejestracja 2007)
Silnik: benzyna 1999cm^3 , DURATEC
Układ rozrządu: DOHC
Przebieg: ~40000km
Moc: 158,4KM przy 5816obr/min
Moment: 201,6Nm przy 5194obr/min
Masa własna: 1145kg
W kraju: od sierpnia 2008
Osiągi: 0-100km/h ~8s
Wyposażenie: climatronic, komputer pokładowy, el. szyby/lusterka,
el. podgrzewane i składane lusterka, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu,
radio CD, sterowanie radiem przy kierownicy, wspomaganie, ABS itd. :) )
Modyfikacje silnika i osprzętu:
- Układ wydechowy (cat-back) Road by Don Silencioso
- Dedykowany filtr stożkowy K&N
Modyfikacje nadwozia i podwozia:
- zawieszenie gwintowane FK automotive
- felgi 17' (opony 205/40) ; felgi 15' (opony 195/50) do jazdy po torze
- seryjne ospojlerowanie ST
- seryjnie przyciemnione szyby
- rozpórka przednia górna SPARCO
Wnętrze:
- wykończenie ST (półskóry)
- na montaż czeka wskaźnik temp oleju Auto Gauge
Plany kolejnych modyfikacji:
- ostre wałki, obróbka głowicy, przepustnica 60mm, strojenie
Zdjęcia pojazdu po kupnie:
(http://images50.fotosik.pl/123/74a7126c01117620.jpg)
(http://images49.fotosik.pl/123/9196d05e61e9f06e.jpg)
(http://images45.fotosik.pl/123/37ebb566457ea96d.jpg)
(http://images46.fotosik.pl/123/85d38c71acaee085.jpg)
(http://images37.fotosik.pl/119/0a127dfb67714849.jpg)
(http://images40.fotosik.pl/119/b4ca04c73211981c.jpg)
Wykres:
(http://images40.fotosik.pl/119/a27aa3e4c6168c0b.jpg)
To co póki co zrobiłem z autem :)
Po kupnie auta wywaliłem elementy, które go oszpecały...
czyli antenę a`la płetwa z BMW, brewki, spojler na wycieraczce, "guziki" na lusterkach, xenony z ebaya, obudowę seryjnego filtru powietrza, starter
... oraz dołożyłem rozpórkę, podniosłem zawias, dokleiłem znaczek ST na grillu (cieszący oko bajer ;)
Zdjęcia z toru
(http://images47.fotosik.pl/154/19f5f39e4cf43e0f.jpg)
(http://images38.fotosik.pl/150/f3c9466d720a3b82.jpg)
(http://images40.fotosik.pl/150/e6338f1ab318e823.jpg)
Zdjęcia po woskowaniu
(http://img690.imageshack.us/img690/8377/img3766e.jpg)
(http://img133.imageshack.us/img133/3666/img3767rtcwg.jpg)
Budzik
(http://img401.imageshack.us/img401/8318/olejdt.jpg)
Operacja podniesienia auta
Przed
(http://img709.imageshack.us/img709/1268/img2410k.jpg)
Po
(http://img819.imageshack.us/img819/6791/pic0032.jpg)
Drugi komplet kół do upalania
(http://lh6.ggpht.com/_lH4Cdo85xOE/S9SPoW1ceSI/AAAAAAAACwk/c5S9J_1fV3g/IMG_3797.jpg)
Rozpórka na pokładzie
(http://lh6.ggpht.com/_lH4Cdo85xOE/S9SPk5FmBVI/AAAAAAAACwc/by1wKh9ifzg/IMG_3795.jpg)
Fiesta na torze
Radom
http://www.youtube.com/watch?v=FZFgZ7vv2Dc
Nowe Miasto nad Pilicą
http://www.youtube.com/watch?v=dPaBSolm07s
http://www.youtube.com/watch?v=gLfdF377tIw
Lublin
http://www.youtube.com/watch?v=dhhAGu6T3HI
No cóż piękna:) pozazdrościć
To maleństwo przy tej wadze musi pieknie chodzić. Pomyśleć, że ja mam auto o niemal 50% cięższe od Twojego.
Cartoon autko świetne, modyfikacje przemyślane, widać także że "zabawka" jest Dofinansowana
co mi się podoba :) heh i masz taki sam felunek do upalanie co Rasta tylko że 15"
A jak trochę przebywasz na Torze to bym polecał zapodanie lepszych stabilizatorów,
poliuretan w cały zawias i konwert na hamowniki z FF MK1 ST170
Pozdrawiam
Cytat: Lukasz-no1 w 17.07.2010, 16:46
lepszych stabilizatorów, poliuretan w cały zawias i konwert na hamowniki z FF MK1 ST170
- mój stabilizator ma 19mm, 22mm (http://allegro.pl/item1089337308.html) kosztuje 1200pln...
- poliuretany odpadają, bo jeżdżę tym autem na co dzień- wypady na tor to weekendowa zabawa
- nad konwertem się jeszcze nie zastanawiałem ;)
Cytat: Cartoon w 17.07.2010, 16:51
- mój stabilizator ma 19mm, 22mm (http://allegro.pl/item1089337308.html) kosztuje 1200pln...
A ebay.de/co.uk nie łaska bo w tej cenie masz chyba komplet stabi Eibacha
I uwierz mi że różnica między 19 mm a 22mm stabilizatorem jest zauważalna.
Cytat: Cartoon w 17.07.2010, 16:51- poliuretany odpadają, bo jeżdżę tym autem na co dzień- wypady na tor to weekendowa zabawa
EEE tam gadasz :) sam zobaczysz jak seria się wysra to poli kupisz...
Cytat: Cartoon w 17.07.2010, 16:51- nad konwerterem się jeszcze nie zastanawiałem ;)
Więc czas najwyższy :)
Pozdro
Brakowało mi tutaj właśnie jeszcze Fiesty ST do kompletu ;)
Rzeczywiście hot hatch.
Swoją drogą, komu przyćmiło mózg, żeby antenę a'la "shark" montować w Fieście...
Dobrze, że wyprostowałeś to auto :D
Racja, ta antenka to mega festyn w tym autku i tym miejscu.
Cytat: Lukasz-no1 w 17.07.2010, 16:54
Co do strojenia to seryjny komp ogarnie sprawę bez problemu (z kompresorem stroja ST150
na seryjnym kompie) , tylko będziesz musiał "wykopać" kogoś Dobrego co "zaktualizuje" soft.
Trąbki fajne i na pewno dużo taniej to wychodzi niż dedykowane (a myślałeś nad trąbkami z Suzuki chyba GSX coś tam)
Te przepustnice, które wklejałem w drugim temacie są właśnie z gsxra 1000.
Jest to chyba najtańsza opcja "zrób to sam" ;)
Póki co jeszcze nie rozglądałem się za osobą, która ogarnia duratecowe kompy, bo tak jak pisałem, jest kolejny stage ;)
tak rozmawiacie o ten antence ala shark ... jak najbardziej nie pasowala w fieścinie ale zaraz Tomasz napisze , ze po co zakłądałeś zwykłą antene - przeciez przez to auto jest duzo ciezsze i ma duzo wiekszy opór powietrza :wojoo:
:dance2:
Cartoon jakie ma przełożenia skrzynia IB5 (biegi i główne)
Na ilu jest rew limiter .....
ile taka fiesta wg danych producenta ma seryjnie km ? 170 ?
Cytat: wojoo w 17.07.2010, 18:06
ile taka fiesta wg danych producenta ma seryjnie km ? 170 ?
ST150 = 150km
Jak by w serii było 170km to była by już taka mała kieszonkowa petarda :D
racja, pomyliło mi sie z focusem st170 ;)
Cytat: Lukasz-no1 w 17.07.2010, 18:16
ST150 = 150km
Jak by w serii było 170km to była by już taka mała kieszonkowa petarda :D
Gdyby ważyła tyle co nowa fiesta przy mocy, którą ma- to wtedy byłaby mała kieszonkowa petarda :D
MK VII waży 970kg, MK VI 1145kg ;/
Moja aktualnie ma niespełna 160KM i jest żwawa, ale rakietą to bym jej nie nazwał ;)
Cytat: Cartoon w 17.07.2010, 21:39
Gdyby ważyła tyle co nowa fiesta przy mocy, którą ma- to wtedy byłaby mała kieszonkowa petarda :D
MK VII waży 970kg, MK VI 1145kg ;/
Moja aktualnie ma niespełna 160KM i jest żwawa, ale rakietą to bym jej nie nazwał ;)
Wiadomo, masa to najtańsze przyspieszenie, w Twoim przypadku jak byś chciał zrzucić w prosty
sposób kilka kilo to bym zapodał OZ ultraleggery do upalania a w 15" (akceptowalna cena :) )to już całkiem będą jak
"piórko" + 2 sportowe kubły i już na fotelach masz do przodu jakieś 25-35 Kg,
Przy dobrym kuble nawet zachowasz komfort podróżowania :)
A i bym zapomniał kilogram z masy wirującej=6kg z masy stałej, taki przelicznik,
ale w sumie z HH powinieneś to wiedzieć, więc jak na każdej feldze urwiesz 1 kg to w rozrachunku
ogólnym przelicznik by był ok -24KG + kubły to dało by już fajny wynik :)
Takie to sobie moje luźne myślenie, zabawka Twoja, miejsce pracy też więc zrobisz jak uważasz :)
Pozdrawiam
Cytat: Cartoon w 17.07.2010, 21:39
Moja aktualnie ma niespełna 160KM i jest żwawa, ale rakietą to bym jej nie nazwał ;)
żwawa nie żwawa najważniejsze żeby frajde dawała. Super samochodzik
Bardzo ładna Fiesta.
Cytat: Lukasz-no1 w 17.07.2010, 22:27
Wiadomo, masa to najtańsze przyspieszenie, w Twoim przypadku jak byś chciał zrzucić w prosty
sposób kilka kilo to bym zapodał OZ ultraleggery do upalania a w 15" (akceptowalna cena :) )to już całkiem będą jak
"piórko" + 2 sportowe kubły i już na fotelach masz do przodu jakieś 25-35 Kg,
Przy dobrym kuble nawet zachowasz komfort podróżowania :)
A i bym zapomniał kilogram z masy wirującej=6kg z masy stałej, taki przelicznik,
ale w sumie z HH powinieneś to wiedzieć, więc jak na każdej feldze urwiesz 1 kg to w rozrachunku
ogólnym przelicznik by był ok -24KG + kubły to dało by już fajny wynik :)
Takie to sobie moje luźne myślenie, zabawka Twoja, miejsce pracy też więc zrobisz jak uważasz :)
Ja to wszystko panimaju ;)
Za kubły z tego: http://otomoto.pl/ford-fiesta-pojazd-w-calosci-na-czesci-C13880360.html życzą sobie 1,5k.
Jeśli nie sprzeda im się do września to pewnie je kupię... bo spełniają warunek - auto pozostanie 5 osobowe.
Jeśli chodzi o felgi to wolałbym ATS DTC ;)
Wiadomo, że na każdą pojeżdżawkę wyjmuję z auta co się da... ale pamiętajmy, że większość czasu spędza ono jako dupowóz, więc nie będę za wszelką cenę (czytaj: furmankę pieniędzy) walczył o zbicie masy.
Porównanie do MK VII było luźnym spostrzeżeniem ;) Zresztą, żeby zbić te prawie 200kg różnicy to bym musiał pół auta wywalić :P
Spoko
DTC też świetna Fela :D
A pytałeś się może czy maska w tej trzaśniętej Fieście jest jakaś lżejsza czy cuś...
Ile waży ten "Kubeł" tak z ciekawości pytam, wiesz może...
Montując prawdziwy kubeł nie trzeba rezygnować z 5 osobowego auta.
Pozdro
Super autko z ciekawym silnikiem. Ciekawi mnie jakby wyglądał start na 1.4 z taką fiestą? ;]
http://picasaweb.google.com/Stersman/STrzaA# trochę więcej zdjęć fiesty - chociaż dawno nie wgrywałem nowych ;)
Jeśli chodzi o 1/4 to jakoś mnie to nie kręci ;) Nie mam pojęcia jaki czas robi fiesta i nie mam ciśnienia, żeby to sprawdzać :)
Raz tylko, zaraz po kupnie, na gtechu pro rr (czy jakoś tak) zrobiłem pomiar 0-100.
Z przednich opon wystawały druty, w środku siedzieliśmy we 2 i zrobiłem wtedy jakieś 8,2s...
Cytat: eng w 18.07.2010, 09:15
Super autko z ciekawym silnikiem. Ciekawi mnie jakby wyglądał start na 1.4 z taką fiestą? ;]
A jak może wyglądać 1/4 z o połowę lżejszym autem o tej samej mocy? ;)
Czy przypadkiem ta Fiesta nie gościła w jednym z ostatnich wydań "GT"?
W tych prezentacjach na końcu magazynu?
Gościła ;)
(http://lh3.ggpht.com/_lH4Cdo85xOE/TEK9BEeUqTI/AAAAAAAAC90/V-Xf9AGdhKk/img3922f.jpg)
Cytat: Cartoon w 18.07.2010, 13:09
Gościła ;)
(http://lh3.ggpht.com/_lH4Cdo85xOE/TEK9BEeUqTI/AAAAAAAAC90/V-Xf9AGdhKk/img3922f.jpg)
Heh o ile pamiętam to chyba MOC Ci trochę podkolorowali :D
170 Kuca (http://emotikona.pl/emotikony/pic/04icon_rotfl.gif) (http://emotikona.pl/emotikony/)
Dla nich 158,4 to prawie 170 :P
Dostali dokładną informację w mailu, wykres też im podesłałem... a jednak dali mi 10KM w gratisie...
Może jak spałem coś mi grzebali w samochodzie, a ja o tym nie wiem ;)
« Dodane: 18.07.2010, 21:23 »
zamontowałem właśnie wskaźnik temp oleju...
Po wypłacie zakupię podkładkę pod filtr oleju do montażu czujnika + przy okazji wymienię olej i filtr - dopiero wtedy zabawka będzie w 100% sprawna :)
Póki co wygląda to tak:
http://www.youtube.com/watch?v=5YywVk7M2Tw
Świetna zabaweczka - sam sie nad Fiescina ST zastanawiałem w pewnym okresie, ale że nastąpiły komplikacje to i priorytety się zmieniły :D
W każdym razie gratulacje autka ;)
Fajny, mały, szybki dupowozik. Zaparkować da się chyba wszędzie, jak trzeba depnąc to mocy jest chyba pod dostatkiem (chociaż jak na takie malutkie autko to sporo waży), zwrotny jak cholera. Pozazdrościć:) Wskaźnik fajnie wygląda, może w przyszłości doczekamy się takiego co pokazuje boost? :D
Cytat: wilhelm w 18.07.2010, 23:39
może w przyszłości doczekamy się takiego co pokazuje boost? :D
NIE :D
wilhelm
Turbo w ST150 ciężko upchać a jak się da to dostęp będzie masakra.
Właściciel drogę już obrał N/A :)
Pozdro
Cytatzwrotny jak cholera
z tym że nie koniecznie i to jest jego chyba jedyna wada, czasami jak chce na ulicy nawrotkę zrobić to muszę na 2 razy kręcić a większym Superbem spokojnie na raz idzie i jeszcze trochę miejsca zostaje :P trochę to dziwne ale tak jest
Cytat: Mc w 19.07.2010, 10:29
z tym że nie koniecznie i to jest jego chyba jedyna wada, czasami jak chce na ulicy nawrotkę zrobić to muszę na 2 razy kręcić a większym Superbem spokojnie na raz idzie i jeszcze trochę miejsca zostaje :P trochę to dziwne ale tak jest
Ale na torze daje radę ;)
Cartoon Tak z ciekawości rozkminiałeś może swap na 2.3 Duratec
Cytat: Lukasz-no1 w 20.07.2010, 00:14
Cartoon Tak z ciekawości rozkminiałeś może swap na 2.3 Duratec
Nie zastanawiałem się nad tym ;) ale pieniądze, które miałbym wydać na silnik, chyba jednak wolę wsadzić w ten (biorąc pod uwagę, że ma niecałe 40k km przebiegu).
A zegar umiejscowiłem sobie tak:
(http://img571.imageshack.us/img571/3240/img4037j.jpg)
ta fieścina poliftowa mo fajny kokpit
Cytat: weksla w 21.07.2010, 21:33
ta fieścina poliftowa mo fajny kokpit
a przedliftowa paskudny :D
ciiiiiii mój braciszek ma przedliftową:)
ok....
co złego to nie ja ;)
E no poliftowa ładniejsza ale przed - lift tez niczego sobie pozdrawiam
Wraz z chłopakami z hh.org odwiedziłem dziś z fiestą lotnisko w Ułężu...
Wg mnie jest to najlepszy obiekt, z tych, które miałem okazję zwiedzić (Radom, Lublin, NMnP, Ułęż).
Próba miała +-5km, najlepsi wykręcali czasy w okolicach 2:30.
Wróbel siedzący na prawym to na prawdę super sprawa, wytyka błędy, mówi jak się poprawić itd itd
Pomiary robione były tylko w czasie przejazdów z Wróblem na prawym- ja pojechałem z nim dwa razy- różnica czasów pomiędzy tymi dwoma przejazdami - 10s!
Tu filmik zajawkowy:
http://www.youtube.com/watch?v=zbuUHlCZnpo
Na długiej prostej zobaczyłem 160km/h na liczniku
a tu fotki aut, które jeździły:
http://picasaweb.google.com/Stersman/UEz#
(http://images46.fotosik.pl/435/7604eba613990cadgen.jpg)
8) 8) 8) 8) 8)
I co będziesz robił pod tą nazwą? ;)
To co robię aktualnie na etacie, czyli będę kierował projektami IT ;)
Jako, że w czasie upalania na ciasnych torach miałem problem z gotującym się płynem wspomagania, postanowiłem założyć chłodnicę :)
Na allegro trafiła mi się chłodnica od cougara w dobrej cenie... o taka
(http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/13/66/57/52/1366575282)
Teraz czekam na przesyłkę i będzie trzeba pokombinować, gdzie to umiejscowić :D
Ciekawa przeróbka. ;)
Cartoon wiesz może jaki prześwit ma seryjny STek ??
Jakie są objawy gotującego się płynu kierowniczego ? :)
Traci się wspomaganie ?
Cytat: KLUSEK w 15.01.2011, 19:24
Jakie są objawy gotującego się płynu kierowniczego ? :)
Traci się wspomaganie ?
Płyt wylatuje ze zbiorniczka pod korkiem i kierownica chodzi coraz ciężej.... a w najgorszym przypadku wysadza Ci pompę ;)
Cytat: Mc w 15.01.2011, 18:57
Cartoon wiesz może jaki prześwit ma seryjny STek ??
Nigdy nie miałem seryjnego prześwitu, więc nie mam pojęcia :D
Cytat: weksla w 21.07.2010, 21:33
ta fieścina poliftowa mo fajny kokpit
kokpit rodem z mondeo mk3 :mask:
No to właśnie zakupiłem na http://racing-oils.pl/ dwie butelki RACING BRAKE FLUID 300+
(http://racing-oils.pl/img/p/62-103-large.jpg)
Teraz tylko zamówić przewody w oplocie i wymieniamy przed sezonem :D
(http://www.re5pect.pl/_var/gfx/29a9f71d16f517060ee2bef41c1cf478.jpg)
już wędrują z UK ;D
Dodatkowo na problem z gotującym się płynem wspomagania zamówiłem
http://www.millersoils.pl/shop/millers-oils-millermatic-spiii-p-209.html ;)
Jeszcze wydech 2,5" z nierdzewki, zmiana kolory felg, flock i myślę, że do wakacji wystarczy modyfikacji ;)
jakich przyrostów spodziewasz się po wydechu?
Pomaluj jeszcze zewnętrzne plastiki na czarną polerkę coś takiego jak u mnie i będzię dużo ładniej wyglądał
Cytat: wilhelm w 10.03.2011, 21:35
jakich przyrostów spodziewasz się po wydechu?
5 punktów do Respektu na dzielnicy :D
Pozdro
Opisz koniecznie wrażenia po montażu przewodów (o ile nie zmieniasz przy okazji klocków i tarcz). Zastanawiam się czy warto sobie sprawić coś takiego. ;)