Cześć wszystkim,
mam problem z turbiną. Przy załączaniu turbiny czasami szarpnie a przy przyspieszaniu powyżej 2000obr/min zaczynają się dziwne wzrosty i spadki mocy. Turbo jest po regeneracji i upatruję całej winy w złym podłączeniu lub uszkodzeniu zaworu regulacji ciśnienia doładowania.
Czy ktoś może pomóc zdjęciem i opisem który wężyk gdzie powinien być podłączony?
PS. Owy zawór to 7.28197.03 PIERBURG'a (Zdjęcie 1) (https://photos.google.com/share/AF1QipMBHrQQtKPe5gQbW9DclATFuE1yv30VdAfw9DpSj819I2wsSmSBhpO2icNfUN6Yaw?key=MURTek5SeEJmUW1LeDE3cUc2RWxfN3A2Wk5TNEZB). Słyszałem, że istnieją jakieś lepsze zawory. Wie ktoś może jakie i gdzie je kupić i czym będą się różniły w praktyce?
Z góry dzięki za szybką pomoc.
Tak są lepsze zawory. Naisz do kolegi TAMa. Błedne podlaczenie zaworu boost to czesty przypadek wśród fachmanów. Jesli chodzi o fordowski zawor to tu masz schemat
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/02/d580c3fa6c2e9a4994b78bba8b279768.jpg)
A na tym zdjeciu sa opisane polaczenia do tego zaworka od TAMa ... (http://i1383.photobucket.com/albums/ah285/snafu_manila/s-max/bs_turbo_opis_zpsqf4zvfhv.jpg)
Cytat: MAG w 03.11.2015, 09:58
A na tym zdjeciu sa opisane polaczenia do tego zaworka od TAMa.... (http://i1383.photobucket.com/albums/ah285/snafu_manila/s-max/bs_turbo_opis_zpsqf4zvfhv.jpg)
MAG dzięki.
Czyli mam rozumieć, że podłączenie zaworu powinno wyglądać jak na poniżej załączonym zdjęciu:
(https://lh3.googleusercontent.com/xTsYW5W3iGn1SZEUt5p4X9Cwvu6QkmzAtf52HW-KbOEa6WVWAciT0PaBvNX21b5DmMLSBedYL0-qJQzpX90UtNl8nRPxsi6wzeNj8LfkYne4HSTu0liZMvuTyFcaxI_JliYgqF-blcqMAdk5kOMIDcjxfITDei9UGB_YomMNVzrc1vAvWqEswfxcEKYmAGRxTlwoNmEXx65Z0E6mTJdN9eW8hDqU1nnC-2zzJNVNiqxQYYvZ2D72m-qzFRiqKhxAo5Sz3tZadEOtYA3oxmwC7ea6R0IRZBJQSanx6xf4lwxCFmVetc4YqkuIYYcV6GKWjhc0ea3Bg78ZAyxlu_Lkylc25WhE4LWTQ_HdmSkSC1S6TJlcP0Omu33Wl2nIH614kWr65o1El1pqOeY2YFCi2KtOxncBYr22sjCO4IY6Zaaly2tox-yDZKQqsaJGUGBeR12lsoKlzDcT6IbrbTzCJdtazakfraYFGL2rKzUbsixTaQM5SoIQ8iSwuPsKyEhEf3jpvfblkMQZlWMrAv4BCRZiSne3bCYOyuSFwtZB46k=w597-h303-no)
BTW: czy ten zawór można w jakiś sposób przeczyścić aby sprawdzić czy będzie jakakolwiek poprawa zanim wymienię go na nowy? Jeżeli były by uszkodzone wężyki to jakie najlepiej zakupić (materiał i średnica wew/zew)?
Zdjęcia nie można zobaczyć.
Zaworu nie można przeczyścić.
Zamiast martwić się o wężyki po prostu sprawdź, czy nie są przetarte czy w inny sposób przedziurawione (raczej w to nie wierzę).
Zawór można statycznie sprawdzić w prosty sposób: przy braku napięcia powinien być przelot między metalowym kroćcem a plastikowym poprzecznym (i tylko między nimi!). Po podłączeniu 12V przelot powiniem być tylko między plastikowymi króćcami.
Dzisiaj zabrałem się osobiście za sprawdzenie podłączenia. To co zaobserwowałem to to, że gruszka nie była podłączona do poprzecznego. Ze schematu powyżej wynika, że grusza powinna być podłączona właśnie do poprzecznego. Jeżeli dobrze to interpretuje to u mnie jest źle podłączone. Dodatkowo wyjscie z zaworu po przeciwległej stronie zasilania jest podłączone do takiego czarnego dekielka w turbinie, nie wiem czy to jest poprawnie.
Ktoś Ci nieźle namieszał.... Zrób wg rysuku powyżej
No i chyba się udało. Zamieniłem wężyki bo na logigę, jak pisze TAM o zasadzie działania, poprzeczny powinien być podłączony do gruszki. Tak też zrobiłem i Maxik śmiga. Jakim parametrem w Forscanie można sprawdzić czy turbo działa poprawnie?
Do naprawy zostaje mi jeszcze, prawdopodobnie uszkodzony popychacz, tyrka podczas jazdy. Częstotliwoćś tyrkania zależy od położenia pedału gazu (czyli wnioskuję, że od obciążenia). Jak silnik jest zimny to jest to dużo mniej słyszalne. Po rozgrzaniu silnika na pierwszym biegu głośno słychać, potem coraz ciszej ale najbardziej słychać kiedy hamuje się silnikiem to częstotliwość tyrkania jest znacznie większa. Jakieś sugestie co do diagnozy?
No i na koniec na turbo zobaczyłem wiszącą kroplę oleju. Turbo po regeneracji. Skąd mogą pojawiać się wycieki?
PS. Już mam tego dość ale muszę go doprowadzić do porządku :(
W 2.5T nie ma hydraulicznych popychaczy, luz zaworów reguluje się przez dobór odpowiednich szklanek. Może masz wypalony któryś zawór? Na odległość się tego nie zdiagnozuje. Co do wycieku oleju, to najpierw oczyść dokładnie okolice turbo i wtedy dopiero obserwuj co się dzieje.
Cytat: TAM w 03.11.2015, 21:38
Zdjęcia nie można zobaczyć.
Zdjęcie dostępne pod linkiem: tutaj (https://goo.gl/photos/M7sRN2yV6gBpT2sx7)
Witam i pozwolę podłączyć się do tematu. Czy po wymianie na zawór MAC będzie trzeba zmieniać coś w oprogramowaniu ECU?
Nie.
Szalenie istotne zdjęcie a nie mozna go zobaczyc... Może ktoś zapakować tę fotkę dotyczącą poprawnego podłączenia tego zaworka jeszcze raz?
Jak bede miał dostęp do kompa, to postaram się odnaleźć te fotke.
Ok. Czekam z niecierpliwoscia... dzieki
Przecież masz wszystko pokazane
Koledzy,
w moim maksiu rok 2.5T wymienialem turbo na nowe (stare juz swiszczalo i mialo spory luz). Sterowanie zostalo stare. Czasami przy przyspieczaniu moment potrafi zafalowac - auto ma 220tys km (sa jeszcze takie z 2009;P) - czytalem, ze w tych okolichac warto pomyslec o nowym solenoidzie sterowania turbo. Czy to zawor N75? Macie namiary na ten lepszy zawor, nieoryginalny? Do TAMa nie moge napisac - "Nie można wysłać PW do 'TAM', limit PW osiągnięty."
Przy okazji: z prawej strony bloku silnika, mniej wiecej pod rura z powietrzem po filtrze, biegnie dosc cienki wezyk, prosto do zbiornika wyrownawczego plynu chlodniczego. Jakis patalach w ASO (mialem z nimi do czynienia) go uszkodzil i teraz mam tam nieduzy wyciek (partacko zostalo to przez nich zalatane). Niestety nie mialem zdjec WSZYSTKIEGO sprzed oddaniem samochodu do ASO wiec do niczego sie nie przyznaja... Do czego sluzy ten wezyk - to jakies odpowietrzenie, przelew??
Auto ma zamontowany wydajniejszy intercooler. Ostatnio musialem wymienic rure powietrza, bo jakies wlochate goovno przedziurawilo zebami. Jak juz zaczalem grzebac to chce wymienic ten wezyk i solenoid turbo.
Witam, tez chętnie zobaczę lepszy solenoid bo chcę kupić. Mam jeszcze pytanie do kolegów czy to prawda, że w cięgnie actuatora wystarczy o jeden obrót skręcić środkową nakrętke aby poprawić ciśnienie (nm) w turbo?
1. Aktualnie mam przygotowany do sprzedania jeden solenoid Mac heavy duty.
2. Co do kręcenia aktuatorem, to ogólnie odradzam. Poprzez zwiększenie ciśnienia wstępnego można zwiększyć moment obrotowy w środkowym zakresie obrotów, ale to wszystko. Poza tym w niesprzyjających okolicznościach może występować overboost, łącznie z przejściem w tryb awaryjny.
No polecił mi to kolega która ma zrobione mondeo 320 koni. Mówi ze to się ustawia razem z mapa. Mapa zrobiona była ale tego nie ustawiałem. Zaznaczyłem początkowe położenie aby w razie czego cofnąć tak jak było na początku. Dodatkowo łatwo to wyczuć właśnie szarpaniem i overboostem. Nie mam tych objawów a auto w górnej cześci zaczeło lepiej się odpychać. Powiedz mi proszę czy faktycznie jest jakaś duża różnica między ori solenoidem a tym które posiadasz na sprzedaż? Wykres mam bardzo ładny bez szarpnięć i właśnie się zastanawiam czy coś da wymiana na ten co masz. Tak w ogóle jaka cena za MAc heavy?
Jeśli wykres jest ładny a samochód płynnie jeździ to nie wymieniaj solenoidu. Dopiero gdy się popsuje, co prędzej czy później nastąpi, bo Pierburgi są takiej sobie jakości. Przy mocno podkręconych autach wymiana jest koniecznością, bo ori nie radzą sobie z podniesionym ciśnieniem doładowania.
Aktualna cena u mnie to 280 zł (komplet z rurkami itp.).
Tam powiedz mi proszę jeszcze czy jeśli wymieniłem jakiś czas temu IC z wyjściem 65', doszedł ecuspacer, będzie nowy DV i może za jakiś czas boost solenoid który kupię od ciebie będzie trzeba robić remap? Drugie pytanie mam wydech na przelocie ale z ori katem. Chodzi mi po głowie kat z 200 cpi. Wydech w przedziale 2-3 tys obr. jest troszkę głośne (wina tłumików końcowych) . Czy na nowym kacie będzie dużo głośniej? Bo z tego co czytam to raczej jakiś większy środkowy chyba za bardzo nie pomoże?
Jeśli masz standardowy downpipe, który jest najbardziej restrykcyjnym elementem wydechu, to remap nie będzie potrzebny. Natomiast po wymianie DP na 3" (nie baw się w pośrednie rozwiązania typu 2.75") remap będzie co najmniej wskazany, a prawdopodobnie niezbędny.
Metalowy kat 200 cpi to bardzo dobry pomysł, samochód nie będzie po takim zabiegu zauważalnie głośniejszy. Ale jeśli chcesz mieć spokój, to wstaw jakiś przyzwoity przelotowy tłumik środkowy - ja nie wyobrażam sobie że mógłbym go nie mieć.
PS: gdybyś szukał przyzwoitego metalowego kata 200 cpi Euro 4 to pisz na pw
Cytat: TAM w 19.11.2019, 21:28Jeśli wykres jest ładny a samochód płynnie jeździ to nie wymieniaj solenoidu. Dopiero gdy się popsuje, co prędzej czy później nastąpi, bo Pierburgi są takiej sobie jakości. Przy mocno podkręconych autach wymiana jest koniecznością, bo ori nie radzą sobie z podniesionym ciśnieniem doładowania.
Aktualna cena u mnie to 280 zł (komplet z rurkami itp.).
przepraszam za spam, ale czy posiadasz może jeszcze taki boost selenoid na sprzedaż?
Witam
Odkopie trochę temat czy ktoś podpowie mi gdzie się podpina wężyk ze schematu o numerze 12226a samochód rozebrałem ok pól roku temu i nie pamiętam.
Edit
Znalazłem wężyk idzie do kolektora ssącego koło przepustnicy
Kupiłem zawór MAC ale jak wiadomo nie ma on wtyczki żadnej. Są same kable.
Czy można dokupić taką wtyczkę z gniazdem aby można było wpiąć w oryginalną wtyczkę w aucie?
Cytat: qubus w 06.04.2021, 17:23Witam
Odkopie trochę temat czy ktoś podpowie mi gdzie się podpina wężyk ze schematu o numerze 12226a samochód rozebrałem ok pól roku temu i nie pamiętam.
Edit
Znalazłem wężyk idzie do kolektora ssącego koło przepustnicy
Cześć,
Mógłbyś wrzucić zdjęcie gdzie idzie ten wężyk za nic nie mogę go zlokalizować, a znalazłem wypięty w aucie....
Cześć, kupiłem zaworek MAC. W zestawie były 2 króćce oraz tłumik hałasu. Mechanika podłączył ale auto nie jedzie i wali błędami ( min. błąd zamiennych faz rozrządu). Dodatkowo wymieniłem zawór DV. Może to jest powodem problemów?