Będę wymieniał katalizator, dowiedziałem się, że warto od razu dwa wymienić? Czy warto?
Zakupiłem dwie używki razem z sondami. Sondy zostawić stare czy dać te, które nabyłem razem z katalizatorami, przebieg około 80 tyś km. Moje mają około ~170.000km.
Na allegro są jeszcze ori sondy (zielone), które odowiadają za skład mieszanki i ich cena jest bardzo dobra - co niektórzy już kupili... ;)
Przy takim przebiegu auta, warto kupić "na zapas"?
A nie myślałeś żeby wywalić katalizatory i kupić sportowe kolektory? :)
Dla silnika jest najlepiej, jeśli katalizatory i sondy będą sprawne. Wszystko masz używane, więc zapewne największe prawdopodobieństwo zamontowania sprawnych podzespołów będziesz miał montując oba katalizatory i obie sondy, które kupiłeś. O ile rzeczywiście mają przebieg 80 tys. km.
PS. Radziłbym sprawdzić po montażu czy wszystko rzeczywiście działa jak należy.
« Dodane: 19.01.2012, 02:57 »Cytat: wilhelm w 19.01.2012, 02:43A nie myślałeś żeby wywalić katalizatory i kupić sportowe kolektory?
Tyle, że w ST220 trzeba robić customowe downpipes, a potem oszukiwać 3 i 4 sondę...
Po wymianie katalizatorów, sprawdzę auto w warsztacie gdzie będą wymieniać części.
Ktoś może polecić osobę na Śląsku, gdzie mógłbym po montażu sprawdzić autko.
Po takiej wymianie to hamowanie prawdę Ci powie...
hmmm...pytanie a czemu chcesz wymieniac???????
Bo katalizatory z kalendarzem w ręku przy ~150kkm zapychają się w ST220.
NeroN czy warto na zapas kupić sondy, gdzie podawałeś link z allegro. Przy tym przebiegu mam już się zacząć martwić, cena za sondy jest bardzo dobra. Wylewny z kasą nie jestem ale jak ma mnie czekać w najbliższym czasie wymiana. Zamierzam troszkę pojeździć tym autem.
carlosc Jeden już do utylizacji się nadaje i znając życie, wszystkie takie duperel warto wymieniać parami. Zapytałem i taką odp. dostałem. Więc kupiłem od razu dwa, żebym za miesiąc kolejnego nie wymieniał. Kupując autko o kacie wiedziałem, że jest do wymiany.
Edit: Cusik namieszałem... :}
A może ktoś próbował coś takiego: www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-ST220-3-0-V6-EXHAUST-DE-CAT-PIPE-2001-2007-/350525247457?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item519ceecfe1 (http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-ST220-3-0-V6-EXHAUST-DE-CAT-PIPE-2001-2007-/350525247457?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item519ceecfe1) ?
Nie wiem. Ja kupiłem dwie na zaś.
Trzeba by w wykres pracy zobaczyć czy nie jest lekko zamulona sonda - minimalnie wolnej łapie zmiany.
Możesz kupić, stracić na nich nie stracisz - może nawet zarobisz :)
rozumeim kolego:-)
CZD - raczej niekt ale możesz być pionierem ;)
Sondy w tulejki potem i myślę że da radę :)
Cytat: CZD w 19.01.2012, 20:03
A może ktoś próbował coś takiego: www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-ST220-3-0-V6-EXHAUST-DE-CAT-PIPE-2001-2007-/350525247457?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item519ceecfe1 (http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-ST220-3-0-V6-EXHAUST-DE-CAT-PIPE-2001-2007-/350525247457?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item519ceecfe1)?
DeCaty poszły za 250 funtów.
A całe kolektory są po 180 funtów :)
Cytat: NeroN w 25.01.2012, 10:33DeCaty poszły za 250 funtów.
Drogo...
Cytat: NeroN w 25.01.2012, 10:33A całe kolektory są po 180 funtów
Dolicz kilkaset zł na przeróbki. Bo zamienników pasujących pnp do wydechu ST220 chyba nikt jeszcze nie zrobił. :)
Odcinasz koniec Ypipe i ciągniesz dwie rurki - ja tu widzę robotę na 50-100zł :)
Daj namiary na warsztat, gdzie zdemontują stare kolektory, zamontują nowe i zrobią te przeróbki za 50-100 zł. ;)
Za zdjecie i założenie kolektorów to nie wiem, natmoast same przerówbki Ypipe na tyle wyceniam.
Akurat robię więcej u nich rzeczy na raz ale zapytam na koniec na ile wycenił same kolektory :)
Witam też mam problem nie mam już 2 kat. w st220 i mam problem 2 sondy już spalone 3i4 i ciągle świecący się Check
No... I ?
Jest jakaś szansa żeby zlikwidować Check
Jak wywaliłeś kata? Wytłukłeś czy masz decata? Sondę masz w tulejce?
powiem tak , tak go już kupiłem i gdzieś czytałem ze jak nie ma już Kata to montowanie sond 3i4 mi nic nie da czy juz szukać katów proszę o pomoc
Wyłącz sondy za katami w ECU lub ew. załóż tulejki (ale nikt chyba jeszcze nie sprawdził, czy w tym aucie to zadziała).
PS. Postaraj się pisać bardziej zrozumiale, stosować kropki, przecinki bo naprawdę ciężko się to czyta.
Gdybyś chciał namiary na gościa co ma części do ST daj znać. Brałem od niego dwie sztuki katów za 600 zł, także cena bardzo dobra. Przy wymianie jest co rozbierać, żeby katy założyć.
PS. Postaraj się pisać bardziej zrozumiale, stosować kropki, przecinki bo naprawdę ciężko się to czyta.
OK przepraszam
Wymeić sondy jak zjarane i założyć tulejki z małą dziurką z allegro.
Witam dzwoniłem > http://mgmotorsport.pl/ i gość powiedział że jest to do zrobienia założy 2 Emulatory i powinno być git .
No - emulatory - tulejki :)
Czyli coś takiego:
(http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/21/92/93/47/2192934797)
Aha , dziękuje bardzo za pomoc myślę że będzie dobrze :) ps. zaśpiewali mi z robotą 160zl
Nooo... to jak nie masz gdzie tego zrobić/albo chęci włazić pod auto to bez tragedii :)
Mam takie pytanko, jako że check wali sondami teraz pierwszymi. Na razie raz ale pewnie pora na wymianę.
Na allegro, sprzedają sondy używki (mało istotne) z silników 2.0 benzyna z tym samym oznaczeniem co do ST220, czyli zielona 1S7F-9F472-AB.
Czy ktoś przerabiał ten temat? Pytam z ciekawości, bo za używki do ST220 wołają od 150zł a nawet 250zł a do benzyny 2.0 już od 30zł.
Nawet znalazłem gdzie piszą, że pierwsza sonda pasuje do 1.8, 2.0, 2,5, 3.0 benzyna.
Ja podejrzewałem uszkodzenie sond, ale nie byłem na 100% pewien, więc kupiłem używki -- jedną z 1.8, drugą 2.0. Dałem za nie jakieś śmieszne pieniądze, w stylu 60 zł za dwie czy coś takiego. Okazało się, że działają, więc zostały do tej pory (już ponad rok). Także kupuj bez obaw. Tylko zwróć uwagę, żeby to były sondy z mk3, a nie z mk2.
Na allegro jest kobita co ma nówki ori po 150zł, także cena bardzo dobra.
Jednak na taką odpowiedź czekałem... kamień z serca... :D ...buziaka Ci nie dam, bo nie wypada... 8)
Tylko pamiętaj, że kupując używane możesz trafić uszkodzoną, "leniwą", czy też taką, która padnie za miesiąc. Więc na pewno trzeba sprawdzić po kupnie czy działają jak należy (a nie tylko, czy nie wyskakuje błąd). Więc jak znalazłeś nowe w dobrej cenie to może warto rozważyć czy nie lepiej kupić nowe.
To na pewno, widzę te same oznaczenia dla różnych silników ale myślę sobie, że na bank nie podejdzie. Zawsze znajdzie się jakiś szkopuł.
Teraz przynajmniej jest wachlarz zakupu sondy używki od 25zł a nie od 150zł za coś co ma tyle kilometrów co mój stejk.
Witam
przerabiał ktoś już temat z tymi "emulatorami" w st220 bo chce pozbyć się katalizatorów .
Cytat: NeroN w 19.01.2012, 17:23Bo katalizatory z kalendarzem w ręku przy ~150kkm zapychają się w ST220.
Czyżby była to prawda, mój ma 146tys. km :D
A mojemu przy tym 190k