Hej
Problem dotyczy mondeo z 2003 r.
Przedlift jeszcze na długich wtryskach.
Auto miało wymieniane zaworki (wszystkie 4 gdyż lały) oraz pozostałe części dokładnie myte.
Wiem że zrobione to zostało dobrze (auto ma bardzo dobra moc).
Wiem że niby wtryski były zakodowane (jak domniemam na jakichś starych kodach - bo napewno nie były generowane nowe).
Auto jeździ bardzo dobrze, przyspiesza, nie kopci, silnik pracuje równo (obrotomierz w miejscu).
jest jednak jeden mankament, mianowicie trzęsie budą, tz silnikiem a ten przenosi drgania na kabine.
dzieje się tak tylko na wolnych obrotach i raczej po ostrzejszej jezdzie.
Czyli np jak stoi się na światłach z wciśniętym pedałem hamulca to czuć jak telepie. (obrotomierz ani drgnie).
Z tego co czytałem na forach to wtryski mondeo mają funkcje samoadaptacji i może to trwać nawet kilkaset km.
Ponoc można zostawić auto na wolnych obrotach przez dłuższy czas i powinno się wszystko ustawić. Mozna tez jeździć na 3-4 biegu ze stała prędkością przez kilkanaście km.
My wybraliśmy opcje pierwszą i auto dosłownie ponad godzinę pracowało na wolnych obrotach, silnik pracował równo i cicho. Później przejażdżka, wydawało się że wszystko jest dobrze, ale po ostrzejszej jeździe jednak telepie. Nie jest to jakiś ekstremalne telepanie tylko delikatne, aczkolwiek wyczuwalne. Na pewno nie było tego przed regeneracją wtrysków.
Sam już nie wiem. Polecić mu nadanie nowych kodów u Adamczyka w Piekarach (koszt 600zł)
Czy czekać aż nastąpie ta adaptacja za Bóg wie ile czasu.
A może to nie zależy od wtrysków tylko czegoś innego, jednak ja bym obstawiał że to coś z ukladem paliwowym.
Pomóżcie
Ford Mondeo dobrego kolegi.
obroty 1750-2500 i min. 70-80 km/h przez godzinę (15 min na każdy wtryskiwacz w kolejności zapłonu cylindrów) czyli najlepiej przejażdżka jakąś drogą szybkiego ruchu po resecie komputera np. przez odłączenie aku. najlepiej na 5 biegu w okolicy 100 km/h
I twierdzisz że to pomoże? Czyli to poszarpywanie jest od tego?
Cytat: weksla w 08.03.2013, 16:11auto dosłownie ponad godzinę pracowało na wolnych obrotach, silnik pracował równo i cicho. Później przejażdżka, wydawało się że wszystko jest dobrze, ale po ostrzejszej jeździe jednak telepie.
raczej nie jest od tego a ja tylko opisałem samoadaptację
Powiedzcie mi, czy jeśli auto miało jakieś 2-3 miesiące temu wymieniane wszystkie zaworki na nowe - oryginalne delphi, reszta podzespołów wtryskiwacza była myta. Auto jezdziło dobrze, aczkolwiek podczas jazdy na np 4 biegu przy 1600obr i gwałtownym wciśnięciu gazu szarpnęło (tak jakby przez moment) nie dostawało paliwa po czym już normalnie jechało.
Dziś samochód podczas dynamiczniejszej jazdy (kręcenie do 4000obr) wywalił sprężynę i wszedł w tryb awaryjny. Wydaje się to niemożliwe bo zaworki nowe. końcówki (rozpylacze) - jak sugerował mechanik były dobre więc zostały. Czy sądzicie że to te końcówki? I jednak trzeba je wymienić.
ponadto była wymieniana pompa, czyszczony cały układ.
Czy zwalona końcówka (rozpylacz) może powodować taki problem?
ps. Auto znajomego dlatego zależy mi aby mu pomóc.
Jak wszystko zrobione profesjonalnie to czy aby nie zapomnieli wyczyści pompy ?
pompa była wymieniona na nową (regenerowaną) 2400 to kosztowało z montażem.
Sęk w tym że zostały stare końcówki i to mi nie daje spokoju.
Może jednak te końcówki nie były dobre? Jak mechanik to sprawdzał?
Właśnie mechanik ponoć sprawdzał i powiedział, że są niby ok i dobrze rozpylają. Ja jednak jakoś wewnętrznie skłaniam się ku końcówkom, no albo któryś zaworek się zaciął i wywalił check?
Wydaje mi się, że po wymianie - regeneracji, również powinny zostać nadane nowe kody. Kod określa bowiem elektryczne i strukturalne cechy każdego wtryskiwacza, które nadawane są podczas produkcji. Aby prawidłowo obsługiwać wtryskiwacz - PCM musi znać właściwe kody kalibracyjne. Prawidłowy kod pozwala zwiększyć wydajność oraz zmniejszyć emisje.
Być może w przypadku, który opisujesz te kody jednak nie są prawidłowe i dlatego są powyższe problemy. Względnie należałoby sprawdzić końcówki. Metoda wzrokowa to słaba weryfikacja.
PS. Jaki błąd zapisał się po wyrzuceniu sprężynki ? Może jest problem z pojednyczym wtryskiwaczem ?
Pozdrawiam
Co do błędu to dopiero sprawdzimy ale podejrzewam ogólny P0251.
Ja juz nie wiem jak to z tymi kodami jest, niektórzy piszą że to wymysł delphi - nadawanie nowych kodów i można wklepać byle jaki a auto samo się dostosuje. profesjonalne nadanie nowych kodów to koszt 600zł od kompletu:(
Cytat: weksla w 02.05.2013, 14:04
Co do błędu to dopiero sprawdzimy ale podejrzewam ogólny P0251.
Ja juz nie wiem jak to z tymi kodami jest, niektórzy piszą że to wymysł delphi - nadawanie nowych kodów i można wklepać byle jaki a auto samo się dostosuje. profesjonalne nadanie nowych kodów to koszt 600zł od kompletu:(
Jutro pogadam z chlopakami z boscha czy jest to konieczne i moze ud mi sie zalatwic kody.
Jakbyś mógł to będę wdzięczny:D
Cytat: pietia25 w 02.05.2013, 12:44
Wydaje mi się, że po wymianie - regeneracji, również powinny zostać nadane nowe kody. Kod określa bowiem elektryczne i strukturalne cechy każdego wtryskiwacza, które nadawane są podczas produkcji. Aby prawidłowo obsługiwać wtryskiwacz - PCM musi znać właściwe kody kalibracyjne. Prawidłowy kod pozwala zwiększyć wydajność oraz zmniejszyć emisje.
Być może w przypadku, który opisujesz te kody jednak nie są prawidłowe i dlatego są powyższe problemy. Względnie należałoby sprawdzić końcówki. Metoda wzrokowa to słaba weryfikacja.
PS. Jaki błąd zapisał się po wyrzuceniu sprężynki? Może jest problem z pojednyczym wtryskiwaczem?
Pozdrawiam
Witam. Chciałem zapytać jak to jest w Mondeo z samoadaptacją wtrysków bo ponoć około godziny jazdy jak piszą na tej stronie http://www.wtryskiwacz.com/jak-wazne-jest-sterowanie-regulacja-silnika-EDC-Common-Rail-magistrala-CAN-wtryskiwacze-IMA-kody-Bosch-Delphi-CR.html (http://www.wtryskiwacz.com/jak-wazne-jest-sterowanie-regulacja-silnika-EDC-Common-Rail-magistrala-CAN-wtryskiwacze-IMA-kody-Bosch-Delphi-CR.html) następuje samoadaptacja kodów IMA. Czyli jeżeli po naprawie są stare kody to i tak wtryskiwacze będą pracowały prawidłowo i silnik odpali bez problemu po zamontowaniu? Czeka mnie taka operacja, ale różne są doświadczenia i opisy w necie. Głównie chodzi mi o to czy zapali bez kodów, czy nie?
Witam.
Mam podobny problem jak wyżej, jednak moje Mondeo tragicznie odpala przy niskich temperaturach, strasznie falują obroty, im zimniej tym dłużej się stabilizuje. Miałem regenerowane wtryski, pompę, czyszczony układ wtryskowy dwa razy i dalej to samo. Nie wieże że były nadawane nowe kody, autko jeździ super, prawie zero dymu, moc jest. Już mam dość ładowania kasy w to auto, ostatnią rzeczą to będą nowe kody ale ile to kosztuje i czy znajdę pewny warsztat w Rzeszowie lub Tarnowie, bo u siebie nikomu już nie ufam.
Pozdro
P.S.
@ darek6
Na starych kodach odpali ale będziesz miał prawdopodobnie to co ja.
Cześc.
Stawiam na turbinę.