Witam potrzebuję małej porady jakie sprzęgło zainstalować w podkręconym ST
wybrałem kila pozycji
NR-1
Sprzęgło ACT FF5-HDSS Stage 1 z kołem zamachowym XACT Streetlite Ford Focus RS Mk3 2.3 EcoBoost
Stage sprzęgła: Stage 1
Moment maksymalny: 677 Nm
Typ tarczy sprzęgła: Organiczna ze sprężynkami
Typ docisku: Stalowy - zwiększona twardość
Koło zamachowe: XACT Streetlite
NR-2
Sprzęgło ACT FF5-HDG6 Stage 2 z kołem zamachowym XACT Streetlite Ford Focus RS Mk3 2.3 EcoBoost
Stage sprzęgła: Stage 2
Moment maksymalny: 868 Nm
Typ tarczy sprzęgła: Cerametaliczna 6-łopatkowa ze sprężynkami
Typ docisku: Stalowy - zwiększona twardość
Koło zamachowe: XACT Streetlite
NR-3
Sprzęgło Xtreme KFD24640-1A 240mm Organic Single Plate z kołem zamachowym Ford Focus RS Mk3 2.3 EcoBoost
Stage sprzęgła: 240MM Xtreme Single Plate Organic
Typ tarczy sprzęgła: Organiczna ze sprężynkami
Średnica tarczy: 240 mm
Moment maksymalny: 600 Nm
Ilość tarcz: 1
Typ docisku: Aluminiowy
Najbardziej mi przypadlo sprzęgło NR 2
tylko nie wiem jak to się będzie sprawować na codzień
może ktoś się wypowie co miał już doświadczenie z takimi sprzęgłami
Na podkręconym st właśnie mam ACT FF5-HDG6 i sprawuje się bez żadnych zastrzeżeń.
Konkretne!
jedno z mocniejszych sprzęgieł od ACT
jak to się tym jezdzi bo to sprzęgło pracuje zero jedynkowo
ja zamówiłem do swojego ACT FF5-HDSS
ale po 3 tyg. anulowali mi zamówienie w UK (tego nie mają na stanie i ściągają to za wielkiej wody)
trochę się wkurzyłem ale co poradzić musiałem coś na gwałt kupić i kupiłem nowe seryjne od RSa z kołem zamachowym
teraz ST ma coś koło 375KM może starczy na jakiś czas
Jeździłem w Mondeo na różnych ciekawych sprzęgłach i moje wrażenia są takie:
- Na sprzęgle z okładziną kevlarową jeździło się najgorzej, łapało dość agresywnie, ale słabo trzymało (z Ebaya).
- Na spieku 4-łopatkowym jeździło się... ciekawie, jednak była to jazda dość zerojedynkowa. Trzeba to lubić.
- Na spieku 6-łopatkowym jeździło się super, trzymał doskonale, łapał agresywnie, ale był bardzo dobrze wyczuwalny.
Ostatnie dwa sprzęgła zostały zrobione w Mickey Garage. Spiek 4-łopatkowy na bazie tarczy z ST200 (z czterema sprężynami), natomiast 6-łopatkowy na bazie tarczy z tego sprzęgła z Ebaya (z sześcioma sprężynami).
Do tego wszystkiego miałem koło zamachowe o masie ok. 6 kg odchudzone z seryjnego przez Otoczaka.
witam
odświeżę temat
muszę jakieś nowe wzmocnione sprzęgło kupić
może ktoś się wypowie dokładniej czy duża jest różnica w jeździe miedzy łopatkowym sprzęgłem a pełną tarczą organiczną
czy te sprzęgła sportowe bardzo hałasują?
W ogóle nie hałasuje. Co miałoby tam hałasować? :)
Oglądałem filmiki na zagranicznych forach
np. 2 sprzęgłowe hałasują na wolnych obrotach i to dość sporo
zastanawiałem się nad takim
Co to znaczy "2 sprzęgłowe"?
Sprzęgła dwu tarczowe miałem namyśli
Na takim nie jeździłem. Pytałeś o zwykłe sprzęgło z tarczą spiekową. Takie nie generuje większego hałasu. Jak jest z dwutarczowym -- nie wiem.
Witam
dużo czytałem na forach i padło na ACT
Już zamówiłem
najmocniejsze sprzęgło organiczne z pojedynczą tarczą
zależy mi na komforcie jazdy
sprzęgło dopuszcza obciążenie do 780 Nm (sporo ale jak będzie mało założę spieka )
a z spiekiem max 1000 Nm
waga nie całe 13.5kg
(https://i.postimg.cc/Z5mKT4nf/FF5-XTSS.jpg) (https://postimages.org/)
(https://i.postimg.cc/LsCHBPT7/3001012.jpg) (https://postimages.org/)
(https://i.postimg.cc/FRwNwQwV/6240508-1.jpg) (https://postimages.org/)
Cytat: sanczo w 23.01.2021, 12:28sprzęgło dopuszcza obciążenie do 780 Nm (sporo ale jak będzie mało założę spieka )
a z spiekiem max 1000 Nm
Jeśli chodzi o spiek, to trzeba też pamiętać, że szybciej niszczy docisk i koło zamachowe. Tarcze spiekową można zrobić w Polsce na bazie zwykłej tarczy. Koszt ok. 400 zł.
Czy zestaw sprzęgła z RS mk3 pasuje bez żadnych przeróbek do ST mk3 ?
Pytanie chyba retoryczne bo skrzynia jest ta sama ale wolę się upewnić :)
tak bez żadnych problemów pasuje
jak potrzebujesz to mam kilka kompletów lekko używanych