Witam
tak jak w tytule Mam problem z S-Max auto z 2008r silnik 2,5T przebieg 240tys km oryginalne
Aktualny stan pojazdu na dzień dzisiejszy:
Podczas jazdy do 100km/h płyn chłodzący lekko się podnosi w zbiorniczku po przekroczeniu 100 i kiedy zaczynam trochę agresywniej jechać auto zaczyna puszczać płyn przez zbiornik wyrównawczy.
Poszukuję porad od czego najpierw zacząć diagnozę auta.
Z rur nie dymi się, mocy raczej nie stracił, olej w normie, płyn chłodzący czysty.
Macie jakieś pomysły?? Własne doświadczenia?? Proszę o porady
Może jest mikro nieszczelność na uszczelce pod głowicą?
Dopiero przy ostrzejszej jeździe (i wyższym ciśnieniu w cylindrach) spaliny przedostają się do kanałów wodnych?
Wiem, że to byłby najczarniejszy scenariusz, ale można łatwo go wykluczyć (lub potwierdzić) badaniem na obecność spalin w płynie chłodniczym.
Ja takie badanie zrobiłem za 30 złotych. Niestety wynik był pozytywny - uszczelka przedmuchana.
Przyrząd do wspomnianego badania:
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20160607_145808_zpsjvwkwzmn.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20160607_145808_zpsjvwkwzmn.jpg.html)
Cytat: sseebbaa1 w 27.09.2016, 20:03Wiem, że to byłby najczarniejszy scenariusz, ale można łatwo go wykluczyć (lub potwierdzić) badaniem na obecność spalin w płynie chłodniczym.
W przypadku 2,5T trzeba też niestety brać pod uwagę możliwość pęknięcia tulei cylindrowej. UPG to by nie była taka zła opcja.
Witam
Okazało się po rozebraniu silnika że dostała uszczelka pod głowicą :/ także ta tańsza opcja.
Gdzie robisz?
Domin Serwis Bytonia koło Starogardu Gdańskiego