Fordtuning.pl

FORDTUNING․PL - FORD TUNING FORUM => Główne forum => Zaczęty przez: weksla w 03.04.2011, 02:13

Tytuł: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: weksla w 03.04.2011, 02:13
tak to zmikerz sie zdrowymv155 ze zdrowym 2,5 w automaciw
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 03.04.2011, 10:29
Cytat: Tomasz w 02.04.2011, 22:50
i lepsze osiągi niż w TDCI,

idź się lecz bo widzę ze coraz gorzej z tobą ;)
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: Polarny w 03.04.2011, 11:01
Panowie nie wyprowadzającie Tomasza z błędu. Niech myśli, że wszystkie MDO które łoją mu dupe i nie mają znaczka TDCI to Vki d-:
Z drugiej strony - nie róbmy śmietnika z tematu.

Autko zacne i jak jest jak piszesz, to jest to chyba pierwszy Mondeo, który ma taki przebieg i nie jest kręcony (-:
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 03.04.2011, 18:21
TDCI łatwo poznać przez czarną chmurę za autem   :evil:
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: RSSSS w 03.04.2011, 21:46
Też jestem zdania, że tdci po chipie jest szybsze od v6, a już na pewno jest znacznie lepsze w codziennej jeździe ze względu na moment i spalanie.
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: T w 03.04.2011, 22:03
Cytat: RSSSS w 03.04.2011, 21:46
Też jestem zdania, że tdci po chipie jest szybsze od v6
http://www.youtube.com/watch?v=qu-WoHGgVxQ (http://www.youtube.com/watch?v=qu-WoHGgVxQ) ;)

Cytat: RSSSS w 03.04.2011, 21:46
a już na pewno jest znacznie lepsze w codziennej jeździe ze względu na moment i spalanie.
Z gazem koszty paliwa będą podobne, a pozostałe niższe (w V6 nie padają wtryski, dwumasa itp.).
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: weksla w 03.04.2011, 23:08
Tomasz proszę Cie
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: T w 03.04.2011, 23:10
Cytat: weksla w 03.04.2011, 23:08
Tomasz proszę Cie
O co?
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: RSSSS w 03.04.2011, 23:15
Gaz to zło ;)
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: weksla w 03.04.2011, 23:22
 :evil:
(http://img171.imageshack.us/img171/6880/c172902958.jpg)
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: eng w 03.04.2011, 23:24
Panowie widzę, że muszę przerwać tą durną dyskusję. Powiem krótko. Niestety wielu ludzi wypowiadających się w tym temacie nie ma racji. Spójrzmy na FAKTY. I proszę dokładnie przeczytać i przeanalizować poniższe tabelę. Przedstawię dwie dla nadwozia SEDAN i KOMBI.

Porównując każdego diesla do V ki żaden nie wygrywa w rywalizacji. Mówimy o seryjnych autach bez modyfikacji. Seryjna V-ka i seryjny diesel. Wg tabeli niżej tylko diesel 2.2 o mocy 155 koni ma 8.7 do setki podobnie jak V-ka - ale ten diesel musi być albo Sedanem albo Hb. Jeżeli jest to kombi to diesel 2.2 155 ma do setki już 9 sekund, a jeżeli dobrze mnie uczyli matmy w szkole 9 to więcej niż 8.7 -> no chyba, że się mylę?

Więc po to te kłótnie? Po co te przegadywania? Seryjny diesel 2.2 tylko w wersji SEDAN lub HB może jechać jak seryjna V-ka w tym samym nadwoziu. Kombi już odpada z rywalizacji. Nie będę wspominał tutaj o seryjnych 2.0 dieslach bo one w ogóle w rywalizacji się nie liczą i to niezależnie od nadwozia. Co gorsza V-ka kombi ma 9 sekund do setki a Sedan 2.0 diesel ma katastrofalne 9.8 także nie ma o czym mówić.

Przypominam rywalizować mają prawo tylko seryjne silniki ponieważ dla takich sporządzone były te dane. Mówiąc ogólnie diesel 2.0 lub 2.2 nie macie na myśli modyfikowanych motorów bo ktoś kto to potem przeczyta rzeczywiście pomyśli, że seria diesla w fordzie jest tak dobra jak benzyna - może być ale po chipie i przeróbkach.

Obiecane tabelki:

Sedan

(http://img39.imageshack.us/img39/936/mk3e.jpg) (http://img39.imageshack.us/i/mk3e.jpg/)

Tylko 2.2 ma takie parametry jak V - ka. 2.0 w ogóle się nie liczy w tym zestawieniu

Kombi

(http://img263.imageshack.us/img263/803/mk3kombi.jpg) (http://img263.imageshack.us/i/mk3kombi.jpg/)

Tutaj podobnie. Podkreślam jeszcze, że Kombi V6 ma lepsze przyspieszenie niż Sedan 2.0 w dieslu. Dane nie kłamią Panowie.

Dziękuje dobranoc.
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: weksla w 03.04.2011, 23:28
a ty znowu o tych fabrycznych parametrach, wg fabryki 2,5 V6 ma 170 koni a jak się trafi ze ma 160 to już jest bardzo dobrze, więc po co fabryka tutaj??
I wg Ciebie liczy się tylko 0-100 pójdźmy dalej a gdzie elastyczność??
porównaj elastyczności tych aut i przyspieszenia np 60-100km/h na 4 biegu
80-120km/h na 5 biegu??
i co wtedy??


Jeszcze jedno zapamiętajcie jeździ się momentem obrotowym nie mocą....
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: eng w 03.04.2011, 23:34
Dane fabryczne robione są po coś. Nie dla picu. Poza tym masz rację nie zawsze mówią prawdę. V-ka jest w stanie zejść poniżej pokazywanej tu wartości 8.7 sekund do setki. Da się spokojnie wykręcić nią 8.2 sekundy. Osobiście tak zrobiłem jadąc z Kleberem - mierzone to było G-tech także nie jakimś tam stoperem. Żaden diesel choćby miał zawyżoną moc o 15 koni nie wykręci takiego wyniku.  Przeciętny diesel z gratisem od fabryki forda ma ok 10 sekund do setki. Owszem może komuś się uda zdrowym i z dużym gratisem dieslem wykręcić te 8.7 jednak będzie to czas standardowy dla V-ki bez żadnych gratisów od fabryki, które przecież nie każdy diesel ma.

Ktoś powie a co mi tam te 0.2 sekundy. Owszem nic. Ale co wy myślicie, że tymi dieslami po chipie odjedziecie mnie na 100 kilometrów? Nawet jeżeli mnie wyprzedzicie to na długość auta nic poza tym. Jednak rywalizacja taka nie ma sensu bo moje auto będzie fabryczne a wasze po ingerencji w komputer. Więc po cholerę ta cała rozmowa?
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: T w 03.04.2011, 23:38
Cytat: weksla w 03.04.2011, 23:28
I wg Ciebie liczy się tylko 0-100 pójdźmy dalej a gdzie elastyczność??
porównaj elastyczności tych aut i przyspieszenia np 60-100km/h na 4 biegu
80-120km/h na 5 biegu??
To nie jest elastyczność. Silnik elastyczny ma podobne parametry w szerokim zakresie obrotów, typowy TD (a już szczególnie fordowski TDCI) jedzie tylko na niskich obrotach i jest silnikiem zupełnie nieelastycznym.

Cytat: weksla w 03.04.2011, 23:28
Jeszcze jedno zapamiętajcie jeździ się momentem obrotowym nie mocą....
Jedzie się momentem, ale mierzonym na kołach, a nie na silniku. Typowy TD ma tak ślamazarną reakcję na gaz, że zanim zacznie jechać przy tych całych 2000 rpm to w benzynie N/A można 3x zredukować. ;)
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: weksla w 03.04.2011, 23:41
Darek a ty masz fabryczne auto???
no kłócił bym się:D

Ide spać bo wkurza mnie ta gadka
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 03.04.2011, 23:42
Cytat: Tomasz w 03.04.2011, 22:03
http://www.youtube.com/watch?v=qu-WoHGgVxQ (http://www.youtube.com/watch?v=qu-WoHGgVxQ)

co ty człowieniu dajesz jako przykład ... temat jest o V'ce w automacie a ty wyjeżdżasz jakimś parchem (w manualu) i to jeszcze po wiejskich modach :wojoo:

V'ka w automacie nie ma szans z seryjnym tdci 130km!Co do spalania to może i faktycznie przy dzisiejszej cenie ropy gaz może wyjść taniej, tylko trzeba jeszcze doliczyć koszt założenia dobrej instalacji do V która do najtańszych nie należy
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: eng w 03.04.2011, 23:46
Ale ja nie mówię o swoim aucie tylko o SERI bo tylko o takich mamy prawo rozmawiać w odniesieniu do powyższych danych. Wkurza Cię bo wiesz, że nie do końca masz rację. Ja Sławek nie mam nic do diesli Ty masz natomiast coś do v-ek co podkreślasz na każdym kroku. Mnie się diesle bardzo podobają i chętnie sobie kiedyś kupię jednak do wyścigów na 1.4 mili się nie nadają. Po prostu taka jest prawda o czym tu dyskutować? Owszem być może od 60-100 diesel wygra, ale nie organizuje się tego typu zawodów - no chyba, że o nich nie wiem. Wszystkie zawody jakie ktoś organizuje to jest START - STOP i tutaj wygra benzyna. Mnie tylko o 1/4 chodzi o nic więcej. A jak zacznie mi ktoś wyjeżdżać o spalaniu o elastyczności to ja zacznę mówić o kulturze pracy i bezapelacyjnym dźwięku o którym diesel może tylko pomarzyć. Krótko na 1.4 mili lepiej wybrać benzynę. Taka konkluzja powinna zakończyć ten wątek.
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: T w 03.04.2011, 23:53
Cytat: wojoo w 03.04.2011, 23:42
co ty człowieniu dajesz jako przykład ... temat jest o V'ce w automacie a ty wyjeżdżasz jakimś parchem (w manualu) i to jeszcze po wiejskich modach :wojoo:
Tam jest tylko program + dolot + short shifter, można to zrobić za ok. 2000 zł. Jakoś wątpię, żeby TDCI 130 nawet po chipie zrobił setkę w mniej niż 8 sekund. ;)

Cytat: wojoo w 03.04.2011, 23:42
V'ka w automacie nie ma szans z seryjnym tdci 130km!
Tylko jakoś Ford twierdzi co innego. ;)
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: eng w 03.04.2011, 23:58
Cytat: wojoo w 03.04.2011, 23:42
co ty człowieniu dajesz jako przykład ... temat jest o V'ce w automacie a ty wyjeżdżasz jakimś parchem (w manualu) i to jeszcze po wiejskich modach :wojoo:


Dla mnie wiejskim modem jest mieszanie zderzaków z różnych wersji. Np jak ktoś zakłada przód RS reszta ST albo nie daj boże zderzaki ST progi RS. Ehh..sam tak miałem i powiem wam nie za bardzo to wygląda dlatego zmieniłem ten wiejski mod :wojoo:
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 04.04.2011, 00:02
Cytat: Tomasz w 03.04.2011, 23:53

Tylko jakoś Ford twierdzi co innego. ;)

Niby co twierdzi ?

(http://img838.imageshack.us/img838/6127/dfhd.jpg)
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: T w 04.04.2011, 00:04
Cytat: wojoo w 04.04.2011, 00:02
Niby co twierdzi ?
V-kę z automatem porównujesz do diesla z manualem? Dobrze się czujesz? :D

Aczkolwiek automat zmniejsza mocno przewagę V-ki. Zresztą z tego co pamiętam V6 z automatem trochę się różni (ma inne wałki, inną przepustnicę, coś tam jeszcze).
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 04.04.2011, 00:05
Cytat: eng w 03.04.2011, 23:58
Dla mnie wiejskim modem jest mieszanie zderzaków z różnych wersji. Np jak ktoś zakłada przód RS reszta ST albo nie daj boże zderzaki ST progi RS. Ehh..sam tak miałem i powiem wam nie za bardzo to wygląda dlatego zmieniłem ten wiejski mod :wojoo:

a dla mnie największa wiochą jest posiadanie V'ki i wsadzanie do niej gazu a żeby jeszcze bardziej przyoszczędzić to kupić sobie cinkłaczento i wozić się nim do pracy ;)
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: Cinkciarz w 04.04.2011, 00:41
Sądzac po tej tabelce to moja 115 jest o 0,4 sek wolniejsza niż 2,5 V6  :ghost:

2,5 V6    170km      10,4
2,0 TDCi 115km      10,8

Tomasz montuj szybko ten silnik z ST220 bo na chwilę obecną to mogę wziąć Cię na światłach jak niejeden malczak :D
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: T w 04.04.2011, 00:52
Cytat: Cinkciarz w 04.04.2011, 00:41
Sądzac po tej tabelce to moja 115 jest o 0,4 sek wolniejsza niż 2,5 V6  :ghost:

2,5 V6    170km      10,4
2,0 TDCi 115km      10,8
Raczej 8,6 vs. 10,8. ;)
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: eng w 04.04.2011, 08:33
Cytat: Cinkciarz w 04.04.2011, 00:41
Sądzac po tej tabelce to moja 115 jest o 0,4 sek wolniejsza niż 2,5 V6  :ghost:

2,5 V6    170km      10,4
2,0 TDCi 115km      10,8

Tomasz montuj szybko ten silnik z ST220 bo na chwilę obecną to mogę wziąć Cię na światłach jak niejeden malczak :D

To są dane dla automatycznej skrzyni biegów.
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: RSSSS w 04.04.2011, 10:05
Cytat: eng w 03.04.2011, 23:24
Panowie widzę, że muszę przerwać tą durną dyskusję. Powiem krótko. Niestety wielu ludzi wypowiadających się w tym temacie nie ma racji. Spójrzmy na FAKTY. I proszę dokładnie przeczytać i przeanalizować poniższe tabelę. Przedstawię dwie dla nadwozia SEDAN i KOMBI.

Ok ale ja np. odnosiłem się do automatu w V6 i z taką skrzynią o wynikach z tabeli można zapomnieć.
Tytuł: Odp: V6 vs TDCI
Wiadomość wysłana przez: T w 04.04.2011, 15:04
Cytat: RSSSS w 04.04.2011, 10:05
Ok ale ja np. odnosiłem się do automatu w V6 i z taką skrzynią o wynikach z tabeli można zapomnieć.
Ciekawe dlaczego ten automat tak przymula to auto, wiadomo, że musi być trochę gorzej przy takiej skrzyni, ale o prawie 2 sekundy do setki? Przecież to przepaść. ;)