Przedstawiam swoją zabawkę, ktra służy mi do Upalania jak i codziennego przemieszczania się po mieście :D
(http://img257.imageshack.us/img257/4593/ex1b.jpg)
Baza Ford Focus 2.0 3D wersja Trend. W samochodzie właściwie cały czas coś się zmienia, obecny setup przedstawia się następująco:
Mechanika:
- turbosprężarka Garrett GT28R (GT2560R)
- kute tłoki JE Pistons
- kuter korbowody Eagle
- większe wtryski 440cc (od Focusa RS)
- regulowane kółka rozrządu AEM
- blow-off HKS SSQV
- FIMIC
- castom kolektor wydechowy oraz 3" downpipe
- 3" przelotowy układ wydechowy Milltec
- wszystkie rurki Samco
- szpera Quaife
- spiekowe sprzęgło i docisk AP Racing
- filtr powietrza BMC DIA
- przewody zapłonowe Megnecor
Elektronika:
- komputer sterujący pracą silnika typu standalone AEM EMS
- sonda szerokopasmowa AEM UEGO
- EBC (eletronic boost controler)
- MAP (map sensor)
- zegary Greddy: temp. oleju, boost oraz EGT (temo. spalin)
Zawieszenie/Hamulce:
- gwintowane zawieszenie Bilstein B16 PSS9
- cambery dające negatyw -2,5 stopnia z przodu
- grubsze stabilizatory Eibach
- poliuretanowe gumy w całym zawiasie Energy Suspension
- dystanse 20 mm H&R z przodu
- poliuretanowe poduszki silnika oraz skrzyni
- nacinane tarcze EBC, klocki Ferodo DS
- przewody hamulcowe w stalowym oplocie Goodridge
Wygląd zewnętrzny:
- przednia maska carbonowa
- przedni zderzak od Focusa RS
- przednie szersze błotniki od Focusa RS
- przednie lampy z czarnym środkiem od Focusa ST
- tylne środkowe światło stopu led
- lotka na tylnej klapie
Wnętrze:
- deska rozdzielcza, tunel środkowy, podsufitka oraz przednie słupki poflokowane na grafitowo i czarno
- fotele kubełkowe oraz mocowania do nich Sparco z homologacją FIA
- kierownica sportowa Sparco
- naba Momo
- zegary od Focusa RS
- wskaźniki w słupku
- wszystko za przednimi fotelami usunięte
- nakładki na pedały oraz podstopnica Sparco
- gałka lewarka Momo
Felgi/Opony
- 18" ATS DTM na co dzień, opona P Zero Nero 225/40
- 17" Ford Racing czarne do upalania, opony różne, obecnie przód Toyo R888 235/40, a tył Max Sport 215/45 (slick)
- 17" Ford chrom :D do upalania, opony j.w.
- 16" Alessio Monza na zimę
Więcej nie pamiętam :D
Moc obecnie 300+, masa 1100 kg 8)
Parę fotek gratów:
(http://img718.imageshack.us/img718/2073/apracing1.jpg)
(http://img338.imageshack.us/img338/5492/horn1h.jpg)
(http://img215.imageshack.us/img215/5804/oponki4.jpg)
(http://img14.imageshack.us/img14/794/fmors1.jpg)
(http://img708.imageshack.us/img708/126/bill1s.jpg)
(http://img522.imageshack.us/img522/5650/stabilizatory.jpg)
(http://rastapage.dmkhosting.com/rastasite/galeria/76.jpg)
(http://img571.imageshack.us/img571/8458/kielce1.jpg)
(http://img535.imageshack.us/img535/6246/miltek3.jpg)
powiedz mi... te zegary na słupku... nie zawężają Ci pola widzenia "w lewo skos" ?
Ale szczerze :D
Jakby mi zawadzały to by już dawno ich tam nie było.
Mam tak już kilka lat i jeszcze nikogo nie przejechałem.
(http://rastapage.dmkhosting.com/rastasite/galeria/74.jpg)
heh piękne foczysko:)
Cytat: Rasta w 22.09.2010, 18:23
Mam tak już kilka lat i jeszcze nikogo nie przejechałem.
może nie zauważyłeś ;) ?
Świetny, kompleksowy projekt.
Jak się jeździ na 6-cio spieku w mieście w porównaniu do zwykłego sprzęgła?
O Rasta się zjawił.
Cytat: Tomasz w 22.09.2010, 18:47
Świetny, kompleksowy projekt.
Jak się jeździ na 6-cio spieku w mieście w porównaniu do zwykłego sprzęgła?
Nawet jak by miał tam całe metalowe sprzęgło to i tak by napisał że jest spoko,
u Rasty ONLY Performance się liczy, serii tam chyba nigdy nie było.
Pozdro
Bez przesady :P
Na ulice do codziennej jazdy nie polecam, nie da się ruszyć bez szarpnięcia. Sam pedał sprzęgła działa gładko, ale jak już złapie to jest jebnięcie, bez treningu się nie da :D. ale AP Racing ma w ofercie też pełną organiczną tarcze. Ja brałem najmocniejsze co jest.
Wcześniej miałem sprzęgło wzmacnianie u Radzikowskiego, ogólnie nie polecam, pedał sprzęgła to beton, a po roku jazdy nie dało się biegów zmieniać, pomijając kwestię, ze od razu jak było nowe były problemy z biegami i musiał robić poprawki.
Dobre sprzęgło ma w ofercie też Sachs Racing ale kosztuje krocie :D
Opisali Ci Fokę w GT? ;)
Opisali opisali...
I to w zasadzie nie jedną... nie wiedziałem, że historia była tak zakręcona
szkoda, że klubowych ramek nie było 8)
To zarzucicie jakieś dobre skany żebym se poczytał ;]
Na następny sezon będzie naprawdę Grubo, ale o tym to już niech Rasta pisze :D
Pozdro
4x4? ???
Nie ma z czego, i nie piszcie, że jest Cosworth bo to 20 letni piernik co nie skręca...
Było jeszcze Mondeo mk1 2.0 awd, ale też wątpię, żeby się nadało. ;)
Nie lubię się cofać :D
Foty zrobione przez GT:
(http://img831.imageshack.us/img831/5658/fgt1.jpg)
(http://img252.imageshack.us/img252/7893/fgt2.jpg)
(http://img14.imageshack.us/img14/2956/fgt3.jpg)
(http://img3.imageshack.us/img3/875/fgt4.jpg)
(http://img225.imageshack.us/img225/7005/fgt5.jpg)
(http://img818.imageshack.us/img818/7209/fgt6.jpg)
(http://img43.imageshack.us/img43/6466/fgt7.jpg)
(http://img831.imageshack.us/img831/6598/fgt8.jpg)
(http://img405.imageshack.us/img405/6848/fgt9.jpg)
Ogólne sam styl mi się nie podoba, prześwietlone, a zarazem niedoświetlone. Chyba były jakoś mocne edytowane ale z marnym skutkiem - szkoda. I tak je zdeka poprawiłem bo było znacznie gorzej, co swoją drogą widać było w piśmie. Tłumaczyli się, że niby tak miało być ale śmiem wątpić.
Cytat: Rasta w 02.12.2010, 20:06
Nie lubię się cofać :D
Ale w mk1 był całkiem niezły, bo stały napęd na cztery koła. Silnik chyba ten sam i też poprzecznie, czyli dałoby się to pewnie bez większego problemu zaadoptować w Focusie. Pytanie tylko, ile byłoby dłubania żeby to wytrzymało Twoja moc i czy byłoby to w ogóle opłacalne. Z nowszych Fordów napęd awd był jeszcze w X-type. ;)
Tak sobie strzeliłem z tym 4x4 bo Łukasz napisał że będzie grubo, a że chyba można powiedzieć że już jest grubo, to pierwsze co przyszło na myśl to właśnie czterobut
Niestety trzeba się pogodzić z tym, że Focus to ośka i tak już zostanie. Przerabianie go na 4x4 tak naprawdę powouje, że to już nie jest Focus. Niestety 4x4 z Coswortha czy Mondka nie ma wiele wspólnego z tym co mamy dostępne w STI lub EVO. Biorąc pod uwagę masę i właściwości jezdne Focusa to jest krok wstecz. Miało by to może sens przy 1/4 ale trzeba by WTEDY min. z 500 kuca wykrzesac by się liczyć, w stawce. O ile z silnika ta moc spokojnie jest do wykrzesania, o tyle napędy pewnie by się urywały po kilku strzałach ze sprzęgła, a to mnie nie interesuje.
Tytuł zmieniony to myślałem, że jakiś wykres zobaczę na +370 albo wydruk pomiaru czasu (choć w zimę wyścigi 1/4 mili się nie odbywają) a tu nic...! :|
Status quo zachowane. 8)
Ładne fotki!
P.S. Jak słyszałeś ostatniego mojego newsa to domyślasz się, że czasu na zabawy autem mogę w przyszłym roku nie mieć ale jak dam radę to też chcę zacząć schodzić z masą w mk1 i przygotować go lepiej pod pojeżdżawki.
Pozdr.
Czasu na ćwiarę raczej nie obaczysz bo prawdopodobieństwo, że się pojawię na jakiejś 1/4 mili raczej zerowe. Na upalanki typu Lap Race 370 konna ośka też się nie nadaje bo najważniejsza jest trakcja, a nie wirtualne konie idące w gwizdek. Fajnie by było jakbyś się pojawił na jakiś zakrętach RS'em, tylko takich prawdziwych, a nie torze gokartowym :D
I jak tam auto, coś się zmieniło? ;)
Cały czas coś się zmienia. :D
Konkret foka :D