Witajcie,
Jakiś czas temu próbowałem ustalić czym dokładnie różni się airbox ST220 od zwykłego z mk3 -- nie udało się. Ostatnio jednak zdobyłem wreszcie oryginalny airbox ST220, więc pomyślałem, że warto byłoby opisać różnice, szczególnie z myślą o osobach, które chciałyby, tak jak ja kiedyś, przerobić seryjny airbox na wzór ST-kowego.
Airbox ST220 ma dwa dodatkowe otwory. Jeden na dole, z którego wycięciem nie ma problemu. Drugi jest od strony silnika i tutaj nie da się uzyskać dokładnie takiego samego efektu garażowymi metodami ze względu na dodatkowe wyprofilowanie. Wydaje się jednak, że wycięcie w tym miejscu otworu o podobnych wymiarach powinno dać zbliżony efekt. Trudno będzie tylko podłączyć przewód doprowadzający zimne powietrze, aczkolwiek nie jest pewne, czy występował on we wszystkich ST220.
No ale dość pisania, oto zdjęcie z podanymi wymiarami dodatkowych otworów:
(http://tomasz.warszawa.pl/pub/airbox_st220.jpg)
Wszystkie wymiary oczywiście w milimetrach.
Z tego co się zorientowałem na dolot od strony silnika powinna pasować rura o średnicy ok. 60 mm, musi być tylko odpowiednio elastyczna, żeby dało się ją uformować w odpowiedni kształt i zamocować za pomocą opaski zaciskowej.
Na koniec jeszcze kilka zdjęć:
(http://tomasz.warszawa.pl/pub/airbox_st220_1.jpg)
(http://tomasz.warszawa.pl/pub/airbox_st220_2.jpg)
(http://tomasz.warszawa.pl/pub/airbox_st220_3.jpg)
(http://tomasz.warszawa.pl/pub/airbox_st220_4.jpg)
W moim ST220 '05 z MMT6 nie ma doprowadzonego nawiewu do drugiego wlotu
Z tego co wiem ta rura doprowadzająca była tylko w przedliftach, czyli w roczniku 2002 i wczesnych 2003.
Czytałem na którymś forum że problemem był gabaryt skrzyni biegów MMT6 vs MTX75 i w starszych 5-cio biegowych im się zmieścił nadmuch a w 6tkach już nie.
hmmm to teraz pytanie czy warto dawać nadmuch czy średnio coś to da?
Cytat: WojtasS w 11.10.2014, 16:59hmmm to teraz pytanie czy warto dawać nadmuch czy średnio coś to da?
IMHO nic nie da, mierzyłem temperaturę przy airboksie ST220 i jest ~taka sama, jak przy zwykłym.