Wątek poświęcony chip tuningowi dieslow,
Tutaj piszemy wszystkie plusy jak i minusy oraz wklejamy nasze wykresy :)
Zapraszam do dyskusji
No to zapodawaj swój jako pierwszy-czekamy:)
nie mam aktualnego ale mam przedostatni ;)
(http://img35.imageshack.us/img35/3939/scan0000y.jpg)
Ładny wykres
na wykresie ewidentnie widac ze nie ma sensu krecvic silnika powyzej 3500obr
Wiesz jakie masz dokładnie przełożenia? Jak wiesz to wklej. ;)
lol... nie wiem dokladnie ale chyba cos 88 ? jest takie cos :D?
Przełożenie na każdym kolejnym biegu. Wtedy można narysować wykres momentu na kołach i wszystko wiadomo. :)
nie mam czegos takiego ... nie wiem nawet skad takie cos wziac :)
no powiem Ci Wojtku że masz bardzo ładny przebieg momentu obrotowego, ciągnie Ci dość wysoko w całym zakresie
A oto mój wykresik tez przedostatni przed poprawką softu tz jego wzmocnieniem:
(http://img202.imageshack.us/img202/2328/weksla.jpg)
hmmm ten dołek jest zastanawiajacy ... albo pompa paliwa daje o sobie znac albo turbinka ma juz dosyc ...
Turbina napewno nie bo jest nówka jeszcze na gwarancji, ma przebiegu może trochę ponad 20.000km, wtryski zregenerowane bardzo profesjonalnie, więc jedynie może pompa....wiesz ten dołek nei jest duży w porównaniu do niektórych które widywałem:)
NA RAZIE śmiga i źle nei jest więc nie ruszam nic.
Tutaj masz wykres z innej hamowni po poprawce wirusa:
(http://img255.imageshack.us/img255/1551/img3953.jpg)
A tak w ogóle to przy jakich obrotach Wasze boćki mają odcięcie?
Powiem Ci szczerze, że nie wiem jeszcze mi go chyba nie odcięło:)
odciecie jest przy ok 5000 ale to nie jest takie odciecie jak w benie ze czujesz jak auto wrecz sie cofa ...
Szkoda, że nie mamy działu v-ka chip tuning.....ehh coś takiego po prostu praktycznie nie istnieje.
jak nie a zapomniałeś o Kleberze - trzeba się z nim skontaktować niech zapoda wykresy:)
no niestety taka jest przewaga diesla ze za niewielkie pieniadze mozna go troche podkrecic ;)
Cytat: weksla w 17.05.2010, 00:08
....wiesz ten dołek nei jest duży w porównaniu do niektórych które widywałem:)
ja mam mega DÓŁ u siebie :P ten twój to pikuś
No bo mnie Wojoo nastraszył:) Pokaz swój wykres jak możesz
(http://img136.imageshack.us/img136/7027/mdo.th.jpg) (http://img136.imageshack.us/i/mdo.jpg/)
turbina do wymiany :)
dobra dobra, działaj u siebie z hybrydą jak Ci wyjdzie to też wymienię :D
na innym forum heko podsumował że to przez wywalenie kata ??? na razie jest jak jest, dużo czasu zeszło mi z poskładaniem pakietu od ST teraz już na spokojnie z powrotem będę działać z silnikiem
Cytat: auchim w 17.05.2010, 21:32
na innym forum heko podsumował że to przez wywalenie kata ???
A wywaliłeś go przed czy po chipowaniu?
przed
totalna bzdura, ja nie mam kata od dawna i poprawilo mi to osiagi
Cytat: auchim w 17.05.2010, 21:54
przed
A jaki masz program, robiony indywidualnie czy jakiś uniwersalny? Jeśli masz indywidualny to brak katalizatora mógł tylko pomóc.
indyvidual programmen specialle
...z tym katem w TDCI to prawda...wielokrotnie się sprawdziło...trzeba sie namęczyć przy chipie żeby to zlikwidować
to jest na boxie, jeszcze kilka modów i wtedy trzeba będzie jakoś to likwidować w ostateczności z powrotem wstawie kata
heko jest możliwość indywidualnego przeprogramowania boxa czy box out i program? jak to się ma do kosztów i co było by lepszym rozwiązaniem?
btw G-CS czyżby Green Car Solution?? czyżby V-Tech szedł ostro w ekologię ::) koniec świata :D de-tuning dla wszystkich :D ;D
...kata nie trzeba wstawiać...bez kata zawsze lepiej...
..przeprogramować .boxa?..zalezy jakiego...redboxa usb można stroić na hamowni...ale doła nie zlikwidujesz..może trochę...oczywiście chipem można więcej...ale to pracochłonne
...G-CS...to mój wymysł...tak troszkę inaczej niż wszyscy...no i pod dotację EU lepiej brzmi :P
...G...znaczy Grzegorz :P
No faktycznie twój dołek jest trochę większy, w takim razie ja swoim się nie przejmuje,
Nie sądzę aby to było turbo ze względu na to iż moment na poziomie 340Nm masz już przy około 1700obr/min. Czyli doładowanie ma dobre, skłaniałbym się bardziej do czegoś w układzie wtryskowym mimo iż to tddi
Poniższy wykres nie pochodzi z Mondeo lecz z podobnego auta czyli z Vectry 1,9 CDTi 16v.
(http://tomasz.warszawa.pl/pub/wykres_vectra.jpg)
To jest dość delikatny program, ma celowo ograniczony maksymalny moment do 400 Nm żeby nie obniżać za bardzo trwałości układu przeniesienia napędu. Zobaczcie jaki ładny wykres momentu. W rzeczywistości opada łagodnie aż do odcięcia przy 5000 rpm, ale auto było hamowane tylko do 4500 rpm. Jedynie w dolnej partii mogłoby może być odrobinę lepiej, ale być może taka uroda tego silnika.
Cytat: auchim w 17.05.2010, 21:32
dobra dobra, działaj u siebie z hybrydą jak Ci wyjdzie to też wymienię :D
na innym forum heko podsumował że to przez wywalenie kata ??? na razie jest jak jest, dużo czasu zeszło mi z poskładaniem pakietu od ST teraz już na spokojnie z powrotem będę działać z silnikiem
A kiedy zobaczymy jakieś fotki Twojego autka ;>? o co tak zamilkłeś na gg kolego ;)? Pamiętam, że masz u mnie piwko.
foty sa, kiepski admin z Ciebie, forum nie ogarniasz :D
na gg zadko kiedy jestem bo w pracy kazali zablokowac wszystkie takie wynalazki :E
No kiepskie, ale przecież widać, więc o co chodzi?
Jak patrze po waszych wykresach to strasznie moment i moc spada wam po 4tys...
U mnie ten spadek jakiś mały, prawie na tym samym poziomie moc i moment przy 4tys jak i 4,5 tys :)
Czemu tak?
Mój pierwszy wykres:
(http://img412.imageshack.us/img412/5951/hamownia9k.jpg)
to wszystko mozna zrobic programem ... chcesz miec lioniwy to da sie zrobic tylko bedziesz mial moze ze 300nm ;p
« Dodane: 19.05.2010, 20:03 »
poza tym po co w dieslu moment przy odcięciu ?
tak jak mówi Wojoo, wszystko da się zrobić programem, tylko jak rozciągniesz krzywą momentu mniej więcej płasko przez cały zakres obrotów, to spadnie Ci znacząco moment obrotowy
Tak tylko zapytałem o konkretna sytuację u mnie na wykresie który był robiony przed jakimikolwiek modyfikacjami auta.
:) czysta ciekawość.
Cytat: wojoo w 19.05.2010, 20:02
poza tym po co w dieslu moment przy odcięciu ?
A po co jakaś górka w momencie w wąskim zakresie obrotów? ;)
Tomasz żebyś poczuł flaki w gardle podczas wciśnięcia w siedzenie:)
Cytat: weksla w 20.05.2010, 15:49
Tomasz żebyś poczuł flaki w gardle podczas wciśnięcia w siedzenie:)
Wolę zobaczyć wszystkich innych daleko w lusterku wstecznym niż poczuć przyspieszenie przez sekundę, a potem zmieniać bieg na wyższy bo już nie jedzie. ;)
Cytat: Tomasz w 20.05.2010, 15:53
Cytat: weksla w 20.05.2010, 15:49
Tomasz żebyś poczuł flaki w gardle podczas wciśnięcia w siedzenie:)
Wolę zobaczyć wszystkich innych daleko w lusterku wstecznym niż poczuć przyspieszenie przez sekundę, a potem zmieniać bieg na wyższy bo już nie jedzie. ;)
ty lepiej napraw swoje auto a nie gadasz o górkach ;)
Cytat: wojoo w 20.05.2010, 16:06
ty lepiej napraw swoje auto a nie gadasz o górkach ;)
Właśnie sobie nowe felgi zamówiłem. Na pewno się Wam wszystkim "spodobają". ;)
A sprawnej V-ki już się nie mogę doczekać, bo jak niektórzy wiedzą obecnie jeżdżę turbodieslem. ;D
Nie mów że jest tak źle ponieważ przykładowo u mnie max moment mam przy mniej więcej 2500 obr a przy ponad 4.000 obr u mnie jest jeszcze 260Nm a to i tak jest więcej niż w "V-ce" maksymalny moment :evil:
Cytat: weksla w 20.05.2010, 17:41
Nie mów że jest tak źle ponieważ przykładowo u mnie max moment mam przy mniej więcej 2500 obr a przy ponad 4.000 obr u mnie jest jeszcze 260Nm a to i tak jest więcej niż w "V-ce" maksymalny moment :evil:
Byłoby to bardzo przydatne gdybyś poruszał się na wale napędowym...
Cytat: Tomasz w 20.05.2010, 19:40
Cytat: weksla w 20.05.2010, 17:41
Nie mów że jest tak źle ponieważ przykładowo u mnie max moment mam przy mniej więcej 2500 obr a przy ponad 4.000 obr u mnie jest jeszcze 260Nm a to i tak jest więcej niż w "V-ce" maksymalny moment :evil:
Byłoby to bardzo przydatne gdybyś poruszał się na wale napędowym...
a moze na wale miedzeszyńskim ?:D
cicho tu :D
to wykres serii mojego ex mondeo MKIII 2.0TDCi
(http://lh5.ggpht.com/_lSes6DYFams/StW_RU5eK0I/AAAAAAAAFVw/FB2dCsqxOa4/s912/Ford%20Mondeo.jpg)
a tu fokusa bez i z red boxem (aktualnie bez)
(http://lh5.ggpht.com/_lSes6DYFams/StMzU7my8FI/AAAAAAAAFTs/dHcYzKZ2aEM/s912/fokus.jpg)
a wykres connecta... comming soon ;)
ładne wykresy, ale mondka miałeś 115ps nie?
oto mój wykres - robiony na hamowni by Heko na zlocie MKP 14.05-17.05.2010 r.
(http://img692.imageshack.us/img692/7029/oktan.th.jpg) (http://img692.imageshack.us/i/oktan.jpg/)
podpowiadam:
- EGR Bypass,
- katalizator OUT,
- drobny mod dolotu,
- wkładka K&N,
to tyle
co sądzicie ??
heheh Piękny wykresik. Pozazdrościć. Równomierny wykres w zasadzie w całym przedziale obrotów, no i ten moment 450Nm:)
...a ja wczoraj i dzisiaj hamowałem na Tuning Show w Krk. i szlag mnie trafiał jak widziałem wyniki Vag-ów po modach...nap. A3 tdi 130KM wypluło 236KM !!!
heheh tak tylko pewnie pół silnika było wymieniona, tam wszystko pasuje plug&play z większych jednostek
ja chipsłem swojego connecta :)
95@105KM i 230@260Nm
wykres wkrótce....
zdecydowana poprawa przyspieszenia w zakresie 1800 - 4000obr
No Oktan zazdrościć można wyniku. Autko na pewno świetnie się zbiera co w połączeniu z wyglądem daje mieszankę wybuchową hehe:D
No to i moje wykresy :D
2.0 TDCi 130 km :D
Trochę dla tych co nie daja wiary w stożek dobrze zrobiony w TDCi :)
Wykresy:
Pierwszy - ze zlotu w Kryspinowie...całkowita seria
(http://img708.imageshack.us/img708/4209/hamownia9.jpg)
Drugi - tam sa dwa naniesione i opisane...po dolocie i po dolocie + chip
(http://img28.imageshack.us/img28/2406/wykresl.jpg)
Ładne wyniki zwłaszcza ten gdzie widać już liczbę 170 ;) A Sławek co wczoraj? Nic się nie pochwalił.
Sławkowego winiku nie pamiętam...ale wstawi wykresy na pewno.
Ale sam moj dolot u niego też zmasakrował wynik :)
A moje mk3 zostało okrzykniete jednym z mocniejszych po chipie :)
Czekam na wykres od heka, bo wczoraj sobie chyba pomylił i wysyłał mi tylko od vw Bory mojego szwagra, któremu zakładał boxa
..a tu wykres z piątku...S-maxTDCI 140....mocna fabryka!!!
(http://img46.imageshack.us/img46/9994/smax.jpg) (http://img46.imageshack.us/i/smax.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
ale to dlatego ze marka : FSO ;)
...wiem...wiem...nie miałem okularów :P
Bardzo ładny przebieg momentu, brawo. ;)
a te nowe silniki diesla nie sa przypadkiem PSA?
tak to są silniki PSA, no z takim vanem to strach by się zmierzyć heheh:)
piękny wykres, fabryka faktycznie mocna
Tu mój wykres, bo umieściłem go nie w tym dziale co trzeba:)
(http://img228.imageshack.us/img228/9391/wykresc.jpg) (http://img228.imageshack.us/i/wykresc.jpg/)
to nic dziwnego ze taka krzywa momentu jak to jest PSA :) w koncu ford poszedl po rozum do glowy decydujac sie na montaz tych silnikow...
Ciekawe z czego wynika to, że w TDCI moment tak szybko spada... za mała turbina?
owszem - Garett 1749 nie należy do dużych dmuchawek
a można wsadzić jakąś większą dmuchawkę, tz nie patrzę na hybrydy tylko coś seryjnego???
mozna, tylko koszta sa ogromne (turbawka z dolotem na zamowienie)
ogromne tz jakie?? na zamówienie tz robiliby specjalnie pod moje auto heheh to się mija z celem
ponoc nie ma gotowych zestawow do mondeo, sam kolektor moze kosztowac 2-3 tys na zamowienie
Więc ja też się pochwalę.http://img155.imageshack.us/img155/1300/mondeosc.jpg
Cytat: Fordziak w 25.09.2010, 23:15
Więc ja też się pochwalę.http://img155.imageshack.us/img155/1300/mondeosc.jpg
no to teraz pewnie jestes happy ;)
ale jak patrze na roznice to chyba wgrali ci gotowca :D
wojoo...szukasz wrogów :mad: :P
...jaka różnica...jaki gotowiec??
Cytat: G-CS w 26.09.2010, 00:07
wojoo...szukasz wrogów :mad: :P
...jaka różnica...jaki gotowiec??
:D :D :D
Mała seria była.Wystarczy mi na razie.Najbardziej mnie cieszy to że przy dodawaniu gazu przestał klekotać jak stary polonez z dużymi luzami na zaworach.
dawno nikt tu nic nie zamieszczał - trza odświezyć watek i pokazać mój autobuSSSSSS ...
(http://img854.imageshack.us/img854/8651/hamownia1.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/854/hamownia1.jpg/)
Ładny wynik. Jak się teraz jeździ?
Cytat: Tomasz w 11.08.2011, 19:23
Ładny wynik. Jak się teraz jeździ?
Duuuuzo lepiej.
Przede wszystkim można wyżej kręcić silnik, bo wczesniej moment drastycznie spadał już przed 3tysiacami obrotów - teraz moment trzyma sie wysoko do jakichs 3.700 rpm i w zakresie od około 3.100 do 3.600 jest różnica blisko 50Nm i około 30KM, a to naprawdę robi sporą róznicę przy przyspieszaniu
...no to wrzucamy, co by wątek odżył :D
...tddi, chips z drobnymi naprawami :)
(http://img824.imageshack.us/img824/2846/mondeotddi115kmxps1.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/824/mondeotddi115kmxps1.jpg/)
Niezły przyrost jak na TDDI i ładny przebieg momentu. Co było popsute? ;)
..wąż na dolocie wziął i pęknął...a olej wydostawał się prosto na pasek od wspomagania, więc jego też trzeba było wymienić...dalej chips, no i jeszcze poprawka przebiegu momentu :D
na samym czipie w TDDi prawie 140 koni i 366 Nm? chyba będę się musiał poważnie zastanowić nad wydatkami :D
a przy 2000obr większy moment niż ja mam.
No Ty Wilhelm jak to zobaczyłeś to dopiero się załamałeś :P robie chipa i Cie objeżdżam :D
Cytat: Lasko1990 w 17.08.2011, 00:45robie chipa i Cie objeżdżam
Jakoś wątpię. ;)
W siebie wątpisz ?? :]
..no to dalej...jedziemy w wynikami :P
(http://img841.imageshack.us/img841/4639/mondeo20tdci125kmxps1.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/841/mondeo20tdci125kmxps1.jpg/)
Klasyczny ładny wykresik:LD
...to delikatny modzik, dla starszego pana, emeryta :)
Emeryt to pewnie dużo na niskich obrotach jeździ i szybko dwumase wykończy ;)
...mocny MK4 2,2 :P
(http://img13.imageshack.us/img13/5930/mondeo22tdci170kmxps1.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/13/mondeo22tdci170kmxps1.jpg/)
« Dodane: 20.08.2011, 18:25 »
...i standardowy MK3 2,0 125KM...
(http://img69.imageshack.us/img69/4639/mondeo20tdci125kmxps1.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/69/mondeo20tdci125kmxps1.jpg/)
Heko - wrzucaj info czy to Mk3 czy Mk4, bo w sumie to istotne.
Ja pierdziele ten mk4 to potwór teraz i pomyśleć że ze 170 koni, ciekawe ile by było gdyby to był ten nowszy 200 konny:D
pewnie z 250ps i 600Nm:D
Piekny wynik
Mk3 tez czyściutko i ładnie
..no i przepiękne kreski na 115-sto konnym Mondku :D
(http://img824.imageshack.us/img824/4236/mondeo20tdci115kmmocnyx.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/824/mondeo20tdci115kmmocnyx.jpg/)
Rewelacja. ;)
To na pewno 115?
nooo :P
Heko a jakaś V - ka? 8)
..hmm...no przymierzam się do dłubania V-ek...wygląda na to że dobre 10KM powinno się robić :D
To może moją podłubiesz? ;)
...pewnie tak się to skończy... :D
Cytat: G-CS w 22.08.2011, 22:07
nooo :P
Ale ze zmienną geometrią :D
...nooo :)
faktycznei 115 po chipie wyszła tak jak 130
pewnie wtryskami i programem się różnią
...a tak dla odmiany chipsik w czymś co dosłownie... się odpycha :P
(http://img853.imageshack.us/img853/8486/bmw535d172kmkorektaxps1.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/853/bmw535d172kmkorektaxps1.jpg/)
« Dodane: 23.08.2011, 13:37 »
...po małych "naprawach" i to poszło :D
(http://img843.imageshack.us/img843/1641/mondeo20tdci130kmnaprxp.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/843/mondeo20tdci130kmnaprxp.jpg/)
Moje V też się pewnie pisze na dłubankę ;)
Co było zepsute w tym 2.0 TDCI?
..geometria przycięta, potraktowałem dolot przez 15 min. sprayem do dolotów i poszło :D
tym od valvoline?
...nie, mam teraz z ProTec
Coraz ładniejsze te wykresy. ;)
...hehe, się ogarnia :D
...a tu moja Foczka tddi po czyszczeniu kolektora dolotowego (przy okazji wymiany turbinki...bo się przekręciła :P )
(http://img593.imageshack.us/img593/3197/hekowzxps1.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/593/hekowzxps1.jpg/)
Ile to w serii miało, bo już nie pamiętam? ;)
no elegancko:D
94KM i 200Nm
...biedactwo, 1,8TDCI...zaczęło jeździć :D
(http://img801.imageshack.us/img801/4197/mondeo18tdci125kmxps1.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/801/mondeo18tdci125kmxps1.jpg/)
ja już za miesiąc :evil:
...następny uzdrowiony :P
(http://img827.imageshack.us/img827/3108/mondeo20tdci130kmxps1.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/827/mondeo20tdci130kmxps1.jpg/)
Nieźle. Co mu dolegało? ;)
...geometria lekko się zacinała
...2.0 tdci....bez chipsa!!! :P
(http://img404.imageshack.us/img404/5683/mondeo20tdci130kmhybryd.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/404/mondeo20tdci130kmhybryd.jpg/)
Bez czipsa, ale za to z frytką ;P
Całkiem ładnie :)
dzisiaj też coś dygnęło :D
(http://img836.imageshack.us/img836/7097/mondeo20tddi90km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/836/mondeo20tddi90km.jpg/)
(http://img4.imageshack.us/img4/8954/mondeo20tddihybryda.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/4/mondeo20tddihybryda.jpg/)
A co ten pierwszy miał za chwiel słabości pod koniec ?
Fury zlotowe ? :)
sprzeglo sie konczy :/
A te drugie to chyba najbardziej dymiace mondeo :evil:
Heko, wiesz o co chcę zapytać w przypadku auta (jak sądzę) auchima? :D
PS. Co w tym pierwszym naprawiłeś? ;)
..hehe...cycki?...nie do ogarnięcia, to boost który przy pełnym bucie z niskich obrotów faluje, było jeszcze gorzej...winny myślę jest wielki IC który pochłania swą objętością część ciśnienia...ale na drodze przy przyspieszaniu z wyższych obr. tego tak nie odczujesz
cycki są w pytę:D
...no to bez cycków :P
(http://img220.imageshack.us/img220/4485/galaxy22175km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/220/galaxy22175km.jpg/)
Cytat: G-CS w 16.10.2011, 03:26..hehe...cycki?...nie do ogarnięcia, to boost który przy pełnym bucie z niskich obrotów faluje, było jeszcze gorzej...winny myślę jest wielki IC który pochłania swą objętością część ciśnienia...ale na drodze przy przyspieszaniu z wyższych obr. tego tak nie odczujesz
Nie ma co się czepiać tych cycków w tym przypadku, bo nie są za duże, a to w końcu auto w tej chwili już dość mocno egzotyczne. ;)
PS. Dlaczego "tylko" 153 KM? Układ wtryskowy nie daje już rady? Bo to już co najmniej drugie TDDI z hybrydą i mocą w tych okolicach...
...tak, to koniec wydajności ukł. wtryskowego...
obecnego ... :P
Cytat: auchim w 17.10.2011, 21:47
obecnego.... :P
A co masz w planach? ;)
Pewnie wydajniejsze wtryski i pompę :)
Jeszcze będę żałował że nie mam TDDI, za niedługo osiągniecie podobne moce a przynajmniej tak się to nie psuje i nie jest wrażliwe na paliwo...
..MK4 2.0TDCI :D ...na gównianym siemensie..
(http://img192.imageshack.us/img192/9284/mondeo20tdci140kmrts.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/192/mondeo20tdci140kmrts.jpg/)
A co z tym siemensem nie tak? ;)
...no dupa i już, małe rezerwy ukł. wtryskowego, małe rezerwy w samym sterowniku...kupa ogólnie
I tak w sumie ładnie wyszło. ;)
...widziałem dziesiątki wykresów ze świata, i poza jakimiś ewidentnie pokręconymi, lepszych kresek nie widziałem :D
...mała poprawka 115-stki ze stałą geo :P
(http://img21.imageshack.us/img21/4871/mondeo20tdci115km03bar.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/21/mondeo20tdci115km03bar.jpg/)
Hybryda? ;)
oryginał + podciągnięcia WG do 1.4bar...z fabrycznego 1.1
« Dodane: 28.10.2011, 18:58 »
...a ta Foczka mnie rozwaliła, wyszła jak moja, ale wszystko absolutna seria !!!
(http://img515.imageshack.us/img515/7881/focus18tddi90km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/515/focus18tddi90km.jpg/)
Cytat: G-CS w 28.10.2011, 18:56
oryginał + podciągnięcia WG do 1.4bar...z fabrycznego 1.1
A, źle spojrzałem, myślałem, że to TDDI. Ale jak na 115 to i tak bardzo ładnie. ;)
...dzisiaj MK4 lekko niedorozwinięty seryjnie...100KM
(http://img265.imageshack.us/img265/9347/mondeo18tdci100km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/265/mondeo18tdci100km.jpg/)
Chiptuning wyszedł fajnie, ale sam silnik jako taki to jakiś Fordowski koszmarek. ;) Nie mogli zrobić słabszej wersji 2.0?
2.0 to PSA, pewnie droższe, a to stare fordowskie 1.8...pewnie jeszcze sporo tego zalegało na półkach :P
Cytat: G-CS w 04.11.2011, 00:02pewnie jeszcze sporo tego zalegało na półkach
No fakt, to pewnie był główny argument. ;)
...słabe, ale płaskie jak na Forda...TDDI 90KM
(http://img21.imageshack.us/img21/7097/mondeo20tddi90km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/21/mondeo20tddi90km.jpg/)
...i mocniejsze MK4
(http://img580.imageshack.us/img580/7163/mondeo20tdci140km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/580/mondeo20tdci140km.jpg/)
no to se teraz popatrzcie :evil:
(http://img819.imageshack.us/img819/6733/mondeosnajper.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/819/mondeosnajper.jpg/)
Ciekawe jak długo pojeździ :) Ale piękny wynik...
Jakie ma wtryski?
Coś mi się o uszy obiło że to hybrydy z jakiegoś Transita...
Ciekawe jak to pracuje na wolnych obrotach... No i jak długo pojeździ. ;)
wtryski z GB...hybryda nie pamiętam, ale jest druga jeszcze lepsza na podmiankę :) ...autko chodzi cichutko, bąk solidny z dołu i przy zmianie biegów...będą poprawki softu, zdejmowanie dołu
No ładnie, ładnie. Ciekaw jestem finalnego efektu. Ale i to co jest robi wrażenie. Oby trwałość szła w parze z osiągami. :)
To to srebrne co stało u Ciebie :) ?
nie, inne combi które już od roku dłubiemy
Niezły wynik, 350nm przy 2000 :D
A wtryski są od Invertera.
tak
heheh no proszę proszę co z seryjnej 115 się zrobiło:D ehh znam to mondeo :D
no to przecież czary mary jakieś są :) miejmy nadzieję, że korba bokiem nie wyskoczy ^^
Sosnowiec... moje rejony - chyba bym wolał się z nim na światłach nie spotkać :)
Myślisz, że mogłoby zaboleć jak by Cię wciągnął i tylko zasłone dymną zostawil ? :D
ano :)
wrzucę dzisiejsze mody...Foczka 1.8 przeszła samą siebie :D
(http://img820.imageshack.us/img820/9235/focus18tdci115km.jpg)
i do tego wielki blaszak biturbo, który w drodze powrotnej kilował wszystko
(http://img801.imageshack.us/img801/8097/sprinter22dci150km.jpg)
« Dodane: 17.03.2012, 18:21 »
Coraz ładniejsze te Twoje wykresy. :)
z MB jest ciężko zrobić gładki wykres, bo 2 rurbinki żyją troszkę własnym życiem :P
no wykres tego merchola jest niczego sobie:D
Niejeden by się mógł przejechać hehehe a foka tez pokazała wiele:D
...no i w końcu dostałem w łapy nowe 2.2tdci 200KM :D
(http://img820.imageshack.us/img820/57/chipsmaxxxxx.jpg)
heheh marzenie:D
niemal 550Nm. niejeden Volkswagenowy chłopak może się popłakać:D
Śliczny wykres
a dzisiaj najnowszy 2.0tdci 163KM (Delphi).. .w końcu płaski moment w tdci :D
(http://img803.imageshack.us/img803/660/smax20tdci163kmmanual.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/803/smax20tdci163kmmanual.jpg/)
Fajne te nowe silniki:D
...a te stare?...tddi na hybrydzie :D
(http://img855.imageshack.us/img855/9753/mondeo20tddi115kmsaren.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/855/mondeo20tddi115kmsaren.jpg/)
heheh no to różnica we wstawaniu z niskich jest nieporównywalna:D
Co to za turbo tam wsadził??
Świetny wynik, wręcz niesamowity
gt18/20 od karambola :)
Panowie szukam kogoś kto zna sie i odpowie mi na pytanie : czy chip OGÓLNIE podniesienie mocy w mk4 tdci 140 przyśpieszy zużycie turbiny i koła dwómasowego ? Mam "nowego" mondka z przebiegiem 180tyś i jak na razie jest w bdb stanie technicznym zastanawiam sie poważnie nad chipem u kolegi heko ale nikt nie pisze o tym jak takie przeróbki wpływają na silnik. aaa i co ze spalaniem po wirusie rośnie czy nie zmienia się ?
Raczej sie nie zmienia. W perspektywie czasu maleje ( na poczatku tylko jest wiecej jak sie jarasz moca ;) ). Dwumasa etc. Nie cierpi bardziej.
...co można zrobić za 2 dni "urlopu" we Wrocławiu? :D
(http://img864.imageshack.us/img864/7125/mondeo22tdci155km.jpg)
(http://img213.imageshack.us/img213/7097/mondeo20tddi90km.jpg)
(http://img254.imageshack.us/img254/5043/mondeo20tdci140km.png)
(http://img835.imageshack.us/img835/7163/mondeo20tdci140km.jpg)
(http://img72.imageshack.us/img72/2093/galaxy20tdci140km.jpg)
(http://img31.imageshack.us/img31/2144/focus18tdci100km.jpg)
(http://img848.imageshack.us/img848/2559/focus16tdci90km.jpg)
Rozwala mnie to jak się kręci 2.0 TDDi - przecież Ci ludzie muszą się zesr... ze szczęścia :)
...hehe, coś w tym jest, po chipie, wieczorem dostałem takiego sms : Kur..a, kocham tego chipa!! :)
Pamiętam tego smsa o godzinie +/- 23 siedzimy na grillu a tu ten sms ,zwalił mnie z nóg haha :D
Brawo Heko:D
Fajne wykresy, w szczególności Mondeo TDDi i 100 konna foka:D
tdci 115KM na hybrydzie :)
(http://img713.imageshack.us/img713/9203/mondeo20tdci115kmhybryd.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/713/mondeo20tdci115kmhybryd.jpg/)
Ładnie. ;)
Strasznie późno wstaje, co to za hybryda?
turbo bogdan
wstaje adekwatnie do serii:D
...a nawet i lepiej :)
...następne 2.2tdci 200KM po chipsie
(http://img835.imageshack.us/img835/6615/smax22tdci200km.jpg)
Ładnie. ;)
KM3 2,2 155KM...wyczyszczony dolot i chips
(http://img560.imageshack.us/img560/5091/mondeo22155km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/560/mondeo22155km.jpg/)
Ciekawe jak mu się wracało, prawie 50 koni i 110 Nm więcej względem tego czym przyjechał :)
Wiedział w ogóle że ma "popsute" auto?
był na 2x...w między czasie czyścił dolot
...no i jeszcze jeden 2,2 155KM...najmocniejsza seria jaka miałem okazję zhamować
(http://img193.imageshack.us/img193/3436/mondo22tdci155km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/193/mondo22tdci155km.jpg/)
Piękny bez dwóch zdań
Ale cycka ma. :D
...no ma, nieusuwalnego, krótki overboost turbiny 0.15bar i nie działa akcja z zaworkiem jak w vag-ach
Niezły wynik, ja w 2.2 tdci, prawie jak 2.0 po chipie :D Ja w 2.0 miałem overboost 0.5 bara, normalnie dmuchało max 1.5 a przez kilka sekund po zmianie biegu potrafiło dmuchnąć 2.0 :)
MK3 po wymianie IC na większy i montażu decata...i małej poprawce :)
(http://img716.imageshack.us/img716/7311/mondeo20tdci115kmicdcat.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/716/mondeo20tdci115kmicdcat.jpg/)
Mondeo MK3 130KM na hybrydowym turbo :)
(http://img23.imageshack.us/img23/2038/mondeo20tdci130kmhybr.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/23/mondeo20tdci130kmhybr.jpg/)
ładny. Teraz widzę że wszyscy mają hybrydy:D
Ale coś mało Nm... Wykres całkiem ładny. To chyba nie jest tubo od karambola?
..nie, hybryda z częścią zimnną od BMW 3.0d
« Dodane: 22.07.2012, 22:07 »
Mondek 1,8 na delikatnym gifcie
(http://img818.imageshack.us/img818/9838/mondeo18tdci125km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/818/mondeo18tdci125km.jpg/)
« Dodane: 22.07.2012, 23:13 »
...to jeszcze troszkę większy Ford :D
(http://img195.imageshack.us/img195/2019/transit24tdci135km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/195/transit24tdci135km.jpg/)
Cytat: Ry2y w 22.07.2012, 09:23
Ale coś mało Nm... Wykres całkiem ładny. To chyba nie jest tubo od karambola?
Malo wszystkiego
NA RAZIE bo paliwa brakuje :) za jakis czas wejda wtryski od invertera pewnie
Cytat: matosu w 30.07.2012, 23:48
Malo wszystkiego NA RAZIE bo paliwa brakuje :) za jakis czas wejda wtryski od invertera pewnie
Za mało paliwa? Saren w swoim TDDi ma ponad 400 Nm, a weksla 470 :)
Cytat: Ry2y w 31.07.2012, 13:42
Za mało paliwa? Saren w swoim TDDi ma ponad 400 Nm, a weksla 470 :)
Niestety, taka była diagnoza pana doktora Heko. Nie było skąd wynaleźć więcej. Wtryski są zrobione ale nie poleją więcej.
Więc za jakiś czas będę się rozglądał za większymi pewnie,
NA RAZIE to co jest daje przyjemne efekty :)
Ma ktoś z was urządzenie do mierzenia 0-100 lub ćwartki ?
Cytat: matosu w 31.07.2012, 13:48Ma ktoś z was urządzenie do mierzenia 0-100 lub ćwartki?
Na każdy w miarę nowoczesny telefon można ściągnąć taki soft, do zabawy wystarczy. Ew. ELM.
matosu jeśli masz auto z 2002 r to zapomnij o wtryskach od invertera, no chyba że zmienisz całą glowicę na model >2003
Cytat: Tomasz w 31.07.2012, 14:22
Na każdy w miarę nowoczesny telefon można ściągnąć taki soft, do zabawy wystarczy. Ew. ELM.
Oczywiście, że można tylko wskazuje to jak i kiedy chce :) raz 1,5s mniej raz 3 więcej itd :)
NA RAZIE i tak nie stestuje bo posypało się nowe turbo :(
już się posypało uuuuuu. Ja na swoim już ponad 20.000 zrobiłem i PÓKI co nic.
Wyleciało przez wydech czy poleciało w dolot? Gdzie robiłeś tą swoją hybrydke?
ani tu ani tu na szczescie nie polecialo :) odkrecila sie nakretka ma walku przed wirnikiem, pogielo lopatki i nic wiecej, robia na gwarancji. wiec NA RAZIE nie zdradze gdzoe :)
MK3 115KM z DPF :)
(http://img338.imageshack.us/img338/6891/mondeo20tdci115kmzdpf.jpg)
nowiutkie MK4 140KM Delphi :D
(http://img7.imageshack.us/img7/6803/mondeo20tdci140kmdelphi.jpg)
To mk4 mnie zabiło:D
Pieknie
...i jeszcze raz nowe Delphi w 2.0 140KM, tym razem w S-maxie :)
(http://img32.imageshack.us/img32/8758/smax20tdci140kmdelphi.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/32/smax20tdci140kmdelphi.jpg/)
Mam pytanko czy ktoś już słyszał aby ktoś zrobił program w mondeo mk4 tdci 163km ze skrzynią powershift? Bo w domu pojawiło się takie wozidło a jednak parę km brakuje przede wszystkim zastanawiam się jak sobie skrzynia radzi?
skrzynia jest do 450Nm...a tyle nie uzyskasz w tym motorku
(http://img846.imageshack.us/img846/9203/smax20tdci163km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/846/smax20tdci163km.jpg/)
(http://img818.imageshack.us/img818/660/smax20tdci163kmmanual.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/818/smax20tdci163kmmanual.jpg/)
Mondeo 2.2 175KM, wywalony DPF i lekki chip (pomiary lekko zaniżone z powodu awari stacji pogodowej, brak korekty DIN)
(http://img685.imageshack.us/img685/9770/mondeo22tdci175km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/685/mondeo22tdci175km.jpg/)
Heko, czy u mnie jest sens cosik wiecej grzebać?
Silnik 2,0TDCI 130KM (chyba ma oznaczenie AZWA) - mam juz chipsa, będę montował IC, ale poniewaz na 99% będę się nim turlał jeszcze ze dwa latka, to może miałoby sens zrobienie jeszcze czegoś???
..ja bym w tym motorku nic więcej nie dłubał...tym bardziej że pow, 400Nm zaczynają sie problemy ze sprzęgłem
Szkoda kasy, jak zaczniesz bardziej dłubać to przez te 2 lata coś się na bank sypnie.
OK, czyli sam IC wymienić i smigac dopóki nie uzbieram na 2,5T ....
MK3 niezła seria, geometria do czyszczenie
(http://img94.imageshack.us/img94/151/mondeo20tdci130km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/94/mondeo20tdci130km.jpg/)
...a dzisiaj 2.0tdci 115KM :D
(http://img189.imageshack.us/img189/4568/mondeo20tdci115km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/189/mondeo20tdci115km.jpg/)
Super. bardzo mocna seria.
...to prawda, ale cóż, 2007r. i mały bo oryginalny przebieg 190tkm .
ja mam 2.0 TDCI 130 KM i mechanik mi odradzał jakiekolwiek zwiększanie mocy bo uznał że te silniki się do tego nie nadają a tutaj widzę co drugie auto ma ten silnik, jak to w końcu z tym jest?
Powiem tak:
ZMIEŃ MECHANIKA.
I pozdrów ode mnie:D
Tak jak weksla pisze ;)
A co do silników to są pancerne, tylko układ paliwowy gówniany
ja mam z 2002 roku to przedliftem jest i mały przebieg samochodu (sprowadzony z francji pewniak stał długo nie ruszany) czyli nie ma problemu bym auto na chipsa dał? tylko dwumase na sztywne bym zmienił bo zaczyna chrupać
Nie ma problemu, pogadaj z hekiem, robił takich aut setki albo tysiące.
maxymalnie wypłaszczony moment w MOndeo MK4 :)
(http://img841.imageshack.us/img841/4717/mondeo20tdci140kmjvc.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/841/mondeo20tdci140kmjvc.jpg/)
ładnie D:
i MK3 ...przy okazji zaślepiony erg bo nawalał
(http://img202.imageshack.us/img202/151/mondeo20tdci130km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/202/mondeo20tdci130km.jpg/)
Zdrowy musiał być. Który rok?
2006
sie zobaczy :D
« Dodane: 23.01.2013, 18:38 »
no i wyszło tak :) cycki powróciły :D
(http://img502.imageshack.us/img502/7162/mondeo20tdci125km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/502/mondeo20tdci125km.jpg/)
A w papierach miał niby 125 KM;]. Niezły wynik.
Cytat: bishop w 23.01.2013, 18:48
A w papierach miał niby 125 KM;]. Niezły wynik.
(http://img844.imageshack.us/img844/6410/zdjcie0009r.jpg)
Niestety nie mogłem szybciej gdyż warunki się pogorszyły ale jak na tdci... 8)
mój bez chipa tyle idzie :P
Cytat: linkgrabber w 28.01.2013, 00:12
mój bez chipa tyle idzie :P
To nie był V-Max ale jak na Kombi i pod wiatr jest dobrze. Wg wskazania licznika było 235km/h a wg. nawigacji 223km/h .
linkgrabber ty masz 2.2 więc twój pewnie 250km/h poleci.
Ja już u mnie pod domem będzie MK4 2.2 to na spocie porównamy ok :D pozdrawiam.
Czyli zostajesz przy dieslach?
Cytat: Falubaz 1 w 28.01.2013, 16:06linkgrabber ty masz 2.2 więc twój pewnie 250km/h poleci.
Bez przesady tyle to nawet producent nie zakładał :D
A mk4 2.2 sam mógłbym przytulić :)
Cytat: Ry2y w 28.01.2013, 17:36
Czyli zostajesz przy dieslach?
Plan jest taki by żonka była zadowolona dostanie MK4 2.2 i tak nie będzie pytała a MK4 jej się podoba a ja Fokę RS w Pb i wszyscy zadowoleni. Jal RS bedzie zbyt drogi to żona dostanie A - klasse a ja zostawię Mk4
2.2 i lekko go zmodyfikuję . To jest ten egzemplarz.
(http://img716.imageshack.us/img716/9328/getdoc.jpg)
Ford Mondeo TURNIER 2.2 TDCI Disel 147KW, 200PS, Automatyczne
21861 km,
...dzisiaj trzeba było lekko poprawić prace regenerowanej turbinki g:)
(http://img145.imageshack.us/img145/151/mondeo20tdci130km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/145/mondeo20tdci130km.jpg/)
« Dodane: 06.02.2013, 13:49 »
...Mondeło MK4 2.2...jest fun :D
(http://img59.imageshack.us/img59/9770/mondeo22tdci175km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/59/mondeo22tdci175km.jpg/)
S-maxik na delphi ")
(http://img5.imageshack.us/img5/8758/smax20tdci140kmdelphi.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/5/smax20tdci140kmdelphi.jpg/)
« Dodane: 12.02.2013, 11:48 »
...i następne 2 bliźniacze z 2012r.
(http://img690.imageshack.us/img690/6803/mondeo20tdci140kmdelphi.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/690/mondeo20tdci140kmdelphi.jpg/)
(http://img502.imageshack.us/img502/6803/mondeo20tdci140kmdelphi.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/502/mondeo20tdci140kmdelphi.jpg/)
to mk4 jak rozumiem?
Jak z 2012 to raczej mk4 :D
...MK4 2.0tdci 140KM 2008r. z maksymalnie wypłaszczonym momentem, jak na mozliwosci siemensa :)
(http://img836.imageshack.us/img836/7163/mondeo20tdci140km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/836/mondeo20tdci140km.jpg/)
i następny pikny :)
(http://img707.imageshack.us/img707/7163/mondeo20tdci140km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/707/mondeo20tdci140km.jpg/)
Dziwnie wstaje:D
Eeee, tak samo jak ten wyżej. ;)
2 sztuki takie same, mocne w serii
(http://img841.imageshack.us/img841/6539/mondeo2otdci130km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/841/mondeo2otdci130km.jpg/)
(http://img839.imageshack.us/img839/151/mondeo20tdci130km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/839/mondeo20tdci130km.jpg/)
II wykres zdecydowanie lepszy:D
115-ka :)
(http://img194.imageshack.us/img194/4568/mondeo20tdci115km.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/194/mondeo20tdci115km.jpg/)
2.0tddi 115KM na hybrydzie...na więcej zabrakło paliwka :)
(http://img580.imageshack.us/img580/8043/mondeo20tddi115kmhybryd.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/580/mondeo20tddi115kmhybryd.jpg/)
jak tak dalej będzie Ci iść z TDDi to przyjadę z reklamacją :)
każdy tddi jest inny :)
A co to za fala na Nmonie :)?
...tka pracuje ta hybryda
Cytat: heko w 06.04.2013, 11:55
każdy tddi jest inny :)
dlatego trzeba wymodzić coś nowego :)
Heko jaki IC tam siedzi?
seria...na razie, ale na wyniki na hamowni, zimową porą niema to wpływu
wiem wiem, mój zresztą też nie był u Ciebie w upałach. Po prostu skłaniam się do przekonania że airtec do TDDi to chyba trochę za duże bydle :P , do jakiegoś mocnego 2.2 raczej bardziej by się nadał.
no co Ty...zwykły z FMic.pl za 340zeta :)
http://www.fmic.pl/intercoolery/11-intercooler-550x180x65mm.html
albo
http://www.fmic.pl/intercoolery/10-intercooler-intercooler-tuningowy-frontowy-intercooler-wydajny-intercooler-fmic-intercooler-duzy-intercooler.html
jeśli dobrze mi się wydaje to siedzi tam moja była hybryda:D
Cytat: weksla w 06.04.2013, 19:27jeśli dobrze mi się wydaje to siedzi tam moja była hybryda:D
Wstydź się!
...nie inaczej :)
Heko wcześniej czy później i tak się do Ciebie wybiorę i chyba będzie to wcześniej D:
Cytat: weksla w 06.04.2013, 20:27
jeśli dobrze mi się wydaje to siedzi tam moja była hybryda:D
Twoja,Twoja :)
olo masz jeszcze tego red boxa ode mnie?
sprzedałem
Witam panowie :D
Pisałem do firmy AT 2000 z Rzeszowa, zajmującej się chiptuningiem. Zaproponowali mi usługę w cenie 1000zł, z pomiarami na hamowni. Miał ktoś może z nią do czynienia, bądź może mi podpowiedzieć czy cena jest taka 'w miarę'?
O ile powinny się poprawić parametry po takiej zmianie, oraz na co zwrócić uwagę, ponieważ jestem w tym zielony :P
Dzięki z góry za wszelkie komentarze.
Nie lepiej wybrać się do Heka do krk ?
Będziesz miał pewność ,że dobrze zrobione... Aż tak wiele nie dołożysz(paliwo rz-krk).
Moim zdaniem warto :D
sorki, najpierw napisalem temat, a pozniej dopiero poczytalem forum :D
faktycznie to chyba bedzie najlepsza decyzja ;p
ale dzieki za porade.
Mondeło MK3 2.0 130KM :)
(http://imageshack.us/a/img526/151/mondeo20tdci130km.jpg)
Mondeo MK3 2.2 155KM
(http://imageshack.us/a/img580/7125/mondeo22tdci155km.jpg)
Ładny. ;)
Pikny panie:D
dzisiejsze mody:
Mondeo 1.8tdci 125KM
(http://imageshack.us/a/img5/6431/mf95.jpg)
Kuga 2.0tdci 140KM 2010r. na Delphi
(http://imageshack.us/a/img21/7228/4ved.jpg)
Focus 1.6tdci 110KM
(http://imageshack.us/a/img841/2715/u2or.jpg)
2.0tdci 140KM delphi
(http://imageshack.us/a/img824/2447/wsab.jpg)
A czy jest sens chipować S-Maxa z 2008 roku 2.0 TDCi 130KM ze starym automatem (nie PowerShiftem), który ma 220.000 km przebiegu?
Zwracam uwagę przede wszystkim na stosunkowo duży przebieg.
Wiem, że zależy to od stanu konkretnego egzemplarza, ale może jest tak, że powyżej jakiegoś przebiegu kończą się już jakieś elementy i chiptuning nie ma już dużego sensu?
No i jak znosi to ten stary automat? Pisaliście tu tylko o PowerShifcie, że wystarcza do 450Nm. Ale co ze starszym automatem?
Ja mam 130-tke i poszła na 170KM (co prawda nie u Heko) a ma teraz 200tkm przebiegu i jedyne co muszę zrobić, to wymienić uszczelnie na turbo, bo tam wali olej (sama turbina go raczej nie łyka, bo ani nie kopci, ani jakos specjalnie dużo słabszy sie nie zrobił)
Nie wiem czy to Grzesiek robił, ale kojarzę, że na FCP jest koleś ze 130-tką w automacie i że jest podkręcony na cos w okolicach 165KM i 380Nm - oczywiscie o ile dobrze pamiętam ...
Dzięki za podpowiedź. Mam też konto na FCP więc poszukam człowieka i jego wpisów.
heko chipowałeś Fordy 2.0 TDCi ze starym automatem?
Czy przy chipowaniu silnika trzeba też wtedy coś pogmerać w oprogramowaniu skrzyni?
Pamietam, ze heko pisal wczesniej, ze skrzyni nie rusza sie
W sumie z moich obserwacji wynika, że ten stary automat (nie PowerShift) przy gazie w podłodze za długo trzyma na niższym biegu zanim wrzuci wyższy. Więc jeżeli moc wzrosłaby, to akurat takie przytrzymanie "na górze" może dobrze wpłynąć na maksymalne przyśpieszenie. Bo tam pojawi się więcej mocy i z reguły moc maksymalna jest osiągana przy minimalnie wyższych obrotach (po chipie).
Tak sobie myślę. Ale z drugiej strony nie wiem co skrzynia "pomyśli sobie" jak dostanie więcej Nm i KM.
A tak w ogóle to zagaduję o tym chipie, bo w jakichś tam planach jest wyjazd rodzinny S-Maxem do znajomych do Krakowa. A tam już blisko do Heko...
...jasne że chipowałem, dają spoko radę :)
nowiutkie Mondeo 2.0 140 na Delphi
(http://imageshack.us/a/img707/5583/s525.jpg)
Niezłe. :)
Witam, czy ktoś z okolicy Gliwic mogłby mi zgrać orginalny wsad z mapami wtryskow i wgrać poprawiony?? Poprawiony wsad posiadam tylko chodzi zeby go wgrać
???
No mam gotowy wsad tylko potrzebuje go wgrać tylko musze miec kogos kto mi to zrobi
Czyli co?
Chiński chiptuning przysłany Tobie na e-maila? :D
ale jaki silnik, jak wgrać, czym, "wsady" są w różnym formacie i zakresie odczytu !!
2.0 tdci ale nie 130 a 125km wsad o rozszerzeniu .mod
bidulka 1.8tdci 125KM :)
(http://imageshack.us/a/img153/3121/wn2t.jpg)
2.2 200KM
(http://imageshack.us/a/img708/4365/5m14.jpg)
I to jest to co chciałbym miec w mk4:D Nie żadne 2,5T:D
...i pierwsze, poliftowy Mondeo MK4 2.0tdci na Delphi, z ograniczoną mocą do 115KM...ale udało się "odblokować" :D
(http://imageshack.us/a/img163/6577/c2g6.jpg)
Facet MUSI miec banana na gębie:D:D:D
...no myślę, tak od 2800 do 3900 ma 100Nm przyrostu, no i 60KM też robi robotę :D
Witam Heko mam pytanie czy udało by Ci się coś pomodzić w nowym Volvo s60 rocznik 2010 silnik to 2.0 diesel 5 cylindrowy o wyjściowej papierowej mocy 163km? Jeśli tak na jaką moc można liczyć?
jasne :)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/845/s1sc.jpg) (https://imageshack.com/i/nhs1scj)
to i ja się podłącze z pytaniem o nie Forda, Saab 9-5 2.3T 185KM co się da i czy jest sens bo że tak powiem seria dupy nie urywa
ok 215KM na seryjnych gratach
będę myślał bliżej lata, 215 ok, tylko szkoda że czarnej chmury nie zostawia... stare przyzwyczajenia zostały :)
MK3 tdci 115ka :D
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/706/kboq.jpg) (https://imageshack.com/i/jmkboqj)
lepiej niż niektóre 130
S-maxik 2.2 175KM :D
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/571/3rqh.jpg) (https://imageshack.com/i/fv3rqhj)
Bardzo ładnie i w miarę harmonijnie. Ciekawe jest to, że gdzie w serii mała górka, to po programie maleńki dołek i chwilkę później jest na odwrót :)
a tu standardzik, maaaax wypłaszczony :)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/600/7su1.jpg) (https://imageshack.com/i/go7su1j)
Modeo MK4 2.0 140 polift
(http://images63.fotosik.pl/696/d7f1447e635e96e6med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Mondeo 1.6tdci 115KM :P
(http://images64.fotosik.pl/772/2a8a95d394d1d6d7med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Niezły z Ciebie magik!
Jak oglądam te wykresy, to aż dziwię się czemu nie odstawiłem do Ciebie swojego wcześniejszego Mondeo mk3 TDCi 115KM, którym bujałem się przez 4 lata. Z perspektywy czasu uznaję to za niewybaczalny błąd :)
...no raczej :P
troszkę mocniej :D
(http://images61.fotosik.pl/784/b20ad7517a6c5db8med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
To pewnie ten po lifcie
Mondeo 1.6tdci 115KM :)
(http://images64.fotosik.pl/824/79c6afdce66f1d33med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
no to jest moc z nowych 2.0tdci na delphi :D
(http://images64.fotosik.pl/830/65377d2800c94c4emed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Fiu, fiu!
Ależ moc!
A jaki przepiękny moment obrotowy. Wręcz książkowy.
hehe ale pojechał:D
Masakra, lepiej niż 2.2 te 175 konne.
Ciągnie prawie jak w BMW do końca
2.2 175KM :)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/836/qxd6.jpg) (https://imageshack.com/i/n8qxd6j)
MK4 1.8tdci 125KM
(http://images64.fotosik.pl/1121/caa0fb59daf29d3emed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/caa0fb59daf29d3e.html)
MK3 2.0 115KM
(http://images64.fotosik.pl/1121/519f63416684bb77med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/519f63416684bb77.html)
Drugi poczuł banan na twarzy:D
2.0tdci 115KM 2010r. na delphi :)
(http://images67.fotosik.pl/20/facb2d24a1c74e05med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/facb2d24a1c74e05.html)
heheh masakra, jak te nowe się kręcą. Przy okazji Heko z 136konnego C-maxa z 2004r ile wyciśniesz?
165
Cytat: heko w 22.07.2014, 16:32
2.0tdci 115KM 2010r. na delphi :)
Moment pięknie trzyma poziom! Żadnych zbędnych skoków czy górek.
Rewelacja.
witam
stalem sie szczesliwym posiadaczem nowego focusa, niestety z silnikiem diesla 1.6 95KM. Auto na gwarancji wiec raczej odpada jakakolwiek ingerencja w soft. Pytanie o boxy. Nie wiem za bardzo jak to działa i czy działa bezinwazyjnie dla silnika. Oglądałem ceny roznych powerboxów i zaczynaja sie od 250zl po 1500zl. Jaka jest roznica? Dostalem od kolesia z ktory sprzedaje te najtansze info, ze ma tysiące wyslanych powerboxów, zadnych zwrotów (zresztą komentarze same pozytywne) silnik mocniejszy o okolo 20%, spalanie to samo... zadnych wad przy rewelacyjnej cenie i zastanawiam sie czy rzeczywiscie moze być tak różowo? Po co byłyby te 3-4 razy drozsze rozwiązania skoro najtansze sie sprawdzają? Poprosze o jakies obiektywne opinie i sugestie.
tjaaa...boxy po 150-250zł. i same super opinie :D
sprawdzałem takich dziesiątki na hamowni i zawsze taka sama lipa, perę kuni i tyle
...ale to i tak nie dotyczy Twojego silnika, 1.6tdci 95 i 115KM nie robią się baoxami w ogóle, przyrost prawie żaden, najwyżej trochę klekotu z pod maski więcej
a co do ingerencji w soft, zrobiłem takich wieeele, same na gwarancji i nie ma żadnych problemów, ASO nie widzi tych zmian :)
dmucham na zimne, bo jak aso zobaczy jakimś cudem to jestem udupiony :)
albo jak wejdzie jakiś update softu i wgraja mi go, to cały zrobiony tuning w soft pojdzie sie........
a z ciekawosci, czemu nie mozna boxem go podkręcić?
i jakie szacunkowe wartosci moze osiągnąc przy dłubaniu przy sofcie? cene to chyba na priva? ;)
...ASO nie zobaczy, bo nie ma narzędzi do tego, więc cuda się nie zdarzają...od 2007r. zrobiłem SETKI Fordów na gwarancji i mam diagnostykę serwisową, taką jak ASO...i nic nie można tam zobaczyć :)
...bo nie reaguje na sztuczne podnoszenie ciśnienia na listwie wtryskowej, wiec możesz śmiało odpuścić temat boxów
« Dodane: 29.07.2014, 12:47 »
:)
(http://images67.fotosik.pl/39/1c55b034d7106894med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1c55b034d7106894.html)
Czesc. Wlasnie ogladam wykres 140 KM na 179.4 j.w. Czy masz wplyw na krzywa, czy mozna niewelowac wykres dowolnie, jak jest najlepiej? Jak przedstawia sie spalanie w przypadku silnika po modyfikacji i jego zuzycie - sprzeglo, skrzynia polosie? Mozna przeczytac czasami, wystepuja problemy ze slizgajacym sie sprzeglem.Kiedy ten problem wystepuje? Czy jadac delikatnie, bez szalenstw uzyska sie takie same spalanie jak przed? Przykladowo, jadac na tempomacie autostrada 120km/h lub drugi przypadek 140 km/h spalanie bedzie takie samo jak w przypadku wersji 140KM?
Thx Mya
Co do spalania to z doświadczenia własnego i znajomych mogę powiedzieć, że przy zbliżonym stylu jazdy, po chiptuningu, często nawet lekko spada. Ma to pewnie związek z większą efektywnością silnika w najczęściej używanym zakresie obrotów. Oczywiście jeśli ktoś będzie non-stop korzystał z większej mocy to spalanie musi wzrosnąć, nie ma cudów, ale w praktyce rzadko się to zdarza.
Czy silnik po modyfikacji moze pracowac inaczej, glosniej? Jak wyglada kultura pracy jednostki?
...wyglada lepiej, na pewno nie głośniej :)
Czesc Heko. Gdybys mogl jeszcze rzucic okiem na posta powyzej i rozwiac moje watpliwosci
"Czesc. Wlasnie ogladam wykres 140 KM na 179.4 j.w. Czy masz wplyw na krzywa, czy mozna niewelowac wykres dowolnie, jak jest najlepiej? Jak przedstawia sie spalanie w przypadku silnika po modyfikacji i jego zuzycie - sprzeglo, skrzynia polosie? Mozna przeczytac czasami, wystepuja problemy ze slizgajacym sie sprzeglem.Kiedy ten problem wystepuje? Czy jadac delikatnie, bez szalenstw uzyska sie takie same spalanie jak przed? Przykladowo, jadac na tempomacie autostrada 120km/h lub drugi przypadek 140 km/h spalanie bedzie takie samo jak w przypadku wersji 140KM?"
Krzywa momentu jest odzwierciedleniem pracy turbiny, w momencie gdy wstaje, następuje korekta doładowania, więc jest tak jak ma być, można wyciąć trochę momentu z dołu, będzie wstawała wolniej, ale to nie ma wpłuwu na nic, poza zmniejszeniem dynamiki i prędkości reakcji na gaz
Podzespoły dają sobie radę z ok. 200KM i 430Nm, więc nie ma mowy o szybkim zużywaniu się tych podzespołów
Od 2010r zrobiłem takich dziesiątki i nikt nie miał problemów
Spalanie zazwyczaj spada
Jak wyglda czestosc spalania FAP po modyfikacji? Czy czesciej sie dopala etc? Jak powinna wygladac prawidlowa eksploatacja samochodu po zmianie softu? Czy duza roznica bedzie po modyfikacji softu fabrycznego 163 KM/340Nm do 200 KM/400 Nm?
częstotliwość wypalania może trochę się zwiększyć, ale to w zależności od stylu jazdy
eksploatacja standardowa, warto wymieniać oleje max co 15tkm
a tu dzisiejszy, trochę mocniej :)
(http://images67.fotosik.pl/54/d03664c6bfb91781med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d03664c6bfb91781.html)
Czy duza jest roznica pomiedzy 163KM/340Nm a softem po modyfikacji?
duuuuża :D
tym razem najbardziej wykastrowana fabrycznie wersja, 115KM :)
(http://images69.fotosik.pl/59/c41a616ae5acb156med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c41a616ae5acb156.html)
Dobre, dobre!
Po co kupować droższe wersje silnikowe, skoro u Ciebie i tak odzyska się wszystko z nawiązką :)
Gratuluję Tobie i kierowcy tego Mondeo!
MK3 2.0 130 na boxie, serii i na chipie :)
(http://images67.fotosik.pl/73/25137e7cba2eec42med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/25137e7cba2eec42.html)
MK3 1.8tdci 125
(http://images68.fotosik.pl/73/51d2b9dd81b840d7med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/51d2b9dd81b840d7.html)
MK4 2.0tdci 140KM
(http://images66.fotosik.pl/72/5650c996cab891ffmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5650c996cab891ff.html)
Cytat: heko w 06.08.2014, 10:10
tym razem najbardziej wykastrowana fabrycznie wersja, 115KM :)
Ładnie. Z Fabrycznych rzeczywistych 120KM poszedł na 190....szok!
A 130, "tylko" na 160...skąd te różnice się biorą?
Czy po prostu ta 115-stka była jakoś przygotowana pod chipa lub wyjątkowo zdrowa?
przedliftowe 115, 130, 140KM robią się max na 175KM
Czyli jakbym przyjechał do Ciebie z poliftowym (I FL) Mondkiem 2.0TDCi 130KM z zamontowanym intercoolerem 550x180x65, wkładką k&n i de-catem to na ile realnie mogę liczyć? ;)
mówiłem o MK4 2010+
MK3 ok. 165-170KM
ahaa..czyli to 115->190 to było mk4. Bo się trochę rozmarzyłem ;)
dokładnie :)
mam na sumieniu MK3 2,0 115KM zrobione na 220KM i 550Nm...ale to spore koszty i problem z modyfikacją wtrysków
o mamuniu. To to Mondeo z innymi wtryskami? Dorabianymi znaczy się? Bo mnie Greku kiedyś o tym opowiadał ;)
tjaaa :)
MK4 2.0tdci 115KM przedlift na siemensie
(http://images68.fotosik.pl/261/e7151f860cec5faemed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7151f860cec5fae.html)
MK4 2.0tdci 115KM polift na delphi :D
(http://images69.fotosik.pl/261/a896e2c19dfa98famed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a896e2c19dfa98fa.html)
DELPHI Power. Siemens się umywa!
Fajny mk4 115 koni. A w serii 148 :evil:
Heko, co da sie zrobić z Hyundaiem ix35 1,7diesel? W serii ma chyba 115KM ...
Ojciec takiego sobie kupił, ale boi sie o gwarancję ...
hej
140-145KM :)
nie ma problema, te silniki świetnie idą właśnie na boxach, w Kia i Hyundaiach założyłem ich dziesiątki...sam sobie podepniesz, box jest zaprogramowany pod daną wersję silnika...5 min roboty (ja to robię 2 min. :)
Napisz mi ile by taki box kosztował razem z wysyłką.
Transit Custom 2.2tdci 155KM 2014r. limiter prędkości na 155km/h...znaczy był :D
(http://images67.fotosik.pl/334/5f281e0573f7d5ddmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f281e0573f7d5dd.html)
ładny autobus
...coś pod choinkę :D
(http://images68.fotosik.pl/472/62b305dffebc0782med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62b305dffebc0782.html)
FF3 1.6tdci 95KM
(http://images69.fotosik.pl/484/b43c6c1c18a96ef8med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b43c6c1c18a96ef8.html)
absolutny rekord w seryjnym Mondeo 2.0tdci 140KM :D
(http://images69.fotosik.pl/503/ee0fb3a52903987fmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ee0fb3a52903987f.html)
Nie wiem czym są spowodowane tak drastycznie duże różnice w mocy i momencie obrotwym aut fabrycznych. przecież to jest około 30 koni mechanicznych i +/- 50Nm różnicy między seriami.
Dziwne to troche, zeby aż taka różnica skoro soft ten sam.
nie ma takich różnic, każde zdrowe MK4 2.0 140 przedlift ma w serii ok. 150-155KM
...i moje ulubione 2.0 140 polift :D
(http://images66.fotosik.pl/520/0663830be2e6b9e9med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0663830be2e6b9e9.html)
Niby sam wynik max Nm tylko o 60 wiekszy, ale jak sie przeanalizuje wykres to widać że od 3.600 obr do końca to jest różnica ponad 100Nm, a to już jest masakra!!!
dokładnie
Cytat: heko w 14.01.2015, 01:43...i moje ulubione 2.0 140 polift
ILE?!
To już jest przegięcie!
Muszę coś zrobić z tą swoją benzyną, bo mnie szlag trafi jak widzę takie przyrosty!
:mad:
no to mamy pierwszą Fokę 2.0tdci 136KM na hybrydowych podzespołach
zamiecie nie jedno tdi na drodze :D
większy IC, wydech przelot, wtryski hybryda, turbo hybryda
(http://images66.fotosik.pl/524/56f64872b1b75305med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/56f64872b1b75305.html)
O ja pierdziele:D
I to ciągnie od samego dołu:D
Masakra jakaś. Ciekawe jak to się przekłada na pozostałe podzespoły. Sprzęgło i reszta daje radę przy takim przyroście mocy?
Cytat: heko w 15.01.2015, 15:06zamiecie nie jedno tdi na drodze
Chyba asfalt pod siebie :). Idzie tym jeździć?
Cytat: heko w 15.01.2015, 15:06zamiecie nie jedno tdi na drodze
Możliwe, że i seryjne ST225 pogoni. ;)
Cytat: Tomasz w 15.01.2015, 15:43
Możliwe, że i seryjne ST225 pogoni. ;)
jest spooora szansa :D
Sądzę że jak kierownik będzie jeździł rozważnie to sprzęgło i dwumas da radę. Wszystko zależy od stylu jazdy. Czy pogoni st225 na serii. W sumie jednak wątpię.
A jestem zwolennikiem dieslów. Sam swego czasu miałem 190 konne mondeo mk3
dostawcze 2.2tdci 100KM (najsłabsza wersja silnika) :D
(http://images68.fotosik.pl/527/e140a6cf5cdc5055med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e140a6cf5cdc5055.html)
Jakie mody? ;)
Podobno seria :)
...100%
No ładnie. Niezłe wrażenie na drodze musi robić teraz ten Transit. :)
Mondeo MK3 2.0tdci 115KM :)
(http://images70.fotosik.pl/548/10f2823d964a17cfmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10f2823d964a17cf.html)
W oryginale taki marny przebieg momentu? Wystrojone prawie jak rajdówka, na stałą moc :)
większość 2.0 w mondeo MK3 i MK4 do 2010r. tak mniej więcej wyglądaja :)
Mondeo 3 2.2 155KM
słaba seria, ale udało się "naprawić" :)
(http://images66.fotosik.pl/605/1a5bc1bf7ebe1b0bmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1a5bc1bf7ebe1b0b.html)
Słabo, niektóre 2.0 miały więcej po samym chipie...
no cóż, nie każdy trzyma parametry jak trzeba :)
A co było powodem nietrzymania?
wiek, wtryski słabe itd?
W sumie fakt. Szukać tutaj to można z kosztami popłynąć. Nie ta wartość auta, nie ten zysk mocy :)
Ale ja byłem kiedyś głupi, że dłubałem tak tdci :P
hehehe :D
« Dodane: 20.02.2015, 21:35 »
no to tu jest za to lepiej :D
(http://images67.fotosik.pl/635/3a7f84c01569417bmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3a7f84c01569417b.html)
« Dodane: 21.02.2015, 14:53 »
i to samo, tylko na 140-ce :)
(http://images70.fotosik.pl/635/7865fb8cd35858a1med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7865fb8cd35858a1.html)
jeszcze lepiej :D
(http://images68.fotosik.pl/687/e2b319ea98807c8amed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e2b319ea98807c8a.html)
i to na ori turbince takie rzeczy?
wszystko ori :P
Niezły potencjał w takim razie jest w tych 140. Zakładam, że te 140KM to przydławione wersje 163KM?
nie...z fabryki wyjeżdża jedna wersja silnika 2.0tdci 115/140/163KM...wszystkie te softy są w sterowniku fabrycznie, wystarczy zmienić kodowanie i pokazać z której mapy ma jechać :D
Tak jak pisałem na FCP - ten na 200kucy zrobiony to wykres jest niesamowity - do końca ciagnie powyżej 300-Nm - jak "niediesel"
bo to za...fajne motory są :D
No dokładnie. Przebieg moment jest tu mega fajny. Nie dość, że udało się tak podciągnąć kreskę to jeszcze potem leci bardziej równo (bez opadania) niż seria. Zachęcające :)
2.2tdci 200KM
(http://images67.fotosik.pl/750/16f26aa145a34017med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16f26aa145a34017.html)
Manual? Musi już fajnie się odpychać.
manual
Już w serii był całkiem fajny bonus. Btw. Mówimy tu o MK4?
To 200 konny w polifcie. Tak przypyszczam. Więc do serii brakło mu 6. Ale pozazdrościć. Miazga
...dokładnie :)
S-max 2.0tdci 163KM Powershift
(http://images68.fotosik.pl/764/1d5f6355aa20e3f0med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d5f6355aa20e3f0.html)
Cytat: heko w 02.04.2015, 11:15S-max 2.0tdci 163KM Powershift
No i jak PowerShift radzi sobie z taką nową mocą (205 KM) i nowym momentem (406 Nm)? Skrzynia wariuje? Potrzebne jakieś ulepszenie oprogramowania skrzyni?
nic :)
Lepiej ciągnie do końca niz nie jedna beemka:D
Transit też może jakoś się odpychać :D
(http://images68.fotosik.pl/781/8e90b8816f2deb4emed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8e90b8816f2deb4e.html)
No pięknie!
Znowu +50% KM.
Gratuluje heko.
Teraz żadne przesyłki tym Transitem nie spóźnią się...
FF3 2.0tdci 140KM :)
(http://images69.fotosik.pl/828/f58c62eca8b8142fmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f58c62eca8b8142f.html)
heheh jednak nowe diesle są fajneD:
Mndeo 4 1.8tdci 100KM :D
(http://images67.fotosik.pl/831/b8db5ba05fd86b70med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b8db5ba05fd86b70.html)
Mondek 2.2tdci 200KM
(http://images67.fotosik.pl/848/6b9c635df9bad47cmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6b9c635df9bad47c.html)
Fiesta V 1.4tdci 68KM
(http://images66.fotosik.pl/901/3c8e90774d91c7f8med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3c8e90774d91c7f8.html)
heko co ty na to Mondeo MK3 TDCI 115KM 2003r zaślepiony EGR
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ded64415c674d7e7.html
co by z tego szło wyciągnąć???
no jasne
145-150KM 350Nm powinno wypluć :)
a jak wykres niema się do czego doczepić?
słabo obciążony na hamowni, więc moment zawyżony i przesunięty wyżej...ale OK :)
« Dodane: 20.05.2015, 13:45 »
1.6tdci 115KM
(http://images68.fotosik.pl/903/0d8dce204af5bc57med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0d8dce204af5bc57.html)
Cytat: heko w 20.05.2015, 12:26heko co ty na to Mondeo MK3 TDCI 115KM 2003r zaślepiony EGR
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ded64415c674d7e7.html
co by z tego szło wyciągnąć?
i po robocie :D
(http://images66.fotosik.pl/907/89aaebb43250b101med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/89aaebb43250b101.html)
Z tego porównania wychodzi, że hamownia V-Tech Śląsk pokazuje bardzo podobne wyniki jak Twoje heko.
Piszę o tym, bo wszyscy zawsze się zastanawiają jak to jest z rzetelnością wyników na hamowniach.
ale zobacz jak pokazywał moment, dużo później...bo był nieobciążony :)
obciążony pokazałby na tamtej z 10KM więcej :P
Wielkie DZIĘKI heko ,całkiem inna jazdaaaaaaaa.
Focus 3 1.6tdci 95KM 2015r. :)
(http://images69.fotosik.pl/918/e7adb51850259876med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7adb51850259876.html)
(http://images66.fotosik.pl/997/64e2e1d862e0cb8dmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/64e2e1d862e0cb8d.html)
(http://images68.fotosik.pl/1097/140583f83d18e7dbmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/140583f83d18e7db.html)
(http://images70.fotosik.pl/1095/83af59a59efbfc1bmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/83af59a59efbfc1b.html)
Tego 1 KM w S-maksie nie dało się zrobić? :)
pewnie jeszcze ze 2 pomiary i albo bu pykło 200, albo jeszcze zdechło w tym upale :D
Widze, ze moj sasiad wkoncu do Ciebie zawitał z smaxem :) osobiście mu Ciebie polecalem :)
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/08/4c27a67748dfc26a33f1bc777496bc4d.jpg)
Ale mondeo ciekawe. Taki bonus w serii? Jaki to rocznik?
GD u Grzegorza ma mocną reprezentację :)
EDIT
Na FB zobaczyłem już, że to 2,2 w tym mondzie. Moment na to wskazywał.
Heko napisz na co moge liczyć w moim mondeo 2.0 163KM Power Shift
zawsze to samo, poliftowe 2.0tdci 200KM 400Nm
tu z wczoraj:
(http://images67.fotosik.pl/1125/cab041b45af2e0admed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/cab041b45af2e0ad)
jest to bezpieczny wzrost dla silnika , czy przyśpiesza zużywanie podzespołów ?
bezpieczny, tak zrobionych od 2010r. poliftów jeździ po chipie dziesiątki :P
Jaki koszt u ciebie ?
cofnij się w wątku strona po stronie, jest tego pełno
ceny i terminy na PW
tak , czytałem :)
Widzimy się za tydzień w czwartek :)
:)
Mondeło 2.0tddi 115KM
seria1 stała geometria
seria3 zmienna geometria
no i chipek :)
(http://images67.fotosik.pl/1138/4d9541450f1c50eamed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/4d9541450f1c50ea)
O kurde to ja mocy mam tyle na hybrydzie
2.0tdci 150/180KM 2015r. się ogarnia :)
(http://images70.fotosik.pl/1150/f53b1fbe04e11b39med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/f53b1fbe04e11b39)
Mondeo MK4 2.0tdci 140KM polift :)
(http://images78.fotosik.pl/51/ea331a63481b8b0bmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/ea331a63481b8b0b)
Jak tak patrzę to żaden do 200 noe dobił. Złośliwośc☺
były takie co ponad 200 miały :)
2.0tdci 140 polift :)
(http://images77.fotosik.pl/106/716a7f6126950a00med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/716a7f6126950a00)
Mondeo MK3 2.0tdci 115KM :)
(http://images76.fotosik.pl/153/6495b21ee14ba774med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/6495b21ee14ba774)
Mondeo4 polift 2.0tdci 140
(http://images75.fotosik.pl/238/bc1d736e9f886ad9med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/bc1d736e9f886ad9)
^^
Ładnie... 190 kucy, tylko dlaczego seria taka słaba?
2.2tdci 200KM :)
(http://images78.fotosik.pl/279/25a48b99388592f2med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/25a48b99388592f2)
Heko - a Kuga 2,0TDCI po 2010-tym tez tak ladnie pod 200 kucy idzie Mundki?
dokładnie tak samo
Hmmmmm - bede w takim razie musial przemyslec i taka opcje 8)
Najstarszy syn bedzie sie w tym roku na studia wynosil (prawdopodobnie do Angolandii), to moze to i czas by byl na mniejsze auto, a Kuga mi sie diabelnie podoba...
@MAG, myślisz o Kudze w diesel`u ?! :o
Wiem - straszne i defacto mało realne, ale biore taką mozliwośc pod uwagę... Oczywiście najbardziej pasowałaby mi Kuga w 2,5T w manualu, ale ona nie jest dostepna w nowej budzie. W nowej budzie jest tylko 1,6 EcoBoost ale jakoś nawet po podkreceniu na te 200-210KM nie do końca by mi chyba pasował. Z kolei 2,0 EcoBoost 240KM jest dostepny tylko w USA i tylko w automacie, co do którego mam pewne watpliwości...
« Dodane: 15.02.2016, 09:01 »
No ale to i tak jak na razie czysto teoretyczne rozważania - póki co musze zrobić porządek ze swoim Smokusem i może zdecydujemy sie na inną opcję - Smokus zostanie w domu jako auto na wyjazdy a do kręcenia się po mieście kupię coś małego i szybkiego - troszkę chodzi mi po głowie albo Fiesta 1,0 EB która mozna podkręcić na 150KM (ST jest póki co jeszcze zbyt drogie, ale może za 2-3 lata...) albo troszkę starszy Focus 1,6 EB ...
FF3 2.0 140KM :)
(http://images78.fotosik.pl/365/bffa9dcf63c0c90emed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/bffa9dcf63c0c90e)
FF3 2.0 163KM
(http://images75.fotosik.pl/365/00ec42c790b24934med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/00ec42c790b24934)
nowe 2.0tdci 150KM :)
(http://images75.fotosik.pl/391/5f5f0f570ec7b76amed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/5f5f0f570ec7b76a)
ciekawe jak by wyszedł 3.5 EcoBoost w takim Taurusie SHO ;)
Mondeło 1.8tdci 100KM
(http://images76.fotosik.pl/391/1828cd1a4c2eccdcmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/1828cd1a4c2eccdc)
Grzesiek a jak robisz nowego tdci 150km? Przez OBD czy trzeba skrzynkę kompa otwierać?
OBD
Mondeo MK5 2.0tdci 180KM
(http://images78.fotosik.pl/582/59aa1fbc3dc0b341med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/59aa1fbc3dc0b341)
Witam!
Jestem szczęśliwym posiadaczem od pół roku Forda Mondeo mk4 z 2011 roku, z silnikiem 2.0 TDCI 163 w Powershift. Auto ma nalatane już 230tkm ale jest to pewny przebieg (samochód sprowadzony z Danii).
Wcześniej posiadałem BMW e46 330xd w manualu i różnica w mocy jest odczuwalna a najbardziej przy wyprzedzaniu od prędkości 100km/h. Dużo jeżdżę, przeważnie poza miastem. Po przesiadce z BMW brakuje mi mocy, dlatego zdecydowałem się żeby mu trochę podnieść.
Nie jestem pewny tylko czy to dobry pomysł przy tym przebiegu oraz biorąc pod uwagę, że nie jest to już młodzieniaszek. Sam samochód przez te pół roku nigdy mnie nie zawiódł, jest zadbany i posiada niewielkie ślady użytkowania. Dlatego mam pytanie, na ile można liczyć przy tym silniku, skrzyni Powershift i przebiegu żeby nie przesadzić? A może odpuścić sobie chiptuning?
sam chip nie ma na nic wpływu, ważny jest sposób eksploatacji i serwisowania, więc spokojnie możesz go robić :)
Generalnie nie jestem przeciwnikiem chiptuningu w starszych autach, a wręcz przeciwnie, ale nie przesadzajmy, że to nie ma na nic wpływu. Większy moment jednak bardziej obciąża wszystkie podzespoły, a nikt chyba nie robi programu po to, żeby nie korzystać z lepszych osiągów. :)
Witam. Posiadam focusa mk2 2.0 tdci seryjnie 136 km, obecnie 175 km i 404 nm po chipie. Czy orientuje się ktoś może jaka jest bezpieczna granica w mocy i momencie dla tego silnika. Ciekawi mnie również czy turbo z modelu st 220 będzie pasowało, przymierzam się również to wymiany intetcoolera na wydajniejszy. Jeśli ktoś poddał swojego focusa podobnym modyfikacją lub ma jakieś większe pojęcie na ten temat to bardzo proszę o odp ;)
Pewnie chodziło Ci o st225.
To zupełnie inne konstrukcyjnie turbo. W życiu nie podejdzie. Jak coś to pewnie hybryda. Myślę że ponad 200 koni w zasiegu. Znam takiego focusa co miał 240 ko i. Ale nie wiem czy nadal jezdzi bo cos przestał sie udzielać
A czy samo zastosowanie wydajniejszego intercoolera lub kompletnego wydechu ma sens, czy trzeba już brnąć dalej ? Biorąc pod uwagę, że auto jest po chipie i ma założony filtr powietrza k&n
Ic napewno nie zaszkodzi. Wydech w dieslu hmmm wg mnie szkoda kasy
No okey, dzięki za dobrą radę ;) Masz namiary, albo znasz kogoś kto się zajmuje ic, na terenie Śląska i Małopolski ?
S-max 2.0tdci 115KM polift :)
(https://images84.fotosik.pl/566/1a82984eea9c1abemed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/1a82984eea9c1abe)
Cześć. Mam Mondeo mk5 2,0 TDCi 180km dsg z przebiegiem 60 tyś. Ile mogę z tego silnika wyciągnąć, w jaki sposób, gdzie i za ile? Czy jesteś w stanie mi pomóc w tym temacie. Z góry dziękuję. Pozdrawiam
« Dodane: 19.06.2017, 01:48 »
Cześć. Mam Mondeo mk5 2,0 TDCi 180km dsg z przebiegiem 60 tyś. Ile mogę z tego silnika wyciągnąć, w jaki sposób, gdzie i za ile? Czy jesteś w stanie mi pomóc w tym temacie. Z góry dziękuję. Pozdrawiam
taj jak wyżej na wykresie, max 210KM
skąd jesteś?
Piła, północna część Wielkopolski.
Serio nie da się z tego nic więcej wyciągnąć nawet modyfikując części mechaniczne?
nic więcej nie zrobisz, bo układ wtryskowy nie jest wydajny
Nie pocieszasz mnie.
Wymiana wtryskiwaczy, oprogramowania, filtrów itp nie wchodzi w grę?
nie ma na co wymienić, o euro 6 :(
Ok. Co proponujesz? Jak i gdzie?
Nie za bardzo rozumiem "o euro 6".
Możesz kogoś polecić w sprawie podniesienia wydajności mojego Mondeo i sposób wykonania tego zadania?
Montować chip, wymieniać program w komputerze czy coś innego?
Będę wdzięczny za podpowiedź.
Dzięki
euro 6 to ubity ecologią silnik, wiec nic poza programem na ok. 200KM nie zrobisz
zapraszam do mnie do Krk.
oto dzisiejszy
(https://images82.fotosik.pl/657/96c64e41e1a2c10bmed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/96c64e41e1a2c10b)
Cytat: heko w 24.06.2017, 14:14euro 6 to ubity ecologią silnik, wiec nic poza programem na ok. 200KM nie zrobisz
To co takiego
mechanicznie jest zmienione w silnikach Euro6 w porównaniu do niższych numerów norm Euro?
(Gdyby porównywać te same 2.0 TDCi Forda)
układ wtryskowy, milion katalizatorów...itd itp
Jak znajdziesz chwilę czasu, to rozwiń proszę swoją wypowiedź.
Jakie są różnice w tych układach wtryskowych (gdzie ograniczenia związane z najnowszymi normami)?
Czy można jakoś te ograniczenia obejść lub wymienić któryś element układu wtryskowego?
Co takiego zmieniono w katalizatorach i co da się z tym zrobić?
No i co kryje się jeszcze pod "...itd itp" :)
Zdaje się to było istotą pytania kolegi Jaraszzz.
heko - jesteś na pierwszej linii frontu wszelkich przeróbek, więc liczymy na Twoje informacje (jak najbardziej szczegółowe, a nie w dwóch słowach). Jak ludzie usuną te mechaniczne ograniczenia, to będzie większy popyt na usługi strojenia :D
podstawowa różnica to układ wtryskowy, a w dieslu tylko to generuje moc
w euro 6 są bardzo skomplikowane, wysokociśnieniowe, precyzyjne, mało wydajne wtryski, po to aby uzyskać zbliżone do ideału, wieloetapowe dawkowanie paliwa
do tego bardzo restrykcyjny dpf + katalizatory, które znacznie zwiększają temp. spalania, a to pierwsza granica przy chiptuningu...pomijając zadymienie
nie ma opcji aby ktoś w najbliższych latach był w stanie przerabiać te wtryski, nawet ich nie zregenerujesz
jeśli ktoś chce w świeżym aucie pozbyć się całej ekologii, to myślę że 220-230KM jest osiągalne
tyle w temacie :)
Dzięki za wyjaśnienie!
Pozdrawiam!
Heko mimo wszystko ja i tak raczej do ciebie przyjadę moim ST220. Jeśli mówiłeś o (do) ok. +10 % to ja w to wchodzę, bo coś czuję, że w moim przypadku może to być (do) około +25 Km i +28 Nm, a to daje już prawie 3 z przodu w mocy i pewną 3 z przodu z momentem.
Na ostatnim wykresie widać, że chip tuning TDCi w wersji 150 KM podniósł moc do 200 KM i moment do 447 Nm.
Ja planuję podnieść moc w 150-konnym S-Maxie z 2015 roku z PowerShiftem, a fabryczny limit tej skrzyni to 450 Nm (symbol 6DCT450-MPS6).
Czy da się zejść niżej z momentem, a moc pozostawić na podobnym poziomie?
Czy takie kombinacje już nie mają sensu?
wszystko się da, ale nie trzeba, PS lekko ogarnia 450Nm
w Mondeo 210 i Edge z PS robię 520Nm
(https://images81.fotosik.pl/949/9a85cf87f1ca7eeamed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/9a85cf87f1ca7eea)
Cytat: heko w 30.01.2018, 22:24wszystko się da, ale nie trzeba, PS lekko ogarnia 450Nm
w Mondeo 210 i Edge z PS robię 520Nm
A w bi-turbo to ta sama wersja PowerShifta, czy może ma inny symbol (i wyższą wartość dopuszczalnego momentu)?
nie słyszałem o innych
Moja wczorajsza wizyta w TuneFORCE w Poznaniu.
S-Max 2.0 TDCi 150 KM, PowerShift, FWD
heko jak oceniasz ten wykres i parametry?
Chodzi mi o przebieg momentu obrotowego i minimalny początkowy wierzchołek.
Czy normalnym są różne straty mocy w trakcie dwóch różnych pomiarów?
seria:
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Dyno%20Ford%20S-Max%20mk2%20150%20stock_zpsqwyuylwl.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Dyno%20Ford%20S-Max%20mk2%20150%20stock_zpsqwyuylwl.jpg.html)
chiptuning:
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/Dyno%20Ford%20S-Max%20mk2%20150%20chiptuning%20200_zpshfkpksop.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/Dyno%20Ford%20S-Max%20mk2%20150%20chiptuning%20200_zpshfkpksop.jpg.html)
wszystko gra, Maha jak dowali nagle hamulca, to taki "stożek" wywali :)
Dzięki.
A Ty jaką masz hamownię, że nie wywala "stożka" :)
Bo z tego co pamiętam, to też masz obciążeniową.
tak, ale moja obciąża cały czas i ma ciężkie rolki, Maha ma lekkie rolki i zaczyna dowalać hamulca dopiero jak turbo zaczyna pompować...taka "uroda" :)
no ja mam odcięcie przy około 5000, ale no róznie to bywa