Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Ostatnie wiadomości

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
41
Tuning silników benzynowych turbo / Odp: Strojenie Focus MK2 ST Po...
Ostatnia wiadomość przez arik - 02.11.2023, 18:07
hej,
czy znalazłeś kogoś?
będę zainteresowany :)
42
Modyfikacje: zawieszenie, hamulce, napęd / Odp: Wymiana amortyzatorów
Ostatnia wiadomość przez cagmyjnia - 22.10.2023, 21:13
Cześć. Czy do amortyzatorów IVDC można założyć sprężyny obniżające?
43
Tuning silników benzynowych turbo / Stożek mondeo 2.5T
Ostatnia wiadomość przez Lukasz554 - 02.10.2023, 09:37
Witam grupę.Moje pytanie brzmi tak czy trzeba separować stożek bo z tego co czytam zdania są podzielone.Z góry dziękuję za informację
44
Przeróbki elektryczne / Odp: Montaż łopatek w kierowni...
Ostatnia wiadomość przez Magun - 15.09.2023, 13:39
Podepnę się pod temat.
Czy ktoś wie jak i co potrzebne żeby przerobić w Focus mk3 polift kiere na tę z manetkami? W ST są już manetki przy kierownicy a u mnie na drążku. Trochę to przeszkadza.
45
Tuning silników wysokoprężnych (diesel) / Odp: Foka 3 2.0 TDCi powershi...
Ostatnia wiadomość przez Magun - 15.09.2023, 13:17
Ok. Problem jak się wydaje rozwiązany.
Dla potomności gdyby ktoś szukał
Skrzynia przechodziła w tryb awaryjny i wywalało 2 rodzaje błędów. 1 błąd z ABS, winą prawdopodobnie był któryś czujnik z przodu a raczej wtyczka, obie zostały wyczyszczone, rozgiete piny i kable umocowane trytytką na sztywno do obudowy zwrotnicy (chyba, nie pamiętam, mechanior mi tłumaczył) w każdym razie w tym odcinku kabel się nie rusza.
Drugi błąd, bardzo dziwny bo było kilka dotyczył zaworu podciśnienia przy EGR, wymieniłem i auto się uspokoiło, poza tym odzyskało wigor. No i spalanie spadło o prawie 1.5 litra na 100
46
Klocki mam brembo zwykle. Tarcze ebc nacinane. Wiem, że wszyscy w sklepach zalecają klocki min yellow stuff za 1000zl ale bez jaj żeby hamulec byl czasem porównywalny do st a często nawet gorszy. Postanowiłem zrobić regeneracje zacisków. Wyglądały jak nowe i zapłaciłem odpowiednio ale mogłem zostać oszukany i mam zepsute. Dzieku za wyczerpującą odpowiedź dla sebba 1ą
47
Tuning silników wysokoprężnych (diesel) / Foka 3 2.0 TDCi powershift 20...
Ostatnia wiadomość przez Magun - 09.09.2023, 14:57
Mam problem i szukam pomocy. Foka ma obecnie 235tys, jest świeżo po czyszczeniu DPF, wymieniona odma, regenareacja turbo. Dodatkowo z grubszych rzeczy w okolicach marca wymieniony na nówkę fabryczny EGR.

W zeszłym roku w okolicach kwietnia zrobiłem wymianę oleju w skrzyni (dynamiczną niestety 😟) jakiś 1000 km po zaczyna się zabawa. Z doopy zaczynają się pojawiać błędy ze skrzyni. No to szukamy. Skrzynia ok ale wyskakują błędy z tubo że przeładowanie. Przepatrzone turbo i dochodzimy do wniosku że zaczyna się chrzanić czujnik kopiowania (gruszka) niestety w tym silniku (turbo Borg Wagner jak w mundku mk5 i w bluehdi) turbina jest z kolektorem. Szukałem tego czujnika ale był niedostępny.
Wtedy trafiłem do człowieka który robił mi kiedyś mapę do innego samochodu. Zrobił mi rolkę i mapę. Seria pokazała 167km i 400 nm, po mapie wyszło 197km i 456nm. I problem z przeladowaniem ustąpił. Ale po około 10 tys wrócił. Dalej nie było czujnika więc po mojej prośbie w nowej mapie zablokowane zostały błędy ze skrzyni. Ci co mają powershift wiedzą jak wnerwia kiedy skrzynia głupieje i gubi biegi. Wywala info ograniczona funkcjonalność skrzyni biegów. Potem jeszcze zablokował mi 2 błędy które już silnik pokazywał z turbiny o przeładowaniu (bo musiałem jeździć, auto mam do pracy) Jak się spodziewalem turbina zaczęła się kończyć, wyszedł jeszcze EGR a potem zapchany dpf. Stwierdziłem że czas to ogarnąć wiec zrobiłem porządek.
Turbo do regeneracji, dpf do czyszczenia, wymiana odmy. Ogólnie bebechy naprawione/zregenerowane.

Niestety problem z przeladowaniem jest dalej. Bylem na hamowni. Poprawili mi mapę, dalej lipa. Wgrałem oryginalną mapę i zero poprawy. Dodatkowo dziwny świszczący dźwięk w okolicy 2500/3000 obr kiedy wbija wyższy bieg. Na poprawionej i oryginalnej mapie tak samo. Jakby zawor wastegate upuszczał. Jeżdżę teraz na oryginalnej mapie i próbuję znaleźć gdzie jest problem.

Czy ktoś może mnie pokierować w którym kierunku iść i gdzie szukać?

Aha, jak szukaliśmy problemu to się okazało że wtyczka która wchodzi do gruszki ma w srodku wkładkę, zapadka na tej wkladce jest zerwana i wkładka nie siedzi sztywno. Nie da się wymienić wtyczki bo występuje tylko z całą wiązka.
Docisnąłem to trytytką.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.





Edzia. Kody błędów p003a:85-2c, p2563:21-2e

48
Silniki benzynowe turbo / Odp: Fmk2 ST nie odpala
Ostatnia wiadomość przez bosscar - 01.09.2023, 15:29
Udaj się do elektronika, niech zobaczy czy wszystko ok,
Żeby Ci się tak kiedyś "w trasie" nie przydarzyło...
49
Modyfikacje: zawieszenie, hamulce, napęd / Odp: Zmiana zaciskow przód z F...
Ostatnia wiadomość przez T - 31.08.2023, 22:15
Jakie masz klocki?
50
Główne forum / fiesta mk7 wydech
Ostatnia wiadomość przez michu03 - 29.08.2023, 20:45
Czesc mam pytanie, od niedawna mam fieste mk7 1.6 120km benzyna, i widziałem na niektórych grupkach, że ludzie wrzucają do niej seryjny wydech od mk7 st, jak mysliscie podpasowałby również milltek Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.wydechowe.pl/milltek-sport-ford-fiesta-st-1-6-ecoboost-cat-back-resonated?
Ma ktos jakąs wiedze na ten temat. Pozdrawiam
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10