Witam jestem szczęśliwym posiadaczem Mondka ST 220 wcześniej posiadałem MK 1 V6 tam wydech chodził tak jak chciałem teraz pogłośniłbym STeka zapodałem wkładkę K&Na (nie chciało mi sie bawić z dolotem zimnego powietrza do stożka) a teraz zrobiłbym coś z wydechem bo jak dla mnie chodzi troszkę za cicho :P
A wiec jak wygląda sprawa z usunięciem kata lub tłumików środkowych trzeba na nowo stroić? Może coś z tłumikami końcowymi? Jakie sa efekty ów zabaw? Wiadomo najlepiej założyć jakiś dedykowany firmowy wydech ale to koszt około 3 tys. a mi bardziej chodzi o garażowe sposoby ale oczywiście takie które nie zaszkodzą autku.
Pozdrawiam :)
Jak już zaczniesz eksperymentować z wydechem, to proponuję żebyś nagrał swój wydech przed i po.
To pozwoli również nam porównać efekty Twoich modów.
Ja akurat nie chcę mieć dużo głośniejszego wydechu, ale bardziej basowy, głębszy dźwięk chętnie bym przyjął!
Z przyjemnością będę śledził ten temat.
Pozdrawiam!
Napisz do Tyrkala , on robi wydechy na obrzeżach Krakowa. Do Focusa ST cena wydechu ok 1,5 klocka. Do mdo wydech pewnie będzie +/- tyle samo kosztował....
Katalizatora nie usuwaj, bo jest spore ryzyko, że będzie "pierdział". Jeśli chodzi Ci tylko o dźwięk, to najbezpieczniej zmienić tłumiki końcowe na przelotowe. Ciężko coś popsuć, jeśli dobierzesz właściwą średnicę rury. Możesz spokojnie kupić jakieś używane na Allegro, byle rozmiarem pasowały.
A jest jakaś różnica miedzy osunięciem tłumika środkowego a tłumików końcowych?
Tak, usunięcie środkowych daje zwykle taki agresywny dźwięk, czasem niestety wręcz "pierdzenie", wymiana końcowych na przelotowe daje więcej basu (ale dokładnie brzmienie zależy od rodzaju tłumika).
Cytat: Tomasz w 28.06.2013, 18:25
wymiana końcowych na przelotowe daje więcej basu
O! To, to!
Właśnie o to mi chodzi!
A mi własnie chodzi bardziej o cos agresywne niz basowego wiec w weekend cos sie pobawie :)
Cytat: MikV6 w 03.07.2013, 23:55A mi własnie chodzi bardziej o cos agresywne niz basowego wiec w weekend cos sie pobawie
To możesz wyciąć tłumiki środkowe (byle oba), jeśli będzie źle, to najwyżej z powrotem wstawisz. :) Różnica w mocy po takiej modyfikacji jest na granicy błędu pomiaru.
Cytat: Tomasz w 04.07.2013, 01:26
To możesz wyciąć tłumiki środkowe (byle oba), jeśli będzie źle, to najwyżej z powrotem wstawisz. :) Różnica w mocy po takiej modyfikacji jest na granicy błędu pomiaru.
Sory za odgrzanie.
Jakiej średnicy wstawić e rury zamiast tłumików środkowych?
Takiej samej, jak wlot/wylot.
Jakie typu dźwięku można sie po takim modzie spodziewać?
Więcej wysokich tonów. Osobiście raczej nie polecam, jeśli tłumiki środkowe masz sprawne. Jeśli mają już dziury, to inna sprawa.
U mnie po wywaleniu środkowych tłumików i wstawieniu w ich miejsce prostych rur dźwiek zrobił sie bardziej "gardłowy".
Przy normalnej jeździe było praktycznie bez zmian, ale przy ostrym deptaniu bardzo fajnie sie "wydzierał" ...
Ja mam wydech Friedrich Sportauspuff i jest to wersja cicha - coś bym zmieni z chęcią na coś z pazurem :)
Cytat: MAG w 22.03.2017, 17:44
U mnie po wywaleniu środkowych tłumików i wstawieniu w ich miejsce prostych rur dźwiek zrobił sie bardziej "gardłowy".
Przy normalnej jeździe było praktycznie bez zmian, ale przy ostrym deptaniu bardzo fajnie sie "wydzierał"....
Potwierdzam na postoju fajnie mruczy a przy wyzszych obrotach zaczyna wyc :D porównalbym to do motocykli ogólnie przyjemnie i mnie sie podoba ;)