przedstawiam jednego z moich dwóch fordów, jest to escort RS2000, rocznik 1992,
auto wylicytowałem na niemieckim ebayu, w sumie dość przypadkowo, nie spodziewałem się że moja niska oferta wystarczy na zakup auta, jednak udało się,
wg opisu w aukcji auto miało zatarty silnik, na zdjęciach wyglądało bardzo dobrze, miało nowe opony, hamulce i ogólnie zapowiadało się ciekawie,
jednak przyzwyczajony do naszych realiów spodziewałem się że opis będzie mocno odbiegał od rzeczywistości w stronę oczywiście negatywną, dlatego złożyłem bardzo niską ofertę i... okazało się, że wygrałem,
auto stało w centrum berlina, szybka organizacja lawety, droga ok 150km i byłem na miejscu, samochód przeszedł moje oczekiwania w sensie pozytywnym, wyglądał naprawdę super,
po konkretnych oględzinach okazało się że jest całkowicie bezwypadkowy, jedyna blacharka jaka była robiona to wstawienie reperaturki wlewu paliwa i pomalowanie tego błotnika do połowy, po za tym na całym aucie jest oryginalny lakier,
samochód od nowości miał dwóch właścicieli, z czego pierwszy posiadał go do 2009 roku, kiedy to odkupił go młodzieniaszek, który w amatorskich wyścigach na 1/4 mili zatarł silnik,
po zakupie szybka organizacja sprawnego silnika, wymiana i już można się było cieszyć jazdą, przy okazji okazało się, że opony i hamulce faktycznie są nowe, felgi świeżo odnowione, założone są nowe oryginalne! wahacze przednie i...w aucie zostało się jakieś radio mp3
coś więcej o aucie, w pełni oryginalny RS2000 w mojej ulubionej budzie mk5, silnik 2.0 16V 150KM, osiągi zależnie od źródła ok. 8-8,7s do 100km/h, vmax ok 208-215km/h, czyli jak na takiego staruszka całkiem nieźle,
to co wizualnie odróżnia go od zwykłych escortów to zmieniony zderzak przedni z halogenami i kierunkami, lampy przednie dwukomorowe, pełny grill, maska z garbami (prawy garb jest wymuszony przez silnik, lewy dodany dla równowagi), dokładki progowe, dokładka tylnego zderzaka, spoiler na klapie,
układ jezdny to usztywnione, lekko obniżone zawieszenie, opony 195/50/15 na aluminiowych felgach, większe przednie hamulce, hamulce tarczowe na tylnej osi,
w środku są świetne fotele RECARO, mniejsza kierownica, zegary i gałka zmiany biegów z czerwonymi akcentami,
escorcik jest używany tylko w sezonie letnim, zimą czeka go ciepły garaż, do codziennej jazdy mam ST220,
jakichś wielkich planów co do niego nie mam, generalnie ma pozostać w oryginale, z czasem chciałbym wprowadzić kilka modyfikacji mechanicznych, poprawić hamulce i wrzucić jakiś sensowny układ wydechowy, zdecydowanie nie będzie żadnych modyfikacji stylistycznych...
posiadam kilka aut, ale szczerze muszę przyznać że RS2000 jest moim ulubieńcem, daje wielką przyjemność z jazdy, idealna definicja pojęcia HOT HATCH !
i.... na drodze naprawdę praktycznie nie ustępuje ST220...
ostro się rozpisałem, pewnie mało kto to przeczyta, więc czas na foty!!
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
(http://img180.imageshack.us/i/obraz024q.jpg/)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
(http://img684.imageshack.us/i/obraz026ez.jpg/)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
(http://img255.imageshack.us/i/obraz030z.jpg/)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
(http://img72.imageshack.us/i/obraz032a.jpg/)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
(http://img530.imageshack.us/i/obraz034o.jpg/)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
(http://img179.imageshack.us/i/obraz037d.jpg/)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
(http://img826.imageshack.us/i/obraz041q.jpg/)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
(http://img688.imageshack.us/i/obraz043s.jpg/)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
(http://img502.imageshack.us/i/obraz044s.jpg/)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
(http://img146.imageshack.us/i/obraz045gz.jpg/)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
(http://img266.imageshack.us/i/obraz048r.jpg/)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
(http://img812.imageshack.us/i/obraz052y.jpg/)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
(http://img169.imageshack.us/i/obraz059w.jpg/)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
(http://img594.imageshack.us/i/obraz057n.jpg/)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
(http://img818.imageshack.us/i/obraz013b.jpg/)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
(http://img705.imageshack.us/i/obraz014k.jpg/)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
(http://img209.imageshack.us/i/obraz020f.jpg/)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
(http://img522.imageshack.us/i/obraz006bb.jpg/)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
(http://img638.imageshack.us/i/obraz007j.jpg/)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
(http://img149.imageshack.us/i/obraz009qf.jpg/)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.
(http://img543.imageshack.us/i/obraz011i.jpg/)
oba garby są fabryczne, z tym że prawy został zrobiony z konieczności, natomiast lewy dodali dla równowagi ;)
słuszna uwaga, niestety pierwszy właściciel był ostrym palaczem więc tapicerka wymaga konkretnego prania, a podsufitka wymiany, ale to wszystko będzie zrobione w sezonie zimowym kiedy to auto stoi w garażu...
Świetne auto i bardzo dobrze, że trzymane w oryginale. To już w sumie klasyk. ;)
Bardzo ładne autko, że to rocznik 92 i w oryginale z pewnością nie wiedząc nie uwierzyłbym:)