Siemka.
Gdzie się znajduje i jak wymontować Ecu w mojej foczce? Potrzebuje się dobrać bo chce zrobić program. Pozdrawiam
Do zrobienia programu nie potrzeba dotykać ECU. A znajduje się ono na puszce filtra powietrza (pod zdejmowaną przykrywką), demontaż jest bardzo łatwy. Jak już zlokalizujesz ECU, to poradzisz sobie bez żadnych dalszych wskazówek.
U mnie program nie chciał pójść bez wyciągania Ecu. Wyciągnięty, wrzucony program, jeździ :) Teraz na hamownie jeszcze by sprawdzić co wypluje.
Cytat: Wrednakuna w 25.02.2017, 15:12U mnie program nie chciał pójść bez wyciągania Ecu
Co przez to rozumiesz? Nie potrafiłeś go wgrać przez OBD?
Było wiele prób, nie chciał nadpisać się program. Wyskakiwał błąd na końcu.
To znaczy, że próbowałeś wgrać soft zrobiony na innej kalibracji bazowej niż miałeś w samochodzie.
Cytat: TAM w 26.02.2017, 02:00
To znaczy, że próbowałeś wgrać soft zrobiony na innej kalibracji bazowej niż miałeś w samochodzie.
Mam się martwi? Program przyszedł do mnie od znajomego, sam nie kombinowałem przy nim. Auto będę hamować w połowie miesiąca, sprawdzę dokładnie co z tego wyszło. Seria jak coś zapisana w pliku.
Jeśli skopiowałeś zawartość całego ECU, to mogłeś zrobić zarówno upgrade jak i downgrade oryginalnego softu. Działać będzie, ale to taka sobie metoda na strojenie samochodu.
No i wyszło coś takiego, odczucia są ale chyba na indywidualne strojenie pojadę.
Co uważacie?
(https://images82.fotosik.pl/447/0da4a671c8df7e9dm.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/0da4a671c8df7e9d)
Wcześniej było tak
(https://images82.fotosik.pl/447/d6e2d4d532250347m.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/d6e2d4d532250347)
Wykres wygląda ok, ale to zupełnie nic nie znaczy. Dopiero po obejrzeniu logów można byłoby powiedzieć coś konkretnego. Czy w samochodzie miałeś coś modyfikowane?
Dekat, IC zmieniałem no i świece Denso IK22 wymieniłem tak nic więcej. Może było coś wcześniej robione bo te 244 km chyba same tam nie weszły.
Same nie weszły - przecież wgrałeś jakiś program... Ale skoro masz większy IC i dekat, to przy 244 KM nie spodziewałbym się problemów.
Cytat: TAM w 21.03.2017, 02:28
Same nie weszły - przecież wgrałeś jakiś program... Ale skoro masz większy IC i dekat, to przy 244 KM nie spodziewałbym się problemów.
Tak, ale jak spojrzysz na wykres niżej zauważysz moc 2km mniejszą. Wtedy nie miałem zmienione nic.
A czy wymiana DV może jeszcze coś zmienić? Na serii jeżdżę.
Nie wiem jaki wykres niżej, widzę tylko jeden. Ale nieważne - w tym sterowniku nie jest tak, że gdy coś zmienisz w sprzęcie na lepsze, to moc musi rosnąć ,,z automatu". Najczęściej zmienia się tylko zakres bezpiecznej pracy. Wymiana DV zawsze jest wskazana, bo ori to szmelc, ale jeśli jest sprawny, to widocznych efektów od razu nie będzie. Nie da się tego określić nie widząc co jest w programie. Potrzebne jest strojenie tego konkretnie samochodu, nie gotowiec. Niestety na odległość nie będę w stanie nic zrobić, a do Warszawy masz kawał drogi...
Cytat: TAM w 21.03.2017, 11:41
Nie wiem jaki wykres niżej, widzę tylko jeden. Ale nieważne - w tym sterowniku nie jest tak, że gdy coś zmienisz w sprzęcie na lepsze, to moc musi rosnąć ,,z automatu". Najczęściej zmienia się tylko zakres bezpiecznej pracy. Wymiana DV zawsze jest wskazana, bo ori to szmelc, ale jeśli jest sprawny, to widocznych efektów od razu nie będzie. Nie da się tego określić nie widząc co jest w programie. Potrzebne jest strojenie tego konkretnie samochodu, nie gotowiec. Niestety na odległość nie będę w stanie nic zrobić, a do Warszawy masz kawał drogi...
Dobrze, rozumiem. DV zamówię przy najbliższej okazji a teraz jaki proponujesz najlepiej i czy Ecu spacer zrobi jakaś odczuwalną różnice?
Czy widzisz program z 382nm ?
Teraz widzę 2 wykresy, ten ,,wcześniej było tak" bardziej mi się podoba. ECU spacer daje bardzo dużo, ale znowu żeby to wykorzystać potrzebne jest strojenie. Zamiast spacera wygodniej jest przerobić oryginalną puszkę. Koszt podobny, efekt też, a nie potrzeba nic wycinać w obudowie. No ale to kwestia gustu.