Słuchajcie jest pytanie o dwumasę, nadszedł w moim przypadku czas wymiany takowej :P i tutaj pytanie...wybrać zestaw sprzęgło, dwumasa, wysprzęglik firmy LUK, Motorcraft(że oryginał - nie wiem kto to robi), czy jeszcze mam jakąś inna opcję. Cenowo Luk mnie ucieszył - 1300 zł za komplet, ori 1700 już, mam jakieś inne alternatywy?
a LUK to nie jest ori?
« Dodane: 18.10.2010, 21:20 »
z tego co kojarzę to w 6 biegowej skrzyni tylko wysprzęglik jest z Motorcrafta, jeśli się mylę poprawcie mnie.
tylko 1300 za komplet, a gdzieś takie ceny do 6-biegowej skrzyni dorwał? ja słyszałem że komplet ponad 2000
Tak jak willhelm mówi sprzęgło fabrycznie w Mondeo jest produkcji LUKa, więc nie ma co brać motorcrafta skoro to jest to samo.
No i o to mi chodziło :) Czyli LUK i jest dobrze. A Sławku faktycznie widziałem na allegro dwie aukcjie kompletu do 6-tki w tej cenie. Wieczorem znajde to Ci podeślę :)
A nie lepiej rozejrzeć się za możliwościami pozbycia się dwumasy? ;)
A natknąłeś się na rozsądne rozwiązanie do diesla? Takie które spiekiem nie będzie - coby po mieście też dało się jeździć a nie sprzęgło na zasadzie 0/1 :P
Cytat: GaBB w 19.10.2010, 17:25
A natknąłeś się na rozsądne rozwiązanie do diesla? Takie które spiekiem nie będzie - coby po mieście też dało się jeździć a nie sprzęgło na zasadzie 0/1 :P
Nie natknąłem się, ale pewnie da się coś dobrać. Np. do ST220 (skrzynia 5) pasuje komplet z ST200.
To poszukam...może coś w volvo? bo w jagu to raczej same automaty :P a to jedyne co mi przychodzi na myśl z podobnych aut...Jak się natknę na coś to zamieszczę...
Ja bym w Fordzie raczej szukał. ;) Może coś z Transita? Albo jakaś hybryda w stylu zamach/tarcza skądś tam, a docisk Twój?
Cytat: GaBB w 19.10.2010, 17:25
A natknąłeś się na rozsądne rozwiązanie do diesla? Takie które spiekiem nie będzie - coby po mieście też dało się jeździć a nie sprzęgło na zasadzie 0/1 :P
Nie musi być spiek żeby dobrze trzymał.
Spiek nie działa na zasadzie 0/1 raczej sprzęgła z tarczą metalową bądź ceramiczną.
Ze spiekiem da rade jeździć po mieście np. sześcio łopatkowym albo z większą ilością.
Cytat: Tomasz w 19.10.2010, 17:43
a docisk Twój?
Raczej nie przejdzie, w dwu-masach jest z samo regulatorem.
Pozdro
hmm dajcie jakieś konkretne oferty pozbycia sie dwumasy:) moze i ja bym sie zainteresował:)
Cytat: weksla w 19.10.2010, 20:07
hmm dajcie jakieś konkretne oferty pozbycia sie dwumasy:) moze i ja bym sie zainteresował:)
jedziesz do warsztatu i ja wyciagasz ... po problemie ;)
Cytat: weksla w 19.10.2010, 20:07
hmm dajcie jakieś konkretne oferty pozbycia sie dwumasy:) moze i ja bym sie zainteresował:)
Ściągnąć, zapakować, wysłać (Radzikowski) a 1200-1500pln dalej już będzie montaż.
Opcja druga allegro/otoczak7 przerobi każdy dwu-mas na jedno-mas,
pozostaje dobrać docisk i tarcze do tego i się cieszyć.
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2729703
Pozdro
Znalazłem tego szybkiego Mondka 2.2TDCI, koleś wsadził tam jednomase i sprzeglo z transita.
http://passionford.com/forum/restorations-rebuilds-and-projects/243788-mondeo-titanium-x-2-2tdci.html
Inny temat to ten znaleziony na stdrivers.co.uk. Koleś miał plan żeby wstawić komplet z tranista ale skasował furę i do montażu nie doszło...
http://www.stdrivers.co.uk/forum/showtopic.php?tid/21908/post/new/#NEW
Sam muszę pomyśleć o nowym zestawie...
Cytat: Lukasz-no1 w 19.10.2010, 20:11
Ściągnąć, zapakować, wysłać (Radzikowski) a 1200-1500pln dalej już będzie montaż.
Chyba, że jednak coś nie wyjdzie i będzie demontaż i odsyłanie. ;) Zresztą z tego co wiem Radzikowski nie zajmuje się obecnie regeneracją kół dwumasowych.
Cytat: Lukasz-no1 w 19.10.2010, 20:11
Opcja druga allegro/otoczak7 przerobi każdy dwu-mas na jedno-mas,
pozostaje dobrać docisk i tarcze do tego i się cieszyć.
Robiłem u Otoczka koło zamachowe (lite). Wszystko poszło sprawnie i wygląda ok. Jak działa to jeszcze nie wiem, okaże się niedługo.
W poszukiwaniu informacji o zmianie dwumasy na sztywne koło znalazłem następny temat, który rozwiał wszelkie wątpliwości ;)
http://www.stdrivers.co.uk/forum/showtopic.php?fid/88/tid/15955/
można zastosować sprzęgło i sztywne koło zamachowe z Transita 06-
potrzebne części to:
1x 1476856 wysprzęglik (Release Bearing Mondeo 2.2TDCi)
1x 1463032 koło zamachowe (HD Single Flywheel Transit)
8x 1128791 śruby (HD Flywheel Bolts)
1x 1544677 / 1444555 sprzęgło (HD Clutch Assembly Transit)
Gość jeździ na tym setupie już ponad rok i nic złego się nie działo, a auto ma ponad 220 koni :)
Przy okazji wymiany sprzęgła też mam w planach wrzucić coś takiego... Co o tym sądzicie?
Ja bym wrzucał. ;)
No to rozwiązał się mój problem :P Marcin - wielkie dzięki - to się zbieram do kompletowania tego zestawu :D skoro wyspiarzom działa to u mnie też zadziała :)
Cytat: GaBB w 26.10.2010, 22:40
No to rozwiązał się mój problem :P Marcin - wielkie dzięki - to się zbieram do kompletowania tego zestawu :D skoro wyspiarzom działa to u mnie też zadziała :)
ten gość jest akurat z belgii :evil:, ale to bez znaczenia
daj znać w jakich cenach uda ci się to znaleźć :)
Polecam spytać u Jacka z FCP. Ew. ford.sklep.pl ma niezłe ceny (trzeba zapytać via mail o konkretne części).
Cytat: wilhelm w 26.10.2010, 20:59
potrzebne części to:
1x 1476856 wysprzęglik (Release Bearing Mondeo 2.2TDCi)
1x 1463032 koło zamachowe (HD Single Flywheel Transit)
8x 1128791 śruby (HD Flywheel Bolts)
1x 1544677 / 1444555 sprzęgło (HD Clutch Assembly Transit)
Jeszcze śruby do docisku i będzie komplet :D
To muszę poszukać jeszcze czy całość jest plug&play czy nie do końca :)
To jeszcze widać te śrubki do docisku trzeba otropić :)
nie bardzo rozumiem po co chcecie pozbywać się dwumasy, dochodzicie już z mocami do momentu kiedy nie wyrabia czy robicie takie przebiegi że za rok i tak znowu siądzie?
Skoro i tak mają ten element do wymiany to taka modyfikacja jest logiczna, szczególnie, ze kosztuje podobnie.
no to rozwiąże się jeden problem a dojdą inne, głośniejsza praca i większe wibracje które przy dłuższej eksploatacji moga spowodować większe wydatki
Cytat: auchim w 26.10.2010, 23:45
nie bardzo rozumiem po co chcecie pozbywać się dwumasy, dochodzicie już z mocami do momentu kiedy nie wyrabia czy robicie takie przebiegi że za rok i tak znowu siądzie?
powiedzmy że to pierwsze ;)
« Dodane: 27.10.2010, 00:11 »robie 15-20k km rocznie
wilhelm jak to pierwsze to pozazdrościć :D i sam bym w takim przypadku wywalał dwumas
jaki jest numer tych śrub do docisku, o których pisał Lukasz-no1 ???
pytam bo jestem na etapie zmiany sprzęgła ... niestety - dylemat mam czy 2-mas czy 1-mas, ale z racji większej ilości Nm to wolałbym 1-mas
Cytat: Oktan w 10.01.2011, 13:07
jaki jest numer tych śrub do docisku, o których pisał Lukasz-no1 ???
ASO...
odświeżę trochę temat, mianowicie napiszcie mi proszę jakie są objawy padającej dwumasy. Te najbardziej popularne i te mniej, nie wiem czy u siebie przypadkiem sie tego nie doszukuję, ale mogę się mylić i mam takową nadzieję:D
Terkot po wciśnięciu sprzęgła, walenie przy zasprzęglaniu, pewnie coś jeszcze.
terkotu przy wciśnięciu sprzęgła nie mam wcale, natomiast przy ruszaniu na 1 i bardzo niskich obrotach z małą ilościa gazu poniżej powiedzmy 1500obr/min słyszę walenie, tłuczenie nie wiem jak to nazwac, gdy dam więcej gazu i ruszam z wyższych obrotów to jest ok.
Zauważyłem to stosunkowo niedawno, przedtem tak nie było, przynajmniej ja tego nie słyszałem
podobno stukanie przy gaszeniu bez wciśniętego sprzęgła to objaw zużytej dwumasy.
nigdy nie gaszę bez wciśniętego sprzęgła. tego objawu też nie mam
Tydzień temu wymieniłem caaały komplet :D
Poleciał mi wysprzęglik, rozleciał się na kawałki, pedał wpadł i koniec...
Płyn się rozlał na skrzynię.
Objawy dwumasy to terkot (większy na zimnym silniku) i masaż lewej stopy kiedy trzymasz ją na pedale.
U mnie wysprzęglik dawał ni to piski, ni to zgrzyty, np przy redukcji nawet bardzo delikatnej.
Piszczał piszczał aż szlag go trafił.
Sprawdzałeś czy mocowanie rury IC ci się nie urwało ? taki właśnie objaw miałem przy dodawaniu gazu pomiędzy 1500-1900 obr
Cytat: weksla w 04.07.2011, 23:10
bardzo niskich obrotach z małą ilościa gazu poniżej powiedzmy 1500obr/min słyszę walenie, tłuczenie nie wiem jak to nazwac, gdy dam więcej gazu i ruszam z wyższych obrotów to jest ok.
Zauważyłem to stosunkowo niedawno, przedtem tak nie było, przynajmniej ja tego nie słyszałem
Zaczyna się dwumasa kończyć..
Zrób mu test, zagaś go bez wciśniętego sprzęgła.
Jak zatelepie i będziesz miał to co na niskich obrotach, dwumasa.
Cytat: weksla w 05.07.2011, 00:10terkotu przy wciśnięciu sprzęgła nie mam wcale
jeśli nie masz przy wciśniętym sprzęgle to pewnie jednak nie to :/
Cytat: weksla w 04.07.2011, 23:25
nigdy nie gaszę bez wciśniętego sprzęgła. tego objawu też nie mam
ja też, ale ostatnio zgasiłem na próbę i coś stukało. w aucie ze zdrową dwumasą nic nie stuka, swoją drogą będziesz wsadzał to z transita?:)
My już Sławku rozmawialiśmy o objawach więc więcej nie dokładam poza umierającym od sypiącej dwumasy rozrusznikiem :P
Cytat: wilhelm w 05.07.2011, 00:54swoją drogą będziesz wsadzał to z transita?
Teraz już nie trzeba kombinować :P Valeo zrobiło dedykowany do mk3 tdci zestaw z jednomasowym kołem...
Tylko nie znam nikogo kto by to założył jak na razie - produkt dość świeży :)
to transitowe wydaje mi się mocniejsze ;)
hmm u mnie nic nie wali jak gaszę bez sprzęgła i drgań na sprzęgle tez nie mam, jak zapale na zimnym ze sprzęgłem wciśniętym to też po bucie mnie nie masuje. To może się pocieszę:D
Wojoo gadaj co to za mocowanie rury bo nie bardzo wiem o czym gadasz.
Weksla, zobacz jak jest zbudowane dwumasowe koło zamachowe. W zależności od uszkodzenia nie muszą wcale wystąpić wszystkie objawy.
zgadza się ze nie muszą, ale niestety nie jestem i podejrzewam że nikt nie jest na tyle fachowcem, że zdiagnozowałby po objawach co poszło w całym układzie, bo może to być np sam docisk