hej
W związku z zaplanowanym na weekend zabiegiem wymiany płynu hamulcowego i odpowietrzenia całego układu, zastanawiam się jaki płyn hamulcowy wybrać??
Czy pozostać przy zwykłym DOT4 Forda, czy może Super DOT4 (czym one się w zasadzie różnią??:)
Czy może wybrać płyn hamulcowy jeszcze innej marki.
Co polecacie?
Wez super DOT4 :) ma nico wieksza temp. wrzenia niz DOT4
MOTUL i tylko MOTUL :)
« Dodane: 10.06.2010, 20:10 »
tylko nie pomyl z MOTYLem ;)
Cytat: wojoo w 10.06.2010, 20:10
MOTUL i tylko MOTUL :)
A który konkretnie?
Motul RBF660 lub DOT 5.1
ale lepiej poradzic sie kogos kto bardziej sie zna w tym temacie, wiem tyle ze motul jest jeden z najlepszych jak nie najlepszy
tylko czy będzie jakaś różnica przy MOTUL-e a np Fordowskim Super DOT4.
Sadzę że przy fabrycznych/seryjnych hamulcach mk3 nie będzie to miało żadnego znaczenia
Ale jeśli jestem w błędzie to mnie poprawcie
Jak masz serię to nie ma sensu zbytnio przepłacać. super dot wystarczy z zapasem ;)
nie chce tutaj nic narzucac itd ale nawet pracownik aso forda polecil mi stosowanie Motula ;) widocznie cos w tym musi byc
ja mam zalany ATE super blue racing, ale motul też bym wlał w ciemno
ate ponoć tez nie jest zły ale jednak motul glownie zajmuje sie wlasnie tym tematem ;)
dzisiaj zalałem sobie motul RBF660 :) ciekawe jak bedzie sie sprawował ...
Cytat: wojoo w 18.06.2010, 18:40
dzisiaj zalałem sobie motul RBF660 :) ciekawe jak bedzie sie sprawował ...
a jak się ma sprawować ?? MUSI BYĆ dobrze
ja też na tym jeżdżę i jest OK
Ps.: w kwestii oznaczenia DOT: NIE PATRZCIE ŚLEPO na to czy jest DOT 4.0 czy 5.1 itp. - tylko na same parametry płynu - wiem co mówię i swojego zdania nie zmienię (dostałem małego szoku jak się wziąłem za lekturę to wyszło coś zupełnie odwrotnego niż można się spodziewać).
Cytat: wojoo w 11.06.2010, 00:50
ate ponoć tez nie jest zły ale jednak motul glownie zajmuje sie wlasnie tym tematem ;)
ATE głównie zajmuje się hamulcami, Motul słynie z olejów silnikowych a oprócz nich robi inne płyny... :)
w płynie hamulcowym głównie chodzi o punkt wrzenia (im wyższy tym później hamulce "spuchną"), sportowy płyn hamulcowy na jazdę uliczną czemu nie, ale to przesada moim zdaniem... polecam inwestycję w przewody w stalowym oplocie, niwelują efekt "puchnięcia".
no i tutaj Motul RBF nie badzo sie nadaje no chyba ze nie ma ESP lub gdy nie chcemy z niego kozystac, nie dalej jak w sobote bylem na targach i gadalem z gosciem na stoisku ATE i mowil ze prawie na pewno w zimie przestanie dzialec ESP lub bedzie dzialec ze sporym opuznieniem, do systemow ESP tylko ATE SL6 i wymiana co rok i bedzie git.
Znaczy że Motul co jest za gęsty czy co ze źle ESP reaguje ?
Ile płynu wchodzi w układ ?
dokladnie jest za gesty i jesli w lecie bedzie dzialac z lekkim opuznieniem to na 99% w zimie odmowi
Ja mam RBF660 i ESP i w zimie nic mi nie przestawało działać. :)
A kojarzy ktoś z Kolegów ile motulka trzeba kupić do Focusa ST na ewentualną wymianę płynu hamulcowego? Bo sprzedawany jest zwykle w opakowaniu 0,5 ltra.