jak w temacie, podjąłem decyzje - w aucie wyląduje wydech 3" od turbo z 2 tłumikami. nie wiem natomiast gdzie to robić, chcę żeby miał fajny dźwięk i nie był przesadnie głośny.
możecie kogoś polecić i ile ewentualnie za takie coś wołają?
« Dodane: 30.06.2011, 23:58 »
najlepiej gdzieś na śląsku i w okolicach :)
Nie przesadzasz z tą średnicą?
taką średnicę ma wylot z turbo, moc docelowa to ok. 200KM - może rzeczywiście nie ma sensu i lepiej zrobić 2.75?
Cytat: wilhelm w 01.07.2011, 01:36moc docelowa to ok. 200km
chyba 200 KM ?
a jeśli chodzi o sam wydech to nawet bez tłumików nie jest zbyt głośny. ja bym dał jeden tłumik przelotowy zamiast środkowego (który też jest przelotowy) a na końcu bym w ogóle nie dawał tłumików.
jeździłeś bez tłumików? :)
jeździłem ale wożę psa w bagażniku i chcę mu oszczędzić trochę uszy więc mam końcowy. głośno nie jest ponieważ turbina dość znacznie wycisza wydech. co innego benzyna bez turbiny - tam jest głośno bez tłumików albo tylko z jednym
Cytat: wilhelm w 03.07.2011, 15:23
jeździłeś bez tłumików? :)
Nie tyle jeździłem co jeżdżę już rok :P
Cytat: Jendrekmak w 03.07.2011, 23:24
jeździłem ale wożę psa w bagażniku i chcę mu oszczędzić trochę uszy więc mam końcowy. głośno nie jest ponieważ turbina dość znacznie wycisza wydech. co innego benzyna bez turbiny - tam jest głośno bez tłumików albo tylko z jednym
ja już przerobiłem chyba wszystkie możliwe opcje, najpierw jeździłem z pustym katem i bez końcowego - fajnie mruczał na wyższych obrotach ale czegoś mu brakowało, potem wywaliłem środkowy - było głośno i gwizdał przy puszczaniu gazu ale podobało mi się, teraz tak mam. potem doszedł decat i niestety w połączeniu z brakiem tłumików nie dało się jeździć - z zewnątrz był głośny jak harley, wytrzymałem tak parę dni. następnie wstawiłem z powrotem środkowy tłumik co w połączeniu z decatem i brakiem końcowego dało bardzo fajny dźwięk, cichszy niż bez tłumików z pustym katem i trochę głośniejszy od ww. ze środkowym.
Cytat: Jendrekmak w 03.07.2011, 15:47a jeśli chodzi o sam wydech to nawet bez tłumików nie jest zbyt głośny. ja bym dał jeden tłumik przelotowy zamiast środkowego (który też jest przelotowy) a na końcu bym w ogóle nie dawał tłumików.
jak nie miałeś tłumików to miałeś normalny katalizator czy pusty? co do tłumików to 3 calowe są raczej małe więc dla bezpieczeństwa dam dwa :) biorąc pod uwagę to że nie będzie katalizatora którego puszka jednak tłumi dzwięk.
to było jeszcze z katalizatorem
Katalizator mocno wycisza, w końcu czasami mówi się na niego "tłumik katalityczny". :)
mi wydech przelotowy z jednym środkowym tłumikiem przelotowym na 3' robiła firma KLS z Wrocławia:
www.kls-sport.pl
mogę podrzucić filmik jak brzmi, ale dopiero po weekendzie bo będę sobie klipa kręcił, bo ten filmik co mam na MKP jest słabej jakości.
Cytat: cichyp w 21.07.2011, 03:48bo ten filmik co mam na MKP jest słabej jakości.
Nawet na nim brzmi świetnie, a jak na diesla wręcz rewelacyjnie. ;)
tylko 2500zł to trochę dużo :(
2500 zł to normalna cena :) ja za 3" od turbo do końca + tłumik końcowy zapłaciłem 2600
no i jakie korzyści po wymianie masz?
Po pierwsze primo skok Nm z 378 na 409 :) po drugie śliczny gwizd turbinki po trzecie piękny dźwięk samochodu od 2,5 tyś ob/min
jeśli faktycznie taki wzrost momentu to warto
Myślę że samym decatem można uzyskać podobny przyrost mocy (który na przykładzie ry2y'ego był stosunkowo mały), reszta wydechu pewnie daje więcej jeśli chodzi o dźwięk a nie moc :)
Wydaje mi się, że masz rację ale dla tego dźwięku warto było wyłożyc te 2 i pół klocka :) zreszta kwas nie rdzewieje hehe
...mam tłumikarza, robi całość z kwasówki za ok 1800zł.
Tak swoją drogą, to moim zdaniem 2,5" spokojnie wystarczy, a taki wydech będzie trochę tańszy, trochę lżejszy i całkiem możliwe, że będzie działał nawet lepiej. W skali bezwzględnej to nie są duże moce, nie ma co przesadzać ze średnicą.
...decat 3" i przejście na 2.75" jest ok
Nie mówię, że coś strasznego się stanie, ale moim zdaniem to nadal trochę przerost formy nad treścią. :)
ale ori wydech w tdci to 2,5" :)
Czasem nie 2,25"?
..no może :D
Z tego co wiem 2.25" ma też foka RS mk2 :)
W takim razie najlepiej byłoby dać 2,75 + decat i ostatni tłumik przelotowy ?
nie ukrywam że coś muszę ze swoim wydechem pomodzić :)
dobre :) rób od razu 3"
wydaje mi się że do 200 koni to 2.5" od turbo z przelotowym tłumikiem powinno wystarczyć.
Wystarczy spokojnie. Nie ma sensu dawać więcej, bo rury będą droższe, cięższe, a i pewnie będzie to działać minimalnie gorzej niż właściwa średnica nawet w turbo dieslu. Przelot 2,5" to już bardzo dużo do takiej mocy.