Witam
Samochód zakupiony od klubowicza z forum forda pierwszy i jedyny właściciel. Jechałem po niego z Wrocławia nad polskie morze w ciasnym autobusie masakra prawie 9 godzin i 2 krótkie przerwy.
Powrót na kołach generalnie ok jest moc - wyczajonych kilka małych problemów między innymi obecnie czekam na dostawę hamulcy przednich - będzie zimmerman i ebc yellow stuff bo kpl textarów pogiety po niecałym roku :619:
(http://i.imgur.com/UPs9jP1l.jpg)
w skrócie
- s-max ST
- silnik - 2.5 5 cylindrów - turbo - fabrycznie 220KM -
- duże hamulce 316mm
- pakiet platinum x
- 7 miejsc / lub 5 i potężny bagażnik
Mody
- wydech klasówka od turbo po końcowe - el-tec
- duży FMIC
- Program - bezpieczne 260KM -
- kpl dwumas i sprzęgło sportowe od focusa RS - ściągane z ANGLI
kilka fotek
(http://i.imgur.com/piTwj7el.jpg)
(http://i.imgur.com/vTEId92l.jpg)
(http://i.imgur.com/NMPDFsvl.jpg)
(http://i.imgur.com/W7qftaVl.jpg)
(http://i.imgur.com/sU2mgQMl.jpg)
(http://i.imgur.com/K6okvXMl.jpg)
(http://i.imgur.com/Bdq9MrZl.jpg)
Wkrótce trochę więcej napiszę i kilka fotek po detailingu.:P
No taki karawan może zaskoczyć niejednego kierowcę na drodze.
Gratuluję mocy!
Jaki rozmiar opon masz założony?
zima 225/50 r17
lato 235 / 45 r18
Witaj na tym forum
Tak jak pisałem na FCP, sam miałem chrapke na ten egzemplarz.
btw - zapomniałes dopisac info o Bluefin'ie, bo tam nie ma indywidualnego strojenia, z którego zreszta poprzedni właściciel nie był zadowolony i to dlatego pojawił sie własnie Bluefin
Czadowy autobus ! gratulacje !
ten el-tec to 3" czy 2,75 " ?
rozumiem że wydech w wersji cichej ... rodzinnej ? :stupid:
Gruuubo.
Fajny s-maxik.
Idzie się naciąć na drodze, ojj idzie... :)
Cytat: Kris1976 w 11.03.2014, 01:03
ten el-tec to 3" czy 2,75 "?
Jak gadałem z poprzednim właścicielem, to nie byl pewny na 100% (wydech założony 3 lata temu), ale mówił o 2,5cala max....
Fajny bus. Ta dwururka z tyłu wygląda groźnie :ghost:
Cytat: Kris1976 w 11.03.2014, 01:03
Czadowy autobus! gratulacje!
ten el-tec to 3" czy 2,75 "?
rozumiem że wydech w wersji cichej... rodzinnej? :stupid:
Wydech z tego co wiem 2,5 cala tylko downpipe 2,75 - taka głośniejsza wersja rodzinna
Samochód jeździ na bluefinie całkiem całkiem na programie od v-tech miał 10 km więcej ale miał też czasami czkawkę.
Trochę chodzi mi po głowie jakieś strojenie u HEKO ale zobaczę
Hamownia wymieniona i jest Git :D
Klocki hartowane wg zaleceń producenta
btw
Polecacie jakieś świece np.
http://ford.sklep.pl/product-pol-13865-swieca-zaplonowa-FoMoCo-1505812.html
http://www.motointegrator.pl/produkty/288224-swieca-zaplonowa-denso-ikh20
http://www.motointegrator.pl/produkty/247812-swieca-zaplonowa-denso-vkh20
Cytat: custom w 11.03.2014, 19:14Wydech z tego co wiem 2,5 cala tylko downpipe 2,75 - taka głośniejsza wersja rodzinna
..specjalnie o to dopytuję bo u mnie też el-tec siedzi ! gościu tak ogarnął 3" od DP do końca że niewiele od serii głośniejszy
Cytat: custom w 11.03.2014, 20:14
Trochę chodzi mi po głowie jakieś strojenie u HEKO ale zobaczę
Wiesz, teraz Heko ma juz ten silnik rozpracowany (przy twoich gratach powinienes w okolicach 280kucy wyladować), bo wtedy gdy Krootki go robił, to chyba był wręcz królikiem doświadczalnym ... ;-)
Bezwysilkowo osiagalne, 240 to mialem na Bluefin z wiekszym IC.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Cytat: MAG w 11.03.2014, 21:02Wiesz, teraz Heko ma juz ten silnik rozpracowany (przy twoich gratach powinienes w okolicach 280kucy wyladować), bo wtedy gdy Krootki go robił, to chyba był wręcz królikiem doświadczalnym....
fakt temat przez Heko teraz jest już rozpracowany.
Można powiedzieć że Krootki przecierał szlaki ja mozliwe że dokończę projekt ;-)
ps
podpowiecie mi z świecami ?
Napisalem na FCP o swiecach.Wlozylem NGK dedykowane do tego silnika,teraz testuje Denso o stopien zimniejsze .
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Witam
chwile mnie nie było a działo się ostatnio.
od początku.
przed wakacjami zamontowałem światła do jazdy dziennej
a przy okazji wypolerowałem IC
następnie podróż na wakacje - uwielbiam ten samochód jazda z wysokimi prędkościami z rodzinka to przyjemność
Spalanie średnie około 9 na 100km
(http://i.imgur.com/wiB1UAk.jpg)
w listopadzie pojawi³ się na chwilę komunikat na conversie - usterka silnika bez błędów dtc.
a ¿e wyje¿d¿a³em na szkolenie stwierdziłem że wgram ori mapę w razie W
Kolejny komunikat pojawił się po tygodniu i już można było odczytać błędy ( odczytałem bluefin - em kod błędu e001 czyli brak komunikacji z ECU - poradziła sobie żona przez telefon
I się zaczęło.
ponieważ byłem na szkoleniu zonę wysłałem do ASO GE...Z na kontrolę tematu.
stwierdzili ¿e przegryziona wiązka naprawić za 250 i będzie super samochód natomiast po odbiorze samochodu przestał wchodzić wsteczny ( wchodził z oporem ) wiec zona wróciła na poprawkę ale zobaczyła pod maską powyjmowane przewody.
wróciła do ASO, wysłuchała bezradnego doradcy i wjeżdżając na recepcje przejazdową zapaliła się znów kontrolka usterka silnika.
Dostała samochód zastępczy i 3 tygodnie czekania.
Pad³o ecu - podobno się zdarza nowe 6500 ale jest GW 12 WIEC FORD WYMIENI£ NA NOWE.
- Panowie z ASO -zaprzeczyli - wiązka nie by³a naprawiana i zrobili korektę za poprzedni± naprawdę - i się wk...wiłem
Przy okazji takiego czasu naprawy zgłosiłem dziwne dźwięki jak gwizd, ćwierkanie przy przyspieszaniu.
Ford stwierdzi³ uszczelka pomiędzy turbo a down pipe ale zapomnieli zamówić - temat zostawi³em na potem.
Zmieniaj±c ko³a na zimowe kolejny wkó...w panowie wypuścili samochód bez jednej śruby z 3 na łączeniu turbo z down pipe.
Po wysłaniu zapytania do Superchips o nowy program w 2 dni został temat ogarnięty i jest nowy program.
Tydzień temu pojechałem na kolejny przegląd i PO GW12 - dzwoni doradca wszystko git i zaprasza po odbiór samochodu, mija 15 min i dzwoni kolejny raz mówi±c ¿e spalona żarówka oraz ¿e mistrz serwisu przypomniał sobie ¿e s± tam przedmuchy na wydechu i nie przed³u¿a gwarancji i pomimo że układ wydechowy nie wchodzi w skład przeglądu przed GW 12 to nie bo nie.
Mam wydać 900 z³ na wymianę uszczelki i jak nic nie pomoże to może turbo mi wymienią za kilka tysięcy itp
była zadyma......
Kazałem zamówić uszczelkę i nowe ¶śruby
mia³em tydzień czasu na usuniecie usterki od przeglądu
Nie bêdê się rozpisywał³ ale napomnę jestem kierownikiem serwisu innej marki i sprawa potencjalnie zakończy się w FORD POLSKA.
postanowi³em sam zdiagnozować i po 3 godzinach został³ dokręcony kolektor wydechowy i dźwięk ustał ( co ciekawe nie by³o nawet minimalnie okopcone )
zadzwoni³em na kolejny dzień usterkę i proszę mnie umówić na przegląd przed GW12
Pojechałem nikt mi w oczy nie patrzył i nic nie mówili oddali samochód po godzinie z wydaną gwarancją gw12 i assistance.
Tyle w związku z ASO we Wrocławiu.
BTW
zamówi³em klocki na ty³ EBC GREEN STUFF
i planowana jest pow³oka kwarcowa w tym miesiącu
Patrząc na ten temat:
http://fordtuning.pl/index.php/topic,666.0.html
Dziwi mnie podejśćie ASO...
No chyba ,że RSSSS gdzie indziej swoje Foczki serwisuje :D
1. Próbowaliście ECU Spacer -a ( 14mm ) tak żeby założyć tą plastikową osłonę.
2. Jakie macie wrażenia po montażu ECU Spacer ?
;-)
Ja zakładałem 2 dni temu, jeżdze i nie wiem, subiektywne odczucie że lepiej, ale sądze że cięzko to zauważyć pasowałoby zrobic pomiary. Piszą że to niby około 10 koni daje, ale raczej tak tylko pisza producenci. Robił ktoś W OGÓLE pomiar z tym i bez tego?
ES może dać nawet znacznie więcej, tylko że widać to dopiero po wgraniu jakiegoś softu podnoszącego moc. Na standardzie efekt jest taki, że turbina mniej się męczy przy dużych obciążeniach, a ECU ma większy zapas mocy do wykorzystania, ale nie pozwoli na konkretne przyrosty. Mozna go jednak częściowo do tego zmusić poprzez wymianę DV na Forge'a z żółtą sprężyną.
TAM DV zamówimy grupowo, Selenoida już mam, coś jeszcze proponujesz?
Sorry za OT
Cytat: custom w 23.12.2014, 09:18
1. Próbowaliście ECU Spacer -a ( 14mm ) tak żeby założyć tą plastikową osłonę.
2. Jakie macie wrażenia po montażu ECU Spacer?
;)
Mam u siebie...na razie bez osłony, jedyny sensowny pomysł to sklecenie jednej obudowy z dwóch. Bo robienie dziury w ori jakoś mi nie pasi.
« Dodane: 30.12.2014, 19:06 »Cytat: weksla w 23.12.2014, 17:09
TAM DV zamówimy grupowo, Selenoida już mam, coś jeszcze proponujesz?
Sorry za OT
Weksla ja jestem za ori Forgem DV, chińskie podróbki mnie nie interesują. Ja wiem że to jest prosta konstrukcja itd...ale kiedyś próbowałem oszczędzać na modach...w konsekwencji wydawałem kasę podwójnie. Wole być chudszy o te 250-300pln i mieć prawdziwego Forge'a.
Z tym ecu spacer faktycznie mozna cos z dwoch obudow wykombinowac.
Tylne klocki zalozone - jest git samochod teraz fajnie hamuje
aktualna fotka -setup zimowy :P
(http://i.imgur.com/qVnWlYVl.jpg)
(http://i.imgur.com/WTytFasl.jpg?1)
Fajny, szkoda tylko, że bocznych szyb nie przyciemniłeś stopniowo (im bardziej z tyłu, tym bardziej).
Ładnie!
Co to za felgi? Podaj też proszę wymiary łącznie z ET.
OZ 35 ANNIVERSARY 8X17 5X108 et38
Szukałem co on tak inaczej wygląda a to chlapacze :)
W sumie przy takim układzie dodatków pasują mu.
Po jakim mieście to lata?
Wrocław :evil:
Fajne ma kominy:D
A black-eyes z przodu planujesz? Pasowałyby do całości.
Rozumiem, że tak jest to obecnie:
Cytat: custom w 09.03.2014, 10:50zima 225/50 r17
Cytat: custom w 04.01.2015, 17:518X17 5X108 et38
Czy taki zestaw obciera o nadkola? Pytam zwłaszcza o tył przy obciążeniu auta i ewentualnym dobijaniu na długich pofałdowaniach drogi.
Na tym zestawie smigam.
Nic nie obciera itp. ☺
czarnuch - zaajebisty:) sam się nad takim zastanawiałem ale kupiłem Chryslera T&C 2013r 3.6 284 km obecnie ale jest bez turbo więc dużo nie poprawię bez większych modyfikacji. Ale przyznaje robi wrażenie.
Czarnuch zje "Kryśkę" na pierwszym lepszym zakręcie!
S-Max nie podpiera się lusterkami w zakrętach, tylko prowadzi się jak zgrabny kompakt.
Ja mam zaledwie 130 KM w S-Maxie żony, ale na zakrętach/rondach to takie Krajslery połykam :)
Choć przyznaję, że Town&Country to już prawdziwa ciężarówka, jeżeli chodzi o pakowność i tu Maxiu nie podskoczy...
Reasumując - jak potrzebujesz prawdziwego autokaru, to Chrysler. Ale przy mniejszych potrzebach przestrzeni i jednoczesnym pożądaniu szybkiej jazdy, to bezkonkurencyjny jest S-Max.
Już tyle razy widziałem te zdziwione miny innych kierowców nawet w zwykłych osobówkach (a nie vanach), kiedy musieli odpuścić, a ja leciałem dalej bez hamowania przed zakrętem.
Bezcenne!
Jasne zgadzam się!
Ja potrzebowałem wielkiego rodzinnego Vana a Chrysler jest największy. Silnik dla mnie to bardzo miły dodatek. Oczywiście przyznaje buja się jak to na Amerykańca przystało :). Ale to jest rodzinny pojazd więc ja tu nie stawiam na jakieś mega osiągi, ale i tak miło mi gdy taki "TATUŚWAGEN" na światłach odstawia większość aut i mina tych osób jest bezcenna. Oczywiście Twój S-MAX po modyfikacjach będzie szybszy na dłuższą metę, tu pozostaje tylko moc na starcie, ale dlatego ja Chryslera mam na rodzinne wyjazdy a szukam fajnego ST MK2 do dobrej zabawy jako drugie auto :)
Cytat: Vojtas w 09.01.2015, 23:00dlatego ja Chryslera mam na rodzinne wyjazdy a szukam fajnego ST MK2 do dobrej zabawy jako drugie auto
Bardzo dobre podejście do tematu :D
Ale jakbyś musiał (już to tu pisałem) połączyć pakowność z osiągami i prowadzeniem, to wybór MAG-a jest jedynym słusznym :)
Jasne, ale ja już nie muszę :) pakowność z zadowalającymi osiągami połączyłem i jestem szczęśliwy... teraz szukam Foki ST MK2 5dr dla siebie, żona będzie jeździć T&C z czego jest bardzo happy :)
Gimme 5!
Żonie kupiłem S-Maxa, a sam ujeżdżam ST!
Tak 3mać!
Amen :) Dobra Foka ST będzie moja i spotkamy się na spocie :)
a może spotkamy sie na kresce ???? :evil:
Cytat: sseebbaa1 w 09.01.2015, 23:25
... to wybór MAG-a jest jedynym słusznym :)
No Seba - nieładnie tak pisać w temacie Custom'a, ktory zreszta miał eSia 2,5T szybciej niz ja ;)
Aaaaa bo mnie zmyliły! :D
Porąbało mi się już w którym temacie odpowiadam. Obaj macie bryki godne pozazdroszczenia. Mam nadzieję, że custom nie obraził się.
Jak będę zmieniał swojego S-Maxa, to będę brał raczej poliftowego - więc tam nie ma 2.5T. Ale Wasze samochodziki narobiły mi takiego apetytu na moc, że raczej będzie to 2.0 EcoBoost, a nie dieselek :)
sseebba luz a benzyna to jedyny słuszny wybór ;)
jak to mówi moja 2.5 letnia córka " moc , siła :D "
Czekaj na nową wersję. 4x4 + swap silnika z nowego RSa )
Z 2,0 EcoBoost tragedii nie ma, bo patrząc po hekowym ST mozna z niego osiągnąć 300+...
Z wieksza turbina,przelot itd....
Cytat: snafu w 10.01.2015, 10:43
Czekaj na nową wersję. 4x4 + swap silnika z nowego RSa )
No tylko nie wiadomo do jakich wersji silnikowych będzie napęd 4x4. W Mondeo mk5 taki napęd (jeżeli wierzyć obecnym katalogom) będzie tylko w połączeniu z dieslami. A to może oznaczać trudności z podłączeniem benzyniaka pod 4x4. Oczywiście to tylko gdybanie.
Moc ponad 300 KM i napęd na wszystkie koła, byłby w S-Maxie rzeczywiście bardzo pożądany! :)
Z pewnością wszyscy posiadacze S-Maxów będą czekali na premierę nowej generacji.
Cytat: cliner w 10.01.2015, 11:35
Z wieksza turbina,przelot itd...
No ale w naszym silniku też taki setup jest potrzebny żeby 3-kę z przodu uzyskać ...
z nowych rzeczy
- wymieniłem płyn do wspomagania ford http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-plyn-do-wspomagania-DP-PS-1-L-zielony-FORD/52
- nakleiłem dodatkowe zabezpieczenia na dól drzwi tylnych celem zabezpieczenia przed dalszym piaskowaniem lakieru.
po 2 dniach foli prawie nie widać.
(http://i.imgur.com/E4vAOG4l.jpg)
(http://i.imgur.com/GGEPF8Sl.jpg)
A to po założeniu dystansów tak zaczęło piaskować?
Cytat: snafu w 14.01.2015, 23:16
A to po założeniu dystansów tak zaczęło piaskować?
U Ciebie nie ma takiego efektu?
Na każdym, szczególnie ciemnym lakierem, nawet przy fabrycznych felgach pojawia sie te piaskowanie - w poprzednim miałem bez tych osłon z folii, to była masakra...
dokaldnie jest tak jak mówi MAG.
Dystansy nie mam ale mogą spotegowac efekt.
Snafu masz jakakolwiek folie naklejona wspomne ze ta na błotniki jest naklejana fabrycznie
Mam dokładki / progi + biały kolor, może dlatego. Ale folii tam żadnej nie ma. Jeśli to przy serii też się miałoby dziać, to nie widzę efektów a więc spoko. Bałem się, że dystanse założę i będzie problem.
Cytat: MAG w 10.01.2015, 11:26
Z 2,0 EcoBoost tragedii nie ma, bo patrząc po hekowym ST mozna z niego osiągnąć 300+...
Ale dźwięk już niestety nie ten sam.... R5 robi robotę... :D
Widzą zę coraz częściej wklejacie swoje filmy więc też ulegnę modzie i tak na szybko nakręcone.
Jakieś 2 krótkie jak pracuje taki sobie mimi VAn
Następne będą profi
oczywiście najlepiej słuchać na dobrych słuchawkach.
https://www.youtube.com/watch?v=C4o0GUI9iQQ
https://www.youtube.com/watch?v=_ll6-H4rFwA
Strasznie głośno w okolicach 2,5 tyś jak schodzisz z obrotów :) U siebie będę z tym walczył bo jest wręcz przesadnie bucząco.
da się przyzwyczaić ;) nie jest to 100 % oddanie dźwięku w środku - słaby sprzęt :P
to zejście zrobiłem specjalnie dla Ciebie Snafu :)
Mam identycznie jak ty i nie przejdzie to u mnie. Jadę na wyciszanie. Między 1-3tyś obrotów przy odpuszczaniu gazu lub lekkim przyspieszaniu jest po prostu głośno. Miałem Golfa 320KM z przelotowym wydechem i tam to było znośne, wręcz przyjemne, tutaj tak nie jest. Za to powyżej 3tyś już się robi duużo ciszej.
Oczywiście to tylko subiektywne :) Kto co lubi, wiadomo. U mnie to typowo rodzinne auto więc nie przejdzie/ nie przeszło.
Cytat: snafu w 27.01.2015, 20:36
Mam identycznie jak ty i nie przejdzie to u mnie. Jadę na wyciszanie. Między 1-3tyś obrotów przy odpuszczaniu gazu lub lekkim przyspieszaniu jest po prostu głośno. Miałem Golfa 320KM z przelotowym wydechem i tam to było znośne, wręcz przyjemne, tutaj tak nie jest. Za to powyżej 3tyś już się robi duużo ciszej.
Oczywiście to tylko subiektywne :) Kto co lubi, wiadomo. U mnie to typowo rodzinne auto więc nie przejdzie/ nie przeszło.
Ja trochę temat załatwiłem dodatkowym tłumikiem i wyciszeniem bagażnika
Wczoraj byłem w Wawce na spotkaniach więc od razu temat lekkiego wyciszenia tych basów ogarnąłem. Jest dużo lepiej. Teraz tydzięń testów z rodzinką, bo niby dużu bardziej przytłumione ale charakterystyka basów podobna. Jak temat zmaknę finalnie to puszczę wątek cały.
Cytat: snafu w 29.01.2015, 08:57
Wczoraj byłem w Wawce na spotkaniach więc od razu temat lekkiego wyciszenia tych basów ogarnąłem. Jest dużo lepiej. Teraz tydzięń testów z rodzinką, bo niby dużu bardziej przytłumione ale charakterystyka basów podobna. Jak temat zmaknę finalnie to puszczę wątek cały.
Jak ogarnąłeś temat?
Silencery + mod przelotu w środkowym tłumiku.
Kolejny stage, jeśli tu okaże się w codzinnym użytkowaniu za głośno (jszcze rodzinki nie woziłem) to dodanie komory w końcowych ale tak, aby jak najmniejsze restrykcje nakładać na wydech.
Generalnie czuć trochę zmiany bez jakiegokowliek dalszego działania na razie. Dodatkowo z ciekawości sprawdziłem, no i licznik na autostradzie (niemieckiej oczywiście) inaczej się zamyka :) Wcześniej powyżej 220 to duże pudło nie mogło wygrać z oporami powietrza, żal było go cisnąć dalej, teraz 240 ładnie i sprawnie się zamyka i tu zimowe małe kółka są ogranicznikiem z rozsądku. Czuje, że po zamknięciu wszystkich modów i strojeniu u Grześka, będzie się przyjemnie tym autem połykało kilometry na trasach.
Cytat: snafu w 29.01.2015, 09:26teraz 240 ładnie
Sprawdź przy okazji rzeczywistość wskazań licznika. Można to zrobić oczywiście przy pomocy nawigacji, yanosika itp.
U mnie dopiero na oponach 225/
55R17 licznik pokazuje w zasadzie prawidłowo - zawyża zaledwie o 1-2 km/h w całym zakresie prędkości.
Zazdroszczę osiągania takich prędkości w S-Maxie. U mnie tego brakuje, żeby komfortowo i bez wysiłku żeglować...
Tzn podróżna u mnie wychodzi i tak 180 w porywach do 200. W te wakacje na bawarie jak robiłem wypad to takie coś się spoko sprawdzało. I sprawne przemieszczanie wtedy jest, i nie ma szelńśtwa, i komfort akustyczny jest utrzymany. Powyżej 200 szumy powietrza są spore, choć tu już też planuje wygłuszanie dobre ale to jak się zorbi cieplej, aby dobrze się maty nakładały.
Może głupie pytanie, ale co to są te silencery i z czym to się je?? :D
Zwężki na wylocie z końcowych tłumików.
o takie coś wyciągane :)
(http://image.importtuner.com/f/tech/impp_0912_exhaust_silencer_power_loss/31488060/impp_0912_04_o%2Bexhaust_silencer_power_loss%2Bexhaust.jpg)
Coś w ten deseń. Ale u mnie aż tak małą średnicą nie poszliśmy :)
Snafu dawaj jakis film
yyy, to chyba przepływ strasznie pogarsza
Lekko zwiększa ciśnienie ale na końcu wydechu, u mnie on ma prawie 5metrów więc nei powinno być negatywnego wpływu. A utrzymanie ciśnienia w wydechu też powinno mieć znaczenie. ZObaczymy co będzie, jak juz na docelowe moce będzie strojone.
Hehe, snafu, ty weź w końcu załóż własny temat a nie w innych spamujesz...
:D :D :D
Btw - jakie masz średnice rur bo przegapiłem info bo w tylu miejscach są porozrzucane ;)
Cytat: MAG w 29.01.2015, 14:21
Hehe, snafu, ty weź w końcu załóż własny temat a nie w innych spamujesz...
:D :D :D
he he ;)
i nagraj coś :)
Musze jakieś foty zrobić i własny wątek faktycznie :)
3" DP, 2,5" do rozgałęzienia, potem 2x2"
mam identycznie
Jak będę robił wydech to tez mam zamiar za katem zejść na 2,5" ...
Wczoraj montowałem boost solenoid.
W s-maxie jest inaczej z miejscem montażu solenoidu niż w focusie i po godzinie szukania i przymierzania zamontowany jest jak na zdjęciu poniżej.
(http://i.imgur.com/G4rAEUul.jpg?2)
(http://i.imgur.com/JMvOkw6l.jpg?2)
w miejscu ori była blaszka przykręcona do turbo którą nawierciłem fi 10 ( solenoid jest na uchwycie który zwiększa odległość o około 7cm )
oczywiście niczego nie dotyka itp jest na wysokości podpory półosi
zastanawiam się czy przewody dawać w peszel i czy kostki podłączeniowej nie dać wyżej.
wymarzyłem sobie plug&play a było zaskakujące DIY.
Macie jakieś uwagi
Ps
albo sugestia albo jest trochę inaczej lepiej reaguje na gaz
U mnie BS wyładował na grodzi przy podszybiu.
Jak wrócę do domu to wrzucę fotkę.
MAG myślisz że tam gdzie ja wsadziłem to kiepskie miejsce ?
Nie o to chodzi. Po prostu napisałem gdzie jest u mnie ;-)
luz :)
zastanawiam się czy go nie przerzucić w inne miejsce na wiosnę ?
czekam MAG na zdjęcia
Kiedyś cliner zdaje się wrzucał foty i tez miał to sensownie zamontowane.
Faktycznie jest inaczej, w Focusie przykręca się do sruby wystającej ze scianki grodziowej.
powiedzcie
zmieniać miejsce czy zostawić ?
Ważne żeby nie byl ochlapywany błotem, nie był w bezpośredniej bliskości mocnego źródła ciepła i żeby rurki ciśnieniowe się nie łamały i nie mogły przetrzeć. Reszta to kosmetyka.
Tak to wygląda u mnie.
(http://i1373.photobucket.com/albums/ag383/mag-1410/IMG_0074_zpsf13effb0.jpg)
(http://i1373.photobucket.com/albums/ag383/mag-1410/IMG_0057_zps88bfcf9d.jpg)
Chyba lepiej BS ma u MAG-a.
Napewno czysciej i bardziej sucho
Trzeba chyba kupic z.2 m przewodu i przeniesc bs .
Dzieki MAG za foto
Nie jest dobrze, gdy rurki są długie... 50 cm to raczej maksimum, którego nie należy przekraczać.
TAM pewnie chodzi o Spadek cisnienia \ podcisnienia
Mam pomysl zamontowac bs w okolicach wejscia rurek nagrzewnicy na scianie grodziowej sa tam 2 wystajace sruby
Popatrze jak wroce z wyjazdu w gorki
Hmmmm, obawiam się, że u mnie moga mieć troszkę powyżej tych 50cm...
Przy okazji wymiany DV sprawdzę to i w razie czego się gdzieś przeniesie BS-a
Tak dla przypomnienia.
(http://i1069.photobucket.com/albums/u468/cliner66/External%20modes/IMG_20140418_160018_zpsrpxsb5tf.jpg) (http://s1069.photobucket.com/user/cliner66/media/External%20modes/IMG_20140418_160018_zpsrpxsb5tf.jpg.html)
(http://i1069.photobucket.com/albums/u468/cliner66/External%20modes/IMG_20140418_155948_zpsqvivuiwo.jpg) (http://s1069.photobucket.com/user/cliner66/media/External%20modes/IMG_20140418_155948_zpsqvivuiwo.jpg.html)
Na weekend byłem na wyjeździe z rodzinką i znajomymi w góry/
Dwa dni auto stało przykryte śniegiem gdy zebraliśmy się na wycieczkę do PEC miejscowości czeskiej/
kolejności wykonane
- odśnieżanie
- odpalenie
- zapalenie się automatycznie ogrzewanie przedniej i tylnej szyby
- strat wycieczki
- po 1 min wyłączenie ogrzewania przedniej i tylnej szyby
- po 10km huk i walnięta szyba tylna
- .............polska polszczyzna kurcze itp.
- odstawienie samochodu
- kontynuowanie wycieczki w innym samochodzie.
(http://i.imgur.com/47yQNT0l.jpg?1)
(http://i.imgur.com/RuKj5Bwl.jpg?2)
(http://i.imgur.com/LVqvq7Fl.jpg?1)
dobrze że była folia bo szyba się w miarę trzymała i mogłem wrócić do Wrocka
szyba wymieniona wczoraj pilkington ( taka jak na pierszym montazu)
śmieszna sprawa bo pilkington zamalowuje znaczek forda i sprzedaje w niższej cenie ;-)
oczekiwanie w serwisie na szybę do 2 tyg
Duza rozbics temperatur wykonczyla szybe?
custom weź mnie nie stresuj! Też mam S-Maxa.
Co znaczy "huk i walnięta szyba"? Samo z się? Czy coś z zewnątrz?
Samo się, mam duże doświadczenie w szkodach itp i szybiarze potwierdzają szyba hartowana jest nieprzewidywalna. Cos wiedza o tym właściciele Mondeo mk4 nawet gdzieś w turbo kamerze o tym bylo chcieli zgłosić jako wada fabryczna itp.
Jak pracował em w pewnym serwisie Aso na "r" to było kilka akcji portowych i przywolawaczych na tylne szyby.
Huk spory można się wystarczyć
Żonka miała taki przypadek w swojej służbowej Megance kombi jakieś 7-8 lat temu...
O tym mk4 i pekającej szybie z tyłu to fakt słyszałem i oglądałem na tvn turbo
(http://i.imgur.com/hEryJOn.jpg)
Bs przeniesiony
Przewody skrocily sie o 7 do 15 cm
Dzieki cliner za foty
Zastanawiam się właśnie, czy też w ten sposób nie montować, czy zrobić jak to ma MAG.
Tutaj mamy krótsze przewody ale jednocześnie mniejszą ochronę przed zabrudzeniami, wodą.
U MAGa na odwórt.
Czy długość przewodów ma tu znaczenie?
Zero problemów z wodą,nadkole plastikowe plus osłona od dołu silnika wystarczająco chroni ten zawór.Jest to miejsce polecane do montażu przez producenta mojego zaworu Elevate.
Dlugosc i srednica ma duze znaczenie. Spadki cisnien itp
W tym miejscu jest prawie sucho ☺
U mnie przewody od BS maja po ok 35-40cm dlugosci.
Zastanawiam sie czy przy okazji nie spróbować przenieść go tam gdzie wy macie...
35-40 cm to jeszcze nie jest problem. Jeśli jest porządnie zamontowany, to raczej nie warto zawracać sobie głowy.
Przymiarka do Lata
(http://i.imgur.com/rWWMiLY.jpg)
Pytanko
Czy sama dokladka będzie pasowała bez jakis dziur wolnych przestrzeni od wersji titanum s bez tej osłony przedniej.
Chciałbym zamontować sama dokladke bez przodu.
Poszukaj temat o modach zewnętrznych eSa na FCP - tam ktos zamieścił fotkę z samą dokladką.
Moim zdaniem nie wyglądało na fotce zle, ale szczegółow nie było widać.
co do dokładki mocno myślę bo wygląda to całkiem całkiem
zapożyczone foto http://zapodaj.net/9fb0e558e4fb4.jpg.html
a tu nowy zestaw letni.
(http://i.imgur.com/8bdSc8Cl.jpg?1)
(http://i.imgur.com/m5KEpgAl.jpg)
Ciekaw jestem jak te opony będą się sprawować, bo tak jak patrzyłem na testy, to Nexen na mokrym słabawo się prezentował ...
Alusy zmieniłeś, czy mi sie wydaje?
O mały włos prawie identycznych 19-tek nie kupiłem, ale niestety opony na które miałem chrapkę, sprzedały się pół godziny przed moim przyjazdem do warsztatu - minąłem się z gościem który wykupił oba komplety w interesującym mnie rozmiarze ...
Zmieniłem koła :)
OEM koła znudziły mi się więc ktoś kupił ;)
te koła są bliźniaczym produktem do breyton spirit - a breytony kosztują duży worek pieniędzy
http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=248944&stc=1&d=1237164888
http://www.tev-tuning.de/media/baf4094f2e2ca808f413a67d9f81de5f/Wue_e92_a402a.jpg
Sa to koła powystawowe nie jeżdżone za dobre pieniądze.
Może rant polakieruje na przyszły sezon na czarno proszkiem - :)
Opony GIT
mam 2 kolegów którzy mają te opony
1. - subaru sti - tor i drogi
2. VW touareg 4.2v8
są bardzo zadowoleni a kolega od sti kupił 2 raz na kolejny sezon ( ma 450 hp :evil:) dość mocno samochód eksploatauje
poniżej test - wypadły naprawdę dobrze
Test opony letnich (2014 Auto Bild) 225/50/17
Hamowanie na mokrym / suchym (m):
1 Pirelli Cinturato P 7 Ecoimpact 46,3 / 36,0
2 Hankook Ventus Prime 2 46,9 / 35,7
3 Michelin Primacy 3 47,2 / 35,6
4 Continental SportContact 5 47,5 / 35,4
5 Goodyear EfficientGrip Performance 47,7 / 35,6
6 Bridgestone Turanza T001 47,6 / 36,0
7 Point S Summerstar Sport 2 47,7 / 36,3
8 General Altimax UHP 47,9 / 36,5
9 Fulda SportControl 48,4 / 36,1
10 Sava Intensa UHP 49,0 / 35,5
11 Dunlop Sport Maxx RT 49,1 / 35,5
12 Atlas Sport Green 48,6 / 36,6
13 Kumho Ecsta LE Sport KU 39 48,5 / 36,8
14 Nexen N'Fera SU 1 48,2 / 37,2
15 Apollo Aspire 4G 49,3 / 36,3
16 Nokian zLine 50,2 / 35,6
17 Yokohama Advan Sport V105 49,2 / 36,9
18 Uniroyal RainSport 2 49,8 / 36,4
19 Matador MP 46 Hectorra 2 49,2 / 37,3
20 Fortuna Sport F 2900 49,5 / 37,1
21 Platin RP 410 Diamant 49,1 / 37,5
22 BF Goodrich g-Grip 50,2 / 36,5
23 High Performer HS-3 50,8 / 36,7
24 Kleber Dynaxer HP3 50,8 / 37,2
25 Toyo Proxes T1 Sport 51,1 / 37,0
26 Wanli S-1063 50,2 / 38,0
27 Vredestein Ultrac Cento 51,6 / 36,9
28 Maxxis Pro-R1 52,8 / 35,9
29 Semperit Speed-Life 50,7 / 38,0
30 Meteor HP Sport 52,9 / 36,3
31 Landsail LS988 52,9 / 36,6
32 Star Performer TNG UHP-1 52,4 / 37,5
33 Sunny SN3970 51,6 / 38,4
34 Firestone Firehawk TZ 300 alpha 52,3 / 37,8
35 Goodride SV308 52,6 / 37,5
36 Nankang NS-20 53,2 / 37,5
37 Falken Azenis FK453 53,9 / 36,9
38 GT Radial Champiro UHP1 54,4 / 36,7
39 Avon ZV5 53,9 / 37,5
40 Minerva F105 54,5 / 37,0
41 Riken Maystorm 2 b2 55,2 / 36,4
42 Cooper Zeon CS6 54,5 / 37,5
43 Sonar SX2 52,4 / 41,0
44 EP Tyres Accelera Phi 55,7 / 37,7
45 Hi Fly HF 805 55,4 / 38,7
46 Federal Super Steel 595 56,4 / 37,7
47 Sunew YS618 56,7 / 37,6
48 Pace PC 10 56,8 / 37,6
49 Sunitrac Focus 9000 56,2 / 38,4
50 Marangoni Verso 60,8 / 39,7
Test szczegółowy pierwszych piętnastu opon z tego zestawienia:
http://www.motoricus.com/pl-PL/test-opon-letnich
Nie maluj rantu - tak jak jest teraz wyglądać będzie na aucie lepiej.
Co test, to wyniki... Niestety jedyne miarodajne testy to takie, w których testujący kupuje opony w standardowym sklepie, a nie dostaje od producenta. Bo te od producenta najczęściej mają poza nazwą niewiele wspólnego z tym, co można kupić. Dla porówniania pierwsza dziesiątka wynikow European Tyre Test 2015 (bez szczegółów punktacji):
1. Michelin Primacy 3
2. Goodyear Efficient Grip Performance
3. Continental Premium Contact 5
4. Dunlop Sport Blue Response
5. Pirelli Cinturato P7 Blue
6. Bridgestone Turanza T001
7. Fulda EcoControl HP
8 Hankook Ventus Prime
9. Semperit Speed Life
11. Vredestein Sprtrac 5.
Trzeba wyciągać średnią z tych testów :)
Teoretycznie ADAC tak robił z kupowaniem opon w oficjalnej dystrybucji. Ale też wiemy, że i im udowodniono ostatnio dziwne manewry przy testach i zaufanie do ADAC spadło.
Ja akurat nie wziąłbym Nexenów, ale każdy dopasowuje to do swojej jazdy :)
Niestety "dziwne manewry" to od pewnego czasu standardowa praktyka nie tylko ADAC. Producenci opon szybko zrozumieli, że warto wykładać ogromne łapówki za dobre miejsce w takich testach, bo ludzie je czytają i w nie wierzą, a jeszcze przekazują taką wiedzę dalej, co bezpośrednio przekłada się na sprzedaż. Ale poza oczywistym oszustwem jest jeszcze jedna bardzo ważna kwestia - jaki sens ma robienie testu nowej opony, przed chwilą założonej na samochód? Według mnie niewielki, bo opona musi mieć czas na dopasowanie się do geometrii auta, a na to potrzeba minimum kilkuset km jazdy w różnych warunkach. Z praktyki wiem, że na nowych oponach jeździ się nienajlepiej i dopiero z czasem pokazują co naprawdę potrafią (lub nie potrafią). Dlatego najwartościowsze są testy zamieszczane przez rzeczywistych użytkowników, którzy przejeździli na danych oponach sezon lub więcej, co z kolei oznacza, że nie warto kupować opon będących na rynku krócej niż 2-3 lata.
Tam podpisuje się pod tym co napisales w 100%
Sseebbaa a jak ty jezdzisz.? Upalasz jakieś -600 HP auto i masz problem z trakcja?
Masz jakieś zle doświadczenia z nexenem itp,
Widzisz ja obracam się w kręgu moto od dawna, niedzielne track day itp, pracuje w serwisach przyjmuje reklamacji na opony, mam inne doświadczenia widocznie od Ciebie po wyzabkowanych Fuldach, rozwarsrwiajacych się Michelinach po jednym okrążeniu na torze Poznań w BMW m3 cls, i bankach na Conti sport contact 5, zmienilem zdanie na temat opon premium z wyjątkami np Potenza itp.
Znam ta oponę bo smigaja na niej znajomi wiec kupile bo komu mam ufać sponsorowanym testom lub chwilowej modzie jak było z motulem Toyo T1r.
Cytat: custom w 03.03.2015, 18:33Sseebbaa a jak ty jezdzisz.? Upalasz jakieś -600 HP auto i masz problem z trakcja?Masz jakieś zle doświadczenia z nexenem itp, Widzisz ja obracam się w kręgu moto od dawna, niedzielne track day itp, pracuje w serwisach przyjmuje reklamacji na opony, mam inne doświadczenia widocznie od Ciebie po wyzabkowanych Fuldach, rozwarsrwiajacych się Michelinach po jednym okrążeniu na torze Poznań w BMW m3 cls, i bankach na Conti sport contact 5, zmienilem zdanie na temat opon premium z wyjątkami np Potenza itp.Znam ta oponę bo smigaja na niej znajomi wiec kupile bo komu mam ufać sponsorowanym testom lub chwilowej modzie jak było z motulem Toyo T1r.
Niestety nie upalam tak mocnych aut.
Przyznaję, że kieruję się testami. I tak jak już napisałem wcześniej, że mam świadomość konieczności czytania ich ze zrozumieniem i czujnością :)
Wydaje mi się custom, że między Twoją, a moją wypowiedzią nie ma sprzeczności. Ty podajesz przykłady opon, które padły na torze lub coś im dolegało. Ja akurat nie szukałem opony na tor, bo w taki sposób ich nie męczyłem. A szkoda :)
Ja szukałem opony jak najlepszej na mokrym. Na to zawsze zwracałem największą uwagę. Z testów (i doświadczeń kierowców) wynika, że opony dobrze radzące sobie na deszczu są również dobre na suchym (może nie najlepsze, ale zawsze ścisła czołówka). Używam auta codziennie, a nie od święta i potrzebuję opony, która mnie nie zabije w deszczu. Zdarzało mi się, że musiałem gonić 200 w deszczu, bo już byłem spóźniony służbowo. Dlatego wybrałem inne opony, niż Nexeny, które nie poradziłyby sobie z takim zadaniem. Twardsze opony zawsze będą lepsze na torze i tu zapewne masz rację, że nie rozpadną się tak szybko przy mocnym aucie i na torze. Ale jestem przekonany, że na mokrym będą zbyt słabe (w mojej ocenie).
To dlatego napisałem, że
Cytat: sseebbaa1 w 03.03.2015, 17:50każdy dopasowuje to do swojej jazdy :)
PS. Bardzo chciałbym mieć drugi komplet opon (najlepiej od razu z drugim kompletem felg) przeznaczonych wyłącznie na suchy tor i tam je pomęczyć. Wówczas na pewno wybrałbym twardsze opony. Nie przejmowałbym się wówczas, że na mokrym wykazują słabości.
Nexen nie jest torowa opona tylko w uhp, cicha komfortową o dobrych parametrach w ciekawej cenie i tyle. I niech na tym stanie.
Szukajac pomysłu na przednim zderzak natknąłem się na ez lip - uniwersalna naklejana dokladka .
Ciekawy pomysł z uszczelki od bram garażowych :-)
Miałem nexeny na suchym ok ale szybko znikały ;)
Teraz mam jako zimowe i złego słowa nie powiem ;)
Wstaw koniecznie później zdjęcia z nowymi felgami. Jestem ciekaw jak jasna krawędź felgi będzie komponowała się z całym autem.
Cytat: custom w 03.03.2015, 20:44
Szukajac pomysłu na przednim zderzak natknąłem się na ez lip - uniwersalna naklejana dokladka.
Dawaj foty ;-)
btw - ja planuję iść po minimalnych kosztach i poprostu polakieruję tę dolną dokładkę i to samo zrobię z tylnym zderzakiem. W ori plastiku zostanie tylko dyfuzor z tyłu, a z przodu chce zrobić folia czarny mat wypełnienie tej wneki przy rejestarcji i wokół grila górnego, tak, zeby wloty powietrza optycznie powiększyć.
Niestety kontrast pomiedzy czarnym lakierem a czarnym matem we wlotach nie będzie tak fajny jak by był gdyby auto było jasne, ale przynajmniej będzie troszkę "agresywniejszy look"
(http://i.imgur.com/6PfZ5de.jpg)
Wygląda nieźle w pl za 129 PLN 230 cm
Hmmmm, nie bardzo sobie moge wyobrazić jak by to miało wyglądać w S-Maxie z jego zaokraglonym dołem zderzaka...
do s-maxa raczej na pewno nie pasuje :)
Cytat: TAM w 03.03.2015, 18:12Z praktyki wiem, że na nowych oponach jeździ się nienajlepiej i dopiero z czasem pokazują co naprawdę potrafią
Myślę, że tu bardziej chodzi o przyzwyczajenie kierowcy do charakterystyki danych opon. Widzę tu natomiast inny problem -- test nowych opon nie mówi o tym, jak będą one zachowywać się po pewnym czasie, a to bardzo ważne, bo nikt przecież nie wymienia opon co miesiąc. Z własnego doświadczenia wiem, że różne opony potrafią się bardzo różnie starzeć.
Cytat: TAM w 03.03.2015, 18:12Dlatego najwartościowsze są testy zamieszczane przez rzeczywistych użytkowników, którzy przejeździli na danych oponach sezon
No nie wiem. Oni nie mają zwykle żadnego punktu odniesienia. Mało kto testuje 2 czy 3 rodzaje opon równolegle. Takie opinie są więc niezwykle subiektywne. Wystarczy zresztą przejrzeć oceny w sklepach oponiarskich -- bardzo tanie opony potrafią mieć rewelacyjne oceny, a to dlatego, że ich użytkownicy po prostu nie jeździli na naprawdę dobrych oponach albo jeżdżą bardzo spokojnie i nie są w stanie dobrych opon wykorzystać. Jakąś wartość mogą mieć chyba tylko opinie osób, które eksploatują szybkie auta i zużywają duże ilości opon w bardzo różnych warunkach.
Ja z chęcią bym sobie wydrukował w 3D kratkę na wloty z takimi oczkami jak ta w ST. Ciekaw jestem, kiedy tunerzy od optyki zaczną korzystać z druku 3D w tym zakresie.
Cytat: Tomasz w 04.03.2015, 20:26No nie wiem. Oni nie mają zwykle żadnego punktu odniesienia. Mało kto testuje 2 czy 3 rodzaje opon równolegle.
Właśnie chodzi o to, że mają. Porównują z poprzednimi oponami jakie mieli, czasem nawet z jeszcze wcześniejszymi. Nie ma lepszego porównania. A jak zbierze się kilka takich testów, to mamy odniesienia do różnych opon i można z tego wiele wywnioskować. Każdy pisze czym, gdzie, kiedy i jak jeździ. Testy ludzi jeżdżących tylko pomału w mieście są niezwykle rzadkie i po prostu nie biere się ich pod uwagę. Natomiast testowanie kilku opon "równolegle" nie ma najmniejszego sensu. Co można przetestować przez godzinę, nawet dwie? A i tak przy trzecim komplecie zupełnie się już nie pamięta jak było na pierwszym.
Cytat: Tomasz w 04.03.2015, 20:26Jakąś wartość mogą mieć chyba tylko opinie osób, które eksploatują szybkie auta i zużywają duże ilości opon w bardzo różnych warunkach.
Święta racja - właśnie takie testy bierze się pod uwagę.
Cytat: snafu w 04.03.2015, 21:07
Ja z chęcią bym sobie wydrukował w 3D kratkę na wloty z takimi oczkami jak ta w ST.
Noooooo, ja też ...
Cytat: snafu w 04.03.2015, 21:07Ciekaw jestem, kiedy tunerzy od optyki zaczną korzystać z druku 3D w tym zakresie.
Jak tylko stanieje ;-)
Jakos mam mieszane uczucia
(http://i.imgur.com/bSjBhC4.jpg)
Felga super do focusa.mondeo ale czy do s-maxa ?
Fela genialnie wyglądałaby na Mondeo mk2 sedan. Obłości karoserii pasowałyby do stylu kół.
A S-Max jest jednak zbyt kanciasty i zwłaszcza jego wyraźnie zarysowane przetłoczenia na nadkolach nie pasują mi do tych felg.
Gdybyś miał mocniej obniżonego S-Maxa, to może lepiej by to wyglądało?
Ale z drugiej strony, to jasny rant przyciąga oko.
Też nie jestem fanem.
Z tym wzorem jest taki problem, że felgi wydają się mniejsze niż są w rzeczywistości. Przynajmniej o rozmiar. I tutaj niestety to widać. Felgi wydają się zbyt małe do tak dużego auta. Myślę, że w przypadku S-maksa najlepszy wygląd "robią" maksymalnie duże felgi, raczej kanciaste i raczej o prostym wzorze (masywne ramiona).
Racja. Ale najbardziej popularne felgi, te z ramionami Y, są tak oczywistym wyborem i tak często stosowane w tuningu, że auto traci już na indywidualności.
Felgi Y są śliczne, ale przez ich powszechność nie wziąłbym ich, więc rozumiem kombinacje kolegi customa w poszukiwaniu własnego stylu :)
Cytat: sseebbaa1 w 14.03.2015, 10:43Racja. Ale najbardziej popularne felgi, te z ramionami Y, są tak oczywistym wyborem i tak często stosowane w tuningu, że auto traci już na indywidualności.
Jeśli za punkt odniesienia przyjmiesz to forum -- to może tak. Ale spójrz na ulicę -- jak często widzisz takie felgi? :)
felgi dziś ściągam - przejechały 7km - felgi idą na sprzedaż !!!
oddam za dobre pieniądze
na mondeo mk 4 identyczna felga wygląda zaskakująco dobrze. :D
(http://i.imgur.com/AcfJxEs.jpg)
szukam felg
Cytat: custom w 14.03.2015, 13:18felgi idą na sprzedaż!
Fakt, sprzedawaj. Tutaj nie pasują.
Zrób może VT z tymi falami zrobionymi na jasno - nawet na biało.
Mam wrażenie ze możemy sie zdziwić wtedy ich wyglądem na aucie...
Ma ktos zdolnosci zeby vt zrobic?
Lepsze foto do vt(http://i.imgur.com/IT7W14T.jpg)
Cytat: custom w 14.03.2015, 15:43Ma ktos zdolnosci zeby vt zrobic?
(http://tomasz.warszawa.pl/img/smax_white.jpg)
W srebnym calkiem calkiem
Jakoś te srebrne też szału nie robią. Jakieś takie małe się wydają.
No bo 18-tka na S-Maxie nie robi żadnego wrażenia - to tak jak 17-tka na Mondeo...
Felgi poszły na sprzedaż ogłoszenie w dziale sprzedaż - oddam za dobrą cenę trochę w plecy ale trudno. :|
Felgi inne kupione czekam na kuriera będą OEM - ale trochę inny wzór niż s-max - owy "Y"
Te z Mondeo Mk4 czy jeszcze jakis inny wzor?
(http://static.pokazywarka.pl/i/5733343/869439/gedc2701.jpg)
O TAKIE ;)
8J18 ET55?
Dystans 20mm i beda super wygladac ...
8j18 et52,5
nad dystansami pomyślę ;)
nie masz co myśleć już je kup :D
Jakiej firmy polecacie dystanse ?
macie jakieś zaufane produkty
Ja wziąłem z Dystomu.
Za dwa dni będę je montował w S-Maxie.
Przy czym przyznam, że >20mm tez spokojnie by dały radę. 20mm w smaxie przy ori 18" pozostawia taki niedosyt mały. Ale jest już ok.
Widzialem eSia na 25mm, ale to juz tak sie wydawalo, ze bylo blisko do granicy ocierania z tylu...
Ja niestety jezdze czesto mocno obciazony (kazdy powrot do Szwecji to auto po dach zapakowane...), wiec nie moge sobie pozwolic na takie rozwiazania gdzie moze cos czasami ocierac.
Otrzy!małej zamówione felgi byloby super gdyby były proste ale 2 totalny dramat. Niedoszlismy do porozumienia jutro mu zwracam
Dalej szukam felg co saczicie o
(http://static.pokazywarka.pl/i/5738325/114230/jante-alutec-burnside-18266-tp-1702336402161484791f.jpg)
« Dodane: 19.03.2015, 12:59 »
zmiana planów będa takie
(http://i.imgur.com/6vqHvtVl.jpg)
(http://i.imgur.com/9jOuV6Jl.jpg)
(http://i.imgur.com/RkxdXh8l.jpg)
znacie te felgi ?
idą na proszek raczej czarny połysk lub ... ?
propozycje ?
« Dodane: 19.03.2015, 13:07 »
Tomason tn4 18x8,5 et 40
Fele super, ale nie rób ich na czarno. Teraz wyglądaja jak 19-tki, a po zrobieniu na czarno "zmaleją" optycznie i to mocno...
A parametry felgi świetne - będą fajnie blisko krawędzi błotnika ustawione ...
Może dobrze się stało, że tamte okazały się słabe, bo ten wzór jest lepszy, w każdym razie do tego auta. Absolutnie nie rób na czarno, zostaw takie, jak są.
Czy proszkiem dadza rade odtworzyc kolor?
ciężko ;/ sam szukam firmy co to dobrze ogarnie :)
Tomasony są świetne. Sam polowalem na tn4, ale nie trafiły się żadne w dobrym stanie i kupiłem cmsy.
Fordy super na nich wyglądają :)
Cytat: custom w 19.03.2015, 16:29
Czy proszkiem dadza rade odtworzyc kolor?
Idealnie pewno nie, ale zobacz co maja w ofercie, może będzie coś zblizonego.
Może nawet będzie cos innego, typu jasny grafit, ale tak żeby felgi nie straciły swojego uroku.
A one wymagają zrobienia?
Może mozna je zostawić tak jak są ...
Cytat: qualin w 19.03.2015, 17:12Tomasony są świetne. Sam polowalem na tn4
Dokładnie, a TN4 to jedne z lepszych. Efektowne, ale nie nachalne.
« Dodane: 19.03.2015, 17:57 »Cytat: custom w 19.03.2015, 16:29Czy proszkiem dadza rade odtworzyc kolor?
Może być problem. A nie lepiej wypolerować? Trochę potem z tym zachodu co sezon, ale wygląd powinien wynagrodzić konieczność odświeżania.
Cytat: Tomasz w 19.03.2015, 17:55
Dokładnie, a TN4 to jedne z lepszych. Efektowne, ale nie nachalne.
« Dodane: 19.03.2015, 17:57 »
Może być problem. A nie lepiej wypolerować? Trochę potem z tym zachodu co sezon, ale wygląd powinien wynagrodzić konieczność odświeżania.
Ja chorowalem na nie dlugo po tym jak zobaczylem to zdjecie :P
(http://www.mondeo-st220.de/galerie/bilder/bild-1352.jpg)
zniszczyłeś mi mózg :)
Cytat: yayko w 19.03.2015, 18:03
zniszczyłeś mi mózg :)
Dobre. W regułąch maluja fele proszkowo za 400zł.
Wymagaly poprawek - gadalem z panem od felg i ciezko chrom zrobic a wypolerowanie sporo zabawy wypelnienie niewieloich ubytkow itp
Po dyskusji
Bedzie gunmetal w polysku. - zobaczymy
« Dodane: 19.03.2015, 19:24 »
Kto moze zrobic vt czarny polysk gunmetal jasny grafit
Piekne te tomasony, Mag chyba miał to w swoim kombi o ile pamięc mnie nie myli?
Nie - ja miałem w ST Borbety CA, dokładnie te fele, które mam teraz w S-Maxie na zimówkach leżały w piwnicy prawie 4 lata, hehe).
Natomiast chłopaczek, który kupił mojego ST załozył na lato Ronale, które wzorem bardzo przypominają Tomasony TN4 (które btw uważam za najlepszy model tej firmy i jedyny który podoba mi sie "bez żadnego ale")
« Dodane: 20.03.2015, 15:30 »
Tak wyglądało moje byłe ST na tych Ronalach
(http://i1373.photobucket.com/albums/ag383/mag-1410/IMG_1275_zps982ca920.jpg)
Spy photo
(http://i.imgur.com/K24V2Vj.jpg)
Dokladka całkiem ok, ale te dzienne, sorki, zupełnie mi sie nie podobają...
Co to za dzienne? Tez mysle o podobnym patencie. Moze w lekko innym wydaniu ( na YT jest jeden filmik z foka RS i fajnym rozwiazaniem w tym stylu)
Też mi te dzienne się nie podobają :/
He he mam je od roku lepiej wygladaja jak swieca.
Swiatla to nssc 502 mini.
Na tel nie chciało mi się szukać.
Kiedyś takim Focusem się zainspirowałem. Ale też boje się, że na postoju, przy wyłaczonych ledach, bedzie tam choinka. Tyle, że ja mam białe auto.
https://www.youtube.com/watch?v=Tu8hCV358sk
Nice :)
Mozlwe ze zminie swiatla na inne czyli 6 punktow swietlnych ale ramki beda czarne do lakierowania srednica podobna 2cm
Lub lakier do lamp i na czarno ;)
Myśle ze przy przyciemnieniu tych lampek bedzie zdecydowanie lepiej wyglądać z wyłączonymi.
Lepiej? :)
Nowe swiatla
(http://i.imgur.com/Vi5gS6t.jpg)
(http://i.imgur.com/kGwzIFv.jpg)
(http://i.imgur.com/xrWLbLh.jpg)
(http://i.imgur.com/E7yVv8y.jpg)
Jak święcą to jest całkiem ok, jak się wyłączy je to hm...wyglądają jak ćwieki :D
Wygląd to oczywiście kwestia gustu, ale według mnie najlepszym (najładniejszym i najpraktyczniejszym) rozwiązaniem jest montaż świateł dziennych w halogenach. Idealne miejsce i nie trzeba nic przerabiać w zderzaku.
Tam
Masz 100% racji tylko w s-maxie temat nie przejdzie brak homologacji.
Badalem dlugo ten temat bo tez tak chcialem zrobic :)
Mi sie podoba :)
Sam myślę o dziennych do foki, brałem właśnei pod uwagę te punktowe. Wg mnie ok.
Narescie
Nowe felgi nowy lakier nowe dekielki nowe pierscienie centrujace
Czyli nowe obuwie :evil:
Im loving it ;)
(http://i.imgur.com/AzlX7tw.jpg)
(http://i.imgur.com/kVfVatL.jpg)
(http://i.imgur.com/nN7IXlL.jpg)
Ślicznie!
Wydaje się, że kanciastość ramion pasuje do "ostrej" sylwetki S-Maxa!
Chociaż czekam na lepsze zdjęcia w świetle dziennym, no i z pokazaniem całej budy.
Dbaj o te felgi w trakcie parkowania, bo wystające ramiona są ekstremalnie narażone na krawężniki zwłaszcza przy parkowaniu równoległym (tzw. zatoczka).
Felgi zabezpieczylem powloka kwarcowa opti seal opti 2.
Oj bede dbal jestem mega zadowolony z efektu lepsze
foto moze po korekcie samochodu niebawem :)
Cytat: bishop w 31.03.2015, 17:37
Jak święcą to jest całkiem ok, jak się wyłączy je to hm...
Mam podobne zdanie...
A felgi - jednym słowem "MIODZIO!!!!"
Cytat: custom w 31.03.2015, 17:44tylko w s-maxie temat nie przejdzie brak homologacji
custom, jak to? Ja mówię o takich z homologacją. Czyżby S-Max mial fabryczne halogeny tak niefortunnie rozstawione, że nie spełniają kryteriów wymiarowych?
W S-Maxie w halo są zintegrowane również postojówki.
U mnie w Szwecji jest dozwolona jazda w ciągu dnia na halo zamiast na mijania i dlatego planuję założyć w końcu układ DRL tak, żeby jako dzienne halo świeciły na 30-50% mocy ...
Tam
Kupisz zintegrowane drl + postojowka ale przednia szybka przeciwmglowego jest po skosie musisz ja zostawic czyli wbudowujesz w ori swiatlo zintegroany zestaw sa teoretycznie sprzedawane zestawy za okolo 500 juz przerobione.
Mozna tak zrobic tylko na przedniej skosnej szybce nie ma wybitej homologacji a wg diagnosty i panow policjantow jakosc moc kierunkowosc swiatla traci parametry przez druga powierzchnie co skutkuje utrata homologacji na takie rozwiazanie.
Umylem nawoskowalem
(http://i.imgur.com/ha3LTZX.jpg)
(http://i.imgur.com/v4ot2oP.jpg)
Felgi wyglądają jakby były z Nissana GT-R!
Super.
Też mi się takie fele podobają, gdzie środku się mocno zapadają.
Felgi sa zajebiaszcze.
Pomimo ze to tylko 18-tka, to i tak wyglądają zabójczo - w dużej mierze dzięki małemu ET...
felga pasuje bardzo ładnie ;)
do szybkiego mycia poszło ;)
Szybkie mycie i woskowanie
deratyzacja ;) - PRICKBORT 124 MAC , tenzi prix
Umyty -
piana aktywna - Shiny Garage Fruit Cherry Snow Foam
szampon - Mainz Passion
wysuszony - 2 x lfluffy dryer
odtłuszczony - ipa / zmywacz silikonowy
Natarty - Soft99 Dark & Black Wax
spryskany - opti seal
Opony - wyczyszczone apc - zabezpieczone autoglym tyre dressing
felgi zabezpieczone - Mainz Limbo + BSD
Natomiast mam prośbę możecie sprawdzić jakie macie akumulatoryw swoich samochodach chodzi o pojemność , w moim samochodzie siedzi 80ah na 780 teoretycznie powinien być 60 ah na 520 .
Robiłem kilka testów aku( przy okazji dokładania drl ) i wg testera stan dobry + naładuj ( niedoładowany )
Czasem postoi 40min z otwartymi drzwiami i zapala sie komunikat o rozładowanym aku.
Jeżdżę przeważnie po mieście powiedzmy około 20 min w cyklu od odpalenia ładowanie książkowe.
Sprawa nic pilnego natomiast jak trzeba to wymienię na YUASA 60ah 550 mam taki na stanie u siebie w serwisie.
Jakieś rady
Jak patrzę na ten pięknie wyczyszczony autobus, to mnie załamuje widok mojego...
No i stan mojego lakieru...
s-max a oświeciło - nowy zestaw świateł podświetlania tablicy oczywiście z homologacja
(http://i.imgur.com/xBjAM92l.jpg?1)
Teraz z dokładką muszę uważać na krawężniki ;)
(http://i.imgur.com/kIk1NKul.jpg)
Wracam do dylematu
kupić ?
1. ecu spacer - podobno coś daje tylko musiałbym pogrzebać z obudowa ktoś ma zamontowany , jakieś wrażenia ?
2. DV - moje ori chyba sprawne - jakie korzyści
3. czy lepiej sobie drzwi wygłuszyć 8)
Wyglusz drzwi :)
A tak powaznie bez strojenia nie poczulem odetkania airboxu. Zapewne na strojeniu wyjdzie, ze bylo warto. Odetkanie wydechu natomiast odczule, glownie przy wyzszych predkosciach.
dv np taki
http://www.ebay.pl/itm/FORD-FOCUS-ST-MK2-RS-MK2-RECIRCULATING-DUMP-VALVE-BLOW-OFF-VALVE-/251331030453?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3a847f2db5
ecu spacer
http://www.ebay.pl/itm/271738947026?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
Został mi jeden taki DV z ostatniego zamówienia.
Tam pisz priva
Wlasnie bylem oblukac montaz dv i latwo nie bedzie. :|
Pytanie do tych co wymieniali.
Trzeba odkrecic podpore polosi i wspornik poduszki silnika czy cos jeszcze chyba ze macie inny patent.
Stawiam piwo
Mowilem,ze latwo nie jest.Spiluj klucz na maksa, szczypce samozaciskowe waskie...malo tam miejsca.Robota dla dwoch osob,mialem kolege mechanika do pomocy.....ale tego co mowil na miejsce i wymiane DV nie moge napisac tutaj nie lamiac regul forum.
Cliner rozumiem ze wyciagnoles bez demontażu wspornika,
Spilowales klucz i imbus, tam jest z 1 cm miejsca
Dokładnie bez demontażu wspornika...ale jest jazda na całego z tą jedną śrubą.Dłubaliśmy to pod garażem,lepiej jest zdecydowanie na ramowym go wydźwignąć.Dasz radę,będzie ok.2cm przestrzeni roboczej.Śruby na gwintach jak dobrze pamiętam fabrycznie pociągnięte Threadlocker Loctite do połączeń gwintowych.
Przegladalem dzisiaj swoja poczte i znalazlem e-maila od superchips ( bluefin)
W skrocie jezeli mam odetkany wydech i dolot to za 50£ zrobia stage 2.
http://www.mybluefin.co.uk/search?make=9&model=2&fueltype=3&variant=2024
http://www.pumaspeed.co.uk/product-SUPERCHIPS-BLUEFIN-ST225-Stage-2_442.jsp
Poczytalem w necie ze stage 2 juz sie ladnie odpycha prawdopodobnie kolejny mod w planach.
Nie rozumiem... Upgrade jest bezpłatny, i to zarówno z 1 na 2 jak i z 1 na 3 oraz z 2 na 3. Chyba że masz starszy typ Bluefina i nie da się tego zrobić on-line.
A widzisz niedoczytalem
Wysle im jutro zapytanie
Dzieki Tam za podpowiedz
Zaznacz od razu, że masz S-maxa a nie Fokę :)
E-mail wyslany czekam na odp:)
Ja z nimi w ogóle nie korespondowałem - podłączyłem Bluefina, uruchomiłem program do upgrade'u, podałem potrzebne dane i poszło.
Ale przy braku stage 2 dla S-maxa taka procedura będzie ciężka do wykonania :)
No tak, tego się nie spodziewałem. W takiej sytuacji 50 funciaków to jakby cena za indywidualne zamówienie i może warto z tej oferty skorzystać. Pytanie co to daje, bo przecież nie ma żadnego wykresu.
Cytat: TAM w 05.06.2015, 00:35
Pytanie co to daje, bo przecież nie ma żadnego wykresu.
Też jestem ciekaw co się za tym kryje.
jest odpowiedz
"We do not offer an official "Stage 2" for this car. It is a custom
file with modifications to suit hardware upgrades"
Na forach angielskich sa wykresy ale więcej w grupie VAG
Zaryzykować :evil:
A masz jakiś wykres pod S-maxa/mondeo? Podesłali coś przykładowego? Z autopsji wiem, że ciężki temat :) więc takie rzucanie hasłami przez nich, nie napawa też optymizmem.
Ja bym pociągnął temat i poprosił ich o informację na temat spodziewanych efektów. A jeśli widziałeś jakieś wykresy oparte na rzeczywistych pomiarach użytkowników, to podeślij tutaj, wtedy da się ocenić czy warto.
Więc tak :
- superchips nie posiada wydruków z dymo moc porównywalna do stage 2 z focusa ale nie ta sama, zadałem pytanie o to czy usunęli problemy zgłaszane od użytkowników i NA RAZIE cisza!
Samochody po custom stage 2 czasami miewały czkawkę w okolicach 3000 na pełnym WOT na np 3 biegu
edit
jest opowiedz mapa jest poprawiona i będzie działać płynnie.
było małe ale o boost solenoid?
Ciekawa pogawędka na niemieckim forum
http://www.mondeo-mk4.de/index.php?page=Thread&threadID=1499&pageNo=1
i inne forum
http://www.xr5ownersclub.com/forum/viewtopic.php?f=59&t=3491&start=30
film z hamowni
https://www.youtube.com/watch?v=7c3HTiU_UWw
czyli do osiągnięcia w zależności od modów 265 - 281 ps moment powyżej 450nm
Snafu okazuje sie że s-max mondek i kuga mają jakiś sytemowy problem z mocami powyżej 280 hp gdzie focus daje sobie radę ( boost solenoid, układ zapłonowy, pompa paliwa, ciśnienie paliwa, temperatura powietrza w dolocie ) następnie dwumas fabryczny i wytrzymałość skrzyni określana na około 450nm.
jakis tam wykres z octavia rs z niewielkimi modami ( post 5385 )
http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index.php?topic=16977.0
Dlatego lubię samochody z VAG - tanio - prosto i fajne przyrosty
Cytat: custom w 05.06.2015, 13:42Snafu okazuje sie że s-max mondek i kuga mają jakiś sytemowy problem z mocami powyżej 280 hp gdzie focus daje sobie radę ( boost solenoid, układ zapłonowy, pompa paliwa, ciśnienie paliwa, temperatura powietrza w dolocie ) następnie dwumas fabryczny i wytrzymałość skrzyni określana na około 450nm.
Boost solenoid jest ok
Pompa wyrabia
Układ zapłonowy - nie sprawdzałem, ale to nie to.
Temp. w dolocie - jest ok
Siedzi coś, gdzieś, bardzo głęboko w sterowniku/mapach co daje kaganiec. Na tyle głęboko, że nie udało nam się być pierwszymi w EU, którzy to przeskoczą.
Cytat: custom w 05.06.2015, 13:42Dlatego lubię samochody z VAG - tanio - prosto i fajne przyrosty
Dlatego w perspektywie 3 lat patrzę już na nowego Superba z silnikiem z Golfa R :)
Jak się ma dwójke dzieci to można o czyms takim mysleć - ja mam trójkę i nie widzę auta którym mógłbym zastapić S-Max'a z jego niezależnymi siedzeniami z tyłu...
Cytat: snafu w 05.06.2015, 21:45Dlatego w perspektywie 3 lat patrzę już na nowego Superba z silnikiem z Golfa R
Co tak skromnie? Proponuję 1.9 tedei, będziesz przeszczęśliwy :-)
Dla mnie też na tą chwilę innego auta nie ma dla rodziny:
- odchylane tylne siedzenia (bez tego było 2h max jazdy bez marudzenia dzieciaków, teraz i 11 z Bawarii praktycznie na raz trzasnęliśmy :))
- nisko poprowadzona tylna krawędź szyby (względem siedzeń) przez co syn widzi wszystko i wszystkich (ważny argument)
- ładowność (monda jak na wakacje załadowaliśmy, to było to widać i czuć, S-maxowi to nie robi)
- przestrzeń (tu akurat superb dorównywał)
- w opcji z gazem dochodzi jeszcze ekonomia/osiągi
Chyba zdecyduje się na stage 2 - zobaczymy co wymyślili.
Muszę dokupić tylko ecu spacer.
Ja w przyszłości ( COŚ chodziły pomysły o zmianie samochodu ) wybiorę:
- OCTAVIA RS - KOMBI PO 2009
- SUPERB - KOMBI 3.6
- VOLVO V70 R -DESIGN - 2,0T 203PS
LUB
S-MAX 2.0 203/240 PS titanum S - PO 2011R - I jak kasa pozwoli to to będzie mój wybór
S max 2.5 t jest w zakupie kontrolowanym sezon 18 odcinek 263 :)
Jutro place za stage 2 :evil:
Pytanie
Gdzie zamawialiscie ecu spacer, jaka grubosc 14 mm czy 20mm - moze ma ktos na zbyciu
Do Grzesia się wybierzesz na rolki?
Nie snafu
Bedzie customowy program od blufin stage 2.
Przez 2 lata minimum nie bede robil softa na stale mam gwarancje forda GW12 i przed roznymi tematami wgrywam ori mape a gwarancja sie przydala od roku mam nowe ecu zazponsorowane przez forda
Tak, to rozumiem. Ale nie jesteś ciekaw co będziesz miał pod nogą po wgraniu Stage 2? Nie zajedziesz na hamownię?
A oto chodzilo :)
Na 100% będzie hamownia przy najbliższej okazji ale gdzieś bliżej raczej miejscowo we wro może ecu project.
No nie powiem, jestem bardzo ciekawy co wyjdzie, bo u mnie przy szwedzkich wymagania h na przeglądach tez by mi sie przydała opcja wgrywania ori programu na czas inspekcji ;-)
sam jestem mega ciekaw.
natomiast .
Dostałem odp od blufin - będę miał za free :love: :evil: 8) :D
dziś wgrywam upgrade dam znać co i jak :)
wykresy wrzucaj bo inaczej to wiadomo co i jak :)
A ile teraz tam masz? Masz jakiś obecny wykres?
Cytat: MAG w 10.06.2015, 08:48
u mnie przy szwedzkich wymagania h na przeglądach tez by mi sie przydała opcja wgrywania ori programu na czas inspekcji ;)
MAG, ale po co? Przecież prawidłowo zrobiony program nie ma wpływu na emisję spalin, a bez hamowni jest praktycznie nie do wykrycia.
- auto bez modów w 2009 ROKU - 204 hp I 350 nm mam jakiś wykres
- następnie v-tech jakiś mod z czkawką na około 270 HP ale szybko zdjęty i poprawiony na 239hp i 389nm ( przed wymianą ic )
- następnie - blufin 251HP I 402NM ( BRAK WYKRESU )
Ja będę miał ecu spacer na sprzedaż z początkiem sierpnia .
Jestem po pierwszej jeździe.
Lepiej się odpycha wydech zmienił barwę przy pełnym Wot mniej basowy, bardziej slyszalnam jest wkladka k&n — lata aż milo, największą różnica w górnej parti obrotow. :evil:
Teraz poprawić dolot i coś tam i będzie hamowanko :)
Eeeeee, ja protestuję!
Ha mo wnia, ha mo wnia, ha mo wnia i wykresiki poprosimy ;-)
Wywal tą wkładkę,szkoda przepływki.Ja moją wymieniłem na ori,dwa razy czyściłem przepływkę z tego oleju od K&N.Ecu spacer teraz założę i będzie lepiej.
Wkladke uzywam okazjonalnie - w wiekszosci jezdze na ori f.powietrza
Maly gadet dla czarnucha
.(http://i.imgur.com/uoePpnw.jpg)
Up
Zamontowany ecu spancer
Troche sie napocilem ale teraz to pewnie 10 kinut i airbox zdemontowany
(http://i.imgur.com/OEthBEd.jpg)
Wymontowany - oczywiscie Aso przy wymianie kompa ni przykrecioo 1 sruby 1 byla odkrecona
(http://i.imgur.com/D3EWsky.jpg)
Po zalozeniu - po pewnej modyfikacji zmiescila sie zaslepka
(http://i.imgur.com/ZJP5x3K.jpg)
Wyciąłeś otwór o obudowie?
Tak wykonałem otwór - chyba z 10 przymiarek a na końcu musiałem poprawić na wiązkę ecu
Ecu spancer kupiłem 14mm w zupełności wystarcza na ogrom mocy :)
Mały turotial.
jak zdemontować air boxa sugerowałem sie na opisach i innstrukcjach w interneciem
Między innymi http://www.knfilters.com/instructions/57i-2503_inst.pdf
W s-maxie jest jedna może dwie różnice - chwyt powietrza z air boxa jest z drugiej strony bliżej komputera ECU.
Odkręcamy klemę aku
1. odkręcamy - rurę od przepływki
2. odpinamy przepływką
3. luzujemy przewody w dolnej częći airboxa - wiażka silnika itp.
4. demontujemy zbiorniczek od płynu hamulcowego - odkręcamy ze ściany grodziowej
5. mija 10 min
6. demontujemy zaślepkę
7. demontujemy wiązkęz ecu ( są dwie )
8. demontujemy przewód podciśnienia z kolektora ssącego - przytrzymujemy pomarańczowe zabezpieczenie dociskając w stronę kolektora i ciągniemy za przewód.
9. air box trzyma się na 4 kołkach ustalających - ciągniemy do siebie z wyczuciem
10.teraz najgorsze - staramy się wypiąć przewód z air boxa - jest na zatrzaskach - ja lekko przesunąłem w prawo i jakoś się udało - są dwa zaczepy które wciskamy czymś np śrubokrętem :) - w focusie jest na zewnątrz od strony filtra oleju - demontaż 3 sekundy
11 air boxa przesuwamy - w swoje prawo czy w lewo od samochodu i kątowo go wyciągamy
12. odkręcamy ECU TORX 30
13 - nie robimy nic
14. montujemy ecu spancer z nowymi śrubami z kpl - ja uszczelniłem go na łączeniach małym paskiem silikonu
15. docinamy zaślepkę ecu a po stronie wiązki powiększa sie na wiązkę silnika do widocznych od strony wew żeberek.
16. montujemy w odwrotnej kolejności - smarujemy gumki w kołkach prowadzących.
17 - pijemy piwko :)
Pozdrawiam kolegę , widziałem smaxa przy salonie suzuki, wyjezdzalem z zakładowej do s8. Co prawda z daleka mi się rzucił w oczy. ;)
Ja też pozdrawiam.
Potwierdzam pracuje w Suzuki więc pewnie to był mój czarnych
dziś walczyłem z audio w s-maxie
ręce pocięte od aluminium zmęczony jak diabli 9 godzin na parę drzwi - ale
Warto było :D
uprzedzę pytania - - tweetery poszły w osłony lusterek - teraz tylko idealnie ustawić i będzie 8)
pojawiła sie scena zupełnie inna barwa
Temat audio w s-maxie złożony - po 6 miesięcznym szukania info itp nadszedł czas
ori pianka
(http://i.imgur.com/t0F9KUql.jpg)
po demontażu głośnik ori z dystansem i nowy midbass
( dla wiadomości - panele z mdf - u są za niskie co prrimo pozwala zamontować tylko głośnik o głębokości max chyba 48mm a po drugie głośnik jest inaczej ukierunkowany do tapicerki.
Ja wykorzystałem ori głośnik dystans po dopasowaniu leży idealnie -moje głośniki miały 60mm głebokości a było jescze miejsce
(http://i.imgur.com/xuUJKD5l.jpg)
po wygłuszeniu poszycia zew - zastosowałem z a głośnikiem gms 01 ( pianka o strukturze zamkniętej ) - na pozostałej części - maty z alu gms 07
(http://i.imgur.com/GTR8iXZl.jpg)
wygłuszone matami drzwi gms 05 - gms 07 - z założoną zwrotnicą - dość spora nigdzie indziej sie nie zmieściła
jest pewien problem że kieszeń tapicerki wchodzi w głąb drzwi - ja zrobiłem 2cm miejsca i jest na styk - wiele osób nie zwraca uwagi i ma dziurę w matach
(http://i.imgur.com/z0HzRbhl.jpg)
wstępne piankowanie tapicerki - gms 02 ( struktura otwarta
(http://i.imgur.com/BmickYxl.jpg)
drugi boczek po montażu głośnika i okablowania
(http://i.imgur.com/QXk2idsl.jpg)
(http://i.imgur.com/SMZDDqZ.jpga%20dzie%C5%84%20wcze%C5%9Bniej%20%3Cbr%20/%3Ewpad%C5%82y%20nowe%20%C5%9Bruby%3Cbr%20/%3E%3Cbr%20/%3E%5Bimg%5Dhttp://i.imgur.com/hxkqYlyl.jpg)
fajnie wyszło :)
Na pewno ciszej i na pewno lepiej gra.
U siebie w foce wygłuszałem drzwi i bagaj z tym że drzwi wygłuszałem podwójnie- zewnętrzną blachę od środka, później tą część gdzie jest fabryne wygłuszenie i na to jeszcze fabryczne wygłuszenie, które udało się odratować. Efekt?Kolega porównał poziom wygłuszenia do jego Audi Q3 2012 (po za grodzią i dzwiękami silnika oczywiście) tak więc całkiem spoko jak na fokę mk1 tddi:)
Tak więc będziesz Pan zadowolony;)
(http://i.imgur.com/eR8n7Ea.jpg)
Czarnuch dzielnie powozil nas po wakacjach.
Spalanie średnio 10.5 w trasie nad polskie morze ale dość szybkim tempem w drodze powrotnej atakowalem na 8 ale Touareg r 50 szlak po autostradzie więc zaskakiwalem gościa i spalanie stanęło na 9.1
Wczoraj s-max miał lekką korektę one step i dostał powłokę kwarcowe gyeon mohs wygląda zacnie
(http://i.imgur.com/87jIgpa.jpg)
(http://i.imgur.com/Tn30VjQ.jpg)
(http://i.imgur.com/CSz9J08.jpg)
(http://i.imgur.com/QJ1HJbH.jpg)
(http://i.imgur.com/ryuA7Yp.jpg)
Zacnie to malo powiedziane... Ale powiem, ze spojler z tylu to jednak powinienes zalozyc bo znaczaco poprawia wyglad kuperka...
Cytat: MAG w 21.09.2015, 09:12
Zacnie to malo powiedziane... Ale powiem, ze spojler z tylu to jednak powinienes zalozyc bo znaczaco poprawia wyglad kuperka...
zona trawi temat :D - ten parapet ciężko będzie przed nią ukryć
Raczej jest spora szansa że wpadnie
hej,
macie jakieś dane na temat elastyczności waszych samochodów np.
80-120km/h 3 i 4 bieg
np 80-160 etc
może najlepiej jakieś filmy lub inne pomysły :)
u mnie pełen spontan 3 bieg na średnim paliwie trochę gratów w samochodzie ( shell nitro + 95 - zbieram samochody dla mojej Zuzi )
3 bieg
https://www.youtube.com/watch?v=U87Kp6qldxE
80-120 około 5s
80-160 około 11s
do ewidentnej poprawy :DD
4 bieg
https://youtu.be/qjEJaHnyZkM
80-120 km/h
Dawajcie znac
Musze sprawdzic i napisze
Nagrałem :)
Yayko dawaj
Filmy masz u mnie w temacie :)
Up
Zainsipirowny tylnym spoilerem jaki sobie nabył Mag kupiłem identyczny.
Teraz pytanie jak to wykończyć
Lakier/hydrografika bardzo ciemny czarny carbon w połysku /folia.
Kolejność nieprzypadkowa
Lakier
Powiem tak - jesli mialoby to byc cokolwiek innego niz lakier w kolorze nadwozia, to IMHO musialyby sie na aucie pojawic spore ilosci elementow w takim samym wykonczeniu...
I jeszcze jedno - przy zakladaniu spojlera wykoncz tylny zderzak tak jak ja mam, albo zamien na ten z Pakietu Titanium S, bo przy obecnym wygladzie przodu i dodaniu spojlera, ten caly nielakierowany tylny zderzak slabowito bedzie wygladac...
Cytat: custom w 28.09.2015, 14:14
hej,
macie jakieś dane na temat elastyczności waszych samochodów np.
80-120km/h 3 i 4 bieg
np 80-160 etc
może najlepiej jakieś filmy lub inne pomysły :)
u mnie pełen spontan 3 bieg na średnim paliwie trochę gratów w samochodzie ( shell nitro + 95 - zbieram samochody dla mojej Zuzi )
3 bieg
https://www.youtube.com/watch?v=U87Kp6qldxE
80-120 około 5s
80-160 około 11s
do ewidentnej poprawy :DD
4 bieg
https://youtu.be/qjEJaHnyZkM
80-120 km/h
Dawajcie znac
https://youtu.be/wOgidxrJSVg
Mag - szukam dokladki z titanum w przyzwoitym stanie lub nakładki Lorder na tylny zderzak lorder
Wilhelm ładnie lata st-ek
Żona suszyla mi gitarę ze przyczepilem kółka(głośniki na osłony lusterek) więc kolejny mod uprzedzam pytania głośniki są wklejone pod kątem i celują okolo 20cm poniżej lusterka środkowego
(http://i.imgur.com/lWpbaYB.jpg)
Mam pytanie
Czy dokladka zderzaka tylnego z titanum s ( część dolną zderzaka )do s-maxa są zamienne z polifta i przed lifta np http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5752196829
Więcej jest do kupienia i w lepszym stanie z polifta.
Dzięki za info.
Hmmmm - teoretycznie wygladaja na prawie identyczne, ale tam jest zdaje sie delikatna roznica w mocowaniach i tych bocznych plastikach - podpytam sie chlopakow na FCP ...
Dziś czarnuch zaliczył przegląd w ASO Forda.
Miałem zasponsorowac my GW12 ale kazano mi wymienić świece zapłonowe za 600 które wymieniłem w tamtym roku + inne czynności z przeglądu poszerzonego za łączną kwotę 1500 zł bo jak nie to nie podejda do przedłużenia gwarancji.
Taka kasę mozna inaczej wydać tym bardziej że robię te przeglądy dla poczciwego Kowalskiego żeby miał książkę i samochód z historią jak będę czarnucha sprzedawał, wiec zrobiony został przegląd motocraft service za 279pln w tym
- wymiana oleju silnikowego (będzie na plukanke)
- wymiana filtra oleju
-wymiana filtra powietrza
- czynnością serwisowe i wbrew opinia na innym forum nie jest to przegląd na recepcji przejazdowej.
Dobra cena oferta do końca roku w każdym w Aso.
Zestaw z plugiem na dachu
(http://i.imgur.com/DGEVrvi.jpg)
Cytat
Zestaw z plugiem na dachu
Witam w klubie ;)
W koncu tyleczek wyglada pprzadnie...
Co do tylnego zderzaka, to poliftowa nakladka pasuje, ale bez tych bocznych plastikow, ktore musisz uzyc swoje. Gdybys chcial te plastiki poliftowe to trzeba zmienic nakladke tylnej klapy - to jest info od chlopaczka z FCP
Cytat: MAG w 11.12.2015, 08:15Co do tylnego zderzaka, to poliftowa nakladka pasuje, ale bez tych bocznych plastikow, ktore musisz uzyc swoje. Gdybys chcial te plastiki poliftowe to trzeba zmienic nakladke tylnej klapy - to jest info od chlopaczka z FCP
Dzięki Mag za info - będę coś szukał ale niektóre ceny powalają np 900zł
co do spoilera to znacznie poprawia wygląd nawet żonie się podoba
Przed przeglądem wróciłem do ori softa ( przez bluefin-a )
nie poznaje samochodu w wyższych partiach nic się nie dzieje z dołu też zdecydowanie mniej momentu.
Tam gdzie wcześniej mogłem spokojnie wyprzedzać ze sporym zapasem to teraz się muszę zastanawiać.
pojeżdżę tak do Niedzieli po testuje spalanie i wracam do stage 2 :)
mega wygląda :)
Czekam na paczkę będzie mała zmiana car audio :)
Paczka dojechała - będzie nowy tweeter w desce rozdzielczej - bardzo fajny tweeter AUDIOSON AP1
Tweetery odseparowaną zwrotnicą pasywną z osłon lusterek przednich wylądują z tyłu w fabrycznych miejscach.
Przy okazji poprawię wygłuszenie tylnych drzwi bo klamka brzęczy ;)
(http://i.imgur.com/HGFPj6rl.jpg)
nowy setup audio zrobiony
Jest dobrze spora scena fajna separacja stereo co do szczegółów poczekam aż się wygrzeją :)
Wyglądają w desce super prawie dzieło sztuki ;)
Montaż - dość prosty trochę zdolności manualnych natomiast zastanawia mnie dlaczego nie zrobili schowków na desce bo całkiem spora jest pojemność pod zaślepkami
(http://i.imgur.com/NwuQAQul.jpg?1)
(http://i.imgur.com/Frlvcf9l.jpg?1)
(http://i.imgur.com/kxYQZcHl.jpg?1)
szybkie mycie na bezdotyku
(http://i.imgur.com/bl8mcezl.jpg?1)
Fajne to nagłośnienie.
Hej
Olej zalany na pregladzie traktuje jako płukanie wiec Bede wymieniał olej silnikowy na dniach.
Wstępnie wybór pad. A
Ravenol 5w30 fel - na bazie PAO
Lub nurtują mnie temat
Mobil 0w40 - czasem przejdę się szybko gdzieś tam :)
Przed świętami zmieniłam olej w skrzyni na fusch-a
To co spałem jakas masakra wyglądało jak przełożony atf - a fuj :P
jednak będzie nowe granie :)
zbieramy graty
nowe przody
(http://i.imgur.com/MmgtXkGl.jpg)
wzmacniacz audio system 60.4
(http://i.imgur.com/qV4wburl.jpg)
pozostało zestaw kabli , skrzynia ( ta w tylna podłogę wymaga przeróbki ze względu mna 7 osobową wersję ) subwoofer RE AUDIO lub inny ;)
z CAR AUDIO idę ostrożnie bo jest wstępny plan sprzedaży czarnucha choć zastanawiam się bo fajny samochód.
będziemy wymieniać olej mobil 0w40 new life.
jakoś tak wyszło że czarnuch zmienił właściciela wcześniej niż planowałem.
Wczoraj zaczęła się nowa historia czarnucha - właściciel zarejestrowany w klubach fordach oddaje w dobre ręce - będzie zakładał nowy wątek. ;)
Dzięki all za wszystko - oczywiście JA tez zostaje w klubie . :)
temat niedługo zamknę
uuu a co teraz ? :D
Na FCP napisane jest ze albo Maxiu 2,0 EB albo SuperB 3,6 ...
dokładnie mam dylemat
jakie macie zdanie?
s-max 2.0 ecobost najlepiej manual czyli titanum S ale mało fajnych na rynku i kasa duża chce raczej z pewną historią.
rozmawiałem z heko i przy automacie to max 250 bezpiecznie dla skrzyni - przeżyje
Jak mam zapłacić 20 tyś więcej za titanum S to wolę kupic titanum z pewną historią a resztę wydać je na inne mody
W S-maxie oczywiście wpadnie GW12
w superbie 300 pęknie - ten sam silnik co w porsche i r36 i napęd 4x4 oczywiście kombi
dsg zniesie spokojnie 450nm trzeba sie liczyć z naprawą mechatronic
do osiągnięcia spokojnie 5,5 do 100km/h i pełne wyposażenie - celuje w ciemne wnętrze czarne skóry itp
teraz debatuje z zona s-max i jego wady zalety a superb
tu i tu spokojnie się zmieścimy na wakacje koszty utrzymania inne
jedną skodę mam do oglądnięcia za 2 tygodnie od gościa z zaufanego żródła.
mondeo też biorę po uwagę w 2.0 eco i titanum s kombi - było jedne klubowe ale się spóźniłem
Jak macie jakieś zdanie pod względem wielkości samochodu komfortu itp niezależnie od wersji, lub mieliście te modele samochodów to sie podzielcie.
Prowadzenie zapewne Mondek ma najlepsze, potem Superb i na koncu S-Max (wysoka buda swoje robi). Silnikowo i naped na 4 buty to oczywiscie kurak najlepiej wychodzi. Najwieksze plusy S-Max sa jednoczesnie jego minusami - wygodnie sie wsiada/wysiada i wysoko sie siedzi, bo auto wysokie, ale przez to tracisz na zwinnosci i prowadzeniu. O ile nie masz potrzeby trzech foteli z tylu, to chyba S-Max ma sporo minusikow porownujac do zwyklego kombi. Ja osobiscie jestem skrzywiony i najbardziej lubie fordy, ale to tylko moje zdanie ...
Jedyną zaletą superba jest silnik, bo pojemność bagażnika i obszerność wnętrza w praktyce (a nie katalogowa) porównywalna z Mondeo, S-max większy. Napęd 4x4 dołączany w razie potrzeby (Haldex IV generacji), szkoda że nie stały.
Ale stały da się zrobić są ecu do tego :)
Uscisle jezeli chodzi ile potrzebujemy miejsca.
Jezdze ja. 196 cm zona prawie 180cm moja Zuzia 3.5 roku w foteliku i czasem pies buldog francuski w transporterze.
Sprawe postawie tak zalozmy ze zapominamy o osiagach spalaniu polisach i wielkosci bagaznika tu jeden samochod lepiej drugi gorzej i na zmiane.
Musze porownac komfort siadania do tylu siedzenia z tylu przewozenia Zuzi jakosc materiałów . glosnosc podczas jazdy autostadowej itp.
Ktos mial jezdzil superbem /s-maxem/ mondeo zeby porownac conajmniej dwa z tych samochodow?
Pod katem przewozenia dziecka S-Max jest bezkonkurencyjny - mozliwosc niezaleznego przesuwania i pochylanie kazdego fotela z tylu jest niezastapiona. Mysle ze tez pod katem wozenia psa najlepiej sie sprawdzi wlasnie Maxio, bo chociaz ma co prawda wysoko krawedz bagaznika w porownaniu do kombi, to ta roznica wielka nie jest, ale juz mozliwosc wygodnego sie rozlozenia dziala imho na korzysc Maxia.
Wydaje mi sie ze Mondeo jest minimalnie cichsze na trasie, ale tutaj duzo tez zalezy od tego jakie glosne mamy opony
temat zamykam
Dalsza historia w tym wątku
http://fordtuning.pl/index.php/topic,4652.0.html
jeszcze raz dzięki za wszystko