Fordtuning.pl

Codzienna eksploatacja => Silniki benzynowe wolnossące => Zaczęty przez: justforone3 w 20.10.2012, 15:11

Tytuł: [Mondeo] Spadające ciśnienie pompy paliwowej
Wiadomość wysłana przez: justforone3 w 20.10.2012, 15:11
Witam wszystkich klubowiczów

Oczywiście jestem szczęśliwym posiadaczem st220. Lecz od kilku dni coś jest nie tak z moim samochodem.

Opis przypadłości: Pewnego ranka po odpaleniu samochodu po kilku km stwierdziłem że auto nie wkręca się na wysokie obroty, tzn. pedał gazu na maxa, obroty dochodzą do 4-5-6 tys. i auto dławi się, gaśnie, obroty spadają do 3 tys. i znów to samo... Oczywiście pedał gazu cały czas na maksa. Po podpięciu manometru przy silniku zaraz przed samym regulatorem ciśnienia paliwa, gdy obroty są w zakresie od 1 do 3... 3,5 tys., ciśnienie manometr pokazuje idealnie 4.5 bara, po przekroczeniu 3,5 tys. obrotów auto się dławi i w tym momencie ciśnienie paliwa na manometrze spada do 1.5 bara. Czy to oznacza że pompa paliwa się kończy i jest do wymiany? Bo oczywiście przewody paliwowe nie  zapchane, czyste, bak czyściutki, odpowietrzenie baku ok, więc pompa paliwa? I oczywście pali się kontrolka "check", ale wymieniałem też sondę bo była padnięta, ale nie miałem adaptacji zrobionej, więc ten check pewnie ma związek z sondą, ponieważ błąd nie był wykasowany. Proszę pilnie o pomoc. :)

« Dodane: 20.10.2012, 15:21 »

Zapomniałem dodać że komputer zaczął pokazywać większe spalanie tzn 15-17 l/100km,  standardowo palił mi 10-11 przy normalnej jeździe.
Tytuł: Odp: [Mondeo] SPADAJĄCE CIŚNIENIE POMPY PALIWOWEJ
Wiadomość wysłana przez: T w 20.10.2012, 19:14
Myślę, że to pompa paliwa albo regulator ciśnienia na listwie.

PS. Na forum nie piszemy samymi wielkimi literami. Oznacza to krzyk.
Tytuł: Odp: [Mondeo] SPADAJĄCE CIŚNIENIE POMPY PALIWOWEJ
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 20.10.2012, 19:49
Pewnie pompa, ew. regulator ale on chyba nie przerzuci tyle paliwa do baku z powrotem zeby aż tak ciśnienie spadło.

A co do czeka to nie tzreba gdybać co to, tylko podpiąć i spr na kompie.
Tytuł: Odp: [Mondeo] SPADAJĄCE CIŚNIENIE POMPY PALIWOWEJ
Wiadomość wysłana przez: justforone3 w 20.10.2012, 19:59
Dzieki za odp :) Nio tez tak myślę że pompa.
Tytuł: Odp: [Mondeo] SPADAJĄCE CIŚNIENIE POMPY PALIWOWEJ
Wiadomość wysłana przez: Essio w 20.10.2012, 20:12
justforone3 z k-ce a jaka dzielnica? Sorki za OT.  :}
Tytuł: Odp: [Mondeo] Spadające ciśnienie pompy paliwowej
Wiadomość wysłana przez: justforone3 w 06.11.2012, 17:35
Panowie problemu ciag dalszy :/ po wymianie pompy paliwa regulatora ciśnienia dalej słabe cisnienie paliwa. Dziś przyjeżdza pan mechanik z kompem ale moze macie jakieś domysły co może byc tego przyczyna ??? Myslałem że może słabe napięcie na pompie paliwowej itp ? Bede bardzo wdzieczny jeśli ma ktokolwiek jakieś domysły ??? pozdrawiam wszystkich oczywiście :)

« Dodane: 06.11.2012, 20:41 »

Po diagnostyce komputerowej wszystko 100000 % sprawne.
Pozostaje teraz wymienić pompę paliwową na gwarancji na nową i sprawdzenie wszystkich przewodów paliwowych czy nie zasysaja gdzieś powietrza - diagnoza pracownika FORDa
Jutro bedzie nowa dam znać czy to wkońcu jednak wina pompy - jeśli tak to tylko ja mam pecha kupic niesprawną używke a potem nową niesprawną pompe :/
Tytuł: Odp: [Mondeo] Spadające ciśnienie pompy paliwowej
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 07.11.2012, 09:44
Te diagnozy kompem to są takie trochę na wysrost ;)

W IDSie nie da się sprawdzić układu paliwowego pod kątem ciśnienia paliwa w ST220 :) Nie ma tam czujnika żadnego :)

« Dodane: 07.11.2012, 09:46 »

Duga sprawa, napewno nie zasysają lewego powietrza (możesz pogratulować wiedzy pracownikowi ASO).
Zapytaj się go jak układ w którym panuej ciśnienie może coś zassać z zewnątrz ?

U Ciebie jest 4,5 Bar ciśnienia paliwa - wiesz ile to jest ? Wiesz że w kołaach masz przeważnie 2,2 bar ? Prędzej by Ci całe paliwo zeszło przez nieszczelnść co byś zauważył albo wyczuł a nie zassało CI lewe powietrze... hiehiehie...

« Dodane: 07.11.2012, 09:49 »

Albo masz drugą walniętą pompę, albo węża przygiętego, filtr zaćkany, za małe napięcie na pompe.

Najprościej odpiąć wężyk od paliwa i podpiać pod manometr tuż za zaworem zwrotnym i zobaczyć ile daje bar. Jak ok, to coś masz po drodze, Jak za mało to albo regulator przy baku (ale jak kupowałeś cały wsad to powinien być w komplecie). Albo wadliwa pompa :)
Tytuł: Odp: [Mondeo] Spadające ciśnienie pompy paliwowej
Wiadomość wysłana przez: justforone3 w 07.11.2012, 15:02
witam. i wkoncu okazało sie nawet nowa pompa była wadliwa. poprostu mega pecha ... niepotrzebna wymiana regulatora i dwie wadliwe pompy ... własnie zamontował nową drugą pompe i wszystko ok 4.5 bara (manomterem przed samy regulatorem) w pełnym zakresie obrotów :) ... nie pytajcie o koszta i dostepnosc czesci bo kazdy wie ze nie małe. Temat uważam za zamknięty. Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: [Mondeo] Spadające ciśnienie pompy paliwowej
Wiadomość wysłana przez: T w 07.11.2012, 15:33
Mnie pompa kosztowała jakieś 200 zl — moduł z mk3 2,0 + pompa z S-type 3,0. Wymiana niestety 300, ale sam baku nie odkręcę. ;)
Tytuł: Odp: [Mondeo] Spadające ciśnienie pompy paliwowej
Wiadomość wysłana przez: NeroN w 07.11.2012, 18:00
Na abcford.pl kiedyś pytałem bo myślałem że mi też padła pompa:

"Witam.Pompa występuje w oryginale tylko z czujnikiem poziomu paliwa i kosztuje 1420pln."

A ile w ASO ?
Tytuł: Odp: [Mondeo] Spadające ciśnienie pompy paliwowej
Wiadomość wysłana przez: justforone3 w 07.11.2012, 18:25
1680zł kompletna
Tytuł: Odp: [Mondeo] Spadające ciśnienie pompy paliwowej
Wiadomość wysłana przez: platiniumm w 07.11.2012, 23:11
koledzy niedawno przerabialem podobny temat z moim a stalo sie tak ze bylo za malo paliwa i zassal troszke syfu z baku skad sie tam wziol nie mam pojecia - pompa ma dwa sitka na samym dnie i przy silniczku w srodku plastikowej obudowy to na dnie ma mniejsza przepustowosc niz to drogie. wystarczylo rozebrac cale ustrojstwo przeczyscic oba sitka, dla spokoju nawiercilem dwa otwory w obudowie plastikowej tak ok 6 cm od dna zeby paliwko lepiej wplywalo sprawniej.

baku nie zdejmowalem poszedlem na latwizne i powiekszylem otwor przy kostce pompy potem plat gumy i silikon zeby co do srodka nie wialo.

mam nadzieje ze komus pomoze bo tez sie borykalem troszke z tym
Tytuł: Odp: [Mondeo] Spadające ciśnienie pompy paliwowej
Wiadomość wysłana przez: tomasz.block w 22.03.2015, 16:23
Witam klubowczów.
Kupiłem St220 i od poczatku mam z nim problem.
Pokrótce : wracając z zakupu na autostradzie spaliła mi się pompa paliwa, kupiłem szybko używkę na allegro która okazał się spalona koledzy wrócili się do gościa który dał następną (już sprawną) :)
Akcaj trwała 12h i ruszyłem dalej :)
dojeżdzając do domu po 200km "nowa" pompa zaczeła przerywać i szarpać, Następnego dnia Auto do 1h jeżdziło jak szalone póżniej znany kazdemu spadek mocy powyżej 4000 obrotów itd.
Założyłem manomert i okazło się że pompa nie daje 4,5 bara. z czasem jej wydajność spada do 0 szczególnie z gazem w podłodze.
Kupiłem zatem pompę DW200 sprtową. Po adaptacji w oryginalnym koszu przy pełnym baku auto jezdziło w miarę poprawnie (małe szarpnięcia ok 4500-5000 gaz w podłodze).
Problem ze spadkiem mocy powrócił :)
Okazalo się zę przerabiając kosz i adaptując pompę nie dałem powrotu do środka. Przy pełnym baku jak pisałem wyżej, przy 1/3 auto szarpało itd. Sprawdziłem instalację, podciągnołem przewody bezpośrednio z aka i nasłuchując bez silnika doszedęłm do wniosku że pompa zbyt silna i po chwili nie mam nic w koszu i zaczyna się zapowietrzać.
Nawierciłem wiec dziury z boku by paliwo lepiej sie "wlewało" itd . Fajnie przy wolnej jeżdzie, gdy wduszasz pedał i paliwo się przesuwa efekt szarpania powraca.
W poniedziałek "zdenerwowany" zakupiłem pompę oryginalną polecaną na naszym forum.
Wrzuciłem ją w mój orygginalny nie przerabiany kosz i co .... :) to samo .
Auto po odpaleniu chodzi poprawnie. po 15-30 min zależności od stylu jazdy słabnie.
Fakty:
1.za każdym razem jezdziłem z manometrem na szybie i powyżej 4000 obr ciśnienie nagle spada albo czasami robi to impulsami.
2.wymieniłem czujnik ciśnienia na listwie (używka ale te same obiawy po wymianie )
3. Jak dobrze policzyłem to moja 4 pompa paliwa  :)

I teraz najciekawsze auto podczas jazdy do przodu 1.2.3.4.5 powyżej 4tyś obrotu słabnie staje a na manometrze ciśnienie spada drastycznie. Na biegu wstecznym idzie jak głupie do 7 tyś bez jęknięcia.
Testy takie robiłem kilkanaście razy do przodu brak mocy .... do tyłu idzie w powietrze...
Po wymianach 4 pomp, regulatora , czujnika przepustnicy, filtra, sprawdzenia korka od baku itd skończyły mi sie pomysły.
Proszę was o pomoc bym mógł się cieszyc moim st220 :)