...teraz bawimy się z małymi turbobenami Ford EcoBoost :]
(http://imageshack.us/a/img837/4531/sy3e.jpg)
150KM przy 1.6 jak ten świat idzie do przodu. Do tego fajny czips. Właścicielowi gęba się cieszyła. :-)
Cytat: heko w 01.07.2013, 15:08
...teraz bawimy się z małymi turbobenami Ford EcoBoost :]
(http://imageshack.us/a/img837/4531/sy3e.jpg)
Mocy przybyło ale jakie karpaty sie porobiły, Grzesiu jak mi sie tym razem uda wylicytować to przyjadę czymś normalnym 2.5 turbo w MK4 i wtedy podziałamy na poważnie :-)
...w turbobenach zazwyczaj są karpaty :)
...jasna sprawa
(http://imageshack.us/a/img24/9148/3tbp.jpg)
(http://imageshack.us/a/img547/8307/9u9v.jpg)
1.6EB po chipie wychodzi jak 2.5T seria... :o
no prawie :)
...kolejny, wzorcowy wykres :D
(http://imageshack.us/a/img94/624/k2yv.jpg)
ciekawe jak tam ori graty wytrzymują skok momentu z 260 na 320 ?
ja zrobiłem na razie po chipie 8tys. i jakos jest spokój. zobaczymy jak będzie póżniej.
Jak jest ze spalaniem po chipie? Na pewno prawa noga stała się cięższa, ale spalanie z trasy pewnie jest w miarę obiektywne.
« Dodane: 07.02.2014, 14:17 »
i jeszcze raz :D
(http://images65.fotosik.pl/800/f8cf3679d6ab4b8cmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Wszystko fajnie ale jak w tym przypadku sprzęgło wytrzymuje ? ...jest opcja że jest to to samo sprzęgło co w 2.0 ecoboost ?
ile taki silnik/turbo wytrzyma w takim aucie wytrzyma po takim zabiegu? 20-30 kkm? ma ktoś jakieś doświadczenia?
sprzęgło jest inne, ale Nm jest nieduży i płaski, więc nie ma problema
pierwsze zachipowane przejechały już ok. 100 000km i żyją :D
Może ktoś się podzieli informacją o spalaniu... bo zastanawiam się na ile jest to alternatywą do znienawidzonego TDDI, skoro EcoBoosta nie można zgazować...
Cytat: heko w 24.03.2014, 22:04
sprzęgło jest inne, ale Nm jest nieduży i płaski, więc nie ma problema
pierwsze zachipowane przejechały już ok. 100 000km i żyją :D
ten NM nie jest taki nieduży ok. 320 dla 1.6 wydaje mi się wręcz ogromny ...taki sam jak w serii ST225 !
Po pierwszym przeglądzie chętnie zrobiłbym czipsa bo mundek i 160 koni to nie jest demon szybkości... ale boje się o graty , przede wszystkim sprzęgło. Chyba że dasz rady max wyczarować np płaskie 290/300 nm i jakieś 190 km :)
Nie można zagazować ? Słyszałem że można, po tych samych wtryskach co noPB i wio.
Cytat: Kris1976 w 25.03.2014, 13:45ten NM nie jest taki nieduży ok. 320 dla 1.6 wydaje mi się wręcz ogromny....
Popatrz na to w relacji do serii -- to wzrost rzędu tylko 20%. Myślę, że heko ma całkowitą rację pisząc, że nie ma się czym przejmować. Bardziej zaszkodzi autu kopanie po gazie na niskich obrotach przy seryjnym programie, niż poprawny styl jazdy na poprawionym. :)
...gorzej jak ori sprzęgło jest obliczone np na wzrost momentu o 10-15%...
...eeetam, jeżdżą i dają sobie radę :P
następny
(http://images61.fotosik.pl/833/9fe7cdb701c88a96med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Heko ja wiem ze kreska jest fajna ale co innego grzebac w swoim aucie a co innego w nieswoim/służbowym. ..Zastanawia mnie czemu seryjny ecoboost w wersji 150km i 182km ma identyczny NM ?! FORD wie ze cos nie wytrzyma wzrostu nm...czy o co chodzi ?!
o nic, tak se wypuszczają różne wersje tego samego złomu :D
:D
(http://images65.fotosik.pl/844/0e1b78f3d90e70cdmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Widzę że duże przyrosty mają eco :)
...chyba się skuszę na ten czips do mundka ecoboosta... ale najpierw pomarańcza idzie na warsztat :)
« Dodane: 05.04.2014, 19:19 »
Heko czy zgrywasz ori program? ...tak żeby w razie czego wgrać go z powrotem
mam wszystkie auta skatalogowane...od lat :)
i jeszcze Mondeło :)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/844/i09b.jpg) (https://imageshack.com/i/ngi09bj)
..coś ma doła w NM koło 3000 obr...
a co gada właściciel ? jest banan po jeździe testowej ? przy jakim przebiegu robiłeś ? pow 20 tys ?
te dołki powielają się na serii i modzie, tak turbinka pracuje
auto jeszcze nie odebrane, klient nie testował
przebieg 10tkm
Kris1976 - Mountune MP200 z gwarancją od Ford UK ma po ich czipie 200KM/320Nm. Ja mam 207/333Nm, zrobione obecnie prawie 70tys km, z czego ~25tys po czipie u heko i jakoś nadal jeżdżę na pierwszym sprzęgle. Czuć, że nie jest już najnowsze, ale do wymianu mu jeszcze daleko - bardziej niż czip dobija go codzienne stanie w korku i wyjeżdżanie pod górkę ruszając 10x... Zastanawiam się, czy jest jakaś alternatywa - z ST Mk3 pasuje?
Aha, ktoś pytał o spalanie - ogólnie lekko w góre (kilka decy).
A jakie masz spalanie ? u mnie jazda autostradowa W-wa/Poznań to ok 9,5L
Normalnie jazda miasto40%/poza miastem 60% daje ok 8,2-8,5
...tak męczę temat sprzęgła bo ...to auto służbowe jest... co innego we własnym grzebać.... w razie czego poprawiasz (wymieniasz sprzęgło i inne graty...)
Ostatecznie poproszę Heko o wycelowanie np w max 310 NM i 195KM :)
Nie mam pojęcia jakie są zamienniki i alternatywy w temacie sprzęgła ...nie zagłębiałem się. Może z 2.0 Ecoboost podejdzie?
Jakie mam ja spalanie to chyba nie ma znaczenia - inny kierowca, inne miasto, inne trasy. potrafie jeżdzić w zależności od sytuacji od 4,5 do 20 litrów/100km... ale 100% miasta (Szczecin, średnia prędkość do 23km/h, korki, górki) to koło 9-9,5l. Autostrada w zależności od prędkości - 130km/h GPS na 17" felgach 7l. I potem co 10km/h w górę, to koło 0,7l spalanie w górę.
małe zestawienie 1.6eb :)
(http://images65.fotosik.pl/1110/6597e26920dc288amed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6597e26920dc288a.html)
(http://images65.fotosik.pl/1110/ae5893255638d227med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ae5893255638d227.html)
(http://images62.fotosik.pl/1111/b7fd99a7a890c846med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b7fd99a7a890c846.html)
(http://images62.fotosik.pl/1111/fba3380f6a16e348med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fba3380f6a16e348.html)
(http://images61.fotosik.pl/1108/9f2255856f4f4502med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f2255856f4f4502.html)
(http://images65.fotosik.pl/1110/e78ac333b780bf50med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e78ac333b780bf50.html)
(http://images63.fotosik.pl/1107/a98e1ecd83760d1amed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a98e1ecd83760d1a.html)
(http://images63.fotosik.pl/1107/a98e1ecd83760d1amed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a98e1ecd83760d1a.html)
(http://images61.fotosik.pl/1108/830bfcda6a8e4310med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/830bfcda6a8e4310.html)
(http://images61.fotosik.pl/1108/8a61c75fd0738ab9med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a61c75fd0738ab9.html)
...i nie są to wcale powtarzalne kreski...są ładne płaskie, są też karpaty...z czego to wynika?
Przejechałeś się taką foką 1,6 200 KM ? ...-głupie pytanie- robi różnice ?
...wynika z tego, że auta, silniki, sterowniki itd. w fabryce składane są z "półki" i powtarzalność jest w granicach błędu :)
do tego testuję różne sposoby na uzyskanie wyników
osobiście mam problem z oceną wrażeń....ale klienci dzwonią z trasy powrotnej, że różnica są powalające, szczególnie pow. 4000obr...w serii zdychały powoli, na modzie ciągną do odcinki jak oszalałe :)
Skoro Ford UK daje gwarancję na podniesienie mocy na 200 i momentu na 320 to zgłoszę się z następnym autkiem do Ciebie :) Mundek 1.6 160km nie ma żadnych szans z Octavią 1,8 160 km ( jest sporo lżejsza ale i tak auto robi wrażenie jakby miało w serii ze 200 km!!)
Pytanie czy możesz tak wycyrklować żeby był jeszcze mały zapas bezpieczeństwa. Np płaski moment i nie wyższy niż powiedzmy 305 nm ?
Z innej beczki. Pomarańcza hamowana na obciążeniowej (Kreator) dała 273km (zamiast u Ciebie 286) i 475 nm (zamiast 468)
200-205KM jest w granicy, więc nie ma problema, moment 320 jest akurat
Krematorowe hamowanie jest na odwal się, małe obciążenie, krótki pomiar, co daje więcej Nma, mniej mocy :P
...hehe każdy chwali swoje
u Walca zdaje mi się że wyniki pokrywały się prawie idealnie z Twoją hamownią.
Jak duża może być różnica miedzy hamowaniem na otwartej i zamkniętej masce ?
jeśli dolot jest osłonięty (nie jakiś stożek w komorze silnika) to nie ma róznicy
to nie chodzi o hamownię, a o sposób wykonywania pomiarów
U mnie Nm wiecej niz u Heko, mocy mniej niż u Heko i wykres momentu u Heko był bardziej płaski a Kreatorze był wyoblony.
no toż gadam jak jest, słabo obciążony silnik tak rysuje kreski
Hm, czegoś nie łapię... Jak można na hamowni inercyjnej bardziej obciążyć silnik niż na obciążeniowej?
hamując na najwyższym biegu :P
a obciążenie na obciążenówce można ustawić małe, albo żadne i hamuje się inercją :)
Nadal nie łapię! :-( Co za rożnica na którym biegu się hamuje? Przecież nawet gdy na obciążeniówce ustawi się brak obciążenia, to zachowuje się ona jak inercyjna, więc hamując samochód na 6. biegu obciążenie nie będzie mniejsze niż na inercyjnej na 6. biegu... Poza tym, po co ktoś miałby robić takie dziwne rzeczy, jak dobrowolne degradowanie hamowni obciążeniowej?
« Dodane: 27.06.2014, 00:39 »
:)
(http://images61.fotosik.pl/1161/c6ff14470aaa26camed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6ff14470aaa26ca.html)
(http://images64.fotosik.pl/1163/aaeb57773df58b52med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aaeb57773df58b52.html)
i jeszcze jeden :)
(http://images67.fotosik.pl/43/6c970b6a744a282cmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6c970b6a744a282c.html)
i znów :)
(http://images70.fotosik.pl/175/06da76ef59392584med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/06da76ef59392584.html)
tym razem Mondeo 160KM
(http://images66.fotosik.pl/261/510133eca90414demed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/510133eca90414de.html)
:)
(http://images68.fotosik.pl/349/e4b73e3a34f124d3med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e4b73e3a34f124d3.html)
(http://images66.fotosik.pl/764/8b7137570c4d85efmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8b7137570c4d85ef.html)
(http://images66.fotosik.pl/761/34e32a1ba0c5ac2fmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34e32a1ba0c5ac2f.html)
i następny :)
(http://images70.fotosik.pl/883/916946ef4ed34e04med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/916946ef4ed34e04.html)
Fiesta st 1.6eb 182KM
(http://images69.fotosik.pl/1031/252880305d0b8eccmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/252880305d0b8ecc.html)
1.6eb 150
hybryda, wydech z DP, iC
(http://images78.fotosik.pl/570/299c2826f42996fbmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/299c2826f42996fb)
Aleee moc!
W takim silniku nic nie wyjdzie bokiem? :o
150 KM z 1 litra pojemności, to już spore wysilenie maszynowni!
szału nie ma, na 250 też już je robiłem :)
ja mam 160 z litra
1.0eb też można zrobić na 160KM :D
Kończąc off-topic dopytam jeszcze: silniki EcoBoost mają kute korbowody i tłoki? Wydaje się to raczej koniecznością przy tym poziomie mocy z litra.
(nie sprawdzałem tego, a dla Ciebie silniki EB, to chleb powszedni :) )
« Dodane: 06.05.2016, 08:29 »
PS. Chciałbym mieć 150 KM z litra w silniku 3.0 :D
Cytat: sseebbaa1 w 06.05.2016, 08:28
PS. Chciałbym mieć 150 KM z litra w silniku 3.0 :D
Poczekaj na nowe Mondeo ST (2,7 EB V6) :evil:
rok temu chipek na 200KM
dzisiaj hybryda, DP, IC i 270 prawie pykło :)
(http://images76.fotosik.pl/600/afa98cf5861f5b9cmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/afa98cf5861f5b9c)
Moc z jednego litra lepsza, niż w najnowszym RS :)
267 : 1,6 = 166 KM/l
350 : 2,3 = 152 KM/l
Nieźle!
Coś trochę na grubo :D
Focus 1.6EB 150KM stage 3 300KM :)
DP 3"
Układ wydechowy 3"
Intake system MST Performance
Wastgate TurboSmart
GFB DV+ 1.6 Ecoboost
Turbo hybryda koło kompresji 393.4
Duży otwór wlotowy Elbow x-series
Intercooler 550x230x60
Strojenie
(https://images83.fotosik.pl/297/9e9660628e3055f5med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/9e9660628e3055f5)
nie ten załącznik ;)
aktualizacja :D
(https://images83.fotosik.pl/322/9b181dad35c6f951med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/9b181dad35c6f951)
311 KM z 1.6l -- naprawdę robi wrażenie. :)
« Dodane: 29.01.2017, 03:29 »
...ale czekam na 320, czyli magiczne 200 KM z litra. :)
(https://images84.fotosik.pl/507/43b07fc9a4652bb7med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/43b07fc9a4652bb7)
Cytat: Tomasz w 29.01.2017, 03:28
311 KM z 1.6l — naprawdę robi wrażenie. :)
« Dodane: 29.01.2017, 03:29 »
...ale czekam na 320, czyli magiczne 200 KM z litra. :)
Nie będzie więcej.. Na pewno turbo ma zapas na osiągniecie takiej mocy ale 300+ wystarcza w zupełności ... No chyba że nowy właściciel stwierdzi że mu mało to podniesie moc.. Auto idzie na sprzedaż pod koniec roku.
Mondeo 1.6eb 160
1.6eb 160KM
(https://images81.fotosik.pl/567/ee5d2f6f059d461emed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/ee5d2f6f059d461e)
Musi być fajne wrażenie pod modyfikacji softu, bo już od najniższych obrotów auto jest "inne" :)
Widać, że zielona linia ostrzej pnie się w górę, a więc i większy zakres użytecznych obrotów (pomijając już nawet te fajerwerki na wysokich obrotach).
Naprawdę nieźle!
Fiesta ST 1.6eb 182KM na hybrydzie, DP i dotocie
Gotowce z Pumaspeed się nie sprawdzały, co prawda wykres ładny i moc do 7300, ale auto traciło moc po mocniejszym wciśnięciu gazu...pominę już "potrzebę" przenoszenia odcinki na takie obroty!!!
Po "naprawie" trochę więcej mocy, i auto zaczęło jeździć bez problemów
(https://images83.fotosik.pl/689/6d793973cf5f6922med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/6d793973cf5f6922)
Kolejna, tym razem na seryjnej turbinie :)
(https://images84.fotosik.pl/689/eebc4867000ad436med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/eebc4867000ad436)
Czy 1.6 eb w fieście ST (185KM) i mondeo (160KM) to te same silniki?
tak
Hybryda
IC
DP
(https://images81.fotosik.pl/982/5e4bf238a021865dmed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/5e4bf238a021865d)
Piękny wykres. Wiadomo, że hybryda wygeneruje wyższą moc na końcu skali obrotów, ale najfajniejsze jest to, że nawet szybciej "wstaje" niż seria!
Wrażenie musi być piorunujace!
Wrażenie piorunujące zwłaszcza, że fabrycznie fiesta st ma 6,9s do 100. To ile to ma po modzie o ile ktoś testował ;) ?
do 100 niema trakcji :D