Fordtuning.pl

Codzienna eksploatacja => Silniki benzynowe wolnossące => Zaczęty przez: weksla w 01.06.2015, 23:03

Tytuł: [Mondeo] 3.0 V6 St220
Wiadomość wysłana przez: weksla w 01.06.2015, 23:03
Hej.

Jako ze mój brat chce w najblizszym czasie zakupic St220 Przedlift 2002 r. Pewny przebieg 168.000 sprowadzony z Wloch
Napalil się młody niemiłosiernie. Auto sprowadził znajomy handlarz (sąsiad).
Wersja Sedan.
Jako że dzis jako pasażer tym jechałem, porównujac do mojej Foki to imho nie jedzie, ale moze obralem zły punkt odniesienia.
Chciałbym aby nie kupił dziada do którego trzeba dołożyc 10.000 żeby doprowadzic go do porzadku.
Z tego co zauwazyłem, Po nagrzaniu silnik pracuje równo, na zimnym przy odpaleniu wskakuje na 1500obr i stopniowo spada. Wg mnie luz na maglownicy lub na końcówkach drązków (tu akurat posidam czesci).
jest wyciek oleju w okolicach misy olejowej (uszczelka)?
Podczas przejażdzki zapaliło się na 2-3 sekundy kontrolka ładowania. Luźne paski, alternator???
Powiedzcie jeszcze na co zwrócic uwagę szczegolną?
Pomijam oczywiście aspekty układu kierowniczego i zawieszenia, raczej rzeczy typowe dla silnika V6.
Dzieki z gory.
Aha auto to totalna seria wydechi, filtry itp

Tytuł: Odp: [Mondeo] 3.0 V6 St220
Wiadomość wysłana przez: bishop w 02.06.2015, 07:34
Cytat: weksla w 01.06.2015, 23:03na zimnym przy odpaleniu wskakuje na 1500obr i stopniowo spada
Też tak mam. Z tego co czytałem to parę osób również.
Cytat: weksla w 01.06.2015, 23:03jest wyciek oleju w okolicach misy olejowej (uszczelka)?
Raczej uszczelka. Częsty przypadek.
Cytat: weksla w 01.06.2015, 23:03typowe dla silnika V6
Pięta achillesowa V6 to układ chłodzenia.

ps. wolnossące V6 220PS vs. 2,5T 286PS = bardzo zły punkt odniesienia :D
Tytuł: Odp: [Mondeo] 3.0 V6 St220
Wiadomość wysłana przez: T w 02.06.2015, 11:43
Po 1 jedź z nim na hamownie, po 2 zmierz kompresję, po 3 przynajmniej posłuchaj panewek (a najlepiej obejrzyj — jest okazja, skoro uszczelka miski cieknie). Bez tych trzech rzeczy to loteria.
Tytuł: Odp: [Mondeo] 3.0 V6 St220
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 07.06.2015, 21:08
Cytat: weksla w 02.06.2015, 00:03Wg mnie luz na maglownicy lub na końcówkach drązków (tu akurat posidam czesci).
W ST220 będzie inna maglownica niż w Twoim 2.0 TDCi!
Są długości 51ER i 53ER. Do ST220 (i chyba też 2.2 TDCi) idzie ta dłuższa 53ER. Więc nie ma pewności, że wykorzystasz swoje części zamienne. Weź to pod uwagę.


Cytat: weksla w 02.06.2015, 00:03jest wyciek oleju w okolicach misy olejowej (uszczelka)?
Też tak mam i z tego co czytałem jest to praktycznie "normalna" przypadłość tego silnika.
Kolega st-power uszczelnił kompleksowo silnik. Mam pozwolenie na zacytowanie jego wiadomości prywatnej, w której napisał mi:

"Wymieniłem wszystkie możliwe uszczelki (pod rozrządem, wałem, deklem, świecami, kolektora ssącego, miski olejowej itp).
Ale w STku leci głównie spod rozrządu oraz wału.
Ale jak robić to kompleksowo ;) Koszt wychodzi spory, bo części i robota to ok. 1500zł-1600zł.
Robiłem to w czerwcu jakoś i od tamtej pory, nie dolałem kropli oleju, a silnik, miska i skrzynia sucha jak wieprz - polecam
"

st-power uszczelnienie robił w czerwcu, ale 2014, a więc od roku nic mu nie cieknie :)
Też musze u siebie to zrobić...


Cytat: weksla w 02.06.2015, 00:03Podczas przejażdzki zapaliło się na 2-3 sekundy kontrolka ładowania. Luźne paski, alternator?
Na tym się nie znam, ale u mnie nic takiego nie występuje i nie występowało!


Cytat: bishop w 02.06.2015, 08:34ps. wolnossące V6 220PS vs. 2,5T 286PS = bardzo zły punkt odniesienia :D
Racja! Zresztą wyższy komfort Mondeo "zabija" wrażenie przyśpieszenia, nawet jakbyś porównywał do seryjnej Foki.
Zmierz może przyśpieszenie stoperem. Katalogi mówią o czasie 7,5 sek. do setki. To da jakąś odpowiedź, gdyby nie było możliwości wjechania na hamownię.


A tak na marginesie - wersja sedan (B4Y) jest najlżejszą budą mk3, bo nie ma ciężkich piątych drzwi. Co ciekawe jest też najsztywniejszą konstrukcją - bo nie ma takiego dużego otworu załadunkowego z tyłu, jak hatchback (B5Y) czy kombi (BWY). W sedanie jest rama pod oknem, do której zaczepione są zawiasy bagażnika i to połączenie usztywnia karoserię w tylnej części. Czyli fajna baza do robienia szybkiego auta.
Chociaż mi osobiście bardziej podoba się hb :)


Cytat: Tomasz w 02.06.2015, 12:43po 3 przynajmniej posłuchaj panewek
Ale jak? Stetoskopem warsztatowym?
Cykanie zaworów najczęściej zagłusza inne ewentualne delikatne dźwięki...
Tytuł: Odp: [Mondeo] 3.0 V6 St220
Wiadomość wysłana przez: weksla w 08.06.2015, 14:47
Seba ale ja u siebie jeżdzę na maglownicyz st220 obecnie już z 1,5 roku to nawet jeśli jest innna to działa i ma się dobrze:D Kiedys wymieniłem, bo myslałem że moja siadła, a jak się okazało to stukało co innego, ale juz nie zmianiałem.