Mam do sprzedania świetny dolot pasujący pnp do każdego mk3 (w przypadku silników innych niż V6 należy zastosować górną część airboksa ze swojego silnika).
Składa się z:
- lekko poprawionego airboksa ST220 (ma wygładzone "progi" przy wlotach i wylotach, co lekko poprawia przepływ)
- nowego filtra powietrza (na 99% Motorcraft)
- krótkiego chwytu powietrza wprost z błotnika (zamiast seryjnego, o długości chyba z półtora metra)
Stan wszystkiego bardzo dobry. Airbox miał minimalne pęknięcie po stronie "brudnej" obok jednego wspornika -- zostało to sklejone i dodatkowo podklejone plastikiem. Defekt był od dołu, także śladów naprawy nie widać po zamontowaniu, a całość jest w tej chwili mocniejsza niż była. Widoczne na zdjęciu niewielkie przebarwienie filtra powstało na skutek przypadkowego dotknięcia mokrą szmatką i nie ma wpływu na jego działanie. :)
Komplet wygląda tak:
(http://tomasz.warszawa.pl/pub/airst1.jpg)
(http://tomasz.warszawa.pl/pub/airst2.jpg)
Polecam szczególnie do 2,5 V6! U mnie poprawił się zarówno dźwięk jak i przepływ. Taki dolot nie zasysa gorącego powietrza jak stożek bez obudowy termicznej i moim zdaniem brzmi nawet fajniej. Wszystko idealnie pasuje, nie trzeba nic rzeźbić ani przerabiać pod maską.
Cena za całość: 250 zł.
A powiedz skąd ten chwyt ( krótki dolot ) czerpie zimne powietrze? bo w sumie wchodzi w błotnik ale dalej nie ma skąd zbytnio ciągnąć powietrza ... przy ori długim dolocie chociaż było ( słabe ale zawsze ) wyprowadzenie do grilla ... chyba że to nie wszystko?
Z błotnika, przecież pomiędzy błotnikiem a obszarem przedniego zderzaka nie ma żadnej przegrody. Temperatura jest ta sama.
u mnie są jakby dwie plastikowe płetwy które ( moim zdaniem ) mają naprowadzać powietrze na chłodnicę ... są równo z kratką dolną poprowadzone prostopadle na chłodnicę
Weź termometr, zmierz temperaturę w błotniku i koło chłodnicy w czasie jazdy, to zobaczysz, że jest taka sama.