Wątek poświęcony upgrade'owi IC.
Kilka faktów dotyczących fabrycznego IC:
- raczej nieduży, ale zdaje się, że taki sam jest w 2.2
- niezbyt wydajny, podejrzewam, że w upały wpływa na osiągi chipowanych aut
- zgodny co do rozmiaru z IC z Focusa ST 225, niezgodny co do mocowań :/
Moment wymiany - zalecany po poniższych:
- zrobiony chip
- zrobiony dolot/wydajniejszy filtr powietrza
- decat i/lub lepszy wydech
W przypadku powiększenia turbo raczej obowiązkowy...
Opcje wymiany:
- opcja "raj" - IC Airteca dedykowany - z UK
http://www.autospecialists.co.uk/Airtecs-Mondeo-Mk3-2022-Turbo-Diesel-front-mount-Intercooler-upgrade-Product-959.html# (http://www.autospecialists.co.uk/Airtecs-Mondeo-Mk3-2022-Turbo-Diesel-front-mount-Intercooler-upgrade-Product-959.html#)
- opcja "tanio pospawany u znajomego" - po zmierzeniu dostępnego miejsca i możliwości
montażu oraz zgodności z rurami
http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=345 (http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=345)
Nice2have'y:
- zmiana rur na podobne do tych (koniec z dziurami!):
http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=070601SILH&product=FMKTFMD (http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=070601SILH&product=FMKTFMD)
- ładna rura dolotu
http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=070601SILH&product=FMINDFMD (http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=070601SILH&product=FMINDFMD)
Komentarze i pomysły mile widziane:)
Dobrze że ktoś założył ten wątek.
Zastanawiam się nad tym IC Airteca dedykowanym do mondka, jednak cena troszkę ochładza moje zamiary:)
Chociaż przymierzam się bardzo powoli, mi też nie uśmiecha się tyle płacić, jeśli da się zamontować "zamiennik" rodzimej produkcji...
mi bardziej pasuje ten za 500zl ;)
Ale pamiętajcie, że IC to nie tylko wygląd. ;)
trzeba się zastanowić i chyba kupić ten za 500, może jakbyśmy się zgadali i wzięli więcej to byłoby taniej co wy na to?
Ja na to, że trzeba najpierw sprawdzić jak będzie z montażem:)
Być może od góry będą potrzebne 1-2 mocowania i pewnie coś trzeba będzie zrobić z oryginalnymi mocowaniami.
Jakby ktoś rozbierał przód i pomierzył gdzie są końcówki rur, mocowania, ile jest miejsca - wtedy można by pokombinować.
Ja w ciemno nie biorę - nie będę miał potem gdzie tego sklecić. Chyba że jest na forum
ktoś życzliwy z dobrze wyposażonym warsztatem (lub ma do takiego dostęp).
Standardowy to rozmiar rdzenia 412X91X85, zewnętrzne 514x128x85 (takie w każdym razie znalazłem):
http://www.herkules.si/products_pictures/96702_002.jpg (http://www.herkules.si/products_pictures/96702_002.jpg)
Ten rodzimy IC ma wejście/wyjście 76mm - bez przejściówki się nie obejdzie. Orig ma chyba 40-45mm.
Reduktorów na szczęście nie brakuje.
Z tego co widzę na zdjęciach ma 4 punkty mocowań, to pewnie gwintowane otwory do których można dopasować
jakieś wieszaczki z grubej blachy.
ja już kupiłem większy IC - rozmiaru ino nie pamiętam (jak dotrę do garażu to podam tutaj)
tez się sadziłem na AIrTec'a ale cena powala i nie chcę tyle wykładać kasy
Fajne iOktan że wpadłeś na forum. Zapodaj te fotki, a gdzie go kupowałeś i ile Cię kosztował?
kupowałem u siebie w Łodzi
cena 400 zł
wymiary (podane pocztą pantoflową) 550 x 230 x 65 mm
czeka mnie jeszcze klika zabiegów przy montażu, właściwie przed montażem:
- malowanie na czarno,
- siatka ochronna (oczko 2-3 mm) aby zabezpieczyć się przed kamyczkami
A możesz dać namiar na firmę gdzie kupowałeś?? 400zł to niezła cena, może sam bym zakupił??:)
zrób foty z montażu i naskrob mini fotoreportaż:)
Dokładnie jeśli jeszcze nie zakładałeś to prosimy o tutorial:)
I jak tam montaż IC? Jakieś wiadomości? Pytam, bo doczekać się nie moge rezultatu.
A czasem nie jest tak, że przy większych IC trzeba ciąć przednią belkę żeby go dopasować?
nie trzeba ciąć, zakłada się cieńszy niż fabryczny, miejsca "w górę" jest sporo.
właściwie to do montażu niektórych konstrukcji wystarczy zdjąć grill, a zderzaka nie.
zobaczymy jak tu kolegom pójdzie wymiana
ja w lipcu będę pewnie ciąć i przerabiać trochę airteca od focusa bo w takiej formie jak jest teraz trzeba było by właśnie ciąć belkę. Miejsca jest dużo nawet na grubsze niż fabryczny kwestia aby wyjścia na rury były mniej wiecej tak jak w ori, a w tym moim airtecu jest troche inaczej
kwestia wielkości IC można ciąć ale widziałem tez gdzieś na angielskich forach że są IC w których nie trzeba
z tego co sie dowiadywalem to niestety ale ciezko bedzie znalezc cos innego do naszego monda, prawie nic nie pasuje (albo za szerokie, albo za grube albo wlot i wylot jest zupelnie w innym miejscu)
Witam
Temat bardzo interesujący bo co by nie było lepszego IC nigdy za wiele.
Podziele sie tutaj z Wami moimi skromnymi doświadczeniami o IC ale do ST225
i może co nie którzy dojdą do zdania że dedykowany IC typu
Airtec's Mondeo Mk3 2.0/2.2 Turbo Diesel front mount Intercooler upgrade
Nie zawsze musi być droższy w ogólnym rozrachunku.
Swego czasu przesiedziałem przeszukując strony internetowe w poszukiwaniu IC do siebie
bity miesiąc, początkowo miał być to jakiś zamiennik bo dedykowane były "za drogie".
Dajmy na to Kupimy takiego Hinola za 400/500 (ale jaka jest jego wydajność, ktoś wie)
zł teraz sprawa rzeźby czyli dorabianie mocowań, przejściówek, struganie płaskowników do mocowania,
czasami odwiedziny u tokarza/frezera w celu ich dorobienia, zdejmowanie zderzaka
prawdopodobnie nie raz, kupno potrzebnych przejściówek, kolanek etc.
W głównym rozrachunku policzony własny czas na takie przedsięwzięcie (roboczogodziny) koszty materiałów,
montażu, demontażu wyjdzie nie wiele mniej niż mielibyśmy kupić dedykowanego IC za ok 1400zł
I jak ja miał bym zaoszczędzić na tym ze 300 zł to bym wolał kopic dedykowany, fakt operacja rozciągnęła by się w czasie bo
trzeba dozbierać brakująca gotówkę ale za to w 1,5/2 godz mamy IC na pokładzie.
W moim przypadku zrezygnowałem z rzeźbienia miejsca pod IC i jedyne słuszne wyjście to Airtec (bo jest w przyzwoitej kasie)
albo zlecenie firmie zrobienie FMIC na zamówienie (cena ok 1800/2000zł) wraz z omurowaniem.
No to Panowie pora zacząć dyskusje 8)
Pozdrawiam
jak najbardziej sie z toba zgadzam :)
tylko skad wziac kase :D
tu nawet nie chodzi o koszta przeróbek tylko o to żeby nie brać IC w ciemno, jak Łukasz pisał wydajność i jeszcze raz wydajność . Ktoś wstawi "hinola"przetestuje to może się okazać być lepszy od airteca za połowe mniejszą kase, przykład dolotu GaBB'a, ale ja za królika doświatczalnego robić nie będę. Airtec to jedyny intercooler który udało mi się znaleźć z potwierdzonymi i sprawdzonymi danymi, nawet forge nie podaje danych swoich intercoolerów a ceny mają z kosmosu ???
No tak to jest niestety z eksperymentami...
Mój dolot sprawdziłem ja i kilku kolegów z forum i nawet Heko był pod wrażeniem...Więc da sie...
Wyjdzie, że z IC też będę nieco pionierem bo temat mnie nagli bo osiagnąłem max ze swojego silnika jak NA RAZIE.
Cytat: wojoo w 30.05.2010, 21:12
tylko skad wziac kase :D
Jeśli ktoś idzie w Tuning swojej Fury musi przyjąć na klatę wydatki z tym związane,
do pewnego momentu konie mechaniczne są relatywnie "tanie" a z każdym następny koszta rosną
w zastraszającym tępię czy to Diesel czy Benzyna .
I nie jeden się ze mną zgodzi że jak modować auto to najlepiej jest
zrobić wszystko za jednym razem bo wychodzi najtaniej.
Cytat: auchim w 30.05.2010, 21:30
tu nawet nie chodzi o koszta przeróbek tylko o to żeby nie brać IC w ciemno, jak Łukasz pisał wydajność i jeszcze raz wydajność . Ktoś wstawi "hinola"przetestuje to może się okazać być lepszy od airteca za połowe mniejszą kase, przykład dolotu GaBB'a, ale ja za królika doświatczalnego robić nie będę. Airtec to jedyny intercooler który udało mi się znaleźć z potwierdzonymi i sprawdzonymi danymi, nawet forge nie podaje danych swoich intercoolerów a ceny mają z kosmosu ???
Np. Rasta w swoim 300 konnym Focusie MK1 ma Hinola i daje radę
Forge, hyyy cena z kosmosu tak ale zwróć uwagę że płaci też si e za IMICZ firmy
Cytat: GaBB w 30.05.2010, 21:35
Wyjdzie, że z IC też będę nieco pionierem
Szczerze Życzę Ci tego aby tak się stało i żeby coś uniwersalnego stało się P&P
Pozdrawiam
No i zacięcie moje sięgnęło zenitu i projekt IC rusza jutro rano:)
Na razie cichosza o doborze sprzętu :P
Powiem tyle, że IC będzie dłuższy o 20 cm, wyższy o 20 cm i węższy o 1cm :) Reszta tajemnica. Ale wszystko będzie dokumentowane dla potomnych a jak się uda wszystko to pojawią się zestawy z dedykowanymi do mk3 tdci IC w wresji P&P...
Życzcie powodzenia i wytrwałości...
Cytat: GaBB w 30.05.2010, 22:41
No i zacięcie moje sięgnęło zenitu i projekt IC rusza jutro rano:)
Na razie cichosza o doborze sprzętu :P
Powiem tyle, że IC będzie dłuższy o 20 cm, wyższy o 20 cm i węższy o 1cm :) Reszta tajemnica. Ale wszystko będzie dokumentowane dla potomnych a jak się uda wszystko to pojawią się zestawy z dedykowanymi do mk3 tdci IC w wresji P&P...
Życzcie powodzenia i wytrwałości...
Naprawdę wielki Szacun w Twoja stronę,
Podziwiam takie podejście do Tuningu.
Życzę powodzenia in+
Pozdrawiam
Potwierdzam Gabba poprzedni post, idziemy na całość, jak dobrze pójdzie to IC będzie gotowy szybciej niż myślicie:)
powodzenia przy odkrecaniu zderzaka ...
Wojtek, ja już swój odkręcałem minimum 5 razy, ostatni raz wczoraj bo był u lakiernika heheh także wyluzuuj
to miales farta :) ja nie mialem tak kolorowo ... prawa strona poszla gladko ... lewa juz niekonieczne (walka trwała ok 2 godz i skonczylo sie na przecieciu śrub )
ja jestem bardzo wyluzowany :D
« Dodane: 31.05.2010, 00:21 »
i z tego co wiem to eng rowniez mial ten sam problem
przy pracach pionierskich bez ściągania zderzaka pewnie się nie obędzie, ale zestaw P&P byłby najlepszy taki,w którym zderzaka ściągać nie trzeba:)
jasne P&P byłoby piękną rzeczą ale raczej pozostaje tylko w sferze marzeń:)
Dla dodania mocy warto zderzak ściągnąć, ja mam już to do perfekcji obcykane:)
A dlaczego plug&play pozostaje w sferze marzeń?
Ja postawiłem na produkcję własną IC. Mam zarys projektu nowego IC. Wg założeń będzie on w pełni pasował bez przeróbek. Wkręcać się go będzie w obecne miejsce i nawet oryginalne rury będą pasowały. Problem w tym, że walczę z kosztami. Póki co usłyszałem cenę około 1100 zł. Szukam czy gdzieś taniej nie uda mi się tego zrobić.
No dla mnie w sferze marzeń, bo na własną produkcję niestety nie mam czasu, a cena 1100 mnie też przeraża, ale może opatentujesz gotowy i wszyscy skorzystamy:)
...nawet jak taki wysoki zmieści tak się pod belkę...to bez wycięcia jej części nie będzie miejsca na swobodny przepływ powietrza...tak myślę...ale cóż...bosch...i weg z nią :P
Heko - jakbym projektował IC i nie uwzględnił belki, to bym sobie strzelił sam w kolano. Belki z definicji nie ruszam, bo ona nas wszystkich chroni. Jak więc pisałem - mój projekt zakłada obecność większego IC w oryginalnym miejscu i bez ruszania praktycznie niczego i na dodatek z oryginalnymi wężami. Krótko mówiąc ściągasz stary IC i montujesz w to miejsce nowy i gotowe.
Weksla - no szukam właśnie sposobu na to, by wyprodukować to jakoś taniej. Moim marzeniem jest cena około 600 zł (sądzę, że niżej nie ma szans zejścia, ale chętnie przekonam się, że jest inaczej d-: ). Jak znajdę firmę, która za jedną sztukę krzyknie mi coś bliżej tej kwoty, to wtedy będę szukał chętnych na taki IC, bo przy jakiejś większej ilości cena na pewno stopnieje.
Moim zdaniem jeśli już coś zmieniać to porządnie, czyli zamontować nowy FMIC w taki sposób, by nie był niczym przesłonięty, a oryginalne orurowanie najlepiej wymienić na lepsze. Zupełnie nie rozumiem dlaczego upieracie się by to wszystko pasowało w oryginalne miejsce, przecież przeróbka uchwytów czy rurek to żaden problem.
A co Ci da przeróbka uchwytów i rur? Zyskasz coś na tym? Bo jeżeli nie, to sens przerabiania jest niepotrzebny. Lepiej wtedy kasę włożyć w lepszy IC niż bzdurne rury. Wymienianie rur ot tak dla sportu to marny pomysł, a koszt rur jest zawsze niemały.
Chodzi o to żeby FMIC był zamontowany w taki sposób, by go nic nie zasłaniało. Co to da, chyba nie muszę mówić...
Nie wiem czy dokładnie czytałeś moje wypowiedzi, ale projekt mojego IC jest taki właśnie, że nic go nie zasłania, przy użyciu oryginalnych rur i uchwytów. Tam naprawdę jest dużo miejsca - wystarczy tylko dobrze pokombinować.
trzeba włożyć dość wysoki egzemplarz IC, silnik raczej problemów z chłodzeniem nie ma, więc można przysłonić chłodnicę silnika bez negatywnych konsekwencji, co prawda i tak chłodzące powietrze będzie tylko z dołu (tak jak w orig), ale jakaś cyrkulacja powietrza jest też w przysłoniętej części
co do użycia orig zaczepów: bardzo to ogranicza wybór IC do zamontowania, ja bym szedł tropem produktu wyspiarzy,którzy powiesili większy IC i oparli go od tyłu na skróconych zaczepach orig IC, które nieco przycięli zostawiając (teoretycznie) miejsce na ponowne założenie orig IC
tu jest nieco więcej do poczytania
http://www.stdrivers.co.uk/forum/showtopic.php?tid/10033/ (http://www.stdrivers.co.uk/forum/showtopic.php?tid/10033/)
Jak mówiłem - tak się dzieje :) Dzis skończone pierwsze próby montażowe dużego IC w mondeo :)
Pasuje - chłodnicy nie zasłania dużo więcej niż belka :)
Zdjęcia jak do mnie dotrą to wrzucę. Moje mk3 robi za eksperymentalny egzemplarz :)
IC będzie pasował P&P - seryjnie wspawane mocowania będą pasować w przemyślane mocowania w samochodzie. IC będzie mocowany dwoma mocowaniami na dole i dwoma na dole.
Zderzakowi nie przeszkadza, normalnie da się założyć. W celu osłony IC przed kamyczkami, będzie we wlot w zderzaku założona siatka z drobnym oczkiem.
Na razie to tyle - będą dalsze opisy z montażu :)
Oj Marcin będzie będzie:)
czuję że nam to wyjdzie:)
i będziemy Pionierami.
krótkie pytanie do zaznajomionych z tematem. Ile podniesie osiągi dużo większy IC?? chodzi o moment i moc?
Jeśli dobrze pójdzie to w przyszłym tygodniu w weekend, będą pokazane wstępne efekty:)
Obiecane zdjęcia tego w jakim miejscu będzie i ile miejsca zajmował będzie IC. Model IC wykonany w skali 1:1 łącznie z mocowaniami przewodów dla maksymalnej dokładności przymiarki :D
IC będzie mocowany "pod kątem" żeby nie ruszać belki a żeby był na niego odpowiedni nadmuch powietrza z pod zderzaka.
Dodatkowo belka będzie miejscem umieszczenia natrysku wodu na IC.
(http://img708.imageshack.us/img708/5356/dsc04656t.jpg)
(http://img401.imageshack.us/img401/5122/dsc04654g.jpg)
(http://img38.imageshack.us/img38/6459/dsc04653m.jpg)
Jaki ma sens ta część FMIC zakryta belką?
hehe wchodzi idealnie:)
Spasowanie będzie jak z fabryki, jedyna rzecz jaką trzeba zrobić to delikatnie podciąć plastiki mocujące i to tyle....
Nawet rury odprowadzające powietrze będą fabryczne, wszystko P&P:)
Jak dobrze pójdzie to na przyszły weekend będziemy śmigać z Gabbem:D
Tak jak napisałem, będzie montowany pod kątem żeby zminimalizować powierzchnię gdzie powietrze nie dociera. Dodatkowo natrysk wody także minimalizuje straty poprzez wydajniejsze chlodzenie. A IC będzie tak umieszczony zeby łapał jak najwiecej powietrza z pod zderzaka...
Taki ja widzę sens tej schowanej części :)
Inaczej zrobić się nie da:
przykładowo fota z angielskiego forum, po instalacji Airteca, moment podniósł się o ponad 30Nm:)
Też belka przysłania część IC
http://picasaweb.google.com/thedevilsownracer/Intercooler#5061096140909115250
Cytat: GaBB w 06.06.2010, 09:56
Tak jak napisałem, będzie montowany pod kątem żeby zminimalizować powierzchnię gdzie powietrze nie dociera.
Dobry pomysł z tym pochyleniem. Ciekaw jestem efektów. ;)
no widze ze prace ida ku dobremu ;) ciekaw jestem jak bedzie dzialal ten spryskiwacz ... w STI zdawalo egzamin ;) choc pozniej chyba ju zrezygnowali!?
Natrysk wody na IC w TDCI to chyba jednak przerost formy nad treścią. ;)
ale natrysk będzie wkładany jedynie z powodu właśnie tej nieszczęsnej belki która trochę go zasłania...
A powietrze w połączeniu z natryskiem bedzie wg mnie nadrabiać braki chłodzenia związane z położeniem...no i to nachylenie właśnie :)
Taka wizja - a zobaczymy co to będzie dawać w praktyce :)
Może dałoby się go jeszcze trochę bardziej pochylić?
Właśnie nie :( na zdjęciach i tak jest niemal pionowo przez warunki kartonowego modelu IC ;)
Przy mocowaniu będę się starał jak najbardziej pochylić. Ma to jeszcze jeden plus, pochylony o wiele mniej przeszkadza zderzakowi i daje miejsce na zamontowanie osłony z siatki.
Dziwne jest to, ze anglicy jakby się nie przejęli tym zasłanianiem IC przez belke - jak na fotce którą pokazał weksla...To nasza produkcja będzie bardziej dopracowana :)
a i IC będzie ładniejszy bo polerowane alu :P
Hehe Gabb, mimo ze jest ta belka, to jestem pewien że efekt i tak będzie odczuwalny, a poza tym co najważniejsze w takie gorące dni jak dziś IC nie będzie "puchnął" tylko trzymał moc, a o to przecież nam chodzi. pozdro
no i właśnie przez tą belkę przydał by się jakiś porządny intelcooler, wymiary to nie wszystko ale też materiał z jakiego jest wykonany, taki który odprowadza dobrze ciepło. Taki za ~400zł to raczej tylko nędzny stop aluminium i przy czymś takim belka będzie raczej przeszkadzać, ale dobrze kombinujecie, szacunek :) . Z natryskiem wody pomysł dobry, można było by pokombinować żeby podłączyć to pod pedał gazu tak jak podtlenek, żeby pryskało tylko przy pełnym obciążeniu ;D
Ja na 100% będę wstawiać airteca, po prostu idę na łatwiznę, żadnych natrysków i dodatkowych siatek ochronnych ::)
Cytat: GaBB w 06.06.2010, 13:34
a i IC będzie ładniejszy bo polerowane alu
czyli ma sie rozumiec ze to to ;)?
(http://img375.imageshack.us/img375/2531/e2e69fe4462bd63be58e653.jpg)
« Dodane: 06.06.2010, 13:48 »nie wiem jaka roznica jest w airtecu ale podejrzewam ze nawet jesli jest faktycznie lepszy ten IC to roznica bedzie na tyle minimalna ze nie warto bedzie przeplacac ;)
może i założył bym airteca gdyby go można było dostać w Polsce i gdybym nie musiał ciąć belki czołowej (dla mnie to osłabianie konstrukcji auta), niestety nie jest osiągalny, cena też chora
Z wyglądu podobny wojoo ale ten co wstawiles to jakies maleństwo :)
A co do ceny auchim...to nie do konca tak...to jest podobnie jak z dolotem K&N a mojego pomysłu :) Za markę i gotowe rozwiązanie sie słono płaci...A można zrobić i lepiej i taniej - tylko musi sie chcieć...taka prawda. A osłona i natrysk jest przydatna niezależnie od marki IC :) Aluminium to aluminium. Racja zależy jaki stop ale nie sadzę, ze w airtecu jest jakis kosmiczny bo by sie pochwalili :)
Więc sądzę, że nie ma co wydawać kupy kasy...
Z dolotem się udało cudnie już w paru autach i nie tylko fordach więc projekt z IC też będzie owocny - takie założenie, inaczej nie byłoby się po co zabierać za to
I może aucim zaczekaj 2-3 tyg...na rezultaty - gwarantuję, że cena całośc`i będzie o wiele niższa niz airtec'a. No i na miejscu :P
Z dalszego postępu prac bedziemy zdawać relację :)
BTW. tak na zachętę dane IC - takie mają być:
KOMPRESJA ~20 m3/min, nominalnie 600-700 Max HP
CIŚNIENIE ROBOCZE 35~40PSI (2,75 BAR)
SPADEK CIŚNIENIA 2~5psi@35psi; 0.2~0.5psi@15psi
TEMPERATURA 0°C~150°C
MATERIAŁ 100% Aluminium
KONSTRUKCJA Odlewane, ręcznie spawane
WYKOŃCZENIE Polerowane
WAGA 9 kg
weksla w przypadku aiteca nie trzeba ciąć belki, to z linka co wstawiłeś to nie airtec, przynajmniej nie dedykowany do mdo, ogólnie zwródż uwagę że tam jest ostra rzeźba nie tylko z belką ale i też rury dane metalowe.
Ja ruszam ewentualnie z robieniem IC za miesiąc. GaBB zgadzam się z tobą w 100% także póki co czekam co wam wyjdzie i trzymam kciuki :)
Co do materiału z jakiego jest zrobiony Airtec to może was zaskoczę ale właśnie jest to coś dziwnego, i właśnie nie wiem czemu się nie pochwalili na stronie :P dam wam znać za miesiąc jak się za niego zabiorę z czego dokładnie go wystrugali :)
a nie ma nigdzie żadnej informacji z czego jest zrobiony, czyli nie jest to czyste aluminium? pewnie z domieszką czegoś co lepiej odprowadza ciepło, trudno, nasz projekt myślę że też zda egzamin, mniemam że i tak będzie dużo lepiej niż przy standardzie:)
Cytat: GaBB w 06.06.2010, 13:53
Z wyglądu podobny wojoo ale ten co wstawiles to jakies maleństwo :)
po samych zdjeciach ciezko wywnioskowac jakiej wielkosci jest ten IC ;)
jaka wysokosc ma ten co ty zamontowales?
Jeżeli byłby ktoś zainteresowany, to właśnie otrzymałem finalną wycenę dla IC którego dla siebie tworzę.
Jest on praktycznie dwa razy większy od oryginalnego. Taka wielkość pozwoli na uzyskanie świetnej wydajności, a zarazem nie będzie on nadmiarowy i powodował dużej turbo-dziury. W stosunku do projektu GaBBa jest on mniejszy. W natrysk nie będę się bawił, bo dla mnie to zbędne.
Cały intercooler wykonany ma będzie z aluminium. Co najważniejsze, będzie to wersja plug&play. Żadnych przeróbek. W pełni mieści się w oryginalnym zderzaku, nic go nie zasłania, pasować będą nawet oryginalne rury dolotowe.
Jaki efekt? W lecie taki intercooler będzie bezcenny, bo nie będzie powodował przegrzewania się potwietrza po doładowaniu, a dzieki temu auto nie będzie traciło mocy, co jest bolączką letnich miesięcy.
Koszt stworzenia przy 5 sztukach to 800 zł. Jakby się zebrało z 10 osób, to może z 50 zł jeszcze udałoby się uciąć (jakbym zebrał 10 chętnych, to bym spróbował ponegocjować). To jak, ktoś chętny?
Szukam przyjamniej 5 osób, bo za jedną sztukę wychodzi dużo więcej, więc byłoby z korzyścią dla wszystkich.
Ewentualnie może razem coś zwojujemy? Tyle że ten projekt GaBBa jest dla mnie stanowczo za duży. Turbo w Mondeo jest jedną ze słabszych jakie Garrett oferuje w tym typie, więc boję się, że za duży IC będzie bardziej szkodził niż pomagał.
800 dużo- to airteca bez przesyłki za tyle wyrwiesz
poza tym spójrz tutaj: gabarytowo podobny do tego co modzimy z gabbem i raczej nie powodował u właściciela negatywnych skutków, założymy, shamujemy, zobaczymy:)
http://picasaweb.google.com/thedevilsownracer/Intercooler#
ja zmieniam turbinke wiec przyda mi sie duze IC ;)
« Dodane: 07.06.2010, 19:51 »
nie wiem dlaczego ten ktos wycial czesciowo przednia belke... ja bym sie nie odwazyl - w koncu czemus to sluzy
Cytat: wojoo w 07.06.2010, 19:49
ja zmieniam turbinke wiec przyda mi sie duze IC ;)
..a co to będzie?
juz pisalem na forum ;)
weksla - tyle, ze część tego airteca jest za belką - tak więc non-sens. Podaj mi proszę namiary na tego airteca, bo może jego sobię wezmę i nie trzeba będzie nic robić. Uważam, że jest to maksymalny IC jaki można wsadzić. Większy to przerost formy.
Skoro 800 zł to dużo, to za ile chcecie swojego zrobić? Podrzućcie namiary gdzie to robicie, to ja bym sobie tam zrobił mój. Skoro mój będzie mniejszy, to jeszcze taniej go zrobię.
wojo - to jakie IC potrzebują auta mające 400-500 KM? IC wielkości maski?
nie wiem jakie potrzebuja 400-500konne auta ale wiem ze mozna kupic w miare duzy za mniejsza kase ;) chociazby popatrz na 1 strone tego tematu, sa linki
Polarny, wszystko masz w pierwszym poście tego wątku. Tak jak Wojoo napisał tam są linki ceny i reszta.
Rób po swojemu, my zrobimy po swojemu, porównamy efekty:)
Wydaje mi się, że to nie ja powinienem zaglądnąć do pierwszego posta ;) Zrobię to za Was - koszt Airteca to 275 funtów, czyli jakieś 1400 zł.
Weksla - napiszcie ile zapłacicie za sam intercooler. Bo jak pisałem, jeżeli macie miejsce w którym taniej go wykonacie, to chętnie chciałbym zrobić tam ten swój.
Sam iC wyjdzie prawdopodobnie (pisze prawdopodobnie) koło 550pln
jednak nie wiem czy gość wykona inne wymiary, trzeba rozeznać temat
No czyli jeszcze lepiej 1400 pln + przesyłka w 1600 się zamykamy, to stanowczo za dużo
Ale ja nie chcę Airteca. Napisałem to, bo ktoś powiedział, że w tej cenie (800 zł), można kupić Airteca, a jak widać nie można.
dziś takie ciepełko, pierwszy raz jeżdżę w taki upał... i mam wrażenie, że czuć spadek mocy nawet w standardowym aucie:/
Oczywiście, że będzie czuć, bo intercooler nie wyrabia. Ja już od dawna wiem, że moje autko najlepiej chodzi zimą. Widzę to po spalaniu i odczuwam podczas wyprzedzania.
jasne, że czuć, ja to odczuwam w bardzo znaczący sposób, dodatkowo nie wiem czy nie mam do wymiany tej rury łączącej IC z zaworem egr (jest cała tłusta z oleju).
zimą fakt auto jak się nagrzeje chodzi jakoś sprawniej, z kolei nie da się tak szybko śmigać bo ślisko:)
weksla, GaBB to ja mam dla was nowy projekt do przemyśleń, IC wam wychodzi dolot wszysedł dla GaBB'a rewelacyjnie to może obczaicie temat rur do ic i dolotu żeby zrobić po kosztach coś takiego jak Forge 8)
Rura dolotu w mondeo jest przecudowna akurat dla auta :) Tylko musi być czysta. Karbowania rewelacyjnie prowadzą powietrze nadając mu rotacje zgodną z ruchem łopatek turbiny, więc akurat temat rury dolotu bym zostawił.
A co do rur do IC - "szukają się" :) Jakby wyglądał nowy IC bez nowych przewodów :P źle :)
także będzie to część przeróbek :)
GaBB mogłbyś podać dokładnie wymiary twojego IC?
Wymiary rdzenia oraz całości razem z obudową.
Kilka postów wczesniej pisałeś ze twój IC bedzie dłuższy o 20 cm, wyższy o 20 cm i węższy o 1cm od stock`owego IC.
Miałeś na myśli wymiary samego rdzenia, czy razem z obudową?
Miał na myśli ogólne wymiary czyli razem z obudową
Dzieki Sławek :) Dokłanie tak jak mówisz...
A jakby użyć intercoolera z STi? Tam jest całkiem ciekawe rozwiązanie odprowadzanie ciepła.
Albo samemu wykonać natrysk :)
nad natryskiem myślimy, ale NA RAZIE brak czsu i finansów, więc projek stoi w miejscu
A z czego będzie wykonywany nowy IC? Z aluminium?
100% aluminium olewane i recznie spawane.
Natrysk będzie na pewno - projekt stoi na razie z racji mojej zmiany pracy...od 1,5 miecha nie widzialem swojej wypłaty niestety :(
No współczuję Ci Marcin, jednak jak się odbijesz to na pewno się nadrobi
A miedziane IC można zamówić?
Tu mnie zabiłeś...nie wiem :P pewnie się da ale nie wiem jak z tak małymi miezianymi elementami jak srodek IC byłoby w miedzi...
Nie widziałem nigdy miedzianego ale wydaje mi sie - tak cos ze szkoły pamiętam, że miedz poza lepszym przewodnictwem cieplnym ma duzo mniejsza wytrzymalosc i jest "miekka"
Pytam bo ponoć stare chłodnice samochodowe były miedziane.
Miedź dużo lepiej odprowadza ciepło ale:
- jest cięższa
- droższa
- trudniej się formuje.
Już Ci odpowiadam na temat miedzi i zastosowania w formie radiatorów, bo mam pewną wiedzę na ten temat. Nie chce mi się szukać konkretnych danych by to udowadniać, ale miedź jako radiator w chłodnicy nie nadaje się. Powód to taki, że miedź wprawdzie szybciej przyjmuje i transportuje ciepło, ale duuużo wolniej oddaje je niż aluminium. Widziałem gdzieś testy sprawdzające ten fakt i chłodnica aluminiowa wygrała.
Miedź świetnie spisuje się jako element przyjmujący i transportujący ciepło - np. jako element ztykowy bezpośrednio ze źródłem ciepła. Czyli jest świetnym odbiornikiem.
Ponadto miedź jak się utleni, to traci swoje właściwości, czyli jest jeszcze gorsza. A jak pokryje się ją farbą, to także jest gorzej.
koledzy może wejdzie ktoś w spółkę, i spróbujemy zmienić IC, bo Gabb NA RAZIE nie da rady, a mnei już męczy to mulenie auta przy obecnych temperaturach
Ja jak Ci już pisałem na GG. Jak tylko zhamuje swojego jeszcze raz gdzieś i uporam się z prywatnymi sprawami, to śmiało wchodzę w temat. Póki co wygląda na to, że realny termin to jakoś początek sierpnia. Tylko jak pisałem już - ja chcę zrobić sobie mniejszy IC, nie tak duży jak w projekcie GaBBa, ze względu na to, że turbo nie będę ruszał, a duży IC może spowodować spadek doładowania, czego nie chcę.
Cytat: Oktan w 21.05.2010, 20:00
kupowałem u siebie w Łodzi
cena 400 zł
I co słychać w temacie?
w innym temacie pisał że w piątek montuje wydech i IC, trzeba czekać :)
dokładnie - jak będę PO dam znać oczywiście :)
Qrcze szkoda, że dwie rzeczy na raz. Bo znowu nie będzie wiadomo jak sam obie części (mnie najbardziej interesuje IC) wpłynęły na parametry.
witam.
Panowie i jak cos sie ruszyło z ic ktos juz zamontował czy jeszcze nie.
wojoo wsadził
Cytat: wilhelm w 28.08.2010, 12:47
wojoo wsadził
co wsadziłem bo nie w temacie jestem ? i gdzie :D
Cytat: damian88 w 28.08.2010, 11:27
Panowie i jak cos sie ruszyło z ic ktos juz zamontował czy jeszcze nie.
Cytat: wilhelm w 28.08.2010, 12:47
wojoo wsadził
Cytat: wojoo w 28.08.2010, 13:35
co wsadziłem bo nie w temacie jestem ? i gdzie :D
Hmmm, chyba jasne o co chodzi (-:
Tak więc pochwal się co i jak.
hehe chyba sie nie pochwali jest zbyt skrąmny :D
Zapraszam tutaj -> Mój nowy IC do Mondeo Mk3 (http://fordtuning.pl/index.php/topic,565.0.html)
Witam, chciałbym zapytać o ceny IC które kolega Polarny oraz wojoo zamawiali. Chciałbym zakupić takie cudo, ale kwestia kasy i po analizie wyników kolegi Polarnego skłaniam się ku tej opcji ale...hmm może model od koegi wojjo będzie porównywalny za niższą cene.
Proszę o pomoc.
u kolegi Wojoo dolicz jeszcze przejściówki za ok. 200zł
ok, ale ile kosztuje IC u kolegi wojoo wie ktoś może?
Cena za IC od kolegi ~750 pln - proszę mnie poprawić jeżeli jest inaczej.
moj icek kosztowal ok 500zl
Cytat: wojoo w 09.09.2010, 15:14
moj icek kosztowal ok 500zl
Czy dochodzą dodatkowo jeszcze koszty aby włożyć to do mondka? Czy to jest plug&play ?
Cytat: zygi w 09.09.2010, 17:51
Czy dochodzą dodatkowo jeszcze koszty aby włożyć to do mondka? Czy to jest plug&play ?
plus elementy potrzebne do podlaczenia (przejsciowki silikonowe, szybko złaczki itd) ok 200zl
5 min temu odebrałem przesyłkę :D
(http://img841.imageshack.us/img841/2589/dsc00740r.jpg) (http://img841.imageshack.us/i/dsc00740r.jpg/)
faaajny, ile dałeś?
..a co będziesz ogrzewał tym kaloryferem...przygotowania do zimy??? 8) :P
na zamówienie czy jakiś gotowiec??
gotowiec airteca
Cytat: auchim w 02.11.2010, 15:44
5 min temu odebrałem przesyłkę :D
(http://img841.imageshack.us/img841/2589/dsc00740r.jpg) (http://img841.imageshack.us/i/dsc00740r.jpg/)
Fajnie że w końcu zawitał IC, no i jest Performance :D
Teraz jakieś 15/30min roboty i będzie na miejscu.
Kiedy Turbo, wydech, i dolot :]
Pozdro
z turbo to okaże się w grudniu czy będę zmieniał
wydech jest, dolot siedzi k&n 57 chciałem zmieniać na apollo ale alternator mi siadł więc nie wiem czy będzie póki co
Ten ładny czarny kaloryfer jest P&P? Czy trzeba coś podcinać?
Teraz Ja ! Teraz Ja ! (http://img594.imageshack.us/img594/9515/snc00050k.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/594/snc00050k.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us) Wszyscy mają mambę, mam i Ja ! :D
Kolejny IC by Polarny ... 8)
Witam i pozdrawiam wszyskich ,
mam pytanie , czy ten IC zmiesci sie w Mondeo ?
http://www.axauto-parts.com/boutique/product.php?id_product=2659
Czy ktos ma rozmiary IC Airtec ?
Po co Ci taki wielki? ;)
..pewnie takie coś czeka na montaż :D
(http://img155.imageshack.us/img155/2479/bigturbo.jpg) (http://img155.imageshack.us/i/bigturbo.jpg/)
Cytat: G-CS w 22.03.2011, 20:04
..pewnie takie coś czeka na montaż :D
Albo takie:
(http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20070712224622/uncyclopedia/images/e/ef/Big_turbo.jpg)
;)
heh...miałem to wrzucić...ale z kolei ten IC byłby za mały :P
Mieszkalem w malym mieszkaniu jak bylem maly i mam kompleksy. :P
Wymiarami chyba nie jest wiekszy od Airtec-a , co ? To co Airtec tez za duzy ?
« Dodane: 22.03.2011, 20:57 »
http://www.axauto-parts.com/boutique/product.php?id_product=2658
Jest tez taki wymiarami prawie taki sam jak Polarnego , tylko uchwytow brak.
Jak weźmiesz za duży, to stracisz na ciśnieniu doładowania i zwiększy się niepotrzebnie pojemność układu.
Poza tym kupisz coś takiego za 500 zł z przesyłką i jeszcze musisz wydać kasę na weże, bo one plug & play nie są. Efekt będzie taki, że 750 zł niewyjęte.
Mnie się ten Airtec-a podoba tylko cena prohibicyjna i ciężko znaleźć w okazji.
Jest duży ale chyba dużo cieńszy , dlatego pytam o wymiary ,żeby znać objętość , bo to Airtec jest jak na razie referencją na rynku.
Cytat: G-CS w 22.03.2011, 20:16
heh...miałem to wrzucić...ale z kolei ten IC byłby za mały :P
Może kilka takich dałoby się przystosować?
(http://www.e-splot.pl/images/upload/Sztuki%20Wizualne/Kaloryfer,%20250%20x%2090%20cm,%20olej%20na%20p%C5%82%C3%B3tnie,%202010,%20micha%C5%82%20stonawski.jpg)
Cytat: radekrogo w 22.03.2011, 21:22
Mnie się ten Airtec-a podoba tylko cena prohibicyjna i ciężko znaleźć w okazji.
Jest duży ale chyba dużo cieńszy , dlatego pytam o wymiary ,żeby znać objętość , bo to Airtec jest jak na razie referencją na rynku.
Referencja dla osób chcących mieć jak największy IC. A to, że jak wsadzisz Airteca i belka go zasłania i cała powierzchnia jego nie pracuje "parą", to wiele osób pomija, a to stanowczy błąd.
Tomasz - ale to kaloryfer - takie jakie mamy tutaj wszyscy u siebie na klatach (-:
Cytat: Polarny w 22.03.2011, 22:13
Tomasz - ale to kaloryfer - takie jakie mamy tutaj wszyscy u siebie na klatach (-:
Zgadza się, ale zasada działania jest w sumie podobna. ;)
No podobna:D
A jeśli chodzi o IC ja zdecydowanie polecam IC od Polarnego które sam posiadam, już zaczynam doceniać jego atuty, a wszystko przede mną:D
Cytat: weksla w 22.03.2011, 22:27
już zaczynam doceniać jego atuty, a wszystko przede mną:D
Intercoolera czy Polarnego? :wojoo:
Może coś nie do końca rozumiem to mi wyjaśnijcie proszę. Czy działanie intercoolera nie opiera się na sprężaniu rozprężaniu co powoduje wymianę cieplną , anie na jego chłodzeniu pędem powietrza ? A skoro tak to powierzchnia chłodnicy ma znaczenie , nawet gdy jej czesc jest zakryta przed pędem powietrza.
..troszkę z lodówką Ci się pomyliło...IC to po prostu chłodnica..i nie doszukuj się tu innego działania :D ..tam się nic nie rozpręża...ciśnienie jest takie samo (no prawie) na wejściu i wylocie...
Ni chuchu nie popuszczę. Sami sobie zaprzeczacie. Jak ta fordowska jest za mała a Polarnego większa, znaczy lepsza ,to ta największa z Airtec-a jest lepsza od tej Polarnego , to na logikę. No i nie myślę ze jak robili te Polarnego to spędzili tydzień na wyliczaniu jej parametrów wymiany cieplnej. No ale nie jesteśmy tutaj żeby sie kłócić. Ja się upieram przy swoim duża jest lepsza.
« Dodane: 22.03.2011, 23:05 »Cytat: G-CS w 22.03.2011, 22:50
..troszkę z lodówką Ci się pomyliło...IC to po prostu chłodnica..i nie doszukuj się tu innego działania :D ..tam się nic nie rozpręża...ciśnienie jest takie samo (no prawie) na wejściu i wylocie...
Musi sie sprężać bo się średnica zmienia z 6cm do kilku mm a potem znowu 6cm na wejsciu do dolotu.
Cytat: radekrogo w 22.03.2011, 23:01
Ni chuchu nie popuszczę. Sami sobie zaprzeczacie. Jak ta fordowska jest za mała a Polarnego większa, znaczy lepsza ,to ta największa z Airtec-a jest lepsza od tej Polarnego , to na logikę.
Fabryczny intercooler jest zbyt mały (szczególnie po podniesieniu ciśnienia doładowania), więc jego wymiana na odpowiedni daje wyraźną poprawę. Jednak zamontowanie jeszcze większego nic już nie da. Po prostu intercooler powinien być taki jak trzeba. Jeśli udaje mu się wychodzić powietrze w dolocie do temperatury zbliżonej do temperatury otoczenia, to dalsze zwiększanie jego pojemności tej temperatury już z oczywistych powodów nie zmniejszy, a pogorszy się choćby reakcja na gaz.
Dlatego chciałbym poznać wymiary Airtec-a , bo może mieć podobna pojemnosc co Polarnego przy większej powierzchni.
« Dodane: 23.03.2011, 19:56 »
Temp.pow.dolotu (°C) Strata mocy w % moc calkowita(CV)
20 0% 200
60 3.5% 193
70 7% 186
80 10% 180
100 13% 174
Oto co wyskrobalem , tak wiec temp. optymalna dla kopciucha to 20° powyzej niej traci moc , ponizej takze ,niestety nie znalazlem w jakich proporcjach. Tak wiec z ciezkim sercem przyznaje ze parametry IC Polarnego sa ok i wiekszego nie potrzeba.
Cytat: radekrogo w 22.03.2011, 23:17
tak wiec temp. optymalna dla kopciucha to 20° powyzej niej traci moc , ponizej takze ,niestety nie znalazlem w jakich proporcjach.
chcesz powiedzieć że jak temp w dolocie będzie miała 0° to moc się zmniejszy? :)
No jak logicznie pomyśleć to nie. :D
Dzisiaj rano mały test wydajnosci seryjnego IC z Kiwi bluetooth i aplikacjom Torque pod Androidem .
Temp.otoczenia obciazenie silnika temp przy dolocie
3°C 30% 25°C
3°C 50% 35°C
3°C 80% 45°C
tak wiec nawet przy niskich temp. zewnętrznych nasz IC puchnie , nawet nie chcę myśleć co będzie latem przy +30°C.
Według tabeli straty mocy są minimalne , nawet latem , ale nie wiem jak to wpływa na stres termiczny silnika i jego żywotność.
Czy IC Polarnego wyrobi przy Hybrydzie?
jaknajbardziej wyrobi
Cytat: weksla w 26.03.2011, 13:26
jaknajbardziej wyrobi
Hm... ktoś to już sprawdził?
« Dodane: 26.03.2011, 13:31 »Cytat: radekrogo w 25.03.2011, 22:46
Dzisiaj rano mały test wydajnosci seryjnego IC z Kiwi bluetooth i aplikacjom Torque pod Androidem .
Temp.otoczenia obciazenie silnika temp przy dolocie
3°C 30% 25°C
3°C 50% 35°C
3°C 80% 45°C
tak wiec nawet przy niskich temp. zewnętrznych nasz IC puchnie , nawet nie chcę myśleć co będzie latem przy +30°C.
Według tabeli straty mocy są minimalne , nawet latem , ale nie wiem jak to wpływa na stres termiczny silnika i jego żywotność.
Jak mierzyłeś to obciążenie? Jeśli był to "load" via OBD to nie jest to do końca miarodajne w tym kontekście, bo IC najbardziej puchnie jeśli np. przyspieszysz ostro kilka razy z przerwami krótkimi na tyle, ze nie zdąży się wychłodzić.
To jest dokładnie ''load'' tak jak mówisz to moje obciążenie. Trasa dyla dosyć kreta i pod górę 500m deniwelacji tak wiec było sporo zwolnień i przyspieszeń.
Krótkie przyspieszenie i zwolnienie wcale nie muszą w pełni wygrzać IC. Ale kilka dłuższych już tak - np. żwawe wyprzedzenie 2-3 aut na raz i tak ze 2-3 razy. Wtedy IC dostaje w dupę. No albo po prostu autostrada, 160km/h i trasa pod górkę. A4 i Góra Św. Anny są fajnym miejscem pomiarowym.
Hmmm, 160 km/h nie stanowiło dla mnie problemu nawet przed chipem. Spróbuję przy najbliższej okazji ścignąć go i zobaczyć jak to będzie, tylko teraz już po chipie.
Tak mimochodem to nikt nie pomyślał żeby skrócić przewód miedzy IC i dolotem ? Bo jak wiadomo im droga krótsza tym wydajność IC lepsza.
« Dodane: 26.03.2011, 21:11 »
Noi jeden mechanik francuski mi zapodl temat ze mozna IC przeplukac , bo z wiekim zachodzi olejel z odmy i skutechnosc spada , ale to chyba tylko w Lagunie :P
Cytat: Polarny w 26.03.2011, 20:29
Hmmm, 160 km/h nie stanowiło dla mnie problemu nawet przed chipem. Spróbuję przy najbliższej okazji ścignąć go i zobaczyć jak to będzie, tylko teraz już po chipie.
Kolego, pod tę górę, z pełnym bagażnikiem ? Wątpię...
Po Chipie mam 150KM, w miarę jakiś moment ale masa robi swoje...
Być może, byłem zawieszony po pracy aż tak, że nie wdusiłem gazu w podłogę...
Skoro wcześniej mi leciał 180-200 więc jest-było i mam nadzieje będzie wszystko w porządku.
Polarny to jest Twoj IC?
http://moto.allegro.pl/intercooler-ford-mondeo-mk-3-630x160x70-i1512003682.html
Bo zadziwiająco podobny coś - dałeś im zgodę na wykorzystanie Twojego projektu czy po po prostu ja źle widzę na aukcji :P
Cytat: Snajper w 26.03.2011, 21:26
Kolego, pod tę górę, z pełnym bagażnikiem ? Wątpię...
Po Chipie mam 150KM, w miarę jakiś moment ale masa robi swoje...
Być może, byłem zawieszony po pracy aż tak, że nie wdusiłem gazu w podłogę...
Skoro wcześniej mi leciał 180-200 więc jest-było i mam nadzieje będzie wszystko w porządku.
Dlatego napisałem, że sprawdzę i wtedy dam znać. Po prostu raczej nie przypominam sobie, bym próbował ścigać autko pod tą górę szybciej niż 150/160 km/h. Ale to dopiero pewnie na majówkę będzie okazja.
No i sprawdziłem. Pełny bak + pasażer. Test rozpocząłem następująco. Utrzymywałem prędkość 120 km/h do momentu, kiedy nie pojawił się dodatkowy trzeci pas ruchu. Wtedy gaz do dechy i na górze miałem wg licznika 195 km/h.
Tak więc Snajper dobrze mi się wydawało.
heheheh 130ps power:D
125 PS, bo ja mam wersję 125 KM.
ooo to ja nie wiedziałem Polarny:D
EURO 3 to 130 a EURO 4 to 125?
Ja mam Euro 4 i 125 KM. Były jeszcze 2.0 TDCI z Euro4 i z DPFem, które pewnie maja 130 KM.
co myślicie o tym
http://www.ebay.pl/itm/FORD-MONDEO-ST-TDCi-BIG-FRONT-MOUNTED-INTERCOOLER-/250901897489?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a6aeb2111
To jest pewnie to samo co to (rdzeń 550x230x65mm): http://www.fmic.pl/product.php?id_product=10
Ja mam taki u siebie, oryginalne węże pasują. Trzeba tylko dorobić mocowanie u góry i na dole.
Mam pytanie czy ten intercooler z fmic + chip vtechowy cos da czy nie
mam mondeo mk3 2002 r. 130 ps(po chipie 157 i 390 nm) zastanawiam się czy wymiana intercoolera coś da?
jasne że da w szczególności w upalne dni.
Cytat: weksla w 25.05.2012, 23:10
jasne że da w szczególności w upalne dni.
a nie bedzie turbo dziury,czy po zalozeniu jechac jeszcz raz do chopakow z vtechu? A skad ty masz 190kucy,co robiles?
Cytat: szaqall111 w 26.05.2012, 02:06a nie bedzie turbo dziury,czy po zalozeniu jechac jeszcz raz do chopakow z vtechu?
Nie będzie laga, nie musisz jechać, po prostu auto nie będzie tracić tej mocy którą masz :)
Mam do Was pytanie, czy jest jakaś różnica miedzy intercoolerem z fmic za okolo 330 a takim np z mtunigng za 290 zł? Z wygladu są niby takie same, przynajmniej po zdjeciach ;)
Z wyglądu 99% jest taka sama, różnice mogą być w środku. Ja bym wziął z fmic.
Cytat: szaqall111 w 25.05.2012, 23:01zastanawiam się czy wymiana intercoolera coś da?
da przede wszystkim obniżenie temperatury w dolocie czyli mniejszą utratę mocy w upalne dni
Cytat: linkgrabber w 26.06.2012, 15:31czy jest jakaś różnica miedzy intercoolerem z fmic za okolo 330 a takim np z mtunigng za 290 zł?
rozumiem gdybyś zapytał o jakiś tam IC za 1000 i i drugi za 400 ale te 40 zł to może być różnica w marży i tyle.
Ponieważ jestem zmuszony odsunąć zmianę auta na jakieś nawet dwa latka (planowany zakup domu), to chcę przy okazji likwidacji szkody (przejechałem prawym bokiem po blokadzie parkingowej, do wymiany jest przedni błotnik i przednie drzwi, a tylne drzwi, błotnik i próg do lakierowania), zrobić parę rzeczy, które pozwolą mi lepiej znieść czas jezdzenia tym nieszczęsnym dieselem ... ;-)
Mój S-Max jest obecnie podkręcony na 170kucy (400Nm), ale w ciepłe dni sporo z nich ucieka, wiec chce wykorzystać kasę z ubezpieczenia nie tylko na naprawe blacharki, ale również na montaż lepszego IC i tutaj pytanie do Was - który wybrać, zeby dawał radę, ale nie powodował zbyt duzego laga?
http://www.fmic.pl/product.php?id_product=10 (http://www.fmic.pl/product.php?id_product=10)
Ten byłby OK, czy może wybrać coś innego?
http://www.stuninguj.pl/index.php?s_name=intercooler&prod_id=2753&p=2 (http://www.stuninguj.pl/index.php?s_name=intercooler&prod_id=2753&p=2)
Najprawdopdobniej będę naprawiał auto w warsztacie współpracującym z tym sklepem, wiec może jakąś lepszą cenę mógłbym na niego dostać
Ja bym brał tego 550x230 z fmic.pl, co do laga to wątpię żeby coś się zmieniło.
ICek jest potrzeby w momencie kiedy robisz Decat, wydech i chipsa nie trzeba nic zmieniać po tuningu tylko poprawisz lub utrzymasz osiągi w ciepłe dni ja planowałem właśnie tego za 330 zł z fmci a mam 170 KM i 440 Nm seria 2.0 Tdci 125 KM bo Euro 4 ale jak u heko sprawdzaliśmy to przed modami było 130KM. Ja jak zmienię na 2.2 Tdci i bede modyfikował wtedy coś się pomyśli o IC bo mody mają być na grubo. A tu baza .
(http://imageshack.us/g/94/cimg2482v.jpg/)
« Dodane: 03.05.2013, 21:38 »
(http://imageshack.us/photo/my-images/94/cimg2482v.jpg/)
(http://imageshack.us/photo/my-images/855/cimg2489w.jpg/)
(http://imageshack.us/photo/my-images/703/cimg2495j.jpg/)
gdzie te foty?
Cytat: weksla w 03.05.2013, 23:43
gdzie te foty?
No sa tyle ze ich nie widac ;-) zawsze jak chce wstawic kilka to robi sie problem, wieczorem poprawie.
(http://img203.imageshack.us/img203/2720/cimg2481e.jpg)
(http://img163.imageshack.us/img163/6176/cimg2493jy.jpg)
(http://img707.imageshack.us/img707/7066/cimg2482b.jpg)
(http://img690.imageshack.us/img690/3526/cimg2483w.jpg)
ładny, tego 2,2 mi właśnie brakuje do szczęścia no i denso tez mi brakuje:D
Cytat: weksla w 05.05.2013, 14:13
ładny, tego 2,2 mi właśnie brakuje do szczęścia no i denso tez mi brakuje:D
Do tego tani :-)
Falubaz1 świetny mondolot, widze chyba ostatni ze wszystkimi liftami ;) wychodząc z klatki właśnie taki stoi przed - autko sąsiada, nigdy nie mogę go spotkać żeby pogadać. Wrzucę fotę może później bo naprawdę ciekawa sztuka :)
Wracajac do tematu Icka widzę ze w MK3 bardzo łatwo też się montuje, u siebie też w niedalekiej przyszłości planuję montaż z fmic.pl
nie do końca jest plug&play ale bardzo podoba mi się wizja dłubania przy aucie :D zwłaszcza jak już się robi ciepło
W focusie też nie ma za dużo do dłubania, dwa silikonowe kolanka i dwa krótkie odcinki rury alu lub nierdzewki :)
Chopy - czy ma ktos pojęcie jakie są srednice wlotu/wylotu w ori IC w Mk4 2,0TDCI ???
Jaka była srednica w Mk3?
przeglądałem stronki i trafiłem na 3 aukcje i ptanie czy któraś jest warta zachodu dodam że sposób montażu p&p
http://allegro.pl/ford-mondeo-mk-3-00-chlodnica-intercooler-nowy-i3327857191.html
http://allegro.pl/intercooler-nowa-chlodnica-turbo-ford-mondeo-mk3-i3310590164.html
http://allegro.pl/intercooler-ford-mondeo-iii-mk3-2-0-tddi-tdci-nrf-i3336731191.html
wszystkie to zamienniki oryginału, mam do oddania swój jak coś pisz PW.
Jak chcesz większy wstawiać to chyba tylko airtec jest p2p
Cytat: nergal w 27.06.2013, 23:07przeglądałem stronki i trafiłem na 3 aukcje i ptanie czy któraś jest warta zachodu dodam że sposób montażu p&p
Bierz fmic.pl, oryginalne rury pasują bez problemu, trzeba tylko je skrócić o 1-2cm. Co do mocowania to 4 płaskowniki, dwa przykręcasz od spodu, a dwa u góry (bez problemu do czegoś przykręcisz). Koszt podobny jak te z aukcji, a wydajność dużo większa :)
zajrzę z ciekawością kurcze tyle modyfikacji się nazbierało że ciężko uzbierać będzie tyle pieniędzy na okres wakacji więc będę musiał zrobić listę i wybrać najważniejsze/ najciekawsze
« Dodane: 28.06.2013, 16:29 »
wilhelm masz na myśli jakiś konkretny model z tej strony
nergal ja mam taki http://fmic.pl/intercoolery/11-intercooler-550x180x65mm.html
i spokojnie wystarcza. Sprawdzałem komputerem przy gazowaniu. Temperatura stabilna i nie rośnie. Możesz się pokusić również o ten:
http://fmic.pl/intercoolery/10-intercooler-550-230-65mm.html
niby wyższy o 5cm ale wtedy większość z tych 5cm intercoolera schowa się za przednią belką. Także myślę że nie warto.
Myślę, że do diesela w zupełności wystarczy ten 180mm, bo ten 230mm to chyba przerost formy nad treścią w tym silniku.
btw - gdyby komuś to było kiedykolwiek potrzebne, to średnica wyjścia oryginalnego IC w S-Maxie (zapewne również w Mondeo Mk4) to 51mm, więc zakładając nowy IC, trzeba mieć redukcję na taką własnie średnicę.
Będzie pasował te IC co znalazlem? Jakie wejscie ma byc?
http://estd.pl/pl/rury/69--intercooler-550x230x65-mm.html
jeśli do mondeo mk3 to tak, będzie pasował ale czytaj post wyżej bo w mk3 nie zrobisz 250KM więc nie potrzebujesz tak dużego. ja miałem dużą poprawę temperatur już przy 140mm a poza tym przy 230 nie dogrzejesz silnika zimą i wiecznie będzie chłodno w aucie.
mk3 w IC wejścia proste z boku i śr. chyba 57
Cytat: Jendrekmak w 30.07.2017, 12:26
jeśli do mondeo mk3 to tak, będzie pasował ale czytaj post wyżej bo w mk3 nie zrobisz 250KM więc nie potrzebujesz tak dużego. ja miałem dużą poprawę temperatur już przy 140mm a poza tym przy 230 nie dogrzejesz silnika zimą i wiecznie będzie chłodno w aucie.
mk3 w IC wejścia proste z boku i śr. chyba 57
[/quote,
Mógłbyś podac jakis link albo cos? Czy to wymiary 550/140/65?
Bo bylem na hamowni w piątek i auto mam zmapowane 2.0 TDDi na 150km i mowil ze musze IC wymienić bo za malo powietrza sie dostaje czy cos tam. Takze nie wiem jaki IC kupic :/
ja miałem ostatecznie 160KM i 140x550x65 dawał radę a tu masz 180 z wejściami 2,25 cala prostymi https://tomas-tuning.com/intercooler-chlodnica-powietrza-do-turbo-550x180x65-fmic-o_2896.html
a powietrza z powodu IC więcej nie będzie bo nie zwiększasz średnicy tylko obniżasz temperaturę powietrza w dolocie. niektórzy twierdzą że przy dużym IC robi się zbyt duża dziura w doładowaniu więc nie przesadź z wielkością
tu masz zdjęcia z wymiany na 180 http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/39976-Wymiana-intercoolera-na-wi%C4%99kszy/page2?highlight=intercooler
Cytat: Jendrekmak w 30.07.2017, 14:31
ja miałem ostatecznie 160KM i 140x550x65 dawał radę a tu masz 180 z wejściami 2,25 cala prostymi https://tomas-tuning.com/intercooler-chlodnica-powietrza-do-turbo-550x180x65-fmic-o_2896.html
a powietrza z powodu IC więcej nie będzie bo nie zwiększasz średnicy tylko obniżasz temperaturę powietrza w dolocie. niektórzy twierdzą że przy dużym IC robi się zbyt duża dziura w doładowaniu więc nie przesadź z wielkością
tu masz zdjęcia z wymiany na 180http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/39976-Wymiana-intercoolera-na-wi%C4%99kszy/page2?highlight=intercooler
To czyli trzeba kupic ten 140. Dzięki za pomoc :)