Fordtuning.pl

Codzienna eksploatacja => Silniki benzynowe turbo => Zaczęty przez: lkiwior w 07.02.2017, 21:04

Tytuł: problem kopci za bardzo na biegu jałowym po 2, 3 minutach postoju???
Wiadomość wysłana przez: lkiwior w 07.02.2017, 21:04
Witam serdecznie. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem forda focusa st 2007r. i teraz problem jak go kupiłem wszystko było ok i teraz pojawił się problem buczenia w silniku - czyli odma! Wymieniona sama membrana i czyszczony separator gdzieś doczytałem że tyle wystarczy. od tej pory przy uruchamianiu silnika czuć w środku z nagrzewnicy spalony olej dosłownie przez 10sekund i spokój, potem wszystko działa bez zarzutu. problem jest też taki, że gdy stanę autem na dłużej 2, 3 minuty to z rury wydobywają się ogromne chmury dymu ostre spaliny... do tej pory w żadnym aucie z czymś takim się nie spotkałem??? Dodam że na co dzień sprawdzam olej i płyn chłodniczy i jest bez ubytków może ostatnio odrobinkę oleju ale dosłownie odrobinę na 500km. czy ktoś może mi w tym temacie pomóc bo nie mam kompletnie pomysłu?? czy separator musi być też wymieniony i to jest ból dopiero co rozrząd komp zrobiony świece też chociaż stare wyglądały ładnie olej też świeżo zalany 0w40. gdzie szukać jeszcze???
Tytuł: Odp: problem kopci za bardzo na biegu jałowym po 2, 3 minutach postoju?
Wiadomość wysłana przez: weksla w 08.02.2017, 22:22
Wydaje mi się że na zimnym silniku przy biegu jałowym wydowywające się chmury pary wodnej przy tak niskich temperaturach są normą
Tytuł: Odp: problem kopci za bardzo na biegu jałowym po 2, 3 minutach postoju?
Wiadomość wysłana przez: MAG w 09.02.2017, 09:20
U mnie na zimnym tez mocno "kopci".
Tytuł: Odp: problem kopci za bardzo na biegu jałowym po 2, 3 minutach postoju?
Wiadomość wysłana przez: lkiwior w 12.02.2017, 22:33
Na zimnym zgodze sie ale na cieplym dogrzanym silniku pojawiaja sie ogromne chmury dymu i nie odrazu tylko po chwilowym postoju zaczyna kopcic od tak???
Tytuł: Odp: problem kopci za bardzo na biegu jałowym po 2, 3 minutach postoju?
Wiadomość wysłana przez: lkiwior w 18.02.2017, 15:56
I tak w woli wyjaśnienia tematu aby go zamknąć. Sprawa nadmiernych spalin i kopcenia wyjaśniona, a powodem był wadliwy separator jednak!!! Dla ciekawych temat na ławę: w fokusie st jak się zepsuje odpowietrzenie silnika tzw odma to nie wystarczy wymiana membrany wraz z korkiem za 200zl. Tylko trzeba wymienić całą podstawę filtra oleju wraz z separatorem, bo mogą z tego wyniknąć tego typu kłopoty, a potem szukanie dziury w całym niby zrobione a jednak??? Tyle w tym temacie pozdrawiam