Hej.
Z racji tego że chciałbym zrobić gruntowny porządek pod maską przed modzeniem auta i podnoszeniem jego mocy, w pierwszej kolejnosci chcę wymienic wszelkie rolki, paski i napinacze znajdujące się w układzie napędu alternatora, klimatyzacji, wspomagania.
Nie ruszam ukladu rozrzadu gdyż był kompleksowo robiony w okolicach czerwca br.
Chciałbym prosic o pomoc w skompletowaniu wszystkich potrzebnych cześci, i jesli ktoś ma o ewentualny rysunek/schemat montażu tych części. - Nigdzie nie moge tego znaleść.
Z tego co się orientuje potrzebuję to: Jeśli coś pominałem to podajcie co jeszcze trzeba do kompletu:
https://www.motointegrator.autotrader.pl/produkty/384532-napinacz-paska-klinowego-skf-vkm-36236
https://www.motointegrator.autotrader.pl/produkty/384533-napinacz-paska-klinowego-skf-vkm-36238
https://www.motointegrator.autotrader.pl/produkty/267317-pasek-wieloklinowy-conti-5pk847
https://www.motointegrator.autotrader.pl/produkty/271271-pasek-wieloklinowy-conti-5pk890
Oprócz tego pewnie potrzebne sa jakieś rolki napinające itp. Z góry dzięki za pomoc.
Mimo 100kkm też mocno myślę o takiej operacji - nie pasują mi odgłosy. Z tego co czytałem, zalecane jest przy 200kkm? Jeszcze postaram się jakieś ustawki zrobić z klubowiczami (MAG?) to sobie przy okazji osłucham i porównam.
Według serwisu wymiana po 200 tysiach, większość posiadaczy ST robi po 100 tysiącach
Zdecydowanie warto zrobić to wcześniej, jeśli silnik był poddany tuningowi, a auto jest eksploatowane adekwatnie do nowych osiągów. :)
Dlatego podrzućcie jakie części potrzebuje:)
Cytat: snafu w 28.12.2014, 22:19
Mimo 100kkm też mocno myślę o takiej operacji - nie pasują mi odgłosy. Z tego co czytałem, zalecane jest przy 200kkm? Jeszcze postaram się jakieś ustawki zrobić z klubowiczami (MAG?) to sobie przy okazji osłucham i porównam.
U mnie była cała góra silnika robiona, więc przy okazji jest i nowy rozrząd - pytanie czy wszystkie rolki i napinacze też wymienili przy okazji ...
Robiłeś to już? Także robię przymiarki przed strojeniem, przy okajzi robienai sprzęgła.
Wychodzi mi takie coś (w wersji max. )
rozrząd ( pasek + napinacza + rolka )
zestaw śrub zalecanych przy wymianie rozrządu ( 7 szt )
pompa wody
pasek altenatora
napinacza paska alternatora
pasek klimatyzacji
Ewentualnie - tzw. sprzęgło na alternatorze - rolka alternatora, dostępne tylko z firmy INA
Coś jeszcze warto wymienić/sprawdzić. Dajecie Panowie znać, będę zamawiał graty.
Wymieniłem tylko paski osprzętu. Napinaczy nie wymieniałem. Ponoć były jak nowe. A o jakich śrubach piszesz?
Nie dociekałem, które to. Ze sklepu taki wykaz, dla wariantu full.