Hej
Niestety i u mnie przyszedł czas na wymianę kilku elementów układu kierowniczego. Wyszło to podczas przekładki kół z letnich na zimowe. U gumiorza patrzę a tu po zakręceniu koła gdy auto było w górze mogę poruszać sobie kołem na lewo i prawo (wyczuwalny luz). Kiedyś pisałem o problemie luzu na przekładni kierowniczej podczas gwałtownego przyciśnięcia pedału gazu. )Jak mniemam to będzie to).
Z tego co się orientuję to muszę wymienić następujące elementy w obu kołach z przodu:
- drążek kierowniczy
- końcówka drążka kierowniczego
I teraz patrze na stronie internetowego sklepu Forda i tam jest mnóstwo zamienników tych elementów (prócz oczywiście najdroższych oryginałów forda - jak sądzę niekoniecznie najlepszych).
Jeśli ktoś przerabiał ten problem i może polecić któryś z zamienników to byłbym wdzięczny gdyż na obecną chwilę nie chciał bym wydawać kasy na oryginały gdyż są 2x droższe a z finansami u mnie krucho.
Z tego co znalazłem to drążki kierownicze mamy takie:
- http://ford.sklep.pl/pl,product,319437,drzek,kierowniczy,evr.html
- http://ford.sklep.pl/pl,product,319439,drzek,kierowniczy,ford.html
- http://ford.sklep.pl/pl,product,801147,drzek,kierowniczy,trw.html
Natomiast końcówki drążka kierowniczego znalazłem takie:
- http://ford.sklep.pl/pl,product,320014,koncowka,drzka,kierowniczego,delphi.html
- http://ford.sklep.pl/pl,product,320018,koncowka,drzka,kierowniczego,ford.html
- http://ford.sklep.pl/pl,product,320028,koncowka,drzka,kierowniczego,hp.html
- http://ford.sklep.pl/pl,product,1023270,koncowka,drzka,kierowniczego,lemfoerder.html
- http://ford.sklep.pl/pl,product,320033,koncowka,drzka,kierowniczego,moog.html
- http://ford.sklep.pl/pl,product,1023281,koncowka,drzka,kierowniczego,ruville.html
- http://ford.sklep.pl/pl,product,801155,koncowka,drzka,kierowniczego,trw.html
Jak widać ceny poszczególnych podzespołów są bardzo zróżnicowane, ale nie wiem jak z jakością i wytrzymałością. Proszę o porady.
TRW i Lemfoerder pewnie będzie ok.
Ja osobiście mogę polecić tylko LEM'a
Ja też polecam Lemfoerdera.
W takim razie drążek wezmę TRW a końcówkę LEM'a
Zrobisz jak będziesz uważał ale po co tak kombinować? Kup jedno i drugie Lema i będziesz miał na długo spokój...
Czasem jest warto dopłacić parę zł ;)
Dla ciekawostki. LEM robi na pierwszy montaż końcówki drążków do MK3, pewnie inne części też.
LEM = Motorcraft w tym przypadku.
Poszukaj na allegro, prawdopodobnie będzie taniej niż na ford.sklep.pl
Cytat: KLUSEK w 27.11.2011, 16:28
Dla ciekawostki. LEM robi na pierwszy montaż końcówki drążków do MK3, pewnie inne części też.
LEM = Motorcraft w tym przypadku.
Ale na zdjęciach zdają się wyglądać nieco inaczej... Chociaż możliwe, że to jakiś błąd w doborze zdjęć i w rzeczywistości są takie same.
Mam w rodzinie MK3 i jak kupowałem końcówki drażka stab. to wyglądały identycznie jak te zdemontowane z auta (a tam była fabryka jeszcze). Nie wiem jak w innych częściach, ale tak gdzieś kiedys przeczytałem, że właśnie oni robili dla Forda :)
Cytat: KLUSEK w 27.11.2011, 19:30końcówki drażka stab.
Masz na myśli łączniki stabilizatora? To trochę co innego. ;)
Tak, błąd w nazewnictwie ;)
Cytat: KLUSEK w 27.11.2011, 23:32
Tak, błąd w nazewnictwie ;)
No właśnie, a w końcówce drążka kierowniczego wydaje się być różnica (o ile wierzyć zdjęciom):
Lemfoerder:
(http://photos01.istore.pl/6373/photos/midi/1622636.jpg)
Ford:
(http://photos02.istore.pl/6373/photos/midi/290193.jpg)
Na 2 zdjęciu widać kołnierz plastikowy który chroni podczas transportu
Ok nie ma juz co gdybać.
Z racji tego iż nie mogę dorwać Lemfoerdera są tylko końcówki, to skłaniam się ku zestawowi TRW bo mają to i to tego producenta. Czy to dobry wybór?
Czy pomieszać i wsiąść gałki Lem;a a drążki TRW?
Dla uzupełnienia dodam iż dziś wymieniłem poszczególne elementy układu kierowniczego, tj drążki i końcówki, o dziwo moje były jeszcze oryginalne od nowości. Aha i najlepsze: producentem oryginalnych gałek i drążkow w mk3 jest firma TRW (jest tam tylko dodatkowo logo Forda) więc nie warto przepłacać.
A luzy znikły czy nadal są?
Ależ oczywiście że luzy zniknęły. Lewa gałka totalnie wybita, natomiast prawa lekko, drążki niby były ok, ale też wymienione...
Zrobiłeś geometrie?
Słuchajcie, mam nietypowe pytanie...
Z wymianą końcówek nie będzie większych problemów.
Jak wygląda sprawa wymiany drążka? Czy 22-latek z garażem i zestawem narzędzi da rade? :)
Ogólnie staram się robic wszystko sam, ew z głową rodziny, jeśli oczywiście znajdzie czas i w tym przypadku również chciałbym sobie poradzic.
Co Wy na to?
Pozdrawiam
jeśli masz odpowiednie narzędzia, i kanał to raczej powinieneś dać radę, no ale zbieżności to już raczej sam nie ustawisz:D
O tym właśnie zapomniałem - kanał też oczywiście jest. ;)
W takim razie czekam na kilka dni suszy i zabieram się za operację. ;)
Hehe, no wiadomo. :P
Dzięki!