Jakie opony polecacie letnie do RS-a?
Będę nudny... :)
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2.
Na suchym, to na każdej oponie będziesz fajnie latał, a dzięki tym GY będziesz jeździł też w sportowym stylu na mokrym asfalcie i przy niższych temperaturach na suchym. Kleją niesamowicie.
Ewentualnie Continental ContiSportContact 5. (ale tylko CSC 5, bo wcześniejsze generacje - niższe niż piątka - moim zdaniem odpadają)
Na marki budżetowe, to bym nawet nie patrzył. Nie po to kupiłeś to auto, żeby rezygnować z niewielkiej nawet części przyczepności, aby zaoszczędzić kilka stówek.
Takie auto, takie koszty :)
Na marki budżetowe, to bym nawet nie patrzył. Nie po to kupiłeś to auto, żeby rezygnować z niewielkiej nawet części przyczepności, aby zaoszczędzić kilka stówek.
Takie auto, takie koszty :)
[/quote]
True dzięki za info.
Cytat: sseebbaa1 w 04.02.2015, 16:50Ewentualnie Continental ContiSportContact 5. (ale tylko CSC 5, bo wcześniejsze generacje - niższe niż piątka - moim zdaniem odpadają)
Subiektywnie wolałem 2. Były twardsze. Ale obiektywnie 5 jest lepsza. :)
Conti 5 bardzo fajne opony kleją się niesamowicie, ale przy ostrej jeździe schodzą w oczach.. po 20 tys. wylądowały w śmietniku.
Obecnie wróciłem w Foce do Falkenów ZE 914 które miałem w poprzednim mondeo i przyczepność sucho/mokro porównywalna z Conti 5
To prawda, są miękkie i przez to kończą się szybko. Ale za to np. hamowanie jest po prostu fantastyczne.
Cytat: franczesko w 06.02.2015, 23:58po 20 tys. wylądowały w śmietniku.
To Ty wcale ich nie męczyłeś :) Moje GY zniknęły całkowicie po 7.500 km...
« Dodane: 07.02.2015, 12:09 »Cytat: Tomasz w 07.02.2015, 11:59To prawda, są miękkie i przez to kończą się szybko
Wiadomo coś za coś :)
Ale przy samochodzie o sportowych aspiracjach nie wyobrażam sobie wybierania opon typu eco, w których ważniejsza jest trwałość niż przyczepność.
Cytat: sseebbaa1 w 07.02.2015, 12:06Moje GY zniknęły całkowicie po 7.500 km...
Ciekaw jestem Twojego stylu jazdy. :D
Cytat: sseebbaa1 w 07.02.2015, 12:06Ale przy samochodzie o sportowych aspiracjach nie wyobrażam sobie wybierania opon typu eco, w których ważniejsza jest trwałość niż przyczepność.
Niby tak. Ale z zimowych Uniroyali jestem bardzo zadowolony. Chociaż to też nie są opony "eco" -- w testach przegrywały z topowymi tylko oporami toczenia i właśnie trwałością.
Uniroyale zimowe też brałem pod uwagę, gdy kupowałem opony, ale ostatecznie kupiłem najnowsze Bridgestony fenomenalnie trzymające na mokrym.
Ale nie o tym, nie o tym... :)
Gdybym miał okazję pojeździć po torze, to z pewnością starałbym się posiadać dwa komplety letnich kół (opony + felgi).
Jeden z takimi cywilnymi oponami na co dzień, jak tu dyskutujemy.
A drugi zestaw byłby całkowicie nieprzydatny do zwykłej jazdy w trudniejszych warunkach. Takie opony brałbym tylko na tor, lub ewentualnie latem, gdy jest pewność, że będzie sucho. Opony zamontowane z felgami łatwo szybko przełożyć w warunkach garażowych i dlatego do zabawy można posprawdzać je też na zwykłych drogach, które się zna (w miarę możliwości). Da to ciekawe porównanie.
W takim drugim zestawie nie wiem czy nie szarpnąłbym się na jakieś Toyo R888.
Ale zaznaczam, że moim zdaniem takie półslicki mają sens tylko wtedy, gdy mamy do dyspozycji też inny "zwykły" zestaw, który nas nie zabije w deszczu :)
PS.Tomasz sprawdziłem jeszcze swoje archiwum i letnie GY wytrzymały 8.500 km, a nie 7.500 km jak napisałem wcześniej, więc jak widzisz nie jest tak źle.
:stupid: :stupid: :stupid:
Pająki z rury trzeba wyganiać, prawda?
Ja robię 20 tysi plus rocznie więc nie wyobrażam sobie kupna opon co rok. Ja zachwalam Bf oraz Protenzy. Były super.
a co myślicie o Federal, Kumho i Nokian?
Cytat: sseebbaa1 w 07.02.2015, 13:45Pająki z rury trzeba wyganiać, prawda?
No wiadomo, ale myślałem, że są pewne granice. :D
Cytat: vtec w 07.02.2015, 18:18a co myślicie o Federal, Kumho i Nokian?
To raczej średnia klasa, te dwie pierwsze nawet trochę jakby niżej. Jeśli myślisz o klasie średniej to zastanów się na Uniroyalem. Z moich zimówek jest naprawdę zadowolony, a porównanie mam z letnimi CSC5. Na RF też ludzie chwalą Uniroyale.
Cytat: Tomasz w 07.02.2015, 12:14Ciekaw jestem Twojego stylu jazdy.
Znajomy mi mówił ,że Seba zmienia szybciej biegi jak dsg :D :D :D
Letnie Panowie letnie....
Skoro zimówki tak pozytywnie mnie zaskoczyły, to letnie tej marki nie są raczej podłe szczególnie, że mają bardzo dobre opinie na RF, gdzie ludzie mają raczej mocne auta i użytkują je zgodnie z przeznaczeniem.
Może będę nudny, ale nadal jestem zwolennikiem Vredestein Ultrac Sessanta (tylko ten konkretny model!). Mam już drugi komplet tych opon i nie mam najmniejszego zamiaru zmieniać ich na cokolwiek innego. Jeździ się znakomicie, a poza tym stosnek jakość/cena mają raczej trudny do przebicia.
TAM, a mógłbyś jakoś porównać do Continentali albo Goodyearów? Ja z kolei o Vredsteinach Ultrac Sessanta słyszałem opinie mówiące o niezbyt dobrej przyczepności, ale sam żadnych doświadczeń nie mam. Oczywiście mówimy tu o ostrzejszej jeździe :)
Jesli mnie pamięć nie myli, to Nokian Z-Line bardzo ładnie w zeszłorocznych testach wyszły ...
O Ultrac Sessanta są bardzo różne opinie, najwyraźniej zależy to od samochodu - wygląda na to, że te opony "preferują" niektóre auta, a Ford najwyraźniej się do nich zalicza. Poprzednio miałem (na 2 samochodach) Eagle F1 i była to wtedy najlepsza opona jaką udało mi się dobrać do Cougara. Potem zaryzykowałem Sessanty i byłem bardzo zadowolony, bo okazały się nawet lepsze od F1. Teraz w ST mam już kolejny ich komplet i jest super.
MAG, Nokian Z-Line są świetne, ale mają 2 wady: brak rantu ochronnego i cena... A Sessanty nie ustępują im w zauważalnym stopniu i nie mają tych wad.
Proponuję jeszcze spytać ST-Powera o opinię, on się w zeszłym roku skusił na Sessanty.
Cytat: TAM w 09.02.2015, 12:04Proponuję jeszcze spytać ST-Powera o opinię, on się w zeszłym roku skusił na Sessanty.
Ja potwierdzę,że na tak dobrych oponach jeszcze nie jeździłem, przede wszystkim są mega ciche (a to bardzo duża zaleta przy oponie kierunkowej), świetnie odprowadzają wodę i bardzo dobrze trzymają na suchym, mają rant ochronny,dzięki czemu jeżdżąc po polskich drogach nie narażam felg na uszkodzenia, a że o wyglądzie nie wspomnę :)
Kolega JAM po moich i TAMa opiniach kupił nowy komplet do ST220 ;)
Polecam
Dodam jeszcze tylko, że nienajlepsze opinie pochodzą najczęściej od ludzi, którzy zamontowali te opony w niewłaściwy sposób. A to się zdarza, bo należy je montować zgdnie z oznaczeniami, a nie tak jak się "optycznie" wydaje, że powinno być.
Co to znaczy "w niewłaściwy sposób"? :) Przecież opona ma oznaczony kierunek, ewentualnie strony wewnętrzną i zewnętrzną. Jak można to źle zamontować?
Ano wyobraź sobie że można :-) Nawet niektórzy oponiarze upierają się, żeby montować je źle, bo "przecież niemożliwe żeby to miało być tak dziwnie".
poświęciłem chwilkę, bo i to mnie czeka w tym roku. ot takie coś wyszło ;)
opony 235/35/19
Hankook bardzo pozytywnie i Fulda jakościowo i cenowo, wszystko wg cyferek :)
(http://i.imgur.com/0BSvZgo.jpg)
w drugiej kolumnie oczywiści price
Ale masz świadomość w jaki sposób ustalane są te etykiety (np. klasa przyczepności na mokrym)?
Sam producent nadaje taką a nie inną etykietę. Są oczywiście wytyczne, ale ostatecznie to producent decyduje :)
tak jak wspomniałem, to tylko porównianie cyferek.
natomiast inną sprawą jest porównanie stylu jazdy na dancyh oponach moich i np. mojego brata. On zrobi na tych samych 30kkm, a jak 15kkm :)
i tak będzie z każdym innym użytkownikiem. ja na lato zawsze smigałem na conti i nie mogę złego słowa o nich powiedzieć, natomiast teraz zastanaiwwam się nad takim kumho czy fulda, 600PLN drogą nie chodzi ;)
Jeśli masz się przesiąść z Conti na Kumho, to krótko mówiąc nie jest to droga w dobrym kierunku...
...szczególnie w Focusie RS.
Mętlik mam w głowie też mnie teraz czeka zakup opon, już byłem prawie zdecydowany na potenzy ale odstrasza mnie głośność i twardosc. W sumie teraz miałem chińskie szmaty więc na co bym się nie przesiadl to będzie tylko lepiej
Vredestein ultrac sessanta poczytalem o nich i brzmi nieźle. Może jednak zamiast potenzy pójdę za waszą radą.
To nie jest akurat moja rada :)
Ja kupiłbym któregoś ze zwycięzców testów, a nie środek stawki.
Wiem, wiem... różnie potrafi to być z testami. Ale ja tak właśnie bym zrobił.
Jeżeli w kilku (różnych) testach te opony nie wygrywają, to coś to może już oznaczać. Są to dobre opony i błędu nie popełnisz, ale jednak nie są najlepsze.
Już to gdzieś pisałem, ale warto to powtórzyć zwłaszcza na forum usportowionych samochodów: wszystkie ciężko wywalczone (przez producenta i tuningującego kierowcę) zalety auta w zakresie prowadzenia, przyśpieszania, hamowania przekazywane są TYLKO przez cztery punkty w przestrzeni.
Zgadnij, które to punty? :)
Tylko że zwycięzca stawki niekoniecznie oznacza najlepszą oponę :-) Wszystko zależy od tego, co się rozumie przez "najlepsza", a to z kolei zależy od przeznaczenia opony. Tymczasem "zwycięzca" to taka opona, która zebrała najwięcej punktów, to wszystko. A przecież mogła dostać max za jazdę na suchym, za głośność i za zużycie, ale z jazdą na mokrym może być już średnio... Ja patrzę na KAŻDY istotny z punktu widzenia bezpieczeństwa parametr opony i ważne jest, żeby WSZYSTKIE były dobre, wcale niekoniecznie najlepsze! Wtedy opona jest przewidywalna, wiadomo czego się po niej spodziewać niezależnie od tego czy jedzie się w upale na suchym czy w strugach jesiennego deszczu. Co innego, gdy ktoś potrzebuje opon na tor, ale wtedy też raczej nie decyduje się na jeden rodzaj.
A jak z głośnością tych Ultrac Sessanta? Poza fokami mieliście w jakimś bardziej cywilnym aucie? Też musze na ten sezon kupić i jeśli nie conti to te. Ale czytam, że ludzie czasem narzekają na głośność.
Jeżdżę na US od roku. Idealna cisza. Pod tym względem są chyba jednymi z najlepszych w swojej klasie.
Kolega st-power (ST220) również jest z nich zadowolony.
TAM zgadzam się z Tobą. Trzeba umieć czytać te testy :)
Dla mnie dużym wyznacznikiem jest zachowanie opony na mokrej nawierzchni - ten parametr też ma bardzo duże znaczenie dla przyczepności na suchym przy niższych temperaturach otoczenia. Np. przy 10 st.C lepiej zachowuje się opona, która jest dobra w deszczu (gdy porównujemy dwie opony równie dobre w teście na suchym). Badania testowe na suchych nawierzchniach chyba z reguły są robione przy temperaturach powyżej 20 st.C, więc te wyniki nie pokazują, jak opona trzyma na suchej, ale zimnej jezdni. Dla mnie takim przykładem jest wspomniany w innym temacie Bridgestone RE050A, który cudnie zachowuje się w środku lata, ale już spadki temperatur powodowały utratę dużej części przyczepności (mimo że dalej było sucho).
http://fordtuning.pl/index.php/topic,1629.msg40662.html#msg40662
Cytat: sseebbaa1 w 14.02.2015, 12:44Dla mnie takim przykładem jest wspomniany w innym temacie Bridgestone RE050A, który cudnie zachowuje się w środku lata, ale już spadki temperatur powodowały utratę dużej części przyczepności (mimo że dalej było sucho).
Właśnie o to chodzi! Dlatego od momentu, gdy zdarzyło mi się jechać na US w temperaturach ujemnych, a nawet po śniegu, i radziły sobie znakomicie, jestem nimi zachwycony. Natomiast podobną sytuację do opisnej przez Ciebie maiłem kilka ładnych lat temu ze skądinąd bardzo dobrymi Yokohamami A520: w lato super, ale poniżej plus 5 stopni jak smarowane deski surfingowe.
Zanabędę w takim razie US.
Hmmm to f1 Eagle czy Us..
F1 Eagle!
Na 225/40R18 w ST220 jeżdżę w zakrętach po mokrym asfalcie (ale bez kałuż) z prędkościami zbliżonymi do tych osiąganych na oponach 205/55R16 we wcześniejszym TDCi ale na suchym :)
US!
W ujemnych temperaturach nadal jeżdżą dobrze! :-)
Pod koniec marca zatem letni setup wejdzie :)
Czyli pewnie obie opony dobre w marcu coś muszę kupić zobaczymy jakie będą ceny i dostępność
Kurcze US pod s-maxa (235/45 R18 98 Y) są droższe od CSC5 :)
W sumie jedynie wolniejsze zużywanie teraz może mnie przekonać. Conti w tak ciężkim aucie ponoć znikają w oczach jeszcze szybciej, niż zazwyczaj.
Spytam jeszcze. US mają rant chroniący felgę? Nigdzie nie wspominają o nim, choć tutaj chyba pało, że mają?
Mają. A jaką najniższą cenę znalazłeś?
Ok 750. Oponeo. Allegro drozej.
Paradoksalnie teraz jest zły moment na ich kupno. Od połowy kwietnia powinny zacząć tanieć - normalna cena tego rozmiaru to 560 zł, oczywiście nowe z gwarancją.
Sama cena wynika zapewne z faktu profilu 45 (40 jest w granicach 470zł) oraz wzmocnień (do s-maxa najelpiej dać o nośności 98). Więc cena ok. Ale chodzi o brak różnicy między CSC5 i US. Wczesniej dodatkowo przeważała szalę.
Będę w takim razie myślał.
Bez zmian po stronie US. Widać nie nastawiają się tutaj na rozmiarówkę S-maxa i są one 100zł droższe od Conti. Zatem jadą już do mnie CSC5.
Gdzie kupiłeś oponki?
Oponeo.
Ja polecam Vedersteiny kierunkowe kupione miesiac temu i s rewelacyjne i w miare przystepna kasa
I zaplacilem tylmo 1400 za komplet z 2015 roku
« Dodane: 02.06.2015, 15:36 »Cytat: TAM w 13.02.2015, 22:13
Tylko że zwycięzca stawki niekoniecznie oznacza najlepszą oponę :) Wszystko zależy od tego, co się rozumie przez "najlepsza", a to z kolei zależy od przeznaczenia opony. Tymczasem "zwycięzca" to taka opona, która zebrała najwięcej punktów, to wszystko. A przecież mogła dostać max za jazdę na suchym, za głośność i za zużycie, ale z jazdą na mokrym może być już średnio... Ja patrzę na KAŻDY istotny z punktu widzenia bezpieczeństwa parametr opony i ważne jest, żeby WSZYSTKIE były dobre, wcale niekoniecznie najlepsze! Wtedy opona jest przewidywalna, wiadomo czego się po niej spodziewać niezależnie od tego czy jedzie się w upale na suchym czy w strugach jesiennego deszczu. Co innego, gdy ktoś potrzebuje opon na tor, ale wtedy też raczej nie decyduje się na jeden rodzaj.
kolego te testy zawsze wygrywaja znane marki i dlatego ze sa znane to sa niby najlepsze i drogie a etykietki tez tak naprawde nikt nie zna zasad jak je testuja. Wiadomo czym gladsza powierzchnia to na suchym super czgli pilot sport na .okre najlepsze kierunkowe czyli unirojal. Jak beda sie kleic asfalu to szybko sie zurzywaja. I dlatego ja polecan vederstein w miare tanie bo malo znane. Ale to holenderska firma i tam tez je produkuja a nie jak godyera niby niemiecka fkrma a produkuja juz je hinole bo taniej
imho Michelin Pilot Supersport najlepsza opona ever ! Żadne tam testy - od 2 lat męczę i lepszej nie miałem.