Doberek, czes przedstawić nowy nabytek :)
Ford Mondeo ST220, kombi, 2004r. Model poliftowy, silnik oczywiście jedyny możliwy 3.0 V6, 6 biegowa skrzynia. Standardowe wyposażenie STek, sam jeszcze nie wiem co jest dodatkowo.
kilka fotek na szybko:
(http://kamolot.net/bobson/st220/_st220_1.jpg) (http://kamolot.net/bobson/st220/st220_1.jpg) (http://kamolot.net/bobson/st220/_st220_2.jpg) (http://kamolot.net/bobson/st220/st220_2.jpg)
(http://kamolot.net/bobson/st220/_st220_3.jpg) (http://kamolot.net/bobson/st220/st220_3.jpg) (http://kamolot.net/bobson/st220/_st220_4.jpg) (http://kamolot.net/bobson/st220/st220_4.jpg)
(http://kamolot.net/bobson/st220/_st220_5.jpg) (http://kamolot.net/bobson/st220/st220_5.jpg) (http://kamolot.net/bobson/st220/_st220_6.jpg) (http://kamolot.net/bobson/st220/st220_6.jpg)
(http://kamolot.net/bobson/st220/_st220_7.jpg) (http://kamolot.net/bobson/st220/st220_7.jpg)
...pornograficzne wnętrze :-D... i felunek jednak dałbym Silver. Poza tym fura zacna ! gratulacje
Ładnie sie błyszczy, ale felgi czarny mat zupełnie mi tu nie pasują, szczególnie przy srebrnych relingach.
No i ta kiera - drewno ktore nie pasuje do niczego w tym aucie i jeszcze z obszyciem czerwoną skórą ...
masakra ...
Poza tym fajnie sie prezentuje ;-)
Pornograficzne wnętrze? :D
Coś w tym jest.
Felgi na pewno lepiej będą się prezentowały, gdy autko dostanie niższe zawieszenie. Wtedy ten mat na felgach nie będzie raził, a wręcz zacznie pasować.
Auto optycznie mocno "przysiądzie".
A kierownica rzeczywiście jest całkowicie do wyrzucenia - mam na myśli przede wszystkim drewno.
Swoją drogą to ciekawe czemu taka kierownica się tam znalazła? Jakaś przygoda poprzedniego właściciela?
Auto bardzo charakterystyczne w tym zestawieniu kolorystycznym. I o to chodzi! :)
Felgi będą raczej srebrne, kiera seryjna czarna. Po prostu takiego kupiłem, mam po oklejane znaczki itd.
Na dniach zrobię serwis: świeczki, kable, filtry, olej 5W50.
Jak wygląda kwestia pompy wody? Wymieniać na sile czy na razie zostawić?
Planuje gaz na STAGu 300IS2, wtryski Hana. Będzie ok?
Kierownica podejrzewam kwestia gustu, tym bardziej ,ze poducha jest z logiem ST. I zresztą samą kiere się nie wymienia tylko poduche.
Pompa wykazuje jakieś oznaki zużycia ? Chodzi nie równo ? Jak napinacz paska ?
Komp ok, wtryski zależy które dokładnie. Reduktor jaki ?
Ładny. Miałem też zrobić czarne alu do mojego ale po oglądnięciu fotek zaczynam się zastanawiać.
ps. Załóż przyciemniane kierunkowskazy. Mała rzecz a fajnie to wygląda.
Fajny jak mój :D
też chciałem czarne felgi ale nie wiem czy chce :)
Jakby co to mogę się zamienić na srebrne :)
Chętnie, ale moje srebrne niestety są troszke utlenione bo jeszcze ori malowanie :F
Witamy kolejnego STejka :) Niech się sprawuje i do zobaczenia na jakimś spocie/zlocie :D
Fajne auto. Egzemplarz rzeczywiście trochę "zwieśniaczony", ale to wcale nie musi być wadą, bo kilka detali można wymienić, a jak ktoś pracował nad autem to pewnie i o nie dbał, nawet jak nie miał za bardzo gustu. :) Co do kierownicy to jest dziwna, ale... ja bym ją zostawił. Tylko do kompletu dorzuciłbym "drewniane" plastiki na konsoli środkowej. Z kolei na zewnątrz fajnie wyglądałyby jakieś efektowne felgi (te mogą zostać na zimę) i oczywiście chromowane dodatki — chrom ZAWSZE wygląda dobrze na czarnym aucie. Warto też byłoby się pozbyć tych wszystkich naklejek, dziwnych emblematów etc.
Tak też Panowie będzie, plan jest na chromy itd, ma być seria do wożenia dupy, chciałbym też ogarnąć temat haku. Przydałby mi się aby od czasu do czasu wypożyczyć lawete, wjechać Fiestą na pake i jechać gdzieś dalej na zawody.
Jazda na semi slicku pełnym ogniem potrafi nie raz źle się skończyć a tak z lawetą moge być spokojny o powrót z zawodów :)
Auto powoli będę ogarniał, muszę jeszcze pogonić z bólem serca Escorta. Może znajdę jakiegoś miłośnika który doceni wkład pracy i jego wygląd zewnętrzny.
W jednym z Twoich wpisów w innym temacie zobaczyłem, że już ponad 2 lata temu (lipiec 2012) napisałeś, że kupisz kiedyś ST220 w kombi.
Pozazdrościć wytrwałości w dążeniu do spełniania marzeń :)
Teraz życzę wytrwałości w modyfikowaniu autka pod swoje upodobania i zapotrzebowania!
Cytat: Kris1976 w 11.09.2014, 08:33...pornograficzne wnętrze Cheesy...
Trafione w sedno ;))
Ładnie się prezentuje, bardzo fajne autko - masz dobrą bazę do zrobienia totalnego batmobilu (jeśli taka koncepcja Ci odpowiada), bo nie masz nigdzie chromów - ani grill, ani halogeny, ani listwa na zderzaku przednim/tylnym, ani klamki, ani tylna blenda. Jeszcze tylko blackeyes i relingi na czarno (kierunki to drobnostka). Z drugiej strony, na pewno nie będzie źle jeśli zmienisz felgi na srebrne - też będzie optycznie spójna całość i nie musisz pakować chromów na potęgę.
Kierownica jest zdecydowanie najbardziej kontrowersyjnym elementem :stupid: ale może faktycznie warto ją zostawić?
Do planowanych modów dorzuć też zaciski z Focusa ST i zmianę soczewek na coś naprawdę świecącego w nocy.
Powoli coś będę ogarniać :)
Na początek chce kupić kable NGK, świece Denso Twin Tip, wkładke Pipercrossa, filtr kabinowy, paliwa i oleju.
Zastanawiam się nad olejem: Mobil 1 5W50 czy może Valvoline Synpower 5W40?
Ogólnie w Escorcie przez 50tys km jeździłem na Tedex 5W40 i też się nad nim zastanawiałem. Swego czasu miałem ten olej w Fieście, podczas upalnych zawodów dogrzałem olej (Tedex) do 140*C, wtedy jeszcze nie miałem chłodnicy oleju. Przy 140*C tak czy siak miałem na jałowych 1.8bara ciśnienia oleju. Mam zaufanie do tego oleju w kwesti silników Zetec, nie wiem jak tu by się sprawdził...
Cytat: Bobson w 11.09.2014, 23:21Na początek chce kupić kable NGK, świece Denso Twin Tip,
Właśnie jestem przed wymianą świec i kabli WN i z tego co mi wiadomo ST220 kiepsko toleruje zamienne kable,dlatego ja zamontuję oryginalne Motorcrafta i świeczki również w oryginale .
Cytat: st-power w 12.09.2014, 23:07kable oryginalne Motorcrafta
A może Magnecory? Cena zbliżona.
Tomasz - ale drewno w połączeniu z czerwienią tapicerki to sorki, ale jak dla mnie dramat.
Gdyby tapicera była czarna, to te drewno wcale by nie raziło (szczególnie po wymianie wszystkich elementów alu na te "drewniane")
Panowie, kierownica będzie oryginalna czarna. Drewna nie lubię i go nie będzie :)
ST dostało nowy filtr powietrza Pipercrossa. Zamówiłem też kable NGK, do tego wpadną świece Denso Twin Tip.
Nad oliwą się jeszcze zastanawiam, myślę o sprawdzonym w Escorcie Tedexie 5W40 lub coś nowego - Valvoline 5W40 Synpower, Shell Helix Ultra 5W40 - jeszcze muszę sobie poczytać i pomyśleć :)
Do kompletu wpadnie reszta filtrów: oleju, paliwa i kabinowy.
Rozrządu nie dotykam, muszę poczytać jeszcze o pompie wody.
Do wymiany mam też chłodnice, na szczęście nówka kosztuje 150zł więc nie jest źle. Stara ma lekkie pęknięcie przy króćcu na górze, ktoś to kleił ale poci się dalej więc wymieniam i z głowy.
LPG zostało już wybrane i umówione.
Będzie ECU LPG Tech 326 OBD, wtryski Baracuda, reduktor Romano 8mm. Zbiornik 52l w miejscu koła zapasowego, wlew pod klapką. Zestaw powinien ogarnąć z palcem w tyłku ten silnik :mrgreen:
Cytat: Bobson w 16.09.2014, 11:22ST dostało nowy filtr powietrza Pipercrossa.
Jest jakaś różnica w dźwięku V6?
również mam taką wkładkę i dźwięk delikatnie się tylko zmienił ... słychać szum zasysania ;)
Jeśli jest to wręcz trudna do wychwycenia :) Filtr kosztował 75zł więc wolałem dołożyć do niego niż kupować co wymianę nowego papieraka.
Gaz zamontowany, póki co zero check'ów i innych problemów. Zmieściła się butla 55l a więc wchodzi mi 46l do środka. Ostatnie spalanie na butli przy dynamicznej trasie to 13,5l gazu także super :) Oliwa Tedex 5w40.
Na zime zamówione Nexeny 205/50r17 i alufelgi.
Pytanko mam - oryginalna pompa wody ma wirnik metalowy czy plastikowy?
Cytat: Bobson w 29.09.2014, 18:47Pytanko mam - oryginalna pompa wody ma wirnik metalowy czy plastikowy?
Plastikowy.
Jakieś sprawdzone zamienniki z metalową polecisz?
W ST220 jest trochę inna pompa niż w pozostałych V-kach. Nie ma zamiennika. Tzn. da się zamontować zamiennik, ale ma trochę mniejszą średnicę wlotu czy tam wylotu (nie pamiętam).
Ty mówisz o całej pompie a z tego co się zorientowałem z kolegą w ASO sam wkład a więc korpus z wirnikiem i łożyskiem jest osobno i po numerach go znalazłem.
Przykładowo z dobrych zamienników które sprawdzały się w Zetecu Dolz ma taki wkład - nr DOLZ F142.
Tak, mówiłem o całej pompie. Nie interesowałem się jej regeneracją, bo moim zdaniem to zbyt duże ryzyko. Ten element jest tani i starczy na długo, a jego awaria oznacza zwykłe zgon całego silnika. No chyba, że masz tak podzielną uwagę, że non-stop podczas jazdy obserwujesz wskaźnik temperatury. :)
Setup zimowy ;)
(http://kamolot.net/bobson/st220/_st220_8.jpg) (http://kamolot.net/bobson/st220/st220_8.jpg) (http://kamolot.net/bobson/st220/_st220_9.jpg) (http://kamolot.net/bobson/st220/st220_9.jpg) (http://kamolot.net/bobson/st220/_st220_10.jpg) (http://kamolot.net/bobson/st220/st220_10.jpg)
Panowie, szybkie pytanko do Was.
Od zakupu słyszałem dźwięk ala uszkodzone łożysko, dochodziło to z prawego przodu.
ST dostał nowe koła zimowe bo letnie miały trochę ząbków, bez zmian.
Wymieniłem łożysko prawy przód ostatnio bo dźwięki się nasiliły szczególnie na rondzie i podczas skręcania w lewo - bez zmian... Nowa podpora półosi i dalej to samo.
Teraz coraz wyraźniej czuć wibracje podczas skręcania i podczas hamowania (hamulce nowe). Podejrzewam jakiś problem nietypowy z przegubem...
Czy ktoś coś takiego miał? Dźwięk na rondzie jest typowy dla uszkodzonego łożyska...
W sumie to są jeszcze łożyska przy dyferencjale. Ale nie wiem czy one mają szansę hałasować przy skręconych kołach (chodzi o nasilenie dźwięku przy skręcie).
Skrzynia imho odpada bo łożyska na dyfrze zazwyczaj wyją tym głośniej im szybciej się jedzie. Tutaj jest tylko hałas na rondzie.
W piątek planuje wytargać ponownie półoś i rozebrać przeguby, oby to był któryś z nich bo już mnie wkurza ten temat...
Miałem podobnie u siebie. Bylem przekonany, że to wina lewego łożyska z przodu. Wymieniłem je i to samo...ale potem wymieniłem też prawe i...nastała cisza jak makiem.
Cytat: Bobson w 04.03.2015, 00:09
Tutaj jest tylko hałas na rondzie.
W piątek planuje wytargać ponownie półoś i rozebrać przeguby, oby to był któryś z nich bo już mnie wkurza ten temat...
Daj koniecznie znać po naprawie, bo u siebie mam identyczne odgłosy. Jeżeli okaże się, że to przegub, to zrób zdjęcie żeby było widać na czym polegało jego uszkodzenie. Pozdrawiam.
Czy ktoś z forumowiczów ma ST w kombi z hakiem? Czy obędzie się bez cięcia zderzaka. Ktoś poleca jakiś szczególny hak?
Wybaczcie profanacje ale hak ma służyć tylko w jednym celu, targać lawetę z Fiestą na dalej oddalone zawody :)
Mi ostatnio na przeglądzie facet zwrócił uwagę (taką ciekawostkę) że mój st kombi nie ma homologacji do przyczep. Pamiętam że MAG się z tym walczył ale chyba nic nie wskórał.
Wiem o tym ale to jest do zrobienia. 3.0 V6 nie ST miał już homo, w dowodzie nie mam wpisane st220.
z tego co mi w aso w ostrołęce mówili ford monde kombi ST nie ma dostępu do haka oraz możliwości pod czepienia haka ponieważ nie było to przewidziane do tego modelu
Myśle ze w Polsce nie będziesz miał problemu z legalizacja haka, ale ja w Szwecji nic nie wskórałem i musiałem go zdjąć.
Nie ma żadnej opcji zeby nie wycinać zderzaka, ale jak sie postarasz, to wnęka bedzie tylko minimalnie większa niż wysokość tej czarnej listwy "dyfuzora"
Jak znajdę na kompie fotki swojego z hakiem, to je podrzucę...
Czekam więc na foto :)
Jak rejestrowałem STeka to samo mówili - brak możliwości doposażenia w hak
Cytat: Bobson w 12.07.2015, 21:443.0 V6 nie ST miał już homo, w dowodzie nie mam wpisane st220.
Jeżeli sprawdzą po VINie to wyjdzie im STek i będzie problem. Ale możesz spróbować. Wiem że z tabliczki znamionowej facet na przeglądzie od razu powiedział że przyczepki STek legalnie nie pociągnie.
Bobson - taka mała niespodzianka i nawiązanie do Twojego pierwszego posta w tym temacie.
:D
Poznajesz?
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20150725_144120_zpsbarlhb1i.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20150725_144120_zpsbarlhb1i.jpg.html)
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/ST220%20Zotoacutew%204_zpsaa801jew.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/ST220%20Zotoacutew%204_zpsaa801jew.jpg.html)
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20150725_144328_zpsuu6ale1s.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20150725_144328_zpsuu6ale1s.jpg.html)
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/ST220%20Zotoacutew%206_zpsvxavtrvt.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/ST220%20Zotoacutew%206_zpsvxavtrvt.jpg.html)
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20150725_144456_zpsmcem1kvi.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20150725_144456_zpsmcem1kvi.jpg.html)
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/ST220%20Zotoacutew%202_zps0orbmvtj.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/ST220%20Zotoacutew%202_zps0orbmvtj.jpg.html)
:o
:)
:D
:stupid:
Seba, oficjalnie zaczynam się Ciebie bać 8) :ghost: :ghost: :ghost: :ghost: :ghost:
Złotów? Parking przy jeziorze? :P
Jakbyco to będę w Krajence od 10 do 15 sierpnia ;)
Oczywiście, słynny parking przy jeziorze :)
PS w Krajence mieszkałem z 15lat ;)
Ja mam tam tesciow i siostre zony z rodzina :P Bywam tam dosc czesto ;)
Cytat: qualin w 26.07.2015, 11:16Złotów? Parking przy jeziorze? :P
Cytat: Bobson w 29.07.2015, 22:43Oczywiście, słynny parking przy jeziorze :)
Akurat wtedy byłem służbowo w samym Złotowie :)
Ale często zaliczam trasę Gorzów - Szczecinek (do rodziców), więc przejeżdżam przez Jastrowie. A z Jastrowia to zaledwie kilkanaście kilometrów do Złotowa.
Więc kto wie? Może zaliczymy kiedyś jakiegoś spota? Tyle tylko, że ja zapewne będę wówczas S-Maxem, a nie Mondeo ST, bo to rodzinnym autem jeździmy częściej do Szczecinka.
Pozdrawiam!
PS. Teraz akurat jestem w Szczecinku, hihi.
To jakbyco ja na 100% będę od 8go przez tydzień w okolicach Zlotowa ;)
Hejże! Pozdro z Człuchowa ;)
To co robimy spota w Zlotowie?
W tą niedziele kroi sìę prężny spot w miejscowości Osie k. Tlenia (za Tucholą). Pas startowy w lesie cisza spokój, grill i te sprawy. Co prawda cała ekipa to focus klub polska, ale jakie to ma znaczenie ;)
Taka sytuacja :P
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/08/fcaa6b56a59e96b64d591b97be844b2c.jpg)
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/08/9968b29732a0c9355e7836f52d767095.jpg)
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/08/204b0270087eb13c4b72cdb8cb11f53f.jpg)
Niedługo stanie się to Mekką wszystkich Mondeo ST :stupid: :stupid: :stupid:
PS. Ciemne koła potęgują wrażenie "gleby"!
Kurde, dlaczego nie napisałeś żadnego PW? :D
Tak z innej beczki, rozwiązałem chyba problem który męczył mnie od długiego czasu - wibracje podczas jazdy.
Winowajcą na 99% jest dolny stabilizator wychyłu/łapa skrzyni biegów.
Pytanie brzmi - czy ktoś już wymieniał? jeśli tak to na co?
Zastanawiam się nad dorobieniem tulejek poliuretanowych bo zamienniki marki tedgum/topran do mnie nie przemawiają a zbytnio na necie nic innego nie ma.
Panowie, pytanko do Was - ktoś może mi podać kolory kropek (lub foto) oryginalnej sprężyny tylnej do ST220 kombi (nivo)?
Ogólnie ST na dniach idzie pod młotek, nie chętnie ale mam pewien plan który już wdrażam - w 2017 chcę przejechać przynajmniej jedną serie zawodów i potrzebuje auta które będzie mogło holować Fieste na lawecie.
Wybór padł na MK3 2.2 TDCI w pakiecie Titanium X + pakiet ST :)
Szkoda, że nie da się obejść tej homologacji na hak do ST220, bo przecież zamierzasz zmienić Mondeo mk3 na Mondeo mk3 :D
A jak rozumiem, ten hak to jedyny powód zmiany...
No tak, co z tego że mogę go założyć i nawet niby legalnie zarejestrować - dojdzie do jakiegoś wypadku i mam mega problem. Wolę dmuchać na zimne, tym bardziej że planuje trochę kilometrów zrobić targając lawetę z Fiestą.
Także ten powód plus różnica w cenie zadecydowały o takiej a nie innej decyzji.
Bobson - czy jeszcze przed sprzedażą eSTeka mógłbyś zrobić zdjecia podłączenia swojej dodatkowej chłodnicy oleju?
Chodzi zarówno o szczegóły mocowania samej chłodnicy, jak i poprowadzenia rur oraz ksztaltu połączeń.
Im więcej szczegółów, tym lepiej.
Z góry dziękuję! :)
tyle wystarczy? ;)
(http://www.ford-tech.pl/album_thumbnail.php?pic_id=349) (http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=349) (http://www.ford-tech.pl/album_thumbnail.php?pic_id=338) (http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=338)
(http://www.ford-tech.pl/album_thumbnail.php?pic_id=577) (http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=577) (http://www.ford-tech.pl/album_thumbnail.php?pic_id=493) (http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=493)
(http://www.ford-tech.pl/album_thumbnail.php?pic_id=494) (http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=494) (http://www.ford-tech.pl/album_thumbnail.php?pic_id=495) (http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=495)
(http://www.ford-tech.pl/album_thumbnail.php?pic_id=496) (http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=496) (http://www.ford-tech.pl/album_thumbnail.php?pic_id=497) (http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=497)
Dziękuję bardzo!
Zmartwiło mnie trochę ostatnie zdjęcie - wysunięcie filtra oleju na podstawce niebezpiecznie zbliża go do lambdy oryginalnego wydechu. Myślałem bowiem o jeszcze jednej przelotowej podstawce, której chciałbym użyć do zamontowania czujnika temperatury oleju, a wtedy filtr oleju kolidowałby już z lambdą (poprzez jeszcze mocniejsze wysunięcie filtra).
Dlatego Twoje zdjęcia są tak cenne, bo wskazują na potencjalne problemy z moimi modyfikacjami.
Jeszcze raz dziękuję za fotki!
Bobson, wcześniej nie przyjrzałem się dobrze jednemu Twojemu zdjęciu...
Czy Ty zamontowałeś podstawkę z termostatem na wymiennik ciepła? :S
Chodzi mi o to zdjęcie:
(http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=493)
tak, podstawka siedzi na wymienniku
Cytat: Bobson w 08.12.2016, 21:26
tak, podstawka siedzi na wymienniku
Nie obraź się, ale to bez sensu.
Skoro masz efektywną(!) chłodnicę oleju, to mało wydajne chłodzenie oleju wodą z silnika jest po prostu niepotrzebne.
Sam wymiennik jest dodatkowo wąskim gardłem w przepływie oleju!
Tutaj moje porównanie grubości wymiennika ciepła do grubości podstawki z termostatem:
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20161107_191718_zpsueqw9mmd.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20161107_191718_zpsueqw9mmd.jpg.html)
Teraz już rozumiem dlaczego u Ciebie puszka filtra tak mocno zbliżyła się do sondy.
Masz zamontowane oba te elementy łącznie, co mocno wysuwa filtr na zewnątrz...
Wiesz, że wymiennik olej-woda nie ma za zadanie tylko chłodzić olej?
Taki wymiennik przy niskich temp ma jak najszybciej nagrzać olej, stąd też go zostawiłem. Dzięki temu po przejechaniu ledwo 800-1000m przy 0*C na dworze mam już z 70*C na wskaźniku i nie wiele mniej rozgrzany olej.
Ja jednak nie zastosuję łącznie obu elementów.
Wiedząc, że wymiennik niewystarczająco skutecznie odbiera temperaturę od oleju, to jednocześnie nie spodziewam się, aby szybko przekazywał ciepło olejowi (czyli w druga stronę).
A ograniczenie w przepływie jednak jest i dlatego uważam, że zyski z wywalenia wymiennika przewyższają ewentualne straty wynikające z minimalnie dłuższego rozgrzewania się oleju.
Trzeba pamiętać też, że praktycznie wszystkie inne V-ałki Forda nie mają wymiennika, a nikt nie narzeka na wolne rozgrzewanie się oleju :)
Oczywiście Twoje rozwiązanie jest i tak o niebo lepsze od seryjnego.
A na pocieszenie ewentualnego potencjalnego nabywcy Twojego auta dodam, że na szczęście usunięcie wymiennika ciepła i pozostawianie jedynie podstawki z termostatem będzie dużo prostsze, niż montowanie od początku całego chłodzenia oleju powietrzem :)
Wystarczy inny króciec do przykręcenia filtra oleju i inna rura idąca od pompy wody. Resztę masz już zrobione jak należy :D
ST zmieniło wczoraj właściciela, zabrał je znajomy z okolicy także będę widywał co jakiś czas auto.
Będę je miło wspominał, gang v6 i recaro to elementy których szczególnie brakuje mi w TDCI ale ważniejsze są dla mnie na tą chwile cele motoryzacyjne na 2017 związane z Fiestą.
Finanse się wyprostowały a więc zaczynam program laweta+, itb+ i tdci200+ :P
Szkoda eSTeka...
No i teraz jadąc na święta do Szczecinka chciałem po drodze zajechać do Złotowa i zobaczyć na żywo montaż chłodnicy oleju :(
W takim razie rzutem na taśmę (przed zamknięciem tematu) zapytam jeszcze o długość tych Twoich przewodów - pamiętasz może?
Jak dobierałeś długość? Sam mierzyłeś?
(http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=577)
Kolega z którym robiliśmy te zestawy może mi to pomierzyć bo ma go w tym momencie poza autem.
Ogólnie powiem Ci, że najlepiej kupić końcówki, kawałek węża gumowego i samemu na swoim aucie zwymiarować węże, tam niby jest sporo miejsca ale promień gięcia przewodu skutecznie ogranicza pole manewru...
Trochę odkopie temat. Chyba kolego z Tobą kiedyś rozmawiałem jak twoja czarna sztuka była na allegro wystawiona i dzwoniłem w sprawie samych hamulców. Podczas rozmowy podałeś mi numery tych zaciskow.
Tak, pamiętam ;)
Zaciski to ATE 975 i 976
Wiem :) kupiłem kompletny zestaw z tarczami i klockami;)
kantor - szczegółów dotyczących hamulców, numerów części i "dawców" najlepiej szukaj w temacie modyfikacji hamulców do Mondeo mk3:
http://fordtuning.pl/index.php/topic,44.msg52228.html#msg52228
już kupiłem z volvo - czekają na ciepłe dni
« Dodane: 20.02.2017, 22:53 »
bobson - mógłbyś podać długości tych przewodów?