Fordtuning.pl

Codzienna eksploatacja => Napęd, zawieszenie, hamulce, opony => Zaczęty przez: wilhelm w 31.07.2011, 01:10

Tytuł: Wymiana elementów zawieszenia
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 31.07.2011, 01:10
mam do wymiany amory, łączniki stabilizatorów i z tyłu tuleje... reszta podobno jest ok, przebieg samochodu to 195 tys. km i wątpie aby do tej pory coś było robione z zawieszeniem.

zdecydowałem się na amory bilsteina b6 (te pytania są głównie do Tomasza bo on takie ma), co należy dokupić przy okazji zmiany zwykłych zużytych amortyzatorów na ww.? wiem że z przodu nie potrzeba odbojnika, a jak z tyłu? co z osłonami amortyzatorów?

rozumiem że mocowanie amora i łożysko muszę kupić nowe? jeśli tak to lepiej oryginalne forda czy np. SKF lub FEBI
na ford.sklep komplet SKF kosztuje 240zł, natomiast oryginał prawie 430zł a więc różnica dość duża.

SKF- http://ford.sklep.pl/pl,product,320348,mocowanie,amortyzatora,poduszka,lozysko,skf,komplet.html
ori- http://ford.sklep.pl/pl,product,320346,mocowanie,amortyzatora,lozysko,ford.html, http://ford.sklep.pl/pl,product,479602,mocowanie,amortyzatora,poduszka,ford.html

jakiej firmy wybrać łączniki stabilizatora, co sądzicie o Lemforder? przednie kosztują ok. 60 zł. na tył znalazłem Febi za 63zł, a oryginał 88 zł.

znalazłem też na allegro coś takiego, ale chyba lepiej dać z tym sobie spokój. jak uważacie?
http://moto.allegro.pl/lacznik-stabilizatora-mondeo-iii-3-kombi-kpl-abb-i1698945530.html

na forach polecają kupować oryginalne tuleje i takie mam zamiar kupić, znalazłem na allegro 2 aukcje.

za 505 zł http://moto.allegro.pl/tuleje-wahaczy-tyl-mondeo-92-07-tuleja-oryginal-i1723939817.html i za 425 zł http://moto.allegro.pl/tuleja-komplet-zaw-tyl-ford-mondeo-kombi-mkiii-i1740951365.html przy czym te drugie (tańsze) są firmy Lemforder. one szły na pierwszy montaż i są identyczne z tymi forda czy czymś się różnią?

jeśli ktoś miały namiar na lepsze ceny niż wyżej to prosiłbym o informację.

może macie jakieś sugestie co warto było by przy takim przebiegu wymienić skoro i tak prawie całe zawieszenie będzie rozebrane. nie chciałbym żeby za miesiąc padła jakaś inna część którą można było łatwo i niskim kosztem wymienić.
Tytuł: Odp: Wymiana elementów zawieszenia
Wiadomość wysłana przez: T w 01.08.2011, 22:03
Najlepiej wymień wszystkie elementy gumowe (szczególnie, że i tak musisz zrobić tył, który jest najdroższy). No i osprzęt amortyzatorów, ale to wiadomo, tylko pamiętaj, że do B6 nie potrzebujesz odbojów na przód. Ja nie wymieniłem gum od razu i potem żałowałem.

Co do tego jakie konkretnie — Lemfoerder ma dobre opinie, aczkolwiek ja dałem oryginały, bo różnica w cenie nie jest duża. Oryginalne tuleje na tył (oprócz gum stabilizatora, które tez zmieniłem z przodu i z tyłu) kosztowały mnie około 400 zł. Na przód nie ma chyba oryginałów, więc pozostaje Lemfoerder (ja zmieniłem całe wahacze).
Tytuł: Odp: Wymiana elementów zawieszenia
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 01.08.2011, 22:26
Ja na twoim miejscu kupiłbym Lemfordera... tej właśnie firmy montują na 1 montaż (łączniki, wahacze itd) w grupie vw (u mnie też są) więc raczej muszą być dobre :)

Poza tym jak już wymieniasz to wymień lepiej cały wahacz a nie same tuleje

Co do amortyzatorów to jest jedna zasada... zawsze powinno się wymienić dodatkowo górne mocowanie amortyzatora jak i odbój wraz z osłoną (ja zrobiłem ten błąd i nie wymieniłem, czego później żałowałem)
Tytuł: Odp: Wymiana elementów zawieszenia
Wiadomość wysłana przez: T w 01.08.2011, 22:26
Cytat: wojoo w 01.08.2011, 22:26
Poza tym jak już wymieniasz to wymień lepiej cały wahacz a nie same tuleje
Po co?
Tytuł: Odp: Wymiana elementów zawieszenia
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 01.08.2011, 22:30
Cytat: Tomasz w 01.08.2011, 22:26
Po co?

Jak się tuleja wysrała to zaraz się wysra i wahacz... więc chyba lepiej za 1 razem wymienić całość i mieć święty spokój, szczególnie przy takim przebiegu.
Tytuł: Odp: Wymiana elementów zawieszenia
Wiadomość wysłana przez: T w 01.08.2011, 22:34
Cytat: wojoo w 01.08.2011, 23:30Jak się tuleja wysrała to zaraz się wysra i wahacz... więc chyba lepiej za 1 razem wymienić całość i mieć święty spokój, szczególnie przy takim przebiegu.
A co się ma niby "wysrać" w stalowym wahaczu? To nie rachityczne alu, jak w Twoim Audi. ;)
Tytuł: Odp: Wymiana elementów zawieszenia
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 01.08.2011, 22:37
Cytat: Tomasz w 01.08.2011, 22:34
A co się ma niby "wysrać" w stalowym wahaczu? To nie rachityczne alu, jak w Twoim Audi. ;)

To dziwne, że ty wymieniałeś jak nie ma się co wysrać... no chyba, że nie umiesz jeździć to miało prawo się popsuć ;)
Tytuł: Odp: Wymiana elementów zawieszenia
Wiadomość wysłana przez: T w 01.08.2011, 22:40
Cytat: wojoo w 01.08.2011, 23:40To dziwne, że ty wymieniałeś jak nie ma się co wysrać...
Tylko przednie wymieniłem i zrobiłem to głównie dlatego, że nie dało się kupić samych oryginalnych tulei, a poza tym jeździłem jakiś czas z uszkodzonymi, a w takiej sytuacji wahaczom mogło się już trochę dostać.
Tytuł: Odp: Wymiana elementów zawieszenia
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 01.08.2011, 22:42
Cytat: Tomasz w 01.08.2011, 23:40w takiej sytuacji wahaczom mogło się już trochę dostać.

Przy takim przebiegu jaki ma Wilhelm i przy jego stylu jazdy tym bardziej :)
Tytuł: Odp: Wymiana elementów zawieszenia
Wiadomość wysłana przez: T w 01.08.2011, 22:44
Cytat: wojoo w 01.08.2011, 22:42
Przy takim przebiegu jaki ma Wilhelm i przy jego stylu jazdy tym bardziej :)
Zależy ile jeździł z uszkodzonymi tulejami. Jeśli tuleje jakiegoś wahacza już dłuższy czas waliły, to można wymienić cały wahacz. W przypadku pozostałych nie ma to sensu.
Tytuł: Odp: Wymiana elementów zawieszenia
Wiadomość wysłana przez: Jendrekmak w 03.08.2011, 18:37
Cytat: Tomasz w 01.08.2011, 23:03Lemfoerder ma dobre opinie, aczkolwiek ja dałem oryginały, bo różnica w cenie nie jest duża.
niestety ostatnimi czas podrożały tuleje w fordzie o około 30% więc cały oryginalny zestaw do kombi to teraz ok 550zł (było 400). śruby też nie są tanie bo 14 sztuk na tył do kombi to koszt ponad 300 zł.
jeśli chodzi o Lemfoerdera to podobno on właśnie jest dostawcą tulej (a może całych wahaczy?) do mk3 poza tym są znani z dobrej opinii więc przy cenie kompletu tulej od nich w okolicy 400 zł można śmiało brać
Tytuł: Odp: Wymiana elementów zawieszenia
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 03.08.2011, 22:18
Cytat: Jendrekmak w 03.08.2011, 19:37śruby też nie są tanie bo 14 sztuk na tył do kombi to koszt ponad 300 zł.

O jakie śruby ci chodzi?
Tytuł: Odp: Wymiana elementów zawieszenia
Wiadomość wysłana przez: auchim w 04.08.2011, 01:16
ja półtora roku temu wymieniłem wszystko z przodu na delphi i złego słowa nie mogę powiedzieć, szczególnie że drogi w Walii po ostatniej zimie (kilku dniach ze śniegiem :P) są tragiczne a przy hamowaniu telepie mi kierownicą  ;(
Tytuł: Odp: Wymiana elementów zawieszenia
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 04.08.2011, 15:49
Cytat: auchim w 04.08.2011, 02:16przy hamowaniu telepie mi kierownicą

Wymień tarcze to ci przestanie
Tytuł: Odp: Wymiana elementów zawieszenia
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 05.08.2011, 19:28
Do b6 trzeba kupić te harmonijkowe osłony czy są w zestawie z amorem?
Tytuł: Odp: Wymiana elementów zawieszenia
Wiadomość wysłana przez: T w 05.08.2011, 19:56
Są w zestawie no i przypominam, że odboje kupujesz tylko na tył.
Tytuł: Odp: Wymiana elementów zawieszenia
Wiadomość wysłana przez: Jendrekmak w 06.08.2011, 19:30
Cytat: wilhelm w 03.08.2011, 23:18O jakie śruby ci chodzi?
o śruby potrzebne do wahaczy tylnego zawieszenia oraz amortyzatorów bo w wielu przypadkach trzeba je wycinać przy demontażu
Tytuł: Odp: Wymiana elementów zawieszenia
Wiadomość wysłana przez: T w 07.08.2011, 00:40
U mnie nie dało się odkręcić mniej więcej połowy, niestety mechanik wymienił tylko te, które musiał ciąć. Niby w innym warsztacie (dobrym) potwierdzili, że tak się robi, ale osobiście nie widzę sensu w takiej oszczędności. Gdybym robił to drugi raz, to wymieniłbym od razu wszystkie te śruby.