Witam wszystkich bardzo serdecznie. Od dawna goszcze na tym forum i dzisiaj przyszedl czas aby zalozyc swoj wlasny temacik z Mondkiem. Autko przez wielu z Was jest bardzo dobrze znane, poniewaz zostalo zakupione od jednego z uzytkownikow forum. Co tu duzo pisac postaram sie dalej dbac o nie jak jego poprzedni wlasciciel i pare rzeczy w nim zmienic.
Auto zostalo kupione w takiej konfiguracji:
Dane podstawowe
- Rok produkcji 2004
- Udokumentowany przebieg tylko 120 tys.
- Absolutnie bezwypadkowy
- Dynamiczny i oszczędny silnik 2.0 TDCI
- Kolor Stardust Silver (srebrny metalik)
- Pełne wyposażenie
Modyfikacje stylistyczne
- Oryginalny pakiet ST (zderzaki, felgi, dodatki)
- Oryginalny pakiet "chrom"
- Fotele Recaro z jasnej skóry
- Komplet kół letnich 18" (wzór ST)
- Komplet kół zimowych 16" (oryginalne alufelgi)
- Profesjonalne wygłuszenie auta
- Reflektory bixenonowe + spryskiwacze
- Przyciemnione szyby
Modyfikacje silnika
- Większa turbosprężarka (hybrydowa) — przebieg tylko 10 tys. km!
- Większy intercooler
- Wydech przelotowy i decat
- Profesjonalne strojenie (chiptuning)
- Parametry po modyfikacjach potwierdzone wykresem z hamowni: 194 KM, 470 Nm!
Inne modyfikacje mechaniczne
- Przednie hamulce z Focusa ST225
- Delikatnie obniżone zawieszenie (Eibach Pro-Kit)
Wiecej szczegolow modyfikacji i obszerny opis na ten temat znajdziecie pod linkiem na forum
http://fordtuning.pl/index.php?topic=23.0 (http://fordtuning.pl/index.php?topic=23.0)
Planowane zmiany:
Oprocz typowych eksploatacyjnych czynnosci takich jak sprawdzenie zawieszenia wymiana filtrow oleju itp..
- Wymiana amortyzatorow
- Obszycie kierownicy skora
- Zmiana felg
- Oflokowanie elementow wnetrza
- Car Audio wraz z zabudowa bagaznika
- Byc moze takze oklejenie dachu folia
- Dolozenie wskaznika temperatury spalin
i w trakcie uzytkowania pewnie wiele innych tych spodziewanych i mam nadzieje jak najmniej tych nieoczekiwanych..
Fotki ponizej, pozdrawiam :)
(http://img30.imageshack.us/img30/6131/dsc01038os.jpg)
(http://img23.imageshack.us/img23/5153/dsc01037cz.jpg)
(http://img155.imageshack.us/img155/7195/dsc01036h.jpg)
(http://img15.imageshack.us/img15/6116/dsc01033ax.jpg)
(http://img833.imageshack.us/img833/4541/dsc01032pc.jpg)
(http://img825.imageshack.us/img825/817/dsc00991le.jpg)
hej:D
hehe znam to autko, nawet go prowadziłem:D
Jest czym jechać:D
szkoda tylko, że nie ma progów od steka. może pomyśl nad tym ale wtedy błotniki z przodu też trzeba wymienić żeby był profi wygląd
Cytat: slawek_k87 w 11.08.2011, 10:12- Zmiana felg
Jakie felgi chcesz założyć?
Byc moze progi beda zmienione choc NA RAZIE musze zajac sie ruda ktora lapie progi i rant drzwi z tylu.
Co do felg to chodza mi po glowie MAK XLR malowane na czarny mat, NA RAZIE tylko przymiarka bo sa wazniejsze sprawy.
(http://s8.mojalbum.com/alfa-156-wtcc-mak-xlr-18-wheels-foto_16950848_17416994_zoom_18332243.jpg)
(http://www.abbco.pl/img/felgi_aluminiowe/mak/felgi_aluminiowe_mak_xlr_black.jpg)
Za chude te felgi do mondka
Do wiosny mam czas do namyslu :)
Cytat: wilhelm w 12.08.2011, 01:53
Za chude te felgi do mondka
Dokładnie, MkIII wymaga masywnego designu, bo wszystkie te "cienkoramienne" felgi wyglądaja na nim zdecydowanie jak z innej bajki
Cytat: MAG w 25.08.2011, 18:55Dokładnie, MkIII wymaga masywnego designu, bo wszystkie te "cienkoramienne" felgi wyglądaja na nim zdecydowanie jak z innej bajki
Zresztą widać, że na ciemnej, małej Alfie 156 nie wydają się jakieś za duże, więc jest więcej niż pewne, że na srebrnym Mondeo będą wydawały się przymałe. Wygląd czegokolwiek "robią" w pierwszej kolejności dobre proporcje, a dopiero potem jest cała reszta (kolory, ozdóbki itp.).
Ooooo Wojtka były sztrucel :D Miło poznać nowego właściciela;)
wywal te czarne nalepki z tylnych błotników i daj jakieś fotki wnętrza.
Cytat: wilhelm w 26.08.2011, 12:43
wywal te czarne nalepki z tylnych błotników i daj jakieś fotki wnętrza.
Fotki wnetrza
NA RAZIE tylko konsola srodkowa jest dokonczona oflokowana na czarno.
zapodam jutro:)
co do felg zgadzam sie poszukuje ciagle ciekawych jakichs
Zostaw te co masz , są najlepsze
Cytat: wilhelm w 26.08.2011, 12:43
... daj jakieś fotki wnętrza.
(http://img27.imageshack.us/img27/2103/dsc01094iz.jpg)
(http://img708.imageshack.us/img708/8871/dsc01095fi.jpg)
(http://img845.imageshack.us/img845/9336/dsc01096s.jpg)
(http://img853.imageshack.us/img853/7718/dsc01097v.jpg)
No, no, widzę, że pozbyłeś się kilku dziwnych elementów i teraz wygląda dużo lepiej. ;)
Cytat: Tomasz w 27.08.2011, 21:04dziwnych elementów
Jakaś aluzja ;) ?
Wojtek czujny :D hehe a jakie to te niby dziwne elementy byly :P?
wygląda w pytkę pozazdrościć i popieścićL:D:D:D:
Cytat: wojoo w 27.08.2011, 20:25
Jakaś aluzja ;)?
Całe auto jest dziwne ;) hehe
Cytat: slawek_k87 w 27.08.2011, 20:53
Wojtek czujny :D hehe a jakie to te niby dziwne elementy byly :P?
Nie pamiętam dokładnie, ale coś białego się tam świeciło. Teraz wygląda bardziej harmonijnie. ;)
Co się stało że radio powędrowało znowu pod sterowanie klimą?
Felgi do st220 na sprzedaz:
http://fordtuning.pl/index.php/topic,2663.0.html
Daaawno nie bylo mnie tutaj ale zamierzam nadrobic zaleglosci :) troche sie pozmienialo dodam zdj podgladowe reszte opisze jak znajde chwilke czasu i jak dokoncze to co w planach:) pzdr
(http://img818.imageshack.us/img818/6924/dsc01180aq.jpg)
(http://img193.imageshack.us/img193/921/dsc01177ob.jpg)
(http://img137.imageshack.us/img137/6462/dsc01179jv.jpg)
bardzo ładny felunek ;) świetnie się prezentuje :)
fele miodzio, a co będziesz kończył?
Tył Ci za nisko siedzi albo przód za wysoko. ;)
Wygłuszony bagażnik i subwoofer go dociskają :D
Fajnie wygląda, co to za fele? Jakie ET i szerokość?
Cytat: wilhelm w 15.04.2012, 22:06
Fajnie wygląda, co to za fele? Jakie ET i szerokość?
Infiny Phoenix ET 42, 8x18
http://www.felgi.pl/felga/infiny/phoenix (http://www.felgi.pl/felga/infiny/phoenix)
interesowal mnie wzor z matowym srodkiem i polerowanym rantem ale juz ten ani matowy model nie byl dostepny i nie bedzie juz produkowany.
Te co mam beda mialy srodek polakierowany na czarno ale to z czasem:)
Co do tego ze tyl ciut nizej to zaladowany jest kolami z tylu:)i stoi na kostce wyzej ciut. W ostatnim tygodniu byl podnoszony i sprawdzany po zimie takze amorki i reszta ok. W zime oslona wydechu ucierpiala troche;p ale juz zaczepiona, no i za chwile caly przeglad olej filtry itd
Sławku, do prowadzenia sprzedaży służy wyłącznie dział "giełda".
Tomasz na pewno łatwiej było by mi cenę dać gdybyś nie zablokował wątku. Cena za felgi widoczne na zdjęciach 3200.
Cytat: slawek_k87 w 16.11.2012, 20:30Tomasz na pewno łatwiej było by mi cenę dać gdybyś nie zablokował wątku.
Przecież sam go zamknąłeś:
slawek_k87 zamknął/zamknęła wątek, który śledzisz.
Zobacz ten wątek pod adresem: http://fordtuning.pl/index.php?topic=3106.new;topicseen#new;)
A cenę podaj proszę w "giełdzie", a nie tutaj. ;)
Kurde sorry bo to na telefonie pisałem a pewnie coś nacisnelo mi się :-P sry :-)
Nadszedł czas aby odświeżyć nieco temat mojego sztrucla :) tyle się działo, ze nie wiem od czego zacząć ale zacznę chyba z grubej .. w autku bije nowe mocniejsze serce 2.2 Tdci
Niestety poprzednie 2.0 z prawie 200hp poddało się po paru latach intensywnego użytkowania;p
Wszystko byłoby pięknie ładnie gdyby nie jeden drobny szczegol, a mianowicie egr... którego teraz poszukuje w wersji sterowanej elektronicznie..
Oprócz tego kolejne zmiany w środku jak i na zewnątrz, ale to postaram się opisać wszystko na dniach :)
Powiedz proszę czy dużo roboty z przekladką itp? Instalki pasują co trzeba jeszcze zmieniać? A co z 2.0 sie stało??
Z przekładką roboty nie było dużo, silnik wstawiony z anglika, wszystkie kable wiązki pasują bez problemów. Wstawiony był silniczek z wtryskami, wymieniony komputer z immobiliserem i nic więcej.
Oczywiście filtry wszystkie olej itd nowe.
Dużo się naczytałem czy są problemy z przekładką, strasznie dużo było niejasności i z tego co szukałem to nie znalazłem nikogo kto by się podjął :) śmiało można robić. Wszystko hula bez problemów jedynie egr był na podciśnienie w starszych tdci i miałem go usunięty i zaślepiony całkowicie, a ten silniczek jest z końca produkcji i już niestety trzeba zamontować elektroniczny bo wywala check.
A drobna uwaga silniczek 2.2 wstawiony jest razem z wtryskiwaczami od 2.2 WTRYSKI OD 2.0 NIE PASUJĄ!
W 2.0 wypaliło tłok silnik ogólnie stracił kompresję no i niestety kiszka, wtryski podawały 3x większa dawkę paliwa a że tak czy inaczej trzeba było wymienić to długo nie myślałem padło na 2.2, ponieważ autko mi ma służyć a nie być sprzedawane.
« Dodane: 09.06.2013, 23:43 »
Jedno mnie zastanawia z tym całym egr.. po wymianie jeździłem około miesiąca i żadnego błędu komputer nie wywalił. Po tym jak pojawiła się kontrolka check, przy odpalaniu zimnego silnika dławi się przez około 4 sekundy spalinami po czym wszystko wraca do normy. Nijak nie można skasować tego błędu i na razie szukam sobie zaworu razem z kablami.
Troszkę czuć że złapał muła, ale czy to sam błąd check zrobiłby taką różnice na minus? przez pierwszy okres wszystko było idealnie a pod maska nic się nie zmieniało przecież.
A powiedz mi jeszcze jak z pozostałymi komponentami tj. skrzynią biegów dwumasą, turbina itp. Czy to masz od 2.0 i jest ok??
Wszystko pozostało od 2.0, myślałem że może będą dłuższe przełożenia ale nic się raczej nie zmieniło oprócz tego że prawie nie słychać jak auto pracuje tak silnik cichutko chodzi no i nie zostawiam chmury czarnej za sobą jak się wdepnie.
Jeździsz na tamtym programie i turbo hybrydowej??
Program jest seryjny od 2.2 bo jak pisałem wyżej komputer był wymieniany.( stary z wgranym chipem posiadam na sprzedaż) Szykuje się żeby zrobić nowy ale muszę najpierw skończyć sprawę z egr, a wtedy zawitam może do krk, chociaż najpierw chcę pojawić się na mlodnickiej..
EGR to chyba nie problem. Możesz zaślepić dziurawą blaszką zawsze coś da.
Nie sadze żeby to coś pomogło.. EGR mam wywalony całkowicie, nie ma go. Reszta jest na stałe zaślepiona, w starszych silnikach nie było żadnych problemów z takim rozwiązaniem(do 2005 chyba.. ) Z tego co wiem nie da się zaślepić elektronicznych jeśli w danym silniku powinien taki się znajdować ( a po zmianie taki powinien u mnie być ) bo komputer tak czy siak wywali check, w rocznikach z końcówki produkcji właśnie takie były montowane. Chyba że coś niedoczytałem to nie pogardzę fachową poradą:)
Na komp wychodzi błąd EGR i przez komp nie da się go nijak skasować.
Zgadza się elektronicznego EGR-a nie da się obejść, można jego działanie jednak zdławić do minimum nawiercając blaszkę kilkunastoma małosrednicowymi otworami, wtedy checka nie wywali a Ty coś tam zawsze zyskasz. Inspiruje mnie ten swap na 2.2:D
Tyle że znów nie wiadomo czy się trafi na sprawne wtryski i wtedy znów wydatek z kosmosu.
Aha pompa wysokiego ciśnienia ta sama?
Właśnie widzę że ciekawy jesteś hehe, Chyba ta sama lecz nie dam reki sobie uciąć dowiem się na dniach, no można się oszukać trochę ale mam jednego mechanika który naprawdę zna się na rzeczy i tylko od jednej osoby bierze silniki, mam z pewnej reki z realnym przebiegiem, całość pochodzi z tego samego auta, wiec trochę mi posłuży :).. mam nadzieje;p
Jego znajomy pracujący w ASO ford był pod wrażeniem kiedy oglądał auto bo ściągnęliśmy go na diagnostykę i żeby się upewnić czy bez większych niespodzianek swap jest realny. Ogólnie powiedział ze bezpiecznie dla tdci fordowskich jest podnosić moc do +25% u mnie było to 50%..
Będę mieć chwilę wolną przetestuję opcję z tym nawierceniem, lepsze to niż kupić egr który tani nie jest.. a i tutaj rodzi się w mojej głowie pytanie czy gdy będą te otwory i zostaną gołe nie osłonięte niczym coś się będzie smolić itd pod maska??
Większy silnik na otarcie łez po stracie starego :D To mi się podoba ;)
Jakie plany na KM i Nm? :) Taki Mondziak to się pewnie lepiej odpycha od ST220 .
No zdecydowanie lepiej, mamy porównanie z accord type s 190 hp pb to teraz około 165/170 moje mu daje radę nie odstaje :-) plany wrócić do 200 na więcej nie pozwoli dwumas myślę no i szkoda by było znów zepsuć :-P
Do 2.2 pasuje sztywne koło zamachowe z transita :) Oktan zmieniał u siebie
Tylko potem chodzi to jak nysa.
Cytat: Venomus w 11.06.2013, 12:13Taki Mondziak to się pewnie lepiej odpycha od ST220.
A czy w tej bajce były smoki ? :}
Wróćmy na ziemię :-P czy ktoś odpowie mi na pytanie o te otwory w zaslepce od egr? Bo ta zaślepka jest ostatnią częścią u mnie dalej zaworu nic nie ma kończy się rura tą zaślepką.. Będzie syf :-P?
Nie nie będzie syfu, śmiało zakładaj. Nic nie ryzykujesz. Wiele osób tak robi przy elektronicznym egr.
Co do osiągów dobrze zrobionego 2.2 to w bajce są smoki 8)
Weksla, widziałem u Ciebie robiłeś dolot. Powiedz mi proszę jakie są odczucia po założeniu i czy sprawdzałeś czy jakiegoś kuca nie przybyło przy okazji :) ?
Wiesz co jeździłem na stożku przez jakiś może rok, odczucia były raczej subiektywne, niby wyszło 3km więcej ale to raczej zależało od dnia i przedziału błędu hamowni. Po roku wróciłem do fabrycznego rozwiązania. Auto cichsze, turbina nie świszczy i ponoć nie szkodzi jej a przy stożku tak - ale tak tylko słyszałem.
Jeśli nie masz EGR to nie możesz zrobić dziur...
Jak byś miał EGR i wywiercił dziury to spaliny leciały by do dolotu tylko na wolnych obrotach, po dodaniu gazu EGR się zamyka i nic nie leci w dolot. Jeśli nie masz EGR tylko zaślepioną rurę to spaliny leciały by Ci cały czas, bo nie ma zaworu który się zamknie w odpowiednim momencie.
Według mnie musisz kupić EGR, chyba, że ktoś usunie go programowo.
No właśnie a pisałem ze 3 razy że za zaślepką nie ma EGR :) i coś mi tu ciągle nie pasowało jak mozna zostawić rurę z otworami;p niczym dalej nie osłoniętą.
Zbieram na EGR..
No ja pisałem o blaszce w momencie wpięcia EGR toż to miałem na mysli. Teraz to masz zaślepione i tyle.
Wracając do zmian, prezentuję kolejną z nich.
(http://i43.tinypic.com/50ip8w.jpg)
(http://i42.tinypic.com/2lub88j.jpg)
(http://i42.tinypic.com/2cpz11t.jpg)
Irytowało mnie gdy dość często pół zegarów traciło podświetlenie, więc postanowiłem ogarnąć takie cos :)
Wskazówki zegarka będą wymienione bądź pociągnięte same końcówki farbą fluorescencyjną.
Wieczorkiem podeślę jeszcze jedno całości
PS wybiera się ktoś z brzydalami 17tego do CH BC?
Ze zdjęć podświetlenie prezentuje się super. Bardzo ładny efekt.
I ostatnie późną porą..
(http://i41.tinypic.com/9as0mb.jpg)
niestety zdjęcia nie oddają efektu jaki jest na żywo :)
Znalazłem tanio i blisko egr, brać :)?
http://allegro.pl/show_item.php?item=3329425372&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62 (http://allegro.pl/show_item.php?item=3329425372&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62)
czy może spróbować na początek starszego typu egr zamontować, który miałem poprzednio
http://allegro.pl/zawor-podcisnienia-egr-ford-mondeo-mk3-2-0-tdci-i3329459818.html (http://allegro.pl/zawor-podcisnienia-egr-ford-mondeo-mk3-2-0-tdci-i3329459818.html)
jak chcesz taki jak ten drugi to za 30 zł mogę Ci sprzedać bo mi to leży a ja mam elektroniczny u siebie
No jasne warto spróbować przecież :) odezwę się na prv
Felasie na sprzedaż w dziale sprzedam, jesli ktos chetny licytowac na allegro :) 2400 min za felgi za 4tys..
http://fordtuning.pl/index.php/topic,3106.0.html (http://fordtuning.pl/index.php/topic,3106.0.html)