Elo,
z jakich aut będą pasować 65/70mm przepustnice ?
65mm z Mustanga 3.8L 99-04r
I z czego jeszcze ?
Zdecydowanie najlepsza do przeróbki jest ta z 4,6 V8 (Mustang, Crown Victoria itp.), bo ma zaworek wolnych obrotów i łatwo potem wyregulować tak, żeby nie było cudów ze zbyt wysokimi wolnymi obrotami czy ze zbyt ospałym schodzeniem z obrotów.
« Dodane: 19.03.2012, 13:28 »
To jest chyba dokładnie taka: http://www.ebay.com/itm/Throttle-Body-Ford-Mustang-GT-Crown-Vic-4-6-65mm-/220974991686?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item337322c946&vxp=mtr (http://www.ebay.com/itm/Throttle-Body-Ford-Mustang-GT-Crown-Vic-4-6-65mm-/220974991686?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item337322c946&vxp=mtr)
A 70mm ? :)
70 mm to są chyba tylko drogie aftermarkety. Mierzyłeś wlot do kolektora? Bo przypuszczam, że jest spore ryzyko, że do 70 mm będziesz już musiał sporo rozwiercać...
Nie mierzyłem.
Tych 65 w polsce jak na lekarstwo... :/
A po co w Polsce? :) Kup w Stanach, razem z przesyłką wyjdzie kolo 200 zł i za tydzień będziesz miał.
ta to ma wygar :)
http://www.ebay.com/itm/96-04-MUSTANG-4-6L-75mm-Throttle-Body-GT-V8-Starion-/380248934523?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item58889a487b&vxp=mtr
« Dodane: 19.03.2012, 16:18 »
110-120$ minimum trzeba dać z wysyłką.
A co te cuda robią ? A raczej czy coś dają ?
http://www.ebay.com/itm/FORD-07-09-HELIX-THROTTLE-BODY-SPACER-F150-4-6-2VALUE-/330401340118?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4ced745ad6&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/Throttle-Body-Spacer-Ford-4-6L-Expedition-F-150-1997-2004-McCoskey-Performance-/300670726361?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item46015f30d9&vxp=mtr
Cytat: NeroN w 19.03.2012, 16:16ta to ma wygar Smiley
http://www.ebay.com/itm/96-04-MUSTANG-4-6L-75mm-Throttle-Body-GT-V8-Starion-/380248934523?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item58889a487b&vxp=mtr
Taką właśnie będę montował. :)
Ale dlaczego chcesz więcej niż 65 mm thin-blade? Bez modyfikacji głowicy, zmiany wałków nic Ci to raczej nie da. Przeróbka będzie za to trudniejsza i droższa. Poza tym przy przepustnicy większej niż optimum masz taki efekt, że przy gazie wciśniętym więcej niż np. w 80% auto przyspiesza już tak samo.
Co do tych spacerów to jest to zabawka z kategorii strumienic i magnetyzerów — gdzieś tam, w laboratorium czy w jakimś specyficznym silniku działa, ale jako uniwersalna modyfikacja to raczej wyrzucanie kasy w błoto.
Bo jak 70mm łatwiej dostać to po co dawać 65mm z TB ;)
Ale, ok poszukam, może coś w PL znajdę :)
No te Spacer'y tak podejzrewałem - mój ojciec w maluchu coś podobnego zakładał ( taki wirnik w gardzieli ;) )
Cytat: NeroN w 20.03.2012, 09:25Bo jak 70mm łatwiej dostać to po co dawać 65mm z TB
Ale przecież trudniej no i drożej...
W ogóle to jak chcesz ją przerabiać? Przekładając swój mechanizm? Jeśli tak, to 65 mm jest w zasadzie jedyną opcją, bo w większej uszczelki ośki wejdą Ci w światło kanałów. Poza tym ta, do której link Ci dałem, ma dobre miejsce na montaż tej drugiej ośki (trzeba tylko wywiercić otwór i przyspawać). No i ma to o czym wspomniałem, czyli zaworek regulacji idle air, który jest naprawdę pomocny.
Nie wiem jeszcze jak. Będę miał w ręce to zobaczę :)
Będę miał chwilę to poszukam tej 65mm.
« Dodane: 22.03.2012, 21:44 »
Ten zaworek IDLE air, to ta śruba przy sprężynie od minimalnego zamknęcia przepustnicy ?
Cytat: NeroN w 22.03.2012, 16:31Będę miał chwilę to poszukam tej 65mm.
A co jest złego w ebayu? ;)
Cytat: NeroN w 22.03.2012, 16:31Ten zaworek IDLE air, to ta śruba przy sprężynie od minimalnego zamknęcia przepustnicy?
Nie.
(http://tomasz.warszawa.pl/pub/tb65_thinblade.jpg)
Ten zaworek jest pomiędzy korpusem przepustnicy, a TPS -- regulujesz od góry.
Dobra, mma już bestię 65mm, tak patrzę i na pierwsz rzut oka chyba nie podejdzie plug&play ośka wraz z 'trzymanczkiem' do linek... ?
Gdieś jakiś tutek widziałem na Cougar forum chba odnośnie przeróbki przepstnicy ale nie mogę odszukać :/
Cytat: NeroN w 06.04.2012, 12:22Dobra, mma już bestię 65mm, tak patrzę i na pierwsz rzut oka chyba nie podejdzie plug&play ośka wraz z 'trzymanczkiem' do linek...?
Główna ośka powinna pasować, tylko trzeba poszerzyć szczelinę na motylek. Na tą drugą też jest wyprofilowanie, ale oczywiście nie pnp.
Dobra, własnie wczoraj robiłem pierwsze podejście i....
Ori z STka jest progresywna, kąt pociągniecia linki ~60 stopni odpowiada 90stopniom uchylenia przepustnicy, a w Mustangowej jest 1:1...
Plan z przespawanie chwytó do linek do Mustangowej padł...
Czy może tylko źle patrzę i wszystko będzie dobrze ?
Przepustnica z ST220 jest progresywna (dlatego trzeba tak cisnąć gaz, żeby zaczął jechać), ale droga linki od zamknięcia do maksymalnego otwarcia powinna być taka sama. Przynajmniej w 2,5 tak było, gdzie też jest przepustnica progresywna.
No właśnie mniej trzeba wcisnąć a ona się bardziej otwiera.
Właśnie mnie ciekawi ile STków jeździ z przepustnicą która sie nie otwiera do końca :D
Cytat: NeroN w 10.08.2012, 14:41No właśnie mniej trzeba wcisnąć a ona się bardziej otwiera.
Że jak? Masz przepustnicę regresywną? ;)
Nie wiem jaką.
Jeżeli motylek linki nie wykonuje 90 stopni a motylek przepustniycy robi 90 stopni to jeśli już jest degresywna.
Uwierzę jak zobaczę... :)
DObra, bo się powoli przymierzam do przeróbki.
Czy 65mm jest sens ThinBlade'ować ? Czy wg wyliczeń (chyba Twoich Tomasz) nie ma sensu ?
Pzdr
Nie pamiętam już wyliczeń dla seryjnego ST220, ale ja bym zrobił thin blade. Pomijając nawet pole powierzchni, w ten sposób pozbywamy się części turbulencji na ośce. No i tak przy okazji — istotne jest dokładne dopasowanie przepustnicy do kolektora (bez żadnych progów, w dolocie jest to znacznie bardziej istotne niż w wydechu).
No własnie za cały dolot się biorę i chciałem progi w przepustnicy zlikwidować ale jak nie tzreba to nie riobić TB.
Ale zrobie - co tam ;)
Pzdr
Cytat: NeroN w 06.09.2012, 16:28
No własnie za cały dolot się biorę i chciałem progi w przepustnicy zlikwidować ale jak nie tzreba to nie riobić TB.
Ale zrobie - co tam ;)
Pzdr
A może coś takiego :-) 76mm!!!
(http://img401.imageshack.us/img401/4678/tbmstg960476b3.jpg)
Cytat: Falubaz 1 w 12.12.2012, 17:11A może coś takiego 76mm!
to do kompletu jeszcze 70/80/90mm :)
http://mtuning.pl/pl/sklep-tuning-internetowy-tuning-sklep/silnik/przepustnice.html?TreeId=114
Kolego ja kupilem z explorera i pasuje idealnie. Cala przerobka 1,5 h - łącznie z przerobieniem mocowania linki. koszta to przepustnica + przesyłka razem 70 zl. no i trzy piwka żeby się lepiej pracowalo
pozdro
sie rozumie! :)
podałem link jako ciekawostkę w odpowiedzi na propozycję Falubaza ;)
Cytat: platiniumm w 12.12.2012, 23:57
Kolego ja kupilem z explorera i pasuje idealnie. Cala przerobka 1,5 h - łącznie z przerobieniem mocowania linki. koszta to przepustnica + przesyłka razem 70 zl. no i trzy piwka żeby się lepiej pracowalo
pozdro
Czy mowa o takiej przepustnicy?
http://moto.allegro.pl/przepustnica-ford-explorer-4-0-v6-1994r-i2795453508.html
Jestem na etapie zmian w st wiec szukam. Z gory dziekuje za odpowiedz.
ta co podales w linku nie wiem jak bedzie z przerobieniem, ja kupiłem taka:
http://moto.allegro.pl/ford-explorer-4-0-v6-sohc-1999-r-przepustnica-i2846794035.html
Cytat: platiniumm w 20.12.2012, 23:17
ta co podales w linku nie wiem jak bedzie z przerobieniem, ja kupiłem taka:
http://moto.allegro.pl/ford-explorer-4-0-v6-sohc-1999-r-przepustnica-i2846794035.html
Masz jakieś fotki? Teraz chcę już zmienić na 70 mm i pewnie padnie na Mustanga V8 chcę trochę poeksperymentować wloty kolektora poprawiłem polerując. Jeżeli ktoś już ma niech pokaże.
wieczorem cyknę zdjecie to wysle
Pociągnę trochę temat - chciałbym zaciągnąć wiedzy, czy przepustnica z Explorera 4.0 V6 SOHC byłaby rozwiązaniem, gdybym chciał większą niż mam w ST220?
Czy pasuje itd, czy różni się od 3.8, o której mowa w tym temacie?
Pytam, bo jest łatwo dostępna za fajne pieniądze.
Ktoś cos wie?
Bo znajomy tez szuka bazy pod przeróbkę, albo nawet gotowca...
Jest także chetny na zlecenie komuś takiej roboty z przeróbką i zrobieniem thinblade...
Cytat: Tigerbart w 02.05.2015, 20:47Pociągnę trochę temat - chciałbym zaciągnąć wiedzy, czy przepustnica z Explorera 4.0 V6 SOHC byłaby rozwiązaniem, gdybym chciał większą niż mam w ST220?
Lepsza jest z 4.6 V8 (Mustang, Crown Victoria itd.) z lat, bodaj 1996-2004. Ale generalnie taki mod w seryjnym ST220 prawie nic nie daje, a jest dość kłopotliwy w wykonaniu. Najważniejsza jest optymalizacja przepustnicy (thin-blade, płaskie śruby, ew. lekka polerka) i da to prawdopodobnie więcej niż zmiana na seryjną 65 mm. Z kolei różnica pomiędzy zoptymalizowaną 60 a 65 w seryjnym aucie będzie na granicy błędu pomiaru. Lepiej ograniczyć się do optymalizacji seryjnej i dodatkowo zrobić dobry dolot ze stożkiem. Stożek, nawet jeśli nie podniesie mocy, to zawsze poprawia reakcję na gaz i dźwięk silnika, więc subiektywne wrażenia z jazdy są znacznie lepsze.
A jaka przepustnica 70 mm?
Być może przyda się taka do kompresora, jeżeli kiedyś wypali mój projekt :D
Stożek już jest zamontowany k&n, a dzisiaj przyszedł układ wydechowy z kwasówki - MAG będzie miał możliwość weryfikacji jego klasy osobiście. No pytanie czy po montażu stożka i lepszego wydechu nie wymaga wręcz poprawy przepustnicy
Cytat: MAG w 13.05.2015, 21:30
Ktoś cos wie?
Bo znajomy tez szuka bazy pod przeróbkę, albo nawet gotowca...
Jest także chetny na zlecenie komuś takiej roboty z przeróbką i zrobieniem thinblade...
Dobre pytanie, podpinam się pod nie:)
można zdjąć materiału sporo co widzę po fotach w serii to jest 65 mm więc 70 mm wejście -wyjście jest do zrobienia
Trochę na uboczu tego tematu, ale nie poza nim :)
Jaka przepustnica 70 mm podpasuje pod takie rozstawienie śrub?
W Audi normalnie jest przepustnica sterowana elektrycznie, więc trzeba (w przypadku kombinowania w ST220) zastąpić ją mechaniczną - chodzi o podpasowanie kompresora do Durateca :)
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20150515_171556_zpsoytybo2p.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20150515_171556_zpsoytybo2p.jpg.html)
Jak kiedyś szukałem, to łatwiej dostać 75 mm niż 70 mm i są one tańsze. Jaką dokładnie średnicę ma wlot? Jeśli chodzi o rozstaw, to generalnie wszystkie Fordowskie (i wiele innych) przepustnice z tamtych lat są mechaniczne i mają właściwy rozstaw.
Pytanie tylko, po co Ci do kompresora taka duża przepustnica? :) Zobacz jaka jest średnica dolotu w Focusie ST czy nawet RS.
Cytat: Tomasz w 14.05.2015, 12:11Stożek, nawet jeśli nie podniesie mocy, to zawsze poprawia reakcję na gaz i dźwięk silnika, więc subiektywne wrażenia z jazdy są znacznie lepsze.
No właśnie, to jednak mam dobre wrażenie że mój po stożku lepiej reaguje na gaz.
Chłopaki czyli jeśli wydałbym 150zł w zakup drugiej przepustnicy do ST220 celem zrobienia ThinBlade'a to skala efektu tego byłaby porównywalna do zmiany na przepustnicę z 4,6 V8 ?
Przepustnicę ST220 można kupić taniej. Zresztą jak ją zmienisz to będziesz mógł sprzedać seryjną -- czyli koszt wynosi zero, nie licząc oczywiście własnej pracy.
Co do efektów, to moim zdaniem jest to najbardziej sensowny mod, bo taka przeróbka to pół godziny roboty. W 65 mm trzeba rzeźbić uchwyt. Nie sądzę, żeby była jakaś wyraźna różnica w seryjnym aucie, jeśli optymalizacje zrobisz porządnie. Przypuszczam też, że zoptymalizowana 60 mm będzie działać lepiej niż niezoptymalizowana 65 mm.
Cytat: Tomasz w 16.05.2015, 09:22
Jaką dokładnie średnicę ma wlot? Jeśli chodzi o rozstaw, to generalnie wszystkie Fordowskie (i wiele innych) przepustnice z tamtych lat są mechaniczne i mają właściwy rozstaw.
Pytanie tylko, po co Ci do kompresora taka duża przepustnica? :) Zobacz jaka jest średnica dolotu w Focusie ST czy nawet RS.
Wlot do kompresora od Audi 3.0 TFSI ma średnicę 70 mm.
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20150516_112946_zpsjn8ryltf.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20150516_112946_zpsjn8ryltf.jpg.html)
Bezpośrednio przed tym wlotem jest normalnie przepustnica o takiej samej średnicy, lecz sterowana elektrycznie.
Między wlotem do kompresora, a przepustnicą jest jeszcze przekładka/łącznik - na zdjęciu leży po lewej.
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20150516_113112_zpsrdywxotm.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20150516_113112_zpsrdywxotm.jpg.html)
Tomasz - nie wiem jak wygląda średnica wcześniejszej części dolotu w Audi, ale raczej nie sądzę, żeby była mniejsza średnica - bo po co? Ale nie twierdzę tego stanowczo, bo nie sprawdziłem.
Zastanawiam się nad możliwością zastosowania przed kompresorem mechanicznej przepustnicy, tak aby współpracowała z resztą ST220 :)
A czy po montażu kompresora zamkniesz maskę? :stupid:
Oczywiście, że nie :D
Będzie piękny garb w stylu Mad Maxa.
Ale spokojnie. To tylko przymiarki i tak naprawdę jeszcze nie wiem czy pójdę tą drogą, czy może w kierunku wysokoobrotowego wolnossaka.
a ja myślę że u was jak i u mnie większym progiem do przeskoczenia jest ecu
tzn. u mnie było
No mamy szynę kan więc jest trudniej niż np w Zetec'u Silvertop jednak nie jest to niewykonalne. Problemem jest powszechny brak praktyki w większości firm zajmujących się tuningiem oprogramowania w silnikach forda. VW zdominowało rynek w Polsce w tym zakresie więc najlepiej to robić u Niemca lub Anglika gdzie nie ma aż tak slepej manii na VW jak u nas, albo inaczej - są bardziej wszechstronni.
ja mam dłubane ecu przez mazdaedit
Cytat: sseebbaa1 w 16.05.2015, 21:34Bezpośrednio przed tym wlotem jest normalnie przepustnica o takiej samej średnicy, lecz sterowana elektrycznie.
No to faktycznie warto poszukać takiej z wylotem 70 mm. Z tym, że w zasadzie jedyne co musi się zgadzać, to rozstaw śrub, TPS pod względem elektrycznym (wtyczkę w wiązce można zmienić) no i zaczep linki musi pasować do jakiejś linki z Mondeo mk3.
Spróbuję poszukać gotowych rozwiązań spośród przepustnic Audi - 3.0 TFSI jest w końcu zmodyfikowanym silnikiem 3.2 FSI. Jest zatem szansa, że znajdę jakiegoś gotowca spośród używanych przepustnic innych Audi. Albo znajdę jakąś uniwersalna przepustnicę. Zobaczymy.
Ale tym nie będę już zaśmiecał tego tematu.
Będę szukał przepustnicy 70 mm z mechanicznym sterowaniem, które bez wielkich przeróbek mechanizmu da się podłączyć do linki gazu w ST220 (będącą przystosowaną do danego maksymalnego wysunięcia linki).
Cytat: sseebbaa1 w 17.05.2015, 21:26
Będę szukał przepustnicy 70 mm z mechanicznym sterowaniem, które bez wielkich przeróbek mechanizmu da się podłączyć do linki gazu w ST220 (będącą przystosowaną do danego maksymalnego wysunięcia linki).
Witam,
Sseebbaa1;
czy udało Ci się znaleźć najlepsze rozwiązanie z tą przepustnicą? Ewentualnie może ktoś ma którąś z przepustnic do dostania?
Chcialbym wymienic przepustnice i zrobic thinblade'a ale ciężko dostać.
Nic jeszcze nie znalazłem, bo nie dotarłem do tego punktu swojego projektu (dopracowanie połączenia kompresora od Audi z silnikiem ST220).
Jeszcze chwilę wstrzymuję się zatem z ostateczną decyzją zakupu przepustnicy 70 mm.
Powiedzcie mi proszę, czy tuningowe przepustnice ze zwykłym mechanizmem pochylania motylka (nie progresywnym) można zastosować do ST220?
Tutaj jest dostępna taka przepustnica za niecałe 300 zł. Ona ma mechanizm, który wygląda na pochylający motylek wprost proporcjonalnie do przesunięcia linki (linka nawijana jest na koło, a nie na jakiś owal powodujący progresywność ruchu motylka).
http://fmic.pl/przepustnice/953-przepustnica-100mm.html
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/przepustnica-100mm2_zpsrk0dksdb.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/przepustnica-100mm2_zpsrk0dksdb.jpg.html)
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/przepustnica-100mm1_zpslyvgzk8l.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/przepustnica-100mm1_zpslyvgzk8l.jpg.html)
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/przepustnica-100mm_zpspschhpgy.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/przepustnica-100mm_zpspschhpgy.jpg.html)
A w jaki sposób otwiera się ori? Jeśli różnica jest tylko w kółku, wystarczy przełożyć. Nieznam budowy dolotu w v6, moje rozumowanie opieram na dedukcji.
Zdecydowanie najłatwiej jest kupić jakąkolwiek przepustnicę 70 mm od Forda (żeby pasowały śruby) i przełożyć zaczep linki. Wtedy odpada kwestia dorabiania uchwytu i linki i generalnie rzeźby jest chyba najmniej.
« Dodane: 27.01.2016, 00:44 »
A co do Twojego pytania to zmiana z progresywnej na liniową sama w sobie nie spowoduje problemów, ja tak przecież zrobiłem.
Cytat: Tomasz w 27.01.2016, 00:43(żeby pasowały śruby)
Od tego chyba będę musiał zacząć. Pomierzę rozstawy otworów pokazanych we wpisie #38 i wtedy porównam z dostępnymi przepustnicami.
Być może, tak jak mówisz, uda się dopasować jakąś fordowską.
będzie działać :D
a co do sterowania to kupujesz emu i jazda :)
Bo jest uniwersalna i po małym modzie wejdzie :)
A wiem to bo chciałem taką u siebie montować :)
Cytat: yayko w 28.01.2016, 15:02
i po małym modzie wejdzie :)
Co dokładnie trzeba przerobić?
W sumie to interesująca przepustnica i obecnie w dobrej cenie.
Ja chciałem powiększyć otwór za ori przepustnica u tokarza i nową przepustnice dać na adapterze :) szybka robota w sumie :)
Moja przeróbka przepustnicy 65 mm z Mustanga. Przełożony został cały specyficzny mechanizm sterowania motylkiem, jaki jest standardowo w ST220.
https://youtu.be/JPkKjc7G_qQ
Szczegóły przełożenia mechanizmu ---> http://fordtuning.pl/index.php/topic,3507.msg60203.html#msg60203
Na dniach sprawdzę czy moja modyfikacja rzeczywiście w prosty sposób pasuje pod standardową linkę gazu i tempomatu.