Witam,
Jestem posiadaczem Focusa ST z 2006 roku pierwsza rejestracja w lutym 2007.
Pod koniec lipca 2011 kupiłem ST-eka od chłopaka z Forum Focus Klub Polska
Pierwsze wrażenie z jazdy po kupnie adrenalina wywołana pięknym warkotem silnika i wydechem który ładnie sobie mruczy (seria, ale myślę). Samochodzik w trasie sprawdza się wyśmienicie elastyczność brak potrzeby redukowania biegu podczas wyprzedzania.
Przed kupnem Focusik przeleciał przez autoryzowany serwis Forda oprócz poprawek lakierniczych, które samochód posiada to stan techniczny igiełka od początku prowadzona książka serwisowa ze wszystkimi wpisami i fakturami a każdy serwis był robiony w Fordzie.
Silnik i zawieszenie samochodu seria, ale myślę żeby dokupić wkład filtra K&N.
Na początku maja wgrana mapa w Fordzie na Dobrej. Mechanik był rozmowny i zrobiłem to poza serwisem bo cena była atrakcyjna.
Myślę żeby kupić lampy soczewkowe i założyć H.I.D
(http://www.wgraj.org/uploads/photos/simple/screen_308b9c9dc51affff77431812d18661d3.JPG)
(http://www.wgraj.org/uploads/photos/simple/screen_3b0515734feb3fcff402f3cf018a6cb1.JPG)
(http://www.wgraj.org/uploads/photos/simple/screen_6b4d707952c444496cf8dcf4441fc53d.JPG)
(http://www.wgraj.org/uploads/photos/simple/screen_d6966b35d1deaa69f814ca1433638321.JPG)
(http://www.wgraj.org/uploads/photos/simple/screen_bc4ec63cff80519dbd39d993250f60b6.JPG)
Jak dobrze rozumiem ten mechanik robi prywatny chip tuning czy chodzi o aktualizację standard programu ?
Widzę że masz max skromy spojlerek z tyłu, w razie zainteresowanie - mam na sprzedaż pomarańczowy duży spojler ST ;)
(http://images35.fotosik.pl/1418/530baf1bd8b675b2m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=530baf1bd8b675b2)
Mechanik wgrał nową mapę którą ściągają z austriackiej firmy a ona specjalizuje się w tuningu między innymi ST-eków nazwa firmy wyleciała mi z głowy ponad 3 godziny czekałem aż to zrobi. Mechanik twierdzi że chip jest na 280 km ale nie hamowałem jeszcze forda. Różnica jest kolosalna w porównaniu do serii. Spojlerek jest malutki bo pierwsze wychodziły z takim właśnie a duży za ile sprzedaż???? :)
Pozdrawiam
280KM samym programem... Uou ;)
A nie lepiej zamiast kupować Soczewy + HID, odrazu kupić Ori Xenony :) ?
280KM mało prawdopodobne, a raczej jestem tego pewny bo wszystko w Fordzie to seria jak będzie kasa to pojadę na hamownie i wtedy się wszystko wyjaśni.
A jeśli chodzi o te Ori Xenony NeroN możesz jakoś rozwinąć temat jak to wygląda gdzie to kupić kosz mniej więcej i jak się to montuje ewentualnie odesłać na jakąś stronę bo pierwszy raz o czymś takim słyszę :}
No orginalne BiXenony z Focusa.
Pierwsze z brzegu:
http://allegro.pl/ford-focus-bi-xenon-ciemna-05-09-lampa-lampy-przod-i2317081882.html
Tzreba pewnie tylko wtyczke przerobić, opis pewnie na FKP będzie.
Dokładnie, gdzieś na FKP była instrukcja, trzeba do xenonów przełożyć silniczki od regulacji wysokości świecenia.
Szkoda że nie hamowałeś auta przed i po... jeszcze okaże się że masz taki program jak carlos :D
Cytat: Wukanio w 30.05.2012, 09:11
Mechanik wgrał nową mapę którą ściągają z austriackiej firmy a ona specjalizuje się w tuningu między innymi ST-eków nazwa firmy wyleciała mi z głowy ponad 3 godziny czekałem aż to zrobi. Mechanik twierdzi że chip jest na 280 km ale nie hamowałem jeszcze forda. Różnica jest kolosalna w porównaniu do serii. Spojlerek jest malutki bo pierwsze wychodziły z takim właśnie a duży za ile sprzedaż? :)
Pozdrawiam
na allegro takie spojllerki chodzą po 500-550pln; ode mnie masz za 400 i nie musisz malować ;)
co do programu to taki gotowiec bez gratów typu luźniejszy wydech, IC, dolot - może Ci dać 10-15 KM i proporcjonalnie, momentu nic więcej. Jakby podnoszenie mocy miało być takie banalne to byśmy na forum mieli same foczki min. 270 KM ;)
to ten ST co wcześniej na Kruczkowskiego mial właściciela?
nie baw sie przypadkiem w sam program, bo za pół roku bedziesz robil ponownie po założeniu kilku gratów. Jak chcesz miec powyzej 280KM min. 7 klocków musisz miec gotowych ;)
nie ten sam właściciel cały czas tylko znalazłem nowe ciekawe forum i się zalogowałem żeby dowiedzieć się kilku ciekawych informacji na temat przeróbek itp....:)
ladne autko:-D wilhelm nie nabijaj sie;-p
Cytat: vtec w 03.06.2012, 08:31
to ten ST co wcześniej na Kruczkowskiego mial właściciela?
nie baw sie przypadkiem w sam program, bo za pół roku bedziesz robil ponownie po założeniu kilku gratów. Jak chcesz miec powyzej 280KM min. 7 klocków musisz miec gotowych ;)
...dokładnie tak, podniesienie mocy do ok. 280KM w zależności od gratów musisz liczyć 6-9 koła. Skocz może na hamownie sprawdzisz ile dmucha na tą chwile, koszt nie duży 100-150pln-a
Oczywiście że skocze i sprawdzę bo sam jestem ciekawy ile wypluje. Z tego co czytałem to dużo osób z forum jeździ do Promotora w Wołominie jestem tam dosyć często to podjadę przy okazji i pochwale się oczywiście wynikiem. Macie racje tuning nie jest tani, a ten program to tak niechcący było bo pojechałem zrobić klimę razem z ojcem i mi zniknął na 20 minut. Jak wrócił to powiedział że dogadał się z mechanikiem na ten program i już zapłacił :-) głupio mi już było nie przyjąć takiego prezentu....
Fajnego masz Ojca :D
Cytat: Wukanio w 04.06.2012, 07:47
Oczywiście że skocze i sprawdzę bo sam jestem ciekawy ile wypluje.
na forum focusa w jeden z najblizszych weekendow bedzie grupowe hamowanko, sam sie wybieram, takze mozesz wpasc przy okazji ...
Bardzo chętnie jak możesz Vtec to podaj konkretny termin i miejsce i ile trzeba mieć kasy żeby sprawdzić swojego ST-eka...
A tak przy okazji mam jeszcze jedno pytanie oglądałem ostatnio film na YouTube :
http://www.youtube.com/watch?v=F2dkDmqZqj8
i strasznie podoba mi się ten dźwięk kichania. Moje pytanie do was jest następujące wystarczy wymienić filtr powietrza na KN w seryjnym dolocie i ewentualnie porobić jakieś dziurki w plastiku jak czytałem na tym forum żeby fajnie bulgotało czy muszę przerobić cały układ tzn:
1) wymienić na dedykowany np Simota w karbonowej puszce
2) coś ulepić ze stożka + ładne rurki chromowane i oczywiście zrobić ściankę żeby ciepłe powietrze od silnika nie przeszkadzało. :]
Poproszę o jakieś rady bo jestem laikiem w temacie tuningu jak naraźie.
Tak "kicha" zawór upustowy blow off (BOV). Wg mnie nie jest godny polecenia. Może zabrać parę koni i zwiększy zużycie paliwa. "Wdychanie i wydychanie" powietrza też jest niezłe przy otwartym filtrze najczęściej KN a przy tym filterek robi dobrą robotę bo nie zabiera koni a wręcz przeciwnie ;) Filtr zamknięty w puszcze nie daje efektów dźwiękowych.
« Dodane: 05.06.2012, 00:25 »Cytat: caqerr w 04.06.2012, 11:15
Fajnego masz Ojca :D
... mój na ten przykład jakby się dowiedział ile takie fanaberie kosztują to by zawału dostał
ws. hamowania w przyszłą sobotę zapraszam tu:
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=53618&page=6
i czwartek w Arkadii o 19 ...
Cytat: vtec w 12.06.2012, 19:41ws. hamowania w przyszłą sobotę zapraszam tu:
Nie widać treści bez rejestracji.
"grupowe hamowanie foczek red-race wawa" i lista
Cytat: Tomasz w 12.06.2012, 19:48
Nie widać treści bez rejestracji.
rzeczywiscie problem ...
sobota, w godz. 9-12 w Kreatorze, a nie w redrace ;)
Panowie mam do was małe pytanie :
Musze już wymienić olej dotychczas jeździłem na oryginalnym Ford-owskim Formula F 5W30 i czy jest sens kupować olej np. Motul 8100 Eco Nergy 5W30 który kosztuje 2x tyle co oryginał i czy coś więcej może mi on zaoferować nie upalam forda modów też większych nie będę robił tylko co jeszcze stożek custom.
Pzdr.
Jak jeździsz spokojnie, nie bywasz na torze itp. to nie ma sensu.
... najlepszy jest olej do którego silnik się już "przyzwyczaił" , zmiana dobrego na "lepsze" w Twoim przypadku nie ma sensu
Na czym polega to "przyzwyczajanie"? ;)
Dzięki Panowie za cenne wskazówki to kupuje Formule F...
Pzdr
Fordowski olej to półsyntetyk... Ja bym wlał coś lepszego
Cytat: wilhelm w 27.06.2012, 18:24
Fordowski olej to półsyntetyk... Ja bym wlał coś lepszego
Czytałem gdzieś na necie że to faktycznie półsyntetyk a na opakowaniu jest napisane Full
A jaki masz/cie u siebie wlany ewentualnie co polecasz/cie z Full Syntetyków. Jeszcze się wstrzymam z kupnem ford-owskiego w takim razie.
Cytat: Tomasz w 27.06.2012, 16:41
Na czym polega to "przyzwyczajanie"? ;)
niech będzie "ułożył" zamiast "przyzwyczaił" ;)
Cytat: wilhelm w 27.06.2012, 18:24Fordowski olej to półsyntetyk... Ja bym wlał coś lepszego
lepsze jest wrogiem dobrego ;) jak Wukanio lata spokojnie i nie upala to po co ma experymentować i wyważać otwarte drzwi ? ludek od dolotu i wydechu (el-tec) w kwestii oleju poradził mi nie zmieniać oliwy na inną nawet po modach za to zmieniać nie co 20 a co 10 tysi.
Cytat: Kris1976 w 27.06.2012, 19:00niech będzie "ułożył" zamiast "przyzwyczaił"
Ale co tam ma się układać do oleju? Silnik to silnik albo jest sprawny albo nie. Jeśli wszystko jest ok, to zmiana oleju na lepszy mu nie zaszkodzi, tylko zwykle nie jest racjonalna kosztowo. Olej warto zmienić na lepszy gdy silnik jest bardziej obciążony termicznie podczas ostrej jazdy, bo przeciętny olej nie jest specjalnie przystosowany do takiej eksploatacji i w wysokich temperaturach traci w jakiejś mierze swoje właściwości.
Zaszkodzić może tylko zmiana oleju w silniku-trupie, który jest uszczelniany głównie nagarem, wtedy dobry olej może ten nagar wypłukać, co doprowadzi do powstania nieszczelności lub nawet zatkania kanałów olejowych tym wypłukanym szlamem. Ale nie dotyczy to absolutnie silników w sensownym stanie technicznym, a na pewno nie zmiany jednego syntetyka na inny (lepszy).
Jeśli jeszcze was ten temat nie zmęczył/znudził to poproszę o jakiś olej Full Syntetyk bo ja się naprawdę ani trochę nie znam na tych tematach.
Ja mam valvoline synpower 0w40
A ja Valvoline VR1 Racing 5w50, ale pojęcia nie mam, czy sprawdzi się w Focusie ST. Wukanio, jeśli chcesz coś lepszego niż fordowska "Formula" to kup po prostu jakiś markowy (byle nie podróbkę) spełniający fordowską normę.
Dzięki Panowie za wszystkie odpowiedzi są bardzo cenne dla mnie i może dla innych użytkowników ST-eków.
Jeśli chodzi o VR1 Racing 5W-50 jaki ma Tomasz to znalazłem taką klasę jakości :
VR1 Racing 5W-50 API SL, Ford M2C-153E, GM 6094 M. VR1 Racing 10W-60 API SL, Ford M2C-153E, GM 6094 M. VR1 Racing 20W-50 API SL, Ford M2C-153E.
ja w mojej foczce mam valvoline vr1 racing 10w60 i jest git.
To nie są klasy a normy. Normy sobie można w..sadzić.
To że nie spełnia normy nie znaczy że jest gorszy, bo kalsa mówi o jakości oleju. A norma o tym że producent oleju zapłacił za jakieś badanie etc. pic na wode fotomontaż.
Kup coś Millersa, 5w40 i będzie gitara.
Cytat: NeroN w 30.06.2012, 11:28To że nie spełnia normy nie znaczy że jest gorszy, bo kalsa mówi o jakości oleju.
Klasa lepkości mówi bardzo mało o oleju...
Kupiłem olej jak kolega Barti87 motula eco-nergy 8100 5W30.
Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące filtra stożkowego znalazłem taki na necie
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-tenzor-76mm-made-in-usa-wawa-i2460334762.html
czy ktoś zna lub czytał na jego temat każda opinia cenna :-)
Witam,
Panowie mam taki problem wyskakuje mi komunikat "zmniejszone przyspieszenie \usterka układu silnika" wszystko gaśnie robią się czarne kwadraciki zamiast przebiegu i nie kręci.....
Czy to może być komputer ?????
z tego co widzę na anglojęzycznych forach to w większości problem z umierającym akumulatorem. Wymiana akumulatora w wielu wypadkach pomogła w 100%
oby pierwszy raz jak zakręciłem nawet nie jęknął a za drugim pojawiły się komunikaty.... zapomniałem dopisać wcześniej....
Ja kolego u siebie miałem to samo, niby auto normalnie odpalało, ale wyświetlał mi się taki sam komunikat. Po wymianie akumulatora już nigdy taki komunikat nie wyskoczył
Czyli zdaje się że dość łatwa jest diagnoza Twojej bolączki...:)
dokładnie tak jest podłączyłem wczoraj akumulator pod prostownik, a dzisiaj odpalił od razu myślałem że coś z kompem bo majstrowałem przy nim jak idiota nie odpinając żadnej klemy podczas zakładania filtra stożkowego. Zamieszczam zdjęcie swojego customa
(http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9a22e0bf5f8cf130.html)
Kris mi nie szarpie przy niskich obrotach :)
...no raczej przy majstrowaniu przy dolocie trza baterie wyłączyć :)
wrzuć tą fotę jeszcze raz bo się chyba nie otwiera ...
Ano ano - mi parę dni temu padł też aku i podobne objawy były. Podłączyłem pod prostownik na kilka h, potem podładowałem na trasie i problem z głowy. :)
Zdjęcie dolotu
(http://images46.fotosik.pl/1712/9a22e0bf5f8cf130.jpg)
Spoko, na przyszłośc między znacznikami [img] umieszczaj bezpośredni link obrazka.
Zauważyłeś jakieś zmiany po założeniu stożka? Lepiej/gorzej jedzie, czy tak samo? Nic nie szarpie, przerywa? Jak wrażenia słuchowe? No i co to za stożek? :)
Wydaje mi się że trochę lepiej się zbiera z dołu, nic nie szarpie na niskich i kiedy przyspieszam. Wrażenia słuchowe super cały czas śmigam na wyłączonym radiu bo efekt oddychania stożka jest zajebisty :D
Stożek jest amerykańskiej firmy TenzoR kosztował 140 zł + kolanko 23zł + chromowana rura 25zł i moja robocizna ok dnia roboty.
Sprzedawca powiedział że stożek jest bardzo wydajny bo zakładali go nawet do dłubanego subaru STI i do rajdówek. Fajny sklep koleś też potrafi doradzić.
Ps. zrobię kilka zdjęć jutro i podrzucę na forum.
AUTO-DESIGN POLSKA Sp.z o.o.
Warszawa-Anin
Mrówcza 216
godz. otwarcia
pon.-pt. 11-18
sob. 10-14
e-mail sebastian@autostyle.pl
tel.: 022 498 19 09
tel.kom. 790 394 597
GG: 2544062
Na tej osłonce kompa daj logo Forda ! :) ...a w wolnej chwili wyrzeźb jakąś osłonkę filtra jeszcze.
Czy przy wyłączaniu silnika słyszysz zgrzytnięcie ?
Tak przy okazji - na 100% u mnie ten zgrzyt to zamykająca się przepustnica, na standardowym dolocie z boxem tego nie słychać - tłumione jest.
Cytat: Wukanio w 12.08.2012, 21:17Wrażenia słuchowe super cały czas śmigam na wyłączonym radiu
...a ja śmigam tak już odkąd go kupiłem :) a muza z auta leci na imprezie przy grillu :)
Zgrzytnięcia nie słyszałem albo nie zanotowałem muszę następnym razem się wsłuchać, a tak przy okazji do osób które maja stożek:
1)czy wzrosła wam średnia spalania?
2)czy czasami falują wam obroty jak się zatrzymacie na światłach po buntowaniu?
3)ile kosztuje strojenie forda jak ma się już program ale nie zestrojony?
Osłonie stożka muszę ogarnąć w najbliższym czasie.
Kris1976 a komputer po śmiganiu też masz ciepły czy nigdy nie sprawdzałeś, bo zastanawiam się czy jemu podprowadzić jakieś wymuszone chłodzenie.
Cytat: Wukanio w 13.08.2012, 14:50Zgrzytnięcia nie słyszałem albo nie zanotowałem muszę następnym razem się wsłuchać, a tak przy okazji do osób które maja stożek:
1)czy wzrosła wam średnia spalania?
2)czy czasami falują wam obroty jak się zatrzymacie na światłach po buntowaniu?
3)ile kosztuje strojenie forda jak ma się już program ale nie zestrojony?
1) u mnie pali cały czas tyle samo nawet po zaczipsowaniu. Średnia miasto, trasa 12,3 do 12,8
2)jeśli już to bardzo minimalnie, ale 5 cylinderków czasem tak chodzi jakby minimalnie nierówno
3) program masz cały czas tyle że wg fabrycznych założeń, stroiciel dopasowuje Ci nowy program do nowych gratów lub wyciska Ci więcej z ori gratów jeśli nic nie zmianiałeś :) kosztuje równe 2 koła u promotora, u kreatora mocy chyba podobnie.
Cytat: Wukanio w 13.08.2012, 14:50Kris1976 a komputer po śmiganiu też masz ciepły czy nigdy nie sprawdzałeś, bo zastanawiam się czy jemu podprowadzić jakieś wymuszone chłodzenie.
nie dotykam dziada bo bym się poparzył :) czerwony co prawda nie jest ale na pewno ma za gorąco więc będę u siebie zmieniał jego położenie
Jak miałem oryginalne pudło a nie stożek to nigdy mi nie falował nawet po konkretnym bucie i mocnym hamowaniu na światłach, a dzisiaj rano jak go gniotłem i na światłach chciałem być pierwszy to po zatrzymaniu pofalował trochę.
Pewnie jest spowodowane bogatą mieszankom za dużo pewnie powietrza dostaje i może czasami wariować.
ja swojego dziada macałem dzisiaj i jest ciepły, ale nie gorący muszę trochę w korkach polatać to zobaczę :)
Cytat: Wukanio w 13.08.2012, 15:53Pewnie jest spowodowane bogatą mieszankom za dużo pewnie powietrza dostaje i może czasami wariować.
raczej nie, to byś dużo bardziej odczuwał.
Wilhelm kiedyś pisał że są takie sytuacje że mogą być jakieś małe wariacje jak przepływomierz jest za blisko od filtra
Podobno jak barti wymienil turbo na rsowe,to pali mu 10-11.
Mi w trasie pali przy jeździe spokojnej 120 km/h ok 8, a po mieście robię na baku ok 420 km to wychodzi ok 10,8 i tak mi wskazuje. Po zdjęciu z klem to mam reset i pokazuje 17 jak na razie :)
Nie realne, jeden jedyny raz jechałem na emeryta dystans 100km, prędkość między 80-100 i wyszło jedyny raz poniżej 10 litrów. Zwyczajowo pali 12-13.
Cytat: vtec w 14.08.2012, 11:09Podobno jak barti wymienil turbo na rsowe,to pali mu 10-11.
hmm ciekawe bo RS na ogół spala jakies 1-2 literki wiecej od STka
U mnie na kompie pokazuje 13-15, 2/3 normalnej jazdy, 1/3 szybko. trasa/miasto pół na pół...
mi pali 14, cały czas miasto. przed zmianami palił ok. 13
Mi jak się zawziąłem i jechałem Katowice-Kraków cały czas 80km/h , zero wyprzedzania i gwałtownego przyspieszania spalił 6.3 (opony 205/65r16).
Po mieście pali 14. W trasie przy ok 110 9l
« Dodane: 15.08.2012, 21:49 »
Aha to 6.3 było jeszcze na serii
Cytat: molo w 15.08.2012, 21:46(opony 205/65r16).
dziwaczne opony , nie podpierał się lusterkami na zakrętach :stupid:
« Dodane: 15.08.2012, 21:55 »Cytat: molo w 15.08.2012, 21:46Aha to 6.3 było jeszcze na serii
kurna lekką nogę Panie macie, ja mundkiem dieslem 2.0tdci mam średnią od początku roku niekasowaną 7.5 50%miasto i 50% trasa na ogół dość agresywnie
Cytat: Kris1976 w 15.08.2012, 21:53dziwaczne opony, nie podpierał się lusterkami na zakrętach Stupid
sorry 205/55r16 trochę mi szkoda 18 na zimowe dziurawe drogi:)
Cytat: Kris1976 w 15.08.2012, 21:53kurna lekką nogę Panie macie, ja mundkiem dieslem 2.0tdci mam średnią od początku roku niekasowaną 7.5 50%miasto i 50% trasa na ogół dość agresywnie
To nie tak, byłem ciekawy ile min. spali. Ale naprawdę bardzo ciężko było jechać 80km/h. nawet tiry mnie wyprzedziły
Cytat: molo w 15.08.2012, 22:12sorry 205/55r16 trochę mi szkoda 18 na zimowe dziurawe drogi:)
a ja odwrotnie zrobię, skoro na letnich 18" foczysko wytrzymuje te dziurska to na zimę też zapodam seryjny wymiar opony. Aktualnie mam na zimę 205/50/17 i jeździ się tragicznie... esp miało co robić na serii (jedyny plus trochę bardziej komfortowo latał), aktualnie po zaczipsowaniu miałbym stracha na tym jeździć
Jak tam stożek ? działa jak należy czy coś się dzieje? U mnie nastąpił powrót do ori boxa i ori rury dolotu. Jest jakoś tak ubogo jeśli chodzi o dźwięki ale szarpanie zanikło ! jazda jest płynna, nie krztusi się. Reasumując stożek pewnie u mnie za niedługo wróci ale pociągnę podobnie jak u Ciebie wpuszczając go za przegrodę za baterią. Zostanie na ori rurze i koniecznie z przepływką w standardowym miejscu !
Stożek super oddycha falowania obrotów już nie ma fajnie się śmiga ogólnie nic niepokojącego się nie dzieje. Odczuwam lekki przypływ mocy tzn : szybciej się zbiera z dołu. Fajny gadżet ;). Też tak ci polecam szkoda tylko że od razu tak nie zrobiłeś parę stówek w kieszeni by zostało, ale kto wiedział. Jeszcze jedno co muszę zrobić to przegrodę miedzy silnikiem, a stożkiem.
Rzeźba dobrze wyglądała ale coś mu nie pasowało ... ale kto to wiedział :(
idziesz dalej z modami ? wydech, IC, strojenie ?
Cytat: Kris1976 w 15.08.2012, 21:53kurna lekką nogę Panie macie, ja mundkiem dieslem 2.0tdci mam średnią od początku roku niekasowaną 7.5 50%miasto i 50% trasa na ogół dość agresywnie
Jak się uparłem to udało mi się 3.0 V6 po kompleksowym tuningu spalić w Warszawie przy średnim ruchu poniżej 10. :) Ale jazda w stylu, jaki lubię, to jakieś 15-25 (bliżej 25). W trasie oczywiście mniej. :)
Ile Wam palą Focusy, nie średnio, tylko przy naprawdę dynamicznej jeździe po mieście?
W sumie to wolę żyć w nieświadomości ;) ale kilka razy kasowałem licznik to przy b. żwawej jeździe wyszło 18 litrów.
a jeszcze lepiej na A1 przy 180 - 200kmh a momentami do 250 , wyszło 20 z małym hakiem
jak lubię 16-18, jak bardzo lubię 25-30 (((:
spoko, średnia wakacyjna od początku lipca po całej Polsce wychodzi u mnie 13
a z ilu KM jest średnia ? nie ze 300km czy coś ?
...po całej PL. Do Zakopanego, potem nad morze i lokalnie. Ok. 2000km
Ale komp z ilu liczy :)
Cytat: Kris1976 w 22.08.2012, 15:55
Rzeźba dobrze wyglądała ale coś mu nie pasowało.... ale kto to wiedział :(
idziesz dalej z modami? wydech, IC, strojenie?
Zrobiłbym IC bo to z tego co wymieniłeś to jest najtańsze, ale się jeszcze zastanowię. Wydech raczej nie bo nie chce głośniejszego niż jest. Kilka razy Bartiego widziałem na mieście jak leciał swoja Foką i zmiana biegu ze strzałem bardzo mi się podoba, ale w samochodzie sądzę że łeb urywa. Strojenie to jak pisaliście na forum 2 tysie. Nawet pisałem do Promotora maila to odpisał tyle samo więc odpuszczam jak na razie. W nowym sezonie jak będzie kasa to wole wymienić na ST-eka po lifcie jakiś 2007-08.
Cytat: NeroN w 23.08.2012, 16:37Ale komp z ilu liczy Smiley
Chyba liczy od momentu kiedy się skasowało.
Cytat: Wukanio w 23.08.2012, 16:00W nowym sezonie jak będzie kasa to wole wymienić na ST-eka po lifcie jakiś 2007-08.
he he to może mojego kupisz, autko ogarnięte już prawie w 100% (ostatnio tuleje wahaczy lewa/prawa ogarnięte). Zostało łożysko kolumny mcpersona jakieś 300pln z robocizna (jeszcze się nie odzywa ale wiem że bedzie za niedługo do wymiany). Reszta zrobiona na cymes. Ja planuje Audi RS3 ... ale uzależnione od kasy, od tego ile dostanę za swojego i od żony która może zablokować to "szaleństwo" ;)
Cytat: Wukanio w 23.08.2012, 16:00Wydech raczej nie bo nie chce głośniejszego niż jest. Kilka razy Bartiego widziałem na mieście jak leciał swoja Foką i zmiana biegu ze strzałem bardzo mi się podoba, ale w samochodzie sądzę że łeb urywa.
on ma wersją max głośną jak dobrze pamiętam, ale rzeczywiście na zewnątrz urywa dupę ale w środku na dłuższej trasie na pewno jest męczący. Ja mam przelotowy 3" w wersji max cichej na 3 tłumikach. Wypiard odetkany a wzrost głośności w zasadzie żaden, na długie trasy idealny.
Cytat: wilhelm w 23.08.2012, 16:03NeroN:
Ale komp z ilu liczy Smiley
Chyba liczy od momentu kiedy się skasowało.
... no raczej i liczy średnią od dnia skasowania
Kris twój Fokusik jest naprawdę bardzo ładny jak będzie kasa to jesteś na pewno pierwszy.
Panowie pomocy:
W zeszłą sobotę rano wyjechałem nad morze strasznie padało od samej Warszawy w Łomiankach włączył mi się komunikat "Usterka układu ESP". Za około 150 km dalej po zatankowaniu fury i postoju około 10 min na stacji wszystko wróciło do normy nie było komunikatu. Przejechałem parę kilosów i znowu wyskoczył mi ten sam komunikat, ale od razu z "Check Engine" i tak do samej Łeby. Samochód stał tam od soboty do piątku rana jak odpaliłem to był tylko "Check Engine" i wyruszałem do Warszawy też rano padało po około 100 kilometrach znowu wyskoczył "Usterka układu ESP". Po zatankowaniu w Grudziądzu komunikat z ESP znikną i do samej Warszawy się już nie pojawił czyli na odcinku 240 km. Czy przez deszcz może pojawiać się taka usterka mam go już rok śmigałem w nie jednej burzy i nigdy mi nic nie wyskoczyło komputer już nie ma oryginalnej obudowy bo jest stożek fotka kilka postów wyżej fotka jak teraz siedzi.
Jakieś pomysły i jeszcze jedno ma ktoś z Was sprzęcik do kasowania błędów z Forda?
Pozdrawiam.
Znam taki sam wątek (info o usterce ESP + check engine)z tym, że gościowi pojawiły się te problemy po konkretnym myciu auta wraz z silnikiem (karcherem). Zalał MAFa. Po wymianie na nową sztukę problem zniknął. Oczywiście potraktuj to jako głos w dyskusji, a nie pewnik.
Jeśli chodzi o odczyt błędów:
A) zrób test, on wyrzuca również niektóre kody błędów. Wprowadzenie auta w procedurę testową (trzymając Reset przekręcasz kluczyk w stacyjce i puszczasz Reset dopiero po pojawieniu się tekstu TEST na wyświetlaczu. Kliknięciami Reset nawigujesz w trybie test i między innymi dochodzisz do DTC)
B) podjedź do mojego szwagra do warsztatu na Al. Jerozololimskich. Ma dobrego kompa - wszystko wyświetli www.chcs.pl
C) jeśli masz smartfona na androidzie lub iOS to polecam kupno kabla OBD z pasującą końcówką. Do tego odpowiednia aplikacja i masz niezły system telemetryczny, diagnostyczny, możliwość kasowania błędów, a na deser podgląd na żywo parametrów z czujników - polecam.
Zrobiłem test i wyskoczył mi Kod 9318 "Battery Voltage Low", a napięcie na akumulator było 11,6 tylko taki błąd mi pokazywał. Przez ten kod może wyskakiwać usterka układu ESP?
Tak, słaby akumulator potrafi powodować między innymi takie błędy.
Ja miałem taki przypadek:
Wyskakiwał mi komunikat :Usterka ukłądu esp" i dodatkowo turbo dmuchało mi tylko do ok. 0,4 bar.
Po wymianie aku na nowy problem już nigdy nie wrócił.
Czyli wygląda na to że masz problem zdiagnozowany ! ja się ze swoimi męczyłem dużo dłużej ... a satysfakcja z opanowania sytuacji... bezcenna !
U mnie kiedyś też wyskoczyła usterka układu esp + check engine, turbo dmuchało 0.3 bara. Odczytałem błąd P0101, wyczyściłem przepływkę i od tego czasu nigdy się to nie powtórzyło.
dzięki koledzy za cenne informacje trza kupić akumulator i tyle.
Cytat: wilhelm w 03.09.2012, 13:00układu esp + check engine, turbo dmuchało 0.3 bara
typowe objawy trybu awaryjnego. To i tak lajt w porównaniu z Subaru (przynajmniej Dieslami). Przy wiekszosci check engine turbo dalej dmucha, ale z definicji nie funguje ABS, ESP i tempomat (((:
Jak tam stożek ? są problemy czy chodzi dobrze ?
Sprawuje się dobrze tylko przy wyprzedzaniu od 4500 obr czasami się przyczka nie denerwuje to za bardzo, ale zawsze coś nie jest na 100%. Jak wróciłeś na ori dolot czujesz coś na mocy ?
Mam wrażenie że parę koni zniknęło ale to może być złudne uczucie (bo zniknęły fajne efekty dźwiękowe), taki dolot może dawać przyrosty rzędu zero lub niewiele ponad zero :) aktualnie przycinki zniknęły !
Jak miałem wydech w wersji ultra-głośnej to też miałem wrażenia że jadę szybciej ...:)
Panowie mam małe pytanie nie związane z Fordem a z Renówką mianowicie poleciał silnik z meganki 2004 rok 1.5 DCI i czy wejdzie silnik 1.9 DCI bez zmiany osprzętu nie mogę na googlach nic znaleźć.
Zna może ktoś z was temat Ksenon do lamp bez soczewkowych łaziłem po allegro i napotkałem coś takiego myślicie że ma to jakieś plusy i nie będzie za bardzo rozpraszać światła.
http://allegro.pl/zestaw-ksenon-xenon-h7r-do-lamp-bez-soczewki-w5w-i2666396606.html
Do reflektorów odbłyśnikowych przystosowanych do żarówki halogenowej absolutnie nie można wkładać palników xenonowych — będzie zawsze walić po oczach. Takie lampy z natury rzeczy nie mają ostrej granicy światła i cienia, więc po zamontowaniu 3x mocniejszego źródła światła 3x więcej będzie go docierać do oczu kierowców jadących z przeciwka (w najlepszym razie, bo biorąc pod uwagę nieco inną geometrię źródła światła może to być jeszcze dużo więcej).
Masz w zasadzie dwie sensowne opcje — albo kupić lampy xenonowe, jak wilhelm (osobiście polecam takie rozwiązanie, bo po co rzeźbić coś, co można kupić gotowe) albo wstawić soczewki do swoich (są na Allegro osoby, które się tym zajmują zawodowo).
A jak chcesz mało wydać i mieć białą barwę świateł to polecam żarówki Philips BlueVision — mam takie w Octavii, efekt wizualny fajny, a nikogo nie oślepiają (świecą na poziomie zwykłych, dobrych żarówek).
Miałem BlueVision i Xtreme Vision - polecam te drugie bardziej :) Naprawdę kozacko świecą :)
Cytat: NeroN w 27.10.2012, 19:43
Miałem BlueVision i Xtreme Vision - polecam te drugie bardziej :) Naprawdę kozacko świecą :)
No, ale Xtreme nie mają raczej barwy a la xenon. :)
ale pięknie świecą :)
Macie racje pół środki zawsze nie dają zamierzonego efektu. Pomyśle nad wymianą lub przebudową lamp ewentualnie tańsze rozwiązanie BlueVision lub Xtreme Vision.
XTreme nie świeca jak Xenon, ale oświetlają genialnie, wytrzymują około 6 miechów.
Zdecydowanie bardziej polecam. BlueVision jak ktoś szuka efektów niż efektywności.
mam je znacznie dłużej, ale to dlatego że za dzienne robią mi drogowa na 50% mocy, oczywiście także Xtreme :)
zakupiłem żarówki BlueVision polecam jak ktoś ma zwykłe lampy i żarówki za 30 zł komplet to po wymianie to różnica jest ogromna polecam.
Jak tam wystrugany stożek ? działa , nie czka ?
Na początku trochę przycinał w okolicy 2500-3000 tys.obr ale teraz jest spox dźwięk oddychania jest super. Czasami jak przyspieszam to na wyższych obrotach (5000-6000 obr) trochę go dławi ale jak jest pełna łycha to idzie bez problemu.
... i sapie jak mała lokomotywa ;)
u mnie te przycięcia była za duże , a różnica w płynności jazdy i nabierania obrotów między ori filtrem a stożkiem jest ogromna niestety.
mam ponad pół roku stożek K&N 57i gen2 w nadkolu. Przez miesiąc auto potrafiło mieć czkawki jak za wolno wciskałem gaz ((: Przy energicznejszym bucie nic się nie działo. Po miesiącu objawy minęły. Sądzę, że jest dużo prawdy w tym, że komp STka potrafi się sam "programować", tym bardziej, że po wymianie intercoolera na większy też przez około miesiąc turbo notorycznie wkręcało się na czerwoną skalę, a później wszystko wróciło do normy. Jeśli chodzi o różnice w osiągach przed i po montażu filtra to zapraszam do mojego wątku - wkleiłem tam kiedyś wykres z hamowni (parę koni w dół, pare Nm w górę).
Jedyne co mnie martwiło to, że na stożek może lecieć woda - oświadczam, że nie ma, z tym problemów. Oczywiście nie wjeżdżam w mega kałurze i w wielkie ulewy staram się nie jeździć 2m za autami. Stożek czyszczę co 3-4 miesiące.
... to że komp jest "inteligenty" to tez słyszałem , tyle tylko że po zamianie stożka na ori / box, potrafił się "dopasować" do nowego/starego dolotu na odcinku 2 km i zakończył poszarpywanie, nie trwało to miesiąc.
Przy butowaniu faktycznie nic się nie działo, ale nie zawsze można jechać pełnym ogniem bo w sumie to rzadko kiedy można ...:(
Każdy komp jest w miarę inteligentny i w ograniczonym zakresie potrafi dostosować się do zmiennych parametrów. Na tym polegają właśnie zalety kompa.
Zgadzam się ze wszystkimi, mi nie przerywa już przy ruszaniu a buntowanie jak wspomniał Kris są rzadkością. Sapanie jest tego warte :evil:
o co biega z tymi stożkami i szarpaniem, nigdy nie miałem takich problemów....a co do kompa i "programowania się" to jedyne co sie robi, to korekty długoterminowe paliwa :)
Cytat: heko w 23.01.2013, 18:01to korekty długoterminowe paliwa
...a tak z polskiego na ... polski to o co to biega ?
Cytat: heko w 23.01.2013, 18:01o co biega z tymi stożkami i szarpaniem, nigdy nie miałem takich problemów...
Mi to pachnie niechlujnym programem. :)
« Dodane: 23.01.2013, 23:15 »Cytat: Kris1976 w 23.01.2013, 22:09...a tak z polskiego na.... polski to o co to biega?
Long term fuel trims.
Cytat: Tomasz w 23.01.2013, 22:14Mi to pachnie niechlujnym programem
nie przesadzaj, kreska u mnie bez zarzutu. na ori boxie nic się nie dzieje. Dolot był źle zrobiony, przepływomierz fałszował odczyty, odległość MAF-u od stożka była za mała itd itd...
Zresztą na ori programie ze stożkiem też nie do końca jest idealnie.
Problem wynikał u mnie z konstrukcji dolotu i umiejscowienia stożka a nie od niechlujnego czipsa. Zresztą wrócę do tego rozwiązania ale tym razem założę dedykowany BSR i ... się wtedy okaże
Zostaw tak jak masz i kup bov'a :D
A takie pytanko naiwne... stroic pod bova nie potrzeba od nowa ?
Nie wiem :D
...nie :)
Podziękował ;) cenne info , bo kiedyś ktoś się wymądrzał że niby trzeba :pig:
Mam taki głupi problem kupiłem w październiku tamtego roku nowe tarcze i klocki przód tydzień temu jadąc 130 km/h chciałem lekko przyhamować musnąłem pedał i zaczęło mi lekko targać kiera - i teraz na tarczach zrobiłem ok 3 tyś km stoi furka ok 4 dni w tyg jest możliwość żeby od stania tarcze wykręciło. Nie robiłem żadnych ostrych hamowań i na pewno ich nie przegrzałem.
a coś tam kupił ? bo ori tarcze lub to co wkładają w Aso to czasem tragedia jest !
a nawiasem mówiąc nie znudziła Ci się seria ? nie zamodzisz nic ?
Kupiłem ATE i klocki też ATE. Ma to wszystko ok 3 tys km wątpię że by się powykręcały furka często stoi jakieś 3-4 dni w tyg. Musze jeszcze zbieżność zrobić bo w zeszłym sezonie wpadłem w pierdzieloną dziurę i musiałem prostować felgę z przodu i mam lekko kierownice skrzywioną może też przez to przy lekkim hamowaniu z ok 130 km/h daje wrażenie skrzywionych tarcz.
Mam tylko program ale jeszcze nie pojechałem na hamownie czekam na fotki zdjętych końcówek od ciebie.
..."mam tylko program, tylko nie pojechałem na hamownię" ?? ...grubo :D
:-) bywa czasami i tak...
...chodzi mi o to, że wystroiłem wiele benzyn, ale za każdym razem trzeba się do tego od nowa przyłożyć, nie wyobrażam sobie że coś (gotowego) wgrywam i nie diagnozuję tego na hamowni, wraz z pomiarami AFR, boost, zapłonu itd.
AFR możesz sam zmierzyć np. Elmem
Cytat: Wukanio w 05.04.2013, 14:41czekam na fotki zdjętych końcówek od ciebie.
jeszcze nie ogarniałem ... zawias, stab i łożyska były ważniejsze. Końcówki ogarnę jak już śniegi stopnieją do końca. Pamiętam ;)
Foto końcówek do sprzedania...
wypucowane , prawie jak nówki :) w radzie czego możemy się zjechać gdzieś pokaże Ci na żywo
(http://img842.imageshack.us/img842/6349/20130506215955.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/842/20130506215955.jpg/)
(http://img837.imageshack.us/img837/5027/20130506215940.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/837/20130506215940.jpg/)
Co do ceny to na pewno się dogadamy !
« Dodane: 06.05.2013, 23:59 »
acha... średnica 90mm
Udało się wymienić musimy się jakoś ustawić, ale na razie mam mały sajgon w robocie i długo siedzę w niej jak się trochę uspokoi to na pewno się odezwę bo końcówki już mi się podobają.
Dawaj znać jak sie ogarniesz. Generalnie bardziej pasuje mi po godz 17tej jakoś w tygodniu.
...panie zyjesz tam ? Dzialamy coś czy mam wystawiać na sprzedaż ? Sezon się rozkręca ... nie chcesz zainwestowac paru zlotowek w upiekszenie pomaranczy ?
Żyje ale naprawdę ciężko. Wystaw na sprzedaż nie będę cię blokował z braku wolnego czasu. Sorki
...hmm nie przesadzasz trochę? Ja też mam absorbującą pracę dziennie po 200 maili do odpisania i 150 telefonów + wyjazdy ... ale trzeba też umieć znaleźć chwile dla siebie i zatrzymać ten wyścig szczurów czasem ... żeby nie zwariować !
przemyśl , ja jestem mobilny i jak trzeba elastyczny. Wszystko zależy od chcę albo nie chcę ....
Witam,
Mam mały problem z klima-tronikiem gdy włączę cały czas słyszę jakieś cykanie w okolicy radia szukałem na necie ale nic mądrego nie ma napisane może ktoś z was miał podobne historie.
a chłodzi klima ? jest wydajna ? bo jak ledwo chłodzi i cyka to czynnik chłodzący się skończył albo zaraz się skończy. U mnie tak cykało , po uzupełnieniu znikło
chłodzi ale na początku trzeba czekać potem jak się rozhula chłodzi ale nie marznie ręka przy wylotach myślę że jest ok 15 stopni.
mi po nabiciu klimy na termometrze przy wylocie pokazywało 4 stopnie
ja wnioskuje ok 10-15 stopni na oko, a właściwie na rękę. Czytałem i słyszałem ze generalnie Fordy mają słabe klimatroniki chodzi o jakieś tam przełączniki w przycisku AC elektryka ogólnie. Nabije klimę jak Kris pisał i zobaczę jak dalej będzie cykało to polecę do serwisu.
Nie wiedziałem że Focus III jest aż tak pakowny
http://www.wiocha.pl/991011,Prawie-jak-dostawczy
SPRZEDAM
http://otomoto.pl/ford-focus-focus-st-C30901062.html
...nie za tanio ?
wydaje mi się że nie, ale jak zadałeś takie pytanie zacząłem się zastanawiać teraz. Wczoraj wystawiłem w nocy zobaczę czy biedzę jakieś zainteresowanie. Sprzedaje tylko i wyłącznie dlatego bo mało nim ostatnio jeżdżę i szkoda żeby stał.
...mam ten sam "problem", wychodzi mi 10-12 tys/ rok...ale i tak go nie sprzedam ! .... czegoś by mi brakowało w życiu.
Sprzedaj jak musisz ale za godziwy pieniądz
jak bym miał garaż podziemny w bloku bądź zwykły to na pewno bym się go nie pozbył bo frajda jest pierwsza klasa.
Wierz mi że różnica we frajdzie miedzy serią a dłubiętym na 300 koni STkiem jest kosmiczna
Mam małe pytanie wskaźnik temperatury oleju nie wskazuje. Podnosi się tylko nad gruba kreskę i nic więcej nawet po 30 km jakiś czujnik poszedł... jakiś pomysły macie?
nie ma czujnika temp. oleju, to wypadkowe, wyliczeniowe z różnych danych...trzeba poszukać czego mu brakuje
Wskaznik padł.
...albo się coś wypięło podczas jazdy na dziurach... mi nie działał kiedyś wskaźnik ciśnienia doładowania.... jakaś kostka się wypięła czy coś...
Tylko gdzie szukać tego wypięcia muszę chyba wszystko pomacać. A jest taka opcja że się zawiesił jak bym klemy odpiją...
Witam. temat stary ale czytam i czytam i zastanawia mnie jedna rzecz. Gdzie nie wejde na forum w tematy o zwiększaniu mocy to wszędzie znajduje wypowedzi na zasadzie - ja zrobiłem to i to i mam tyle mocy a ja to i tam to i mam tyle mocy.
No dobra OK zgadzam się z tym że ktoś podkręcił np focusa i ma 280KM na papierku z Hamowni ale dlaczego nikt nigdzie nie pisze o osiągach?? na zasadzie miałem seryjne 225Km i auto mialo tyle do setki,tyle do 140 a tyle do 200. od 60-120 odpychało sie w tyle i tyle sekund a teraz osiągi sie poprawiły o.....itd.
Dla mnie najwazniejsze to różnica w osiągach między serią a modyfikacją. Co mi po fikcyjnych cyferkach na papierku z hamowni.
Przykłdem była Vectra C 2.0T podkręcona z fabrycznych 175KM do NIBY 320KM a w rzeczywistosci miała osiągi do 200km/h identyczne jak seryjne 2.8T z 256KM pod maską.Gdzie te pozostałe 64KM?? Czyżby te konie to nie do końca konie??może źrebaki:)
Focus ST przy 225KM ma 6,8s do setki a focus RS 305KM 5,9s do 100km/h różnica między nimi to 0,9s do 100km/h i ok 7s do 200km/h i 80KM różnicy. Prawidłowo jeżeli podkręcacie swoje focusiki programem do ok 275KM to osiągi powinny poprawić sie o ok 0,4-0,5s do setki i ok 3-4s do 200km/h.
I teraz na koniec pytanie:)
czy ktoś z was testował swoje auto przed i po modyfikacją??
Czy te mody wypadają faktycznie tak jak myśle czy może gorzej?
Chodzi mi o to czy podkręcony Focus ST do mocy 305KM będzie się odpychał tak samo jak seryjny RS z 305KM pod maską??
Mnie interesują fakty a nie wykresy.
Jakie uzyskaliście różnice w czasach??
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Foczek:)
Pitolenie...a zwykłe odczucia z jazdy się nie liczą ? Przecież czuć bez mierzenia czy auto jedzie czy nie. Foka ori z 225km zwyczajnie nie jedzie na tle foki z mocą ok 290km.
Można to mierzyc ale to tez będą znowu tylko cyferki. Najważniejsze są odczucia zza kierownicy. O ile przyspieszenie 0-100 wiele sie nie różni (na co głównie ma wpływ problem z trakcją) to juz elastyczność zaczipsowanej foki do serii to przeskok do innej ligi.
A jeśli to Cię nie przekonuje to zapraszam na YT. ...tam masz filmików z pomiarami czy ściganie z rolki do wyboru do koloru
305 konna foka st226 na turbo k04 bedzie raczej szybsza od Rsa na K16 przynajmniej na początku. Potem RS lepiej znacznie jedzie gorą i gdzie małe turbo k04 już nie dmucha
Panie Kris Czuć to ja czuje że nawet polonez jedzie i że jedzie nie zwyczajnie bo wolniej niż zwyczajne auta:D . Mi konkretnie chodziło o odpowiedz bardziej zbliżoną do odpowiedzi Weksla czyli bardziej sensowną a nie na zasadzie "Pitolenie" :) Dla jednych ważne są cyferki tak jak twierdzisz na papierku a dla mnie na stoperze. Chodzi mi tylko i wyłącznie o to czy ktos robił takie pomiary i może podać różnice w osiągach.
Cytat: Maciej NEMO w 18.11.2016, 18:05ale dlaczego nikt nigdzie nie pisze o osiągach?
Rzeczywiście mało mamy na forum danych o zmierzonych przyśpieszeniach. Niestety profesjonalne urządzenia w stylu Racelogic są kosmicznie drogie i stąd też pewnie braki takich pomiarów. Można co prawda je wypożyczać, ale to już wymaga trochę więcej chęci i wolnego czasu na zorganizowanie wypożyczenia. Jeden z kolegów próbował mierzyć przyśpieszenie zwykłym stoperem, ale jakoś kiepsko mu to wychodziło, bo trudno to precyzyjnie uchwycić - zwłaszcza, że liczniki w samochodach przekłamują.
Wydaje się, że akurat moc maksymalna zmierzona na hamowni jest dobrym wyznacznikiem maksymalnego przyśpieszenia auta - to w końcu właśnie ten parametr decyduje czy samochód ma lepsze przyśpieszenie, gdy pozostałe dane auta pozostają niezmienione.
Trzeba będzie wypożyczyć tego Recelogica na jakiś konkretny spot na zamkniętej drodze i będziemy mieli pomiary :D
Najlepsze będą wyniki mierzone od wyższej prędkości początkowej.
Może mój sposób jest mało profesjonalny i mało dokładny ale przy sprawdzeniu osiągów do większych prędkosci np. 140 lub 200km/h 0,5s w prawo czy w lewo nie zrobi dużej różnicy.Ja sprawdzałem w swoim aucie pomiar w ten sposób że nagrałem film kamerą po czym filmik wrzuciłem do programu z obróbka filmów i wyciąłem wszystko pozostawiając tylko filmik od momentu kiedy poruszyła sie wskazówka do momentu kiedy wskoczyła na 200km/h.Program sam obliczył długosć filmu:) Pomiar wykonałem 4 krotnie na tym samym odcinku.Różnica miedzy najwolniejszym a najszybszym pomiarem wynosiła 1,2s :) Dzieląc różnice na pół wychodzi srednia z jaką prędkoscią jestes w stanie osiągnąć daną prędkosć :) I teraz mi chodzi ile ma foczka z wgranym wirusem np do 270KM :) na youtube znalazłem kilka filmików z przyspieszenia od 0-200 i wszystkie przy fabrycznej mocy miały miedzy 24-25s ale znalazłem tez jeden filmik gdzie foczka miała niby 270KM i miała juz tylko 20s do 200 czyli PRZEPASĆ w osiągach.
Panie Nemo...pisałem od początku o YT...przy czym foka 270km niekoniecznie zrobi 200kmh w 20 sek. Jakiś fake
Dlatego własnie pytam was posiadaczy ST czy ktos realnie jest wstanie mi odpowiedzieć na moje pytanie i podac mi konkretne różnice:) Już nie chodzi mi o czas do 200km/h ale od 0-140 i elastycznosc na 4 biegu 60-120 :)
Cytat: Maciej NEMO w 19.11.2016, 21:15elastycznosc na 4 biegu 60-120
To akurat sprawdzić jest bardzo łatwo, tym bardziej że praktycznie wynik nie zależy od kierowcy. Generalnie to tego typu pomiary najprościej i najdokładniej można wykonać logując parametry przez OBD. Nie potrzeba żadnych sztuczek itp., wszystko jest podane na talerzu.
Zamiast racelogic'a można kupić o wiele tańszy odbiornik GPS 10hz na bluetooth. Jak coś to w wawie mogę użyczyć do pomiarów.
Miło z Twojej strony. Zrobienie logów po wcześniejszym zweryfikowaniu prędkościomierza przez GPS da bardzo dokładne wyniki. A co ważne, pomiar nie wymaga to w ogóle jakiejkolwiek ,,synchronizacji" z kierowcą.