Fordtuning.pl

Tuning mechaniczny i stylistyczny => Tuning silników benzynowych turbo => Zaczęty przez: fabio210 w 27.05.2015, 15:56

Tytuł: [Focus] antilag
Wiadomość wysłana przez: fabio210 w 27.05.2015, 15:56
Tak ostatnio myślałem nad montażem w focus'ie antilag system.
Prócz wrażeń słuchowych, i zrywanej ze startu przyczepności są jeszcze jakieś korzyści?
I czy jest jakiś człowiek w stolicy który takie rzeczy ogarnia??
Tytuł: Odp: [Focus] antilag
Wiadomość wysłana przez: yayko w 27.05.2015, 17:27
tak że przy zmianie biegów system podtrzymuje turbo na "obrotach" żeby zminimalizować turbo dziarę :) chyba :D
Tytuł: Odp: [Focus] antilag
Wiadomość wysłana przez: KrisSz w 27.05.2015, 20:56
Na nieseryjnym kompie IMHO do zrobienia. Rasta tak ma ale on ma jakiegoś drogiego AEM-a bodajże. Z droższych rozwiązań to Syvecs i wtedy mocy więcej i doładowania mniej plus kontrola trakcji. Na EMU zdaje się idzie ogarnąć ale to raczej w rajdówce bo żywotność takiej turbiny to raczej mała.....

https://www.youtube.com/watch?v=Atn9i0zUN8s
Tytuł: Odp: [Focus] antilag
Wiadomość wysłana przez: TAM w 28.05.2015, 12:28
Moim zdaniem korzyść z tego w 99% przypadków żadna, wydatki ogromne, żywotność turbiny i elementów wydechu ograniczona do minimum. W naszych samochodach - dzięki DV - rozkręcona turbina praktycznie nie zwalnia przy zmianie biegów. Natomiast to co można zrobić, to na stałe zwiększyć wstępne ciśnienie doładowania - m. in. po to właśnie wymienia sie aktuator wraz ze sprężyną. Jeśli nie przesadzi się z regulacją, czyli ustali się preload na np. 0.65 Bara dla zwykłej turbiny z ST, to ona na tym nie ucierpi, a turbodziura będzie minimalna, prawie nieodczuwalna. To zależy jednak bardzo od wykonania IC - duże i tanie mają z reguły bardzo złe własności (duża pojemność wewnętrzna).