witam szamownych panstwa,
mam problem ze swoim focusem jest to focus pierwszej generacji z ssilnikiem 2.0 16v 131koni. dodam ze ma instalacje LPG sekwencja
jak kupilem samochod to po jakims czasie zauwazylem ze bieze olej i to nie malo po jakichs 5 miesiacach uzytkowania zaczal duymic przy odpaleniu na granatowo i po 5-10min przestawal, jakies trzy miesiace temu wymienilem pierscionki i uszczelniacze ale to nierozwiazalo problemu, olej nadal bierze ale juz nie tyle co wczesniej i od czasu do czasu przy odpalaniu dymi na granatowo. nie wiem co mam z tym zrobic prosze was o pomoc :robie tym samochodem duze trasy i niemoge sobie pozwolic na to zeby bral tyle oleju dodam ze na trasie 1600km bieze jakie 2l oleju olej to 10w40 mobil.
prosze o pomoc
Jaki dokładnie był zakres tego "remontu"? Bo wymiana samych pierścieni bardzo często nie daje spodziewanych efektów (lub daje na bardzo krótko) ze względu na owalizacje cylindrów, porysowane gładzie itp.
nie wiem dokladnie bo to mechanik sie zajkowal ale raczj wymienial pierscionki te co byly w oleju bo jeden byl napewno bo tyle mi poikazal i uszczelniacze no i uszczelki
Mogą byc np wyrobione prowadnice zaworów i mimo wstawienia nowych uszczelniaczy będzie brać olej bo zawór będzie za bardzo pracować na boki. Także włożenie nowych pierścieni do starych cylindrów nie da w 100% zlikwidowania usterki, a przynajmniej nie na początku ponieważ cylinder zużywa się w owal i pierścienie muszą się do niego ułożyć co może potrwać nawet kilka tyś kilometrów o ile w ogóle się ułożą.